Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα MINI
Μοντέλο Cooper
Segment C-SUV
Power Train Plug-in Hybrid
Mini Cooper SE Countryman All4 Plug-In Hybrid 224Ps

Ηλεκτροκίνηση
Το μέλλον των αυτοκινήτων είναι φυσικά τα ηλεκτρικά. Δεν αρέσει σε πολλούς, αλλά, κυρίες και κύριοι,… εκεί οδεύουμε. Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να πιέζει για 95gr CO2/km σε επτά χρόνια από σήμερα, οι εταιρείες έχουν δραστηριοποιηθεί με σκοπό να ακουμπήσουν τα νούμερα αυτά. Μέχρι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών να φτάνουν για 400+ χιλιόμετρα αυτονομίας, ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτρικό είναι καλή λύση.

Με απ’ όλα
Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι ολόκληρη η ονομασία του μοντέλου και θυμίζει παραγγελία τύπου «απ’ όλα». Όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, η MINI δεν έχει βγάλει ξανά αυτοκίνητο Plug in hybrid. Εδώ να θυμίσουμε ότι αυτό το Mini φορά τον ίδιο κινητήρα με την BMW i8, όχι βέβαια τόσο πιεσμένο και δυνατό, αλλά με την ίδια βάση. Η μπαταρία, λοιπόν, του Mini έχει χωρητικότητα 7.6kwh και, σε πραγματικές συνθήκες, μας έφτασε για να κινηθούμε για περισσότερα από 20km, έχοντας ανοιχτές πολλές καταναλώσεις, όπως για παράδειγμα τον κλιματισμό. Αν κυνηγήσεις την οικονομία στο… ρεύμα, φλερτάρεις με τα 40km αυτονομίας που φυσικά δεν είναι αρκετά και χρειάζονται τη στήριξη ενός θερμικού κινητήρα.

Εμπρός και πίσω
Οι πίσω τροχοί παίρνουν κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα (88Ps) και οι εμπρός, από τον τρικύλινδρο 1.5 turbo των 136 ίππων. Άρα, με μία απλή πρόσθεση, φτάνουμε στα 224 συνολικά άλογα. Το σασμάν είναι το γνώριμο και αγαπητό σε εμάς Steptronic με έξι σχέσεις. Πατώντας τέρμα το γκάζι και τη μπαταρία φορτισμένη, εντυπωσιάζεσαι από την άμεση ανταπόκριση, αλλά και τη συνεχή αύξηση της δύναμης. Νιώθεις ότι το αυτοκίνητο είναι μόνο ηλεκτρικό! Οι προσπεράσεις γίνονται παιχνίδι και μάλιστα, ήσυχο παιχνίδι! Η μέση κατανάλωση του 1.5 κινητήρα κυμάνθηκε στα 7 με 8 lt/100km, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν φροντίζαμε να έχουμε πάντοτε φορτισμένες τις μπαταρίες, οπότε τα 136 άλογα είχαν δύσκολο έργο.

UKL2
Έτσι ονομάζεται η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται και το Countryman, αλλά και η BMW X1 και το MINI Clubman. Γενικώς, το Countryman S E Hybrid ταξιδεύει όμορφα και ξεκούραστα και η τετρακίνηση σκέπτομαι ότι μάλλον ουδέποτε θα χρειαστεί. Ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά ρεύμα και από το φρενάρισμα, αλλά, αν δεν φορτίσεις με την πρίζα, ξέχασέ τη την οδήγηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Στην κονσόλα υπάρχουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις από ένα συμβατικό Countryman, με πιο κύρια το διακόπτη e Drive απ’ όπου διαλέγεις τη λειτουργία του συστήματος. Auto e Drive σημαίνει να αφήνεις την ECU του αυτοκινήτου να αποφασίζει πότε και πώς θα λειτουργήσουν τα δύο μοτέρ, στη MAX e Drive λειτουργεί μονάχα ο ηλεκτροκινητήρας, εφόσον είναι επαρκώς φορτισμένος και τέλος, υπάρχει και η λειτουργία Save Battery, κατά την οποία λειτουργεί σχεδόν μόνο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, με σκοπό να μένει φορτισμένος ο ηλεκτροκινητήρας. Οι αλλαγές από ηλεκτροκινητήρα σε θερμικό, το αντίστροφο και γενικότερα όλο αυτό το «μπλέξιμο» γίνεται αθόρυβα και δύσκολα θα πάρεις μυρωδιά τι ακριβώς συμβαίνει. Εγώ, γενικώς, χάζευα στην κεντρική οθόνη τον τρόπο που στέλνει ρεύμα ο ένας κινητήρας στον άλλο.

Ακριβό αλλά…
Μπορεί να ξεκινά από 43.520 ευρώ, κάποιος, όμως, που έχει αποφασίσει να αγοράσει Countryman, μπορεί να δώσει λίγα παραπάνω χρήματα και να πάρει ό,τι πιο προηγμένο -τεχνολογικά- έχει να επιδείξει η μάρκα. Το σίγουρο είναι ότι, αν το χρησιμοποιεί καθημερινά εντός πόλης, θα κάνει και απόσβεση χρημάτων σιγά-σιγά.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MINI COUNTRYMAN S E HYBRID: €43.520

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου μαγνήτη
Θέση             Εμπρός εγκάρσια
Κυβισμός (cc)        1.499
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)   82 x 94,6
Σχέση συμπίεσης           11
Τροφοδοσία          Άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
Βάρος (kg)                  1.735
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους 4 τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες  8Jx19in
Ελαστικά225/45 R19
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)     136/4.400-6.000 και 88/4.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)   22,4/1.250-4.300 και 16,8
0-100km/h       6,8sec
Τελική ταχύτητα (km/h)198