Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 Recharge

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volvo
Μοντέλο XC40
Segment C-SUV
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 Recharge

Το Volvo XC40 Recharge είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo, το οποίο αποτελεί το εφαλτήριο για τη νέα εποχή της εταιρείας που θέλει τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της μέχρι το 2030 και παράλληλα να μειώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα κατά 40% μέχρι το 2025. Στόχος της επίσης είναι μέχρι το 2025 το 50% των μοντέλων της να είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ τα υπόλοιπα υβριδικής τεχνολογίας.

Ουσιαστικές διαφορές

Το XC40 Recharge P8 AWD χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Compact Modular Architecture, ή αλλιώς CMA, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την μητρική εταιρεία Geely, η οποία όμως έχει δεχθεί ορισμένες επεμβάσεις κατά κύριο λόγο στο μπροστά τμήμα, προκειμένου να δεχθεί την ηλεκτροκίνηση. Τροποποιημένα είναι τόσο τα ράμφη όσο και οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, καθώς και το πάτωμα το οποίο φιλοξενεί την μπαταρία του αυτοκινήτου, η οποία βρίσκεται μέσα σε δικό της "κλωβό" ασφαλείας, που την προστατεύει σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ η τοποθέτησή της χαμηλώνει το κέντρο βάρους του οχήματος. Τα σημεία του αμαξώματος που δέχονται υψηλή ενέργεια κατά την πρόσκρουση έχουν βελτιωθεί με την χρήση ενισχυμένου ατσαλιού, η εμπρός ζώνη έχει νέα σχεδίαση με μία νέα χαμηλή προστατευτική δοκό, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει ειδική σχεδίαση για να αυξηθεί η ασφάλεια κατά την οπίσθια πρόσκρουση.

Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι ίδιες με τις υπόλοιπες εκδόσεις του XC40, με το μήκος να είναι στα 4.425mm, το πλάτος και το μεταξόνιο αντίστοιχα στα 1.863mm και στα 2.702mm, με την διαφορά να εντοπίζεται στο ύψος, που πλέον είναι στα 1.647mm, έναντι των 1.652mm. Η αύξηση του βάρους είναι σημαντική, αφού ανέβηκε στα 2.188kg, την στιγμή που η Plug-in Hybrid έκδοση T5 ζυγίζει 1.750kg. Κύριος υπαίτιος φυσικά για την αύξηση του βάρους, είναι η συστοιχία των μπαταριών που ζυγίζει 500kg. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί επίσης στα 176mm, έναντι των 211mm που έχουν οι υπόλοιπες εκδόσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί ελαφρά στα 413lt, έναντι των 460lt των υβριδικών εκδόσεων, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.290lt, έναντι των 1.336lt, πράγμα που οφείλεται στην τοποθέτηση του πίσω κινητήρα.

Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 Recharge 

Εξηλεκτρισμός

Σχεδιαστικά το XC40 Recharge ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στην απαλοιφή της γρίλιας από την μάσκα, η οποία είναι πλέον συμπαγής, καθώς και στα δύο νέα σχέδια ζαντών 19in και 20in. Το εσωτερικό παραμένει το ίδιο, διατηρώντας φυσικά την ίδια αίσθηση πολυτέλειας και πρακτικότητας, διαθέτοντας 31lt αποθηκευτικούς χώρους, καλαίσθητο design και εξαιρετική ηχομόνωση. Μια σημαντική αλλαγή είναι το νέο λειτουργικό του Infotainment, το οποίο είναι Android και υποστηρίζει υπηρεσίες όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store, ενώ παράλληλα μπορεί να κάνει αναβαθμίσεις για όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου over the air.

Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται φυσικά στο κινητήριο σύνολο, που αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες των 204Ps ο κάθε ένας, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα, με την συνολική απόδοση να φτάνει τα 408Ps και την ροπή τα 67kgm. Η αυτονομία του XC40 Recharge είναι στα 418km κατά το πρότυπο WLTP,  ενώ σε αστικό κύκλο μπορεί να φτάσει και τα 539km, χάρη στην λειτουργία One Pedal Drive. Με την λειτουργία αυτή η μπαταρία ανακτά ενέργεια τόσο κατά το φρενάρισμα όσο και κατά το coasting. Το One Pedal Drive επιτρέπει επίσης την οδήγηση με την αποκλειστική χρήση του πεταλιού του γκαζιού, όπως φυσικά προδίδει και η ονομασία του. Μάλιστα είναι ένα από τα καλύτερα συστήματα που έχουμε δοκιμάσει σε παρόμοια οχήματα. Ο οδηγός μπορεί πολύ εύκολα και γρήγορα να προσαρμόσει τον τρόπο που θα αφήνει το πετάλι του γκαζιού και να ακινητοποιεί το όχημα πλήρως στο σημείο που θέλει.

