Mitsubishi L200 2.2 150Ps Club Cab

Το L200 είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της Mitsubishi και όχι άδικα, αφού είναι ένα σκληροτράχηλο εργαλείο, που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα. Η έκτη του γενιά εξοπλίζεται με έναν νέο diesel κινητήρα των 2.2lt, που αποδίδει 150Ps και συνδυάζεται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Το κοινό που απευθύνεται το L200 είναι πολύ συγκεκριμένο, που συνήθως έχει υψηλές απαιτήσεις από το όχημα που θα επιλέξει ως «εργαλείο» της δουλειάς του. Μην ξεχνάτε πως το Mitsubishi L200 για την πλειοψηφία των αγοραστών του, είναι κατά βάση ένα εργαλείο και όχι ένα απλό όχημα μεταφοράς επιβατών. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, έχει σημαντικά πιο ενισχυμένο πλαίσιο, το καπό είναι τοποθετημένο 40mm πιο ψηλά, ενώ μπροστά θα συναντήσουμε την χαρακτηριστική μάσκα, νέα φώτα και προφυλακτήρα, που ακολουθούν τη σχεδιαστική γραμμή της Mitsubishi, που έχουμε συναντήσει τόσο στο Eclipse όσο και στο Outlander. Το πίσω μέρος έχει αλλαγμένα φωτιστικά σώματα και πλέον έχει προστεθεί μια χειρολαβή για το άνοιγμα της πόρτας στην καρότσα.

Σκληρό καρύδι…
Ως επαγγελματικό εργαλείο λοιπόν, το L200, οφείλει να έχει ορισμένα χαρακτηριστικά που θα εξυπηρετούν αυτό τον σκοπό, φύλλα σούστας στον πίσω άξονα, πλαίσιο τύπου σκάλας, μια καρότσα που χωράει όσα περισσότερα πράγματα γίνεται και έναν κινητήρα ικανό για να κινήσει όλα τα παραπάνω σε κάθε συνθήκη και οδόστρωμα. Μέχρι πριν κάποια χρόνια, τα οχήματα της κατηγορίας του L200, τα pick-up δηλαδή, ήταν αυτό ακριβώς που υποδήλωνε η ονομασία τους. Μικρά φορτηγά κατασκευασμένα μόνο για να μεταφέρουν βαριά φορτία. Οι εποχές όμως άλλαξαν και πλέον προσφέρουν αρκετά παραπάνω. Ποιος θα φανταζόταν άλλωστε ότι με ένα pick-up θα μπορούσε να ταξιδέψει με άνεση με ταχύτητες που φτάνουν ή και ξεπερνούν τα 150km/h σε εθνικό οδικό δίκτυο? Και δεν είναι μονό αυτό, το L200 είναι ένα απολύτως ικανό όχημα που μπορεί να κάνει κυριολεκτικά τα πάντα. Καταρχήν είναι τεράστιο σε μέγεθος και ιδιαίτερα επιβλητικό. Το μήκος στην έκδοση με την Club Cab που έχει δύο πίσω θέσεις ανάγκης, φτάνει τα 5.295mm και το μεταξόνιο των 3.000mm υπόσχεται κάτι παραπάνω από άνετους χώρους ενώ η καρότσα μπορεί να «σηκώσει» φορτία που φτάνουν τα 1.080kg. Το μήκος της καρότσας είναι 1.850mm, προσφέροντας αρκετά μεγάλες δυνατότητες φόρτωσης. Το συνολικό βάρος του φτάνει τα 1.935kg. Εντυπωσιακό είναι το ότι μπορεί να σύρει φορτίο που φτάνει τους 3,5 τόνους, έχοντας επιπλέον 645kg στην καρότσα. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 205mm και έχει 30ο γωνία προσέγγισης, 22ο ράμπας και 24ο αποχώρησης, επιτρέποντάς του να κινηθεί σε κάθε είδους δρόμο, χωράφι, χωματόδρομο, κτλ.

