Opel Corsa 1.2LT MT6 100Ps

Το Corsa χρειαζόταν άμεσα αντικατάσταση, αφού χρησιμοποιούσε μια πεπαλαιωμένη πλατφόρμα, έτσι λοιπόν ξεκίνησε η εξέλιξη της επόμενης γενιάς του, μόνο που έμεινε στη μέση και αυτό γιατί στο ενδιάμεσο η GM πούλησε την Opel στο Group PSA και για να μην πληρώνουν δικαιώματα για τη χρήση της υπάρχουσας πλατφόρμας που εξέλισσαν στην GM, χρησιμοποίησαν την αρθρωτή πλατφόρμα CMP που συναντάμε και στα DS 3 Crossback, Peugeot 208 και το νέο Mokka, μειώνοντας έτσι το κόστος παραγωγής. Έξυπνη κίνηση, γιατί, εκτός από το μειωμένο κόστος, δίνει και τη βάση για το ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το Corsa-e.

Στη δίαιτα!
Μπορεί το μήκος του Corsa να παρέμεινε στα 4.060mm (όσο ήταν και το προηγούμενο), αλλά το βάρος μειώθηκε -ανάλογα με την έκδοση- έως και 108kg! Η μείωση αυτή οφείλεται τόσο στους ελαφρύτερους -κατά 15kg- κινητήρες όσο και στα 40kg που εξοικονομήθηκαν από το νέο πάτωμα το οποίο χρησιμοποιεί κράματα υψηλής και υπερ-υψηλής αντοχής, αλλά και από διάφορα ακόμα σημεία, όπως το αλουμινένιο καπό που χάρισε μια μείωση των 2,4kg, ενώ άλλαξε και η δομή των καθισμάτων, που είναι κατά 10kg ελαφρύτερα. Το βάρος, στη βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 75 ίππων και το 5-τάχυτο κιβώτιο, φτάνει τα 980kg, την ίδια στιγμή που το 1.2Turbo, με το 6άρι κιβώτιο, σταματάει τη ζυγαριά στα 1.165kg. Και δεν είναι μόνο το βάρος που βελτιώθηκε, αλλά και ο συντελεστής οπισθέλκουσας που φτάνει τα 0,29cd, με αποτέλεσμα το νέο Corsa να είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Σε αυτό έχει βοηθήσει το γεγονός ότι η οροφή του έχει τοποθετηθεί κατά 48mm χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς όμως να θυσιάζονται οι χώροι, τουλάχιστον σημαντικά. Οι εμπρός επιβάτες έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους, με τα χαμηλότερα -κατά 28mm- τοποθετημένα καθίσματα να παρέχουν περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια και καλύτερη θέση οδήγησης. Για τους πίσω επιβάτες, όμως, τα πράγματα δεν είναι αντίστοιχα άνετα. Όσοι περνούν το 1,80m, θα νιώσουν λιγότερο άνετα απ’ ό,τι σε ένα Seat Ibiza ή σε ένα VW Polo, που είναι τα κορυφαία -στο θέμα χώρων- στην κατηγορία. Αυτό που επίσης προβληματίζει λίγο είναι κάτι που είχαμε διαπιστώσει και στη δοκιμή του νέου Peugeot 208, δηλαδή το στενό άνοιγμα των πίσω θυρών που δυσχεραίνει ελαφρώς την είσοδο-έξοδο. Όσο για τον χώρο αποσκευών, αυτός έχει μεγαλώσει κατά 24lt, φτάνοντας συνολικά τα 309lt, ένα νούμερο που ικανοποιεί για την κατηγορία.

Για πρώτη φορά
Το νέο Corsa προσφέρει τεχνολογίες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε ακριβότερα μοντέλα, όπως για παράδειγμα το IntelliLux LED Matrix light, το οποίο χρησιμοποιεί οκτώ στοιχεία LED στους μπροστά προβολείς, τα οποία ελέγχονται από μία κάμερα υψηλής ανάλυσης και προσαρμόζουν συνεχώς τη δέσμη φωτός, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Παράλληλα είναι εξοπλισμένο με Traffic Sign Assistant, adaptive cruise control και Flank Protection, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό αν κινδυνεύει να έρθει σε επαφή με κάποιο αντικείμενο κατά τη διάρκεια ελιγμών παρκαρίσματος. Επίσης, φέρει Lane Keep Assist, Side Blind Spot Alert, καθώς και πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας των 180ο. Τα περισσότερα από αυτά είναι διαθέσιμα ακόμα και στη βασική έκδοση του μοντέλου, με τις πιο ακριβές να διαθέτουν ακόμα και θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα και λειτουργία μασάζ για τον οδηγό. Το νέο Opel Corsa είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Edition, Elegance και GS-Line.

