Opel Grandland Plug-in Hybrid 225Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Opel
Μοντέλο Grandland
Segment C-SUV
Power Train Plug-in Hybrid
Opel Grandland Plug-in Hybrid 225Ps

Το Grandland εμφανίστηκε μάλλον αργά στο οικογενειακό «πάρτι» των SUV. Η Opel μπήκε στα Sport Utility Vehicles με… 10 χρόνια καθυστέρηση αφότου το Nissan Qashqai έστειλε τις «προσκλήσεις». Ήταν όμως τόσο δυναμική η είσοδος στην κατηγορία ώστε να κάνει εντύπωση; Το Grandland σας προσφέρει την… κυρίαρχη θέση οδήγησης των SUV με ένα αντίστοιχα μεγάλο αμάξωμα, ενώ είναι ένα από τα τρία μοντέλα της κατηγορίας στο “roster” της Γερμανικής εταιρείας. Όπως υποδηλώνει το «Grand» στο όνομά του, είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στη γκάμα της Opel, προσφέροντας σαφώς περισσότερους χώρο στο εσωτερικό από τα Mokka και Crossland.

Το θέμα της εμφάνισης είναι καθαρά υποκειμενικό και από την πρώτη παρουσίασή του οι σχεδιαστές έλεγαν πως δεν θέλουν το μεγάλο SUV τους να έχει τολμηρή σχεδίαση γιατί θα γεράσει γρήγορα. Πάντως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Opel έκανε καλά που… κάλυψε την «στενή σύνδεση» με ένα άλλο οικογενειακό SUV του ομίλου: το Peugeot 3008. Φαίνεται να έχει πιο χαμηλό προφίλ από το 3008, με απλές γραμμές και καλές αναλογίες. Μόνο η εμπρός «μάσκα vizor» που μοιάζει με τα τελευταία Opel Astra και Mokka, ξεχωρίζει έντονα.

Όσον αφορά τις επιλογές κινητήρα, έχετε τέσσερις να διαλέξετε: έναν βενζινοκινητήρα 1.200cc (130Ps), έναν πετρελαιοκινητήρα 1.500cc 130Ps και δύο υβριδικά Plug-in Hybrid (PHEV) σύνολα τα: Plug-in Hybrid-e (225Ps) και Gse (300Ps). Υπάρχουν επίσης τέσσερα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού τα: Tech & Design, GS, Ultimate και GSe. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η έκδοση Plug-in Hybrid 225Ps Tech & Design e που ξεκινάει από τα €47.900 και έχει να αντιμετωπίσει τα: Ford Kuga PHEV 225Ps FWD (από €49.990), Hyundai Tucson 265Ps PHEV 4WD (από €48.690), KIA Sportage PHEV 4WD (από €49.990), Volvo XC40 Recharge 262Ps (από €51.067), αλλά και τα «ομόσταυλα» Peugeot 3008 Hybrid FWD 225Ps (από €47.500) και Citroen C5 Aircross FWD 225Ps (από €46.800).

 Opel Grandland Plug-in Hybrid 225Ps

Εμφάνιση..Μικρό lifting ή botox;

Το Grandland έχει ένα νέο πρόσωπο. Το σημείο που εκφράζει την αλλαγή είναι η μπροστινή «μάσκα» Opel Vizor (την είδαμε και στα Mokka και Astra). Η νέα σχεδίαση στο μπροστινό μέρος φέρνει επίσης την τεχνολογία Adaptive IntelliLux LED Pixel φωτιστικών σωμάτων της Opel, που περιλαμβάνει 168 «έξυπνα» στοιχεία LED για να δίνει δυνατό φωτισμό χωρίς να θαμπώνει τους άλλους χρήστες του δρόμου. Βλέπεις η αγορά των οικογενειακών SUV κινείται με τέτοιους ρυθμούς που τώρα χρειάζεσαι κάθε διαθέσιμη εφαρμογή τεχνολογίας για να… κλέψεις πελάτες από τον ανταγωνισμό. Νέοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω σε κάθε άκρο, πλαστικό περίγραμμα στα «φτερά» στο χρώμα του αμαξώματος, ανανεώνουν την εμφάνιση, όπως και η οροφή σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, που κάνει αντίθεση με την απόχρωση στο αμάξωμα.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 225Ps