Πολυεργαλείο!
Όλα τα παραπάνω είναι τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως ένα κάτι παραπάνω από ικανό φορτηγό. Από εκεί και πέρα όμως, θα συναντήσουμε ορισμένα ακόμα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως ένα άνετο, αλλά και ασφαλές για καθημερινή χρήση όχημα. Η καμπίνα του είναι εξαιρετικά άνετη και απαρτίζεται από ποιοτικά και μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη, με όλους τους διακόπτες και τα χειριστήρια να είναι εργονομικά τοποθετημένα. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε μια οθόνη αφής των 7in, μέσω της οποίας χειριζόμαστε το infotainment, ενώ ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα του πίνακα θα βρούμε ακόμα μία οθόνη των 4,2in που προβάλει διάφορες ενδείξεις για την λειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλά και στοιχεία του υπολογιστή ταξιδίου. Το εσωτερικό έχει άφθονους χώρους και αρκετές θήκες, καθιστώντας το πρακτικό και άνετο. Βέβαια, στην έκδοση Club Cab, τα πίσω καθίσματα είναι υποτυπώδη και καλό θα είναι να χρησιμοποιούνται για μικρές μετακινήσεις, πάντως μπορούν να αναδιπλωθούν και να χαρίσουν έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο, για αντικείμενα που δεν θέλουμε να είναι εκτεθειμένα στην καρότσα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, χάρη στο αναπαυτικό κάθισμα και παρέχει πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός βέβαια προς τα πίσω. Αυτό όμως διορθώνεται χάρη στην κάμερα οπισθοπορείας, η οποία μάλιστα συνεργάζεται με τρεις επιπλέον και παρέχει πανοραμική θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το επίπεδο εξοπλισμού δεν διαφέρει ιδιαίτερα με ένα σύγχρονο επιβατικό αφού προσφέρει διζωνικό κλιματισμό, θύρες USB μπροστά και πίσω, ενώ το πακέτο υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρες περιλαμβάνοντας σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, έλεγχο τυφλών σημείων, Rear Crossing Alert και σύστημα διατήρησης λωρίδας.

Τετραπέρατο
Το L200 έχει ένα από τα καλύτερα συστήματα τετρακίνησης στην κατηγορία. Το L200 μπορεί να είναι κατ’ επιλογή είτε πισωκίνητο είτε τετρακίνητο με κατανομή ροπής 40% στο μπροστά άξονα και 60% στον πίσω. Οι φθηνές εκδόσεις διαθέτουν το Easy Select 4WD όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κίνηση στον πίσω άξονα στην λειτουργία 2Η, και στους τέσσερις τροχούς με κανονικές σχέσεις στην λειτουργία και με κοντές σχέσεις στην 4L. Οι ακριβότερες εκδόσεις διαθέτουν το Super Select 4WD-II, όπου πέρα των και , υπάρχουν και οι επιλογές 4HLc και 4LLc, κατά τις οποίες υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρομαγνητικού κλειδώματος του πίσω διαφορικού, ενώ παράλληλα υπάρχει και η επιλογή για κίνηση σε διαφορετικά τερέν, όπως Gravel, Mud, Sand και Rock. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με ταχύτητες μέχρι τα 100km/h με εξαίρεση φυσικά τα προγράμματα με κοντές σχέσεις ή τη λειτουργία κλειδώματος του διαφορικού.
Η έκδοση Club Cab είχε χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων το οποίο μας άφησε  πολύ καλές εντυπώσεις, με τον επιλογέα να είναι λίγο σφιχτός, αλλά ακριβής. Θετικές εντυπώσεις μας αφήνει και ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας που έχει πλέον χωρητικότητα 2,2lt αντικαθιστώντας τον 2,4lt της προηγούμενης γενιάς. Διαθέτει ελαφρύτερα κινούμενα μέρη, τεχνολογίες μείωσης των τριβών και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας με την απόδοση του να φτάνει τα 150Ps με 40,8kgm μεταξύ 1.750 και 2.250 rpm, μια άκρως ικανοποιητική τιμή που βοηθάει στα μέγιστα την κίνηση του L200 ανεξαρτήτως φορτίου και οδοστρώματος. Χρησιμοποιεί δε το πρόσθετο AdBlue, το οποίο αποθηκεύεται σε ένα ρεζερβουάρ των 21lt και επαρκεί για τουλάχιστον 12.000km.