Η μπαταρία έχει μικτή χωρητικότητα 78kWh (75kWh διατίθεται για την κίνηση του οχήματος) και μπορεί να φορτίσει στο 80% από το 0% μέσα σε 40 λεπτά με την χρήση ταχυφορτιστή των 150kW, ενώ μια πλήρης φόρτιση με wallbox των 11kW γίνεται σε οκτώ ώρες.

Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 Recharge 

Καταιγιστικό!

Ο τρόπος που επιταχύνει το XC40 Recharge είναι άκρως εντυπωσιακός. Το να νιώθεις ένα βαρύ αμάξωμα που ζυγίζει σχεδόν 2,2 τόνους να επιταχύνει σε 4,9sec για τα πρώτα 100km/h, είναι κάτι που σου κόβει την ανάσα. Εξίσου γρήγορο όμως είναι και σε αντίστοιχες επιταχύνσεις από διάφορες ταχύτητες. Όποια ώρα και στιγμή πατήσεις το πετάλι του γκαζιού, οι κινητήρες ανταποκρίνονται ακαριαία και σε κολλάνε κυριολεκτικά στο κάθισμα. Η ποιότητα κύλισης παραμένει στα ίδια κορυφαία επίπεδα που μας έχει "καλομάθει" η Volvo, με την καμπίνα να είναι πλήρως απομονωμένη από το περιβάλλον και να προσφέρει ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο και άνετο ταξίδι. Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική ταχύτητα των 180km/h που έχει το XC40, ελάχιστοι είναι οι ήχοι που θα καταφέρουν να περάσουν στο εσωτερικό του.

Η ανάρτηση αν και έχει σκληρότερη ρύθμιση για να καταφέρει να διαχειριστεί το έξτρα βάρος, έχει πολύ καλή απορροφητικότητα και προσφέρει άνετες μετακινήσεις σε κάθε είδους οδόστρωμα. Λίγο συνήθεια θα χρειαστεί η διαχείριση του μεγαλύτερου βάρους όταν αποφασίσει κανείς να κινηθεί γρήγορα σε μια πιο απαιτητική διαδρομή με κλειστές στροφές, έχοντας όμως πολύτιμη βοήθεια από το γεγονός πως η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς. Το One Pedal Drive λειτουργεί υποδειγματικά και έχει εντονότερο φρενάρισμα στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ αφήνει το αυτοκίνητο να κάνει coasting στις υψηλές όταν αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού. Όταν το μάθει κανείς, το πετάλι του φρένου απλά δεν θα το πατήσει ποτέ του!

Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 Recharge 

Προπουλημένο ήδη!

Το Volvo XC40 Recharge είναι ένα μοντέλο που διατίθεται αποκλειστικά online από το επίσημο site της Volvo και μπορεί κανείς να το διαμορφώσει και να το παραγγείλει από εκεί. Ήδη η ζήτησή του είναι τέτοια, που όλα τα αυτοκίνητα που αναμένεται να παραχθούν εντός της χρονιάς έχουν ήδη πουληθεί! Τα πρώτα μοντέλα αναμένεται να παραδοθούν στους πελάτες εντός του Σεπτεμβρίου για την Ευρώπη.

Το XC40 Recharge είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Η βασική Inscription κοστίζει €58.019 και η ακριβότερη R-Design στα €61.987, χωρίς να υπολογίσουμε την κρατική επιδότηση του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά", που μπορεί να μειώσει τις τιμές κατά €6.000. Επιπλέον, η Volvo προσφέρει τετραετή μικτή ασφάλεια σε συνεργασία με την Alianz, με ένα κόστος της τάξεως των €4.080, κάτι που φυσικά είναι προαιρετικό, αλλά ιδιαίτερα χρήσιμο. Στην τιμή του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται πέντε χρόνια εγγύηση, πέντε χρόνια οδική βοήθεια, καθώς και τρία χρόνια service.