Opel Crossland 1.2PureTech 130Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Opel
Μοντέλο Crossland
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Opel Crossland 1.2PureTech 130Ps

Η Opel έπειτα από την ολιστική αλλαγή του Mokka, απέβαλε το γράμμα “X” που χαρακτήριζε την γκάμα των SUV Μοντέλων της, ενώ ταυτόχρονα άλλαξε το πρόσωπο του Crossland, δίνοντας επιπλέον έμφαση στο επίπεδο εξοπλισμού.

Crossover wars

Στην απαιτητική κατηγορία των crossovers ή B-SUV η Opel διαθέτει πλέον δύο μοντέλα. Το νέο Mokka με μήκος 4.151mm είναι το πιο μοντέρνο και περισσότερο προσανατολισμένο στην αστική μετακίνηση, με το ελαφρώς μεγαλύτερο Crossland των 4.217mm να αναλαμβάνει πιο οικογενειακό ρόλο προσφέροντας καλύτερους χώρους και ανώτερη πρακτικότητα.

Έπειτα από σχεδόν 5 χρόνια στην αγορά ήρθε η στιγμή για μία γερή ανανέωση για το Crossland με το facelift να λαμβάνει χώρα σε πολλά μέρη του «σώματος του». Το ανανεωμένο Crossland ακολουθεί τη νέα πλέον σχεδιαστική τεχνοτροπία της εταιρείας με την ονομασία Opel Vizor. Στο μπροστινό μέρος η νέα μάσκα ενσωματώνει τα Adaptive full LED φωτιστικά σώματα σε μια μεγάλη μαύρη επιφάνεια, δίνοντας απαραίτητη φρεσκάδα στο σχήμα του Crossland, που το τελευταίο διάστημα -με την έλευση πολλών όμορφων σχεδίων στο B-SUV- έδειχνε έξω από τα νερά του σχεδιαστικά.

Το υπόλοιπο αμάξωμα δεν διαθέτει τόσο σημαντικές αλλαγές, με την κορυφαία έκδοση Ultimate να τονίζει την ανανέωση με την μπροστινή ποδιά σε ασημί χρώμα, την μαύρη γυαλιστερή οροφή και τις όμορφες δίχρωμες ζάντες 17in. Φυσικά συνεχίζει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα PF1 στην οποία βασίζεται και το Citroen C3 Aircross με το οποίο μοιράζεται και όλα τα μηχανικά μέρη. Το ανανεωμένο Crossland διαθέτει μία νέα, πιο ζωντανή παλέτα χρωμάτων τόσο για το αμάξωμα όσο και για τις ζάντες δίνοντας ένα πιο νεανικό προφίλ, προσφέροντάς ταυτόχρονα και βελτιωμένες επιλογές εξατομίκευσης.

 Opel Crossland 1.2PureTech 130Ps

Inside world

Οι αλλαγές στο εσωτερικό δεν είναι ούτε τόσο ευφάνταστες ούτε τόσο σημαντικές όσο αυτές του αμαξώματος. Η εικόνα δεν μεταβάλλεται σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με τις αλλαγές να αφορούν πρωτίστως τον εμπλουτισμό του τεχνολογικού πακέτου συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, αλλά ιδιαίτερα άνετη, καθώς η έκδοση Ultimate διαθέτει τα προαιρετικά εργονομικά καθίσματα ΑGR, με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα να βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο. Οι επενδύσεις Alcantara στα καθίσματα δίνουν έναν επιπλέον premium τόνο και αποτελούν προνόμιο της πλούσιας έκδοσης Ultimate. Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά στο πάνω μέρος του, σκληρά όμως στα χαμηλότερα μέρη, με την συνολική ποιότητα να κυμαίνεται σε ικανοποιητικό επίπεδο για την κατηγορία. Η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 8in στην έκδοση Ultimate (7in στις κατώτερες εκδόσεις) και χωρίς να εντυπωσιάζει με τα γραφικά της, παρέχει ευκολία στη χρήση δίνοντας πολλές επιλογές ρυθμίσεων στον οδηγό. Το σύστημα IntelliLink επιτρέπει σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, ενώ προαιρετικά διαθέτει σύστημα πλοήγησης (στάνταρ στην έκδοση Ultimate).

Το εμπλουτισμένο τεχνολογικό πακέτο περιλαμβάνει σύστημα επικείμενης σύγκρουσης (με ανίχνευση πεζού), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα παρέκκλισης λωρίδας και προειδοποίηση τυφλού σημείου. Η περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας και το heads-up display αποτελούν μέρος του πλούσιου πακέτου Ultimate. Οι χώροι παραμένουν ένα από τα δυνατά χαρτιά του Crossland, με 4 επιβάτες να κάθονται πολύ άνετα ακόμα και αν είναι μεγαλόσωμοι. Τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα και συρόμενα στον διαμήκη άξονα κατά 15cm δίνοντας επιπλέον πόντους στην πρακτικότητα, με τον χώρο των αποσκευών να ξεκινάει από τα 410lt και να φτάνει τα 1.255lt, νούμερα που είναι παραπάνω από ικανοποιητικά για την κατηγορία.