Πάει παντού!
Με το L200 γράψαμε αρκετά χιλιόμετρα σχεδόν σε κάθε είδους συνθήκη. Το οδηγήσαμε μέσα στην πόλη, εκτός δρόμου, σε βράχια, σε χωματόδρομο, σε λάσπες, σε νερολακκούβες και σε άμμο, ακόμα και σε σημεία που δεν υπήρχε ούτε καν μονοπάτι. Στις εκτός δρόμου διαδρομές δεν χρειάστηκε να γυρίσουμε ποτέ τον περιστροφικό διακόπτη στις κοντές σχέσεις, ενώ χρησιμοποιήσαμε την επιλογή της τετρακίνησης περισσότερο για ψυχολογικούς σκοπούς και για να δούμε μέχρι που μπορεί να φτάσει αυτός το ιαπωνικός οδοστρωτήρας. Η ισχύς του κινητήρα είναι επαρκής αρκεί να έχεις περάσει τις 2.000rpm, με την λειτουργία του να είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη και αθόρυβη. Επίσης, αποδείχθηκε και πολύ οικονομικός, αφού είδαμε μόλις 7,1-7,3lt/100km. Η ανάρτηση που χρησιμοποιεί διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω άκαμπτο άξονα με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας, λειτουργεί όπως χρειάζεται, απορροφώντας κάθε κραδασμό που προέρχεται από το σκληρό έδαφος, ενώ παράλληλα λειτουργεί υποδειγματικά στην άσφαλτο. Η έκπληξη στο L200 δεν είναι οι αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες του, αλλά οι εντός. Συνήθως οχήματα σαν αυτό έχουν μια τάση πλεύσης στις υψηλές ταχύτητες, πράγμα όμως που εδώ απουσιάζει. Το ταξίδι με το L200 είναι μια εξαιρετικά άνετη και ήσυχη διαδικασία, χάρη τόσο στην ρύθμιση των αναρτήσεων, αλλά και στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι αρκετά καλή, το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο άμεσο, αλλά φυσικά δεν χρειάζεται και να είναι. Τα φρένα δε, έχουν πολύ καλή απόδοση, ακόμα και με φορτωμένη την καρότσα και ακινητοποιούν ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα, αν και σου δίνουν την εντύπωση πως επεμβαίνουν κάπως απότομα.

Για όλες τις χρήσεις!
Το νέο Mitsubishi L200 είναι αναβαθμισμένο σε κάθε σημείο και συνεχίζει να έχει πιθανότατα το καλύτερο σύστημα τετρακίνησης στην κατηγορία. Ο νέος κινητήρας 2,2lt είναι πολύ οικονομικός, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης παρέχει εξαιρετική άνεση τόσο μέσα όσο και έξω από την πόλη. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, το οποίο θα γίνει ένας πιστός σύντροφος στον επαγγελματία που θα το επιλέξει.

Τιμή βασικής έκδοσης Invite Club Cab: €26.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Intense Club Cab: €29.700

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Αντοχή στη σκληρή χρήσηΟρατότητα προς τα πίσω
Πρακτικότητα
Χαμηλή κατανάλωση
Οδηγική συμπεριφορά
Άνετοι χώροι
Ποιότητα κατασκευής
Design
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός2.268cc
Διάμετρος x Διαδρομή86mm x 97,6mm
Σχέση Συμπίεσης14,4
ΤροφοδοσίαCommon rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΚατά επιλογή σε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΜε κεντρικό κλείδωμα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)5.295
Ύψος (mm)1.780
Πλάτος (mm)1.815
Μεταξόνιο (mm)3.000
Βάρος (kg)1.935
Χώρος φόρτωσης (kg)1.080
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΆκαμπτος άξονας, φύλλα σούστας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 320mm με διπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα 295mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 16in
Ελαστικά245/70
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)150/3.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)40,8 /1.750-2.200
0-100km/h (sec)-
Τελική Ταχύτητα (km/h)174
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)231
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP
Ονομαστική Club Cab (lt/100km)7,8
Δοκιμής Club Cab (lt/100km)7,2