Design
Η εξωτερική του εμφάνιση αποπνέει έναν δυναμισμό, αλλά προσωπικά θα την χαρακτήριζα ελαφρά συντηρητική, συγκριτικά με ορισμένα μοντέλα του ανταγωνισμού. Το εσωτερικό του δεν έχει τη χάρη του 208, ούτε τον εντυπωσιακό τρισδιάστατο πίνακα οργάνων και είναι πιο συμβατικό σε σχεδίαση, αλλά τα υλικά κατασκευής είναι ποιοτικά και η συναρμολόγηση βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι διαθέσιμος, αλλά προαιρετικά, όμως ακόμα και τα κλασσικά αναλογικά όργανα, με τη μικρή ψηφιακή οθόνη στο κέντρο παρέχουν πολλές πληροφορίες. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε μία οθόνη αφής 7in (προαιρετικά εξοπλίζεται και με οθόνη 10in) μέσω της οποίας χειριζόμαστε το σύστημα πολυμέσων, το οποίο, εκτός από Android Auto και Apple Car Play, περιλαμβάνει το Multimedia Radio και Navi, καθώς και το Opel Connect, χάρη στο οποίο ο οδηγός ενημερώνεται για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τις τρέχουσες τιμές καυσίμου. Πετυχημένη είναι η απόφαση των σχεδιαστών να τοποθετήσουν «συμβατικούς» διακόπτες για τον κλιματισμό αφού ο έλεγχος αποκλειστικά από την οθόνη που συναντάμε ολοένα και πιο συχνά, στην πράξη είναι λιγότερο εργονομική επιλογή.

Rolling
Ο κινητήρας της δοκιμής μας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού των 1.2lt, που αποδίδει σε αυτήν την έκδοση 100Ps, με 20,9kgm ροπής στις 1.750rpm και συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ εναλλακτικά μπορεί να εξοπλιστεί και με το επίσης γνωστό κιβώτιο EAT8 του Group PSA. Η έκδοση της δοκιμής έχει το χειροκίνητο των έξι σχέσεων, το οποίο, αν και έχει κάπως μακριές διαδρομές, παρέχει καλή αίσθηση.
Η ανάρτηση έχει αρκετά μαλακή ρύθμιση, πράγμα που βοηθάει πάρα πολύ στην άνεση, αλλά αφήνει το αμάξωμα να παίρνει σχετικά έντονες κλίσεις, ειδικά υπό πίεση. Εκεί το Corsa είναι πολύ προβλέψιμο και ελέγχεται εύκολα, αν και ο προσανατολισμός του δεν είναι η τόσο γρήγορη οδήγηση. Γι’ αυτό υπάρχει η σπορ έκδοση GS-Line με τα 130Ps. Ο κινητήρας έχει πολύ καλή απόδοση και λειτουργία, χαρίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις. Χρειάζεται κάτι λιγότερο από 10sec για να περάσει τα 100km/h από στάση, ενώ η τελική του φτάνει τα 194km/h. Η δε κατανάλωση κυμαίνεται σε φυσιολογικά επίπεδα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής, χωρίς ιδιαίτερη σύνεση και το air condition να δουλεύει υπερωρίες, είδαμε 7,1lt/100km που σημαίνει ότι με λίγη παραπάνω προσοχή στο δεξί πεντάλ (και κλειστό κλιματιστικό) μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6,5lt/100km.

Οικονομικό και άνετο
Η οδήγηση με το νέο Corsa είναι μια άνετη και ξεκούραστη διαδικασία, έχει ένα τιμόνι που μπορεί να μην είναι απόλυτα ακριβές σε αίσθηση, όμως είναι άμεσο στις εντολές που του δίνεις, έχει πολύ καλά φρένα, αλλά, το πιο βασικό, έχει μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή που ξεκινάει από τα €13.750 για τη βασική έκδοση με τα 75Ps και φτάνει τα €15.600 για την έκδοση δοκιμής, που θα αποτελέσει λογικά και την δημοφιλέστερη επιλογή των Ελλήνων αγοραστών, αφού προσφέρει έναν αποδοτικό κινητήρα και ένα πολύ καλό πακέτο εξοπλισμού.

Τιμή βασικής έκδοσης 1.2 75Ps 5ΜΤ (Edition): €13.750
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2 Turbo 100Ps 6ΜΤ (Elegance): €15.600
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ποιότητα κατασκευήςΧώροι πίσω επιβατών
Value for moneyΣυντηρητικό design
Εξοπλισμός
Άνεση ανάρτησης
Απόδοση κινητήρα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.199cc
Διάμετρος x Διαδρομή75x 90,5mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx16in
Ελαστικά195/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.060
Πλάτος (mm)1.765
Ύψος (mm)1.435
Μεταξόνιο (mm)2.538
Βάρος (kg)1.165
Χώρος Αποσκευών (lt)309
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)100/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,9/1.750
0-100km/h (sec)9,9
Τελική ταχύτητα (km/h)194
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)102 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,4 (Κατά WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)7,1