Πιο χαμηλό προφίλ στο εσωτερικό

Όπως η εξωτερική εμφάνιση έτσι και το εσωτερικό ακολουθεί το απλό όχι έντονο και ίσως λίγο άτολμο στυλ (ιδιαίτερα σε σχέση με το ευφάνταστο Peugeot 3008). Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, τα εμπρός καθίσματα και το τιμόνι έχουν πολλές ρυθμίσεις, ενώ τα πεντάλ είναι ευθυγραμμισμένα με τη θέση του οδηγού. Είναι εύκολο να βρεις την θέση οδήγησης που σου ταιριάζει, κάθεσαι αρκετά ψηλά (σχεδόν τόσο όσο στο Hyundai Tucson, αλλά όχι τόσο ψηλά όσο στο Volvo XC40). Επιπλέον τα καθίσματα έχουν σπορ σχεδιασμό με αρκετή πλευρική στήριξη και έχουν επένδυση Alcantara. Αυτό σημαίνει πως είναι πανέμορφα, έχουν πολύ καλή αίσθηση, αλλά θέλουν και αρκετή προσοχή γιατί δεν καθαρίζουν εύκολα. Το πακέτο εξοπλισμού της δοκιμής μας είχε τα «απλά» καθίσματα και όχι τα κορυφαία AGR (πιστοποίηση του ανεξάρτητου Γερμανικού Οργανισμού Aktion Gesunder Rucken e.V.), που βοηθά στην πρόληψη του πόνου στην πλάτη.

Το Pure Panel ταμπλό είναι εργονομικά και λειτουργικά σχεδιασμένο και αποτελείται από δύο έγχρωμες οθόνες κάτω από ένα ενιαίο πλαίσιο. Ο πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 12in, ενώ η κεντρική οθόνη αφής για το infotainment είναι 10 ιντσών. Όπως είναι αναμενόμενο, το Grandland διαθέτει την εφαρμογή για το mirroring των smartphone (Android Auto και Apple CarPlay). Οι οθόνες έχουν ευανάγνωστα γραφικά, όμως πρέπει να πιέσεις αρκετά το εκάστοτε εικονίδιο για να έχεις ανταπόκριση. Για ορισμένες λειτουργίες, όπως η σύνδεση του τηλεφώνου σου μέσω Bluetooth, πρέπει περάσεις από υπομενού κάτι που μπορεί να κάνει πολύπλοκη την χρήση. Το ίδιο πολύπλοκη είναι και η διαδικασία της πλοήγησης η οποία δεν έχει live ενημέρωση για την κίνηση για να επιλέξεις εναλλακτικές διαδρομές, κάτι που διαθέτουν ορισμένα μοντέλα του ανταγωνισμού όπως η Alfa Romeo Tonale, η BMW X1, η Mercedes-Benz GLA και το Volvo XC40.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 225Ps

Οι φυσικοί διακόπτες συντόμευσης κάτω από την οθόνη είναι μία ευπρόσδεκτη κίνηση, επιπλέον υπάρχουν χειριστήρια για το σύστημα ήχου στο τιμόνι για ευκολία των χειρισμών εν κινήσει. Αυτό ισχύει και για τους διακόπτες ελέγχου του κλιματισμού που είναι εύκολο να λειτουργήσουν χωρίς να αποσπάται η προσοχή ενώ οδηγείς. Το επάνω κομμάτι στο ταμπλό του Grandland έχει πλαστικά υψηλής ποιότητας και μαλακής αφής, με γυαλιστερό μαύρο χρώμα και διακοσμητικά κομμάτια σε εφέ χρωμίου, που δημιουργούν μία ευχάριστη εικόνα. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε περισσότερες μεταλλικές λεπτομέρειες, αλλά και ορισμένα πλαστικά με εμφάνιση ανθρακονήματος που βοήθησαν στην αναβάθμιση της ατμόσφαιρας του εσωτερικού. Αυτό που λείπει από το εσωτερικό του Grandland ήταν η αρχική αίσθηση εντυπωσιασμού (το wow factor που λέμε..), που έχουν π.χ. τα Austral, Tucson, Sportage και 3008. Όμως αυτό ίσως να είναι πλεονέκτημα γιατί συνήθως το εντυπωσιακό εσωτερικό το συνηθίζεις και το ξεπερνάς γρήγορα.

