Nissan Qashqai 4x2 1.5dCi 116Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Nissan
Μοντέλο Qashqai
Segment C-SUV
Power Train Diesel
Nissan Qashqai 4x2 1.5dCi 116Ps

Το Nissan Qashqai στην δεύτερη γενιά του είναι ένα άκρως μοντέλο για τη Nissan, το οποίο δέχθηκε ένα φρεσκάρισμα το 2018 και από τότε παρέμεινε απαράλλακτο. Δεν είναι τυχαίο ότι από τότε που βγήκε, οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια οχήματα ανά τον κόσμο. Η μάσκα «V-Motion» τονίζει την επιθετικότητα της σχεδίασης, όμως το γενικότερο σχέδιο του αμαξώματος είναι πλέον ξεπερασμένο. Η έλευση της τρίτης γενιάς (που θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τα τέλη Μαίου), που έχει πολύ πιο φρέσκο σχέδιο, κάνει το ήδη υπάρχον μοντέλο να δείχνει γερασμένο. Όμως η παρούσα γενιά διατίθεται ακόμα προς πώληση και παραμένει ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο που αξίζει την προσοχή μας.

Το εσωτερικό του νέου Qashqai αποτελείται από ποιοτικά υλικά, το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση και διαθέτει επίσης και καθίσματα Monoform, τα οποία δεν κουράζουν καθόλου ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές. Κοντοί, ψηλοί πάντως βολεύονται άνετα στο Qashqai, είτε καθίσουν εμπρός είτε πίσω. Από χώρους γενικότερα, αλλά και θέσεις για αντικείμενα είναι πολύ, με το χώρο των αποσκευών να μην είναι όσο μεγάλος νομίζεις (430lt), σπάνιες όμως θα χρειαστείς μεγαλύτερο χώρο. Αν πέσουν βέβαια τα πίσω καθίσματα, κερδίζουμε αρκετά επιπλέον λίτρα και να φτάσουμε στα 860lt, αλλά δεν ξέρω πραγματικά κάθε πότε χρειάζεται να γίνει αυτή η διαδικασία.

Nissan Qashqai 4x2 1.5dCi 116Ps

Κάτω από το καπό

Ο γνώριμος 1.5dCi των 116 ίππων, τον οποίο όμως δεν τον ακούς τόσο πολύ, αφού η Nissan έχει εξελίξει αρκετά τον τομέα της ηχομόνωσης στο SUV της. Αυτό το παρατηρείς και όσον αφορά τον κινητήρα, αλλά και στο ταξίδι, όπου ακούς πλέον λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους. Ο γνωστός -από διάφορα μοντέλα του ομίλου- 1.5dCi είναι αποδοτικός και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις με τα 116Ps και με τα 26,5kgm ροπής. Στις χαμηλές στροφές με «μεγάλες» σχέσεις δεν τα καταφέρει άψογα, δεν αργεί όμως να πάρει τα πάνω του και να σε ξελασπώσει. Πρέπει πάντως να είσαι «πάνω» από το κιβώτιο, ώστε να κατεβάσεις σχέση αν χρειαστεί.

Ο συμπλέκτης είναι μαλακός και ξεκούραστος και ο επιλογέας εύκολος και τον συνηθίζεις άμεσα. Παραδόξως όμως, ο επιλογέας φέρνει αρκετούς κραδασμούς και στο ρελαντί μάλιστα θα τον δείτε να κουνιέται. Όταν παραλάβαμε το Qashqai από την αντιπροσωπεία της Nissan, παρατηρήσαμε στον πίνακα οργάνων ότι το range έγραφε σχεδόν 780 χιλιόμετρα αυτονομίας. Τελικά το νούμερο ήταν πραγματικό, αφού κάναμε περίπου 500 χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης και το ντεπόζιτο βρισκόταν λίγο κάτω από τη μέση. Το πόσο λίγο καίει αυτό το αυτοκίνητο είναι άξιο αναφοράς και μάλιστα γι’ αυτό ξεχωρίζει στην αγορά. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τη Nissan είναι στα 3,8lt/100km, στην πράξη όμως και ύστερα από χρήση μίας εβδομάδας ήταν 5,6lt/100km, νούμερο το οποίο μπορούσε να πέσει ίσως και μισό λίτρο κάτω αν το επιδίωκες.