Opel Crossland 1.2PureTech 130Ps 

Pure ride

Η γκάμα των διαθέσιμων βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει έναν τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2lt με απόδοση 83Ps, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, καθώς και τον 1.2PureTech Turbo απόδοσης 130Ps είτε με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με χειροκίνητο 6άρι, όπως το μοντέλο της δοκιμής μας.

Στην πράξη, ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας διακρίνεται για την ομοιογενή και πολιτισμένη λειτουργία του, με τα επίπεδα κραδασμών και θορύβου να είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Υπάρχει μία μικρή υστέρηση μέχρι η βελόνα του -αναλογικού- στροφομέτρου να φτάσει τις 1.900rpm, έπειτα όμως τα 23,4kgm ροπής παρέχουν δυνατό τράβηγμα μέχρι τις 5.300rpm, σημείο από το οποίο πέφτει αισθητά η απόδοση μέχρι τον κόφτη. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 9,9sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 201km/h. Η κατανάλωση χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις πιέσεις του γκαζιού κυμάνθηκε στα 7,5-7,7lt/100km. 

Η ανανέωση έφερε και νέα ρύθμιση στην ανάρτηση με τους μηχανικούς να αλλάζουν setup σε αμορτισέρ και ελατήρια, διατηρώντας την ίδια διάταξη (McPherson μπροστά με ημιάκαμπο άξονα πίσω). Το σύνολο είναι σίγουρα πιο άνετο απ' ότι στο παρελθόν, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι παραπάνω από αισθητές, ιδιαίτερα αν ο οδηγός πιέσει παραπάνω στις στροφές. Στην περίπτωση αυτή, θα αναγκαστεί γρήγορα να μειώσει ρυθμό και λόγω των κλίσεων, αλλά και λόγω της υποστροφής η οποία διαχειρίζεται εύκολα από την έγκαιρη επέμβαση των ηλεκτρονικών.

Opel Crossland 1.2PureTech 130Ps

Οι μηχανικοί ανασχεδίασαν την κολόνα του τιμονιού που υπόσχεται βελτίωση της αίσθησης και της ακρίβειας, κάτι που είναι ελάχιστα αντιληπτό, αφού το τιμόνι του Crossland εξακολουθεί να απογοητεύει με την αίσθηση του. Είναι αρκετά άμεσο όμως οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού περνάνε από υπερβολικό φιλτράρισμα. Αυτό που βελτίωσε ο νέος ενδιάμεσος άξονας της κολόνας του τιμονιού είναι η σταθερότητα στην ευθεία, κάτι που βελτιώνει το ταξίδι του ανανεωμένου Crossland. Τα 170mm απόστασης από το έδαφος είναι αρκετά για κίνηση σε χωματόδρομο όμως αν θέλετε το κάτι παραπάνω καλύτερα να προτιμήσετε μία έκδοση που να διαθέτει το σύστημα IntelliGrip με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας.

Εν κατακλείδι, η ανανέωση του Crossland έφερε νέο, πιο φρέσκο πρόσωπο, εμπλουτισμό του τεχνολογικού πακέτου και μικρές βελτιώσεις στην οδηγική συμπεριφορά. Η πρακτικότητα του μοντέλου παραμένει ένα από τα πιο δυνατά του χαρτιά, όπως και η τιμή που ξεκινάει από τα 17.580 για την έκδοση με τους 83 ίππους, με την έκδοση Ultimate της δοκιμής με τον κινητήρα των 130Ps και το χειροκίνητο 6άρι να τιμολογείται στα €22.050.

Τιμή βασικής έκδοσης 1.2lt 83Ps Edition: €17.580

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2lt Turbo 130Ps Ultimate: €22.050

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ανανεωμένη εμφάνιση Αίσθηση τιμονιού
Χώροι-πρακτικότητα Κλίσεις αμαξώματος
Απόδοση κινητήρα Συντηρητικό design εσωτερικού
Πίσω συρόμενα καθίσματα
Άνεση
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.199cc
Διάμετρος x Διαδρομή75x 90,5mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx17in
Ελαστικά215/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.217
Πλάτος (mm)1.825
Ύψος (mm)1.605
Μεταξόνιο (mm)2.604
Βάρος (kg)1.259
Χώρος Αποσκευών (lt)410-520-1.255
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)130/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)23,4/1.750
0-100km/h (sec)9,9
Τελική Ταχύτητα (km/h)201
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)130 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,7 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)7,6