Η πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός είναι πλεονέκτημα για το Grandland, αλλά το μικρό πίσω παράθυρο δεν προσφέρει την καλύτερη θέα προς τα πίσω. Ευτυχώς, η Opel βάζει αισθητήρες στάθμευσης σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας είναι στάνταρ από τα μοντέλα GS και πάνω. Στο… δικό μας Grandland η κάμερα ήταν πανοραμική. Υπάρχει περισσότερος από αρκετός χώρος για το κεφάλι και τα πόδια στο Grandland εμπρός, ενώ το εσωτερικό έχει αρκετό πλάτος ώστε οδηγός και συνοδηγός να ταξιδεύουν πολύ άνετα. Όπως και στο Peugeot 3008, το ντουλαπάκι του Grandland είναι μικρό, αλλά σε αντίθεση με το Peugeot, ο κεντρικός αποθηκευτικός χώρος κάτω από το μπροστινό υποβραχιόνιο είναι επίσης μικρός και παραδόξως υπάρχουν λιγότερα σημεία αποθήκευσης. Πηγαίνοντας στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός, ενώ σε αντίθεση με τα άλλα SUV της αγοράς το σχεδόν επίπεδο δάπεδο του Grandland, δίνει άφθονο χώρο για τα πόδια του επιβάτη, της μεσαίας θέσης.

Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα είναι στάνταρ στο Grandland, αλλά χωρίζονται με αναλογία 60/40, αντί για την πιο ευέλικτη διάταξη 40/20/40 που προσφέρουν κάποια μοντέλα της κατηγορίας. Από την έκδοση GS και πάνω μπορείτε να αποκτήσετε κεντρικό υποβραχιόνιο πίσω καθίσματος, το οποίο επικοινωνεί με τον χώρο αποσκευών. Αν θέλετε να κατεβάσετε τις πλάτες του πίσω καθίσματος, υπάρχουν εύχρηστοι μοχλοί ταχείας απελευθέρωσης ακριβώς δίπλα στο άνοιγμα της πίσω πόρτας, του χώρου αποσκευών. Εδώ η έκδοση Plug-in hybrid χάνει -λόγω των μπαταριών- 124lt και από τα 514 των συμβατικών θερμικών μοντέλων, φτάνει στα 390lt. Αυτό είναι μια μεγάλη απώλεια στις προδιαγραφές, αλλά στην πράξη αφήνει αρκετό χώρο για τα ψώνια (π.χ. για ένα εβδομαδιαίο supermarket) ή τις αποσκευές μιας 4μελής οικογένειας για διακοπές. Πάντως αν θέλετε ένα PHEV με ένα πραγματικά τεράστιο πορτ μπαγκάζ, ρίξτε μια ματιά στο Tucson.

 Opel Grandland Plug-in Hybrid 225Ps

Στο δόμο εντός και εκτός (πόλης)

Το Plug-in Hybrid Opel Grandland των 225 ίππων, σου δίνει την ευκαιρία να κινηθείς μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 61km, κάτι που θεωρητικά καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές βασικές σου μετακινήσεις (school run, δουλειά, σπίτι, super market ή κάποια έξοδο για διασκέδαση) για κάποιες ημέρες, αν το φορτίζεις κάθε μέρα και με την προϋπόθεση ότι οδηγείς συντηρητικά. Τις μέρες της δοκιμής μας, με τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες, μας έδειξε ηλεκτρική αυτονομία 46km, την οποία όταν χρησιμοποιήσαμε για επιπλέον βοήθεια/ιπποδύναμη σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό οδικό δίκτυο και με εξωτερική θερμοκρασία 17-19οC, έπεσε από το 100 στο 50% σε μόλις 16km. Από την άλλη πλευρά δεν μας άρεσε επίσης η μείωση της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ καυσίμου στα 43lt, όταν ακόμα και η έκδοση με τον μικρό 1.200άρη έχει 53lt. Θεωρητικά η μείωση αφορά την αύξηση/κατανομή του βάρους των μπαταριών του ρεζερβουάρ και του υβριδικού συστήματος κάτω από τον χώρο επιβατών και αποσκευών του Grandland.

Το μεγάλο SUV της Opel κινείται ήσυχα και σχεδόν αθόρυβα αφού την πρωτοβουλία κινήσεων έχει αρχικά το ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ όταν ξεκινά το θερμικό, κάποιες φορές ακούγεται έντονα και άλλες σχεδόν δεν το αντιλαμβάνεσαι. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι αμυδρά πιο αργό στις αλλαγές όταν χρειάζεσαι μια «έκρηξη» επιτάχυνσης. Τα paddles πίσω από το τιμόνι θα μπορούσαν να λείπουν αφού οι αλλαγές σε χειροκίνητο mode δεν προσφέρουν κάτι ούτε στην αίσθηση. Είναι καλύτερα να μην επεμβαίνεις και να αφήσεις το αυτόματο κιβώτιο να κάνει την δουλειά, η οποία γίνεται με άνεση και τις περισσότερες φορές με καλύτερη οικονομία. 