Nissan Qashqai 4x2 1.5dCi 116Ps

Ταξιδεύει!

Ναι και μάλιστα πολύ άνετα. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να ταξιδεύεις με ιδιαίτερη άνεση και μάλιστα όχι με χαμηλή ταχύτητα. Είναι ιδιαίτερα ευθύβολο και το τιμόνι είναι ξεκούραστο, αφού δεν απαιτεί μικροδιορθώσεις. Η ανάρτηση κάνει τη συμπεριφορά του Qashqai προβλέψιμη και παρά το γεγονός ότι οι κλίσεις στις στροφές είναι παραπάνω από αισθητές, η διαχείριση σε κάθε περίπτωση είναι άριστη. Το ύψος γενικώς δεν προβληματίζει, αλλά σίγουρα δεν πρέπει να περιμένεις τιμόνι με απόλυτη αμεσότητα ή αίσθηση. Τα φρένα είναι επαρκή και δεν μας δυσκόλεψαν σε καμία περίπτωση.

Nissan Qashqai 4x2 1.5dCi 116Ps

Τιμές

Ξεκινούν από αρκετά χαμηλά, με 22.430 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy με τον κινητήρα 1.5dCi, η οποία δεν είναι καθόλου φτωχή. Αμέσως μετά βρίσκεται η έκδοση Acenta, που ξεκινά από τα 22.370 ευρώ και φτάνουμε στην πλούσια έκδοση N-Connecta που δοκιμάσαμε, η οποία ξεκινά από τις 25.490 ευρώ, αλλά μιλάμε για μία υπερπλήρη έκδοση που λογικά αυτή θα είναι που θα πουλήσει και περισσότερο. Με πακέτο ασφαλείας ονόματι Safety Shield, διαθέτει επτά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (Rear Cross Traffic Alert, Traffic Sign Recognition, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor, Driver Attention Alert, Blind Spot Warning και Lane Departure Warning) για να είστε ήσυχοι. Διαθέτει επίσης και εύχρηστη οθόνη αφής 7in με άριστη συνδεσιμότητα.

Υπάρχουν και πιο ακριβές εκδόσεις, αλλά η N-Connecta είναι πιθανότατα η χρυσή τομή. Το Qashqai συνεχίζει να κάνει αυτό που ξεκίνησε και ακόμα ξεχωρίζει για το best value for money πακέτο. Αυτή τη στιγμή έχει μείνει πίσω στον τομέα της σχεδίασης στην C-SUV κατηγορία, όμως με όπλο του τη χαμηλή κατανάλωση, την ποιοτική κύλιση και τους άνετους χώρους, παραμένει ακόμα και σήμερα ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό μοντέλο. 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ NISSAN QASHQAI 1.5 DCI 2WD Energy: €22.430

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ NISSAN QASHQAI 1.5 DCI 2WD Ν-Connecta: €25.490

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Χαμηλή κατανάλωσηΧώρος αποσκευών
Χώροι επιβατώνΑπόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές
ΗχομόνωσηΚραδασμοί επιλογέα ταχυτήτων
Ποιότητα εσωτερικού
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός (cc)1.461
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)76 x 80,5
Σχέση συμπίεσης16,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης εξάτμισης μεταβλητής γεωμετρίας
Βάρος (kg)1.410
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx16in
Ελαστικά215/65
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)116/3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)26,5/ 1.750-2.500
0-100km/h12,3sec
Τελική ταχύτητα (km/h)181
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)100
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)3,8
Δοκιμής (lt/100km)5,6