Opel Grandland Plug-in Hybrid 225Ps

Όσο για τα driving modes καλύτερα να επιλέξεις τα Hybrid ή Electric και να αφήσεις το Sport που εμπλέκει τον βενζινοκινητήρα περισσότερο, αυξάνει τον θόρυβο (αφού κρατάει πάντα πιο ψηλά τις στροφές του μοτέρ..), καταναλώνει πιο γρήγορα την μπαταρία και δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην εμπειρία σου. Οι 225 ίπποι συνδυαστικής ισχύος, υφίστανται μόνο όταν έχεις επαρκές επίπεδο φόρτισης, αφού όταν η μπαταρία εξαντληθεί το θερμικό μοτέρ αποδίδει μόνο του 180Ps. Το επίπεδο φόρτισης ευνοεί όχι μόνο τις επιδόσεις, αλλά και την κατανάλωση, αφού τις μέρες της δοκιμής μας η ένδειξη του trip computer ήταν στα 6lt/100km. Όταν ανεβάσαμε ρυθμό, η μέση κατανάλωση ανέβηκε στα 7,7lt/100km. Τέλος με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση ανέβηκε στα 8,1lt

Η άνεση είναι πολύ καλή αν και η ανάρτηση έχει λίγο πιο σπορτίφ ρύθμιση. Εδώ σίγουρα δεν βοηθάνε οι όμορφες 19άρες ζάντες που μετέφεραν κάποιες από τις ανωμαλίες του δρόμου στην καμπίνα των επιβατών, κάτι που καταφέρνει σαφώς καλύτερα το Renault Austral. Τα σπορτίφ χαρακτηριστικά έχουν βέβαια και τα καλά τους, αφού δεν αφήνουν το αμάξωμα να γείρει υπερβολικά στις στροφές. Εκεί που καταλαβαίνεις το επιπλέον βάρος της μπαταρίας του PHEV, είναι όταν αλλάζεις γρήγορα κατεύθυνση. Το τιμόνι έχει περισσότερα γονίδια από την Opel και δεν «πήρε» τα ίδια καλά στοιχεία της Peugeot δείχνοντας κάποιες ασάφειες στην ευθεία, ενώ δεν έχει την αμεσότητα ή την ακρίβεια που παρέχει το 3008. Ο PureTech βενζινοκινητήρας του Grandland ακούγεται χωρίς ποτέ να ενοχλεί και καταλαβαίνεις ότι δουλεύει μόνο στις δυνατές επιταχύνσεις. Πάνω από τα 140km/h, γίνεται αισθητός ο θόρυβος από τον αέρα στους καθρέφτες και στις κολώνες, όμως σε γενικές γραμμές η ποιότητα κύλισης είναι παραπάνω από ικανοποιητική.

Συμπέρασμα

Το Grandland, έχει αναβαθμιστεί μέσα και έξω, με ένα αρκετά αποδοτικό υβριδικό σύνολο. Αποτελεί ένα ενδιαφέρον πακέτο για τον αγοραστή που θέλει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που θα τον φέρει κοντά στην ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν είναι έτοιμος να κάνει την… κίνηση να αγοράσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Τιμή βασικής έκδοσης Grandland 1.2PureTech 130Ps 6MT Tech&Design: €31.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Grandland 1.6Plug-in Hybrid 225Ps Tech&Design e: €47.900

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση Αίσθηση τιμονιού
Εξοπλισμός Χώρος αποσκευών
Ποιότητα κατασκευής Αργό infotainment
Άνεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, ηλεκτροκινητήρας 110Ps
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.477
Ύψος (mm)1.609
Πλάτος (mm)1.906
Μεταξόνιο (mm)2.675
Βάρος (kg)1.732
Χώρος αποσκευών (lt)390-1.528
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος Άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx19in
Ελαστικά205/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)225
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)36,3
0-100km/h (sec)8,9
Τελική ταχύτητα (km/h)225
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)28
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,2
Δοκιμής (lt/100km)6