Παρουσίαση: Volvo EX30

Παρουσίαση: Volvo EX30

Γιατί τόσο ξεχωριστό;

Ενώ δείχνει από μακριά την συγγένεια με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, είναι αδύνατο να μπερδέψεις το νέο EX30 με κάποιο άλλο. Η σουηδική γλώσσα σχεδιασμού κατάφερε να το κάνει να δείχνει συγκρατημένα δυναμικό, άκρως μοντέρνο και φουτουριστικό, ώστε να ελκύει χωρίς να ξενίζει. Η κλειστή μάσκα, ο αεροδυναμικός σχεδιασμός και τα όμορφα αιχμηρά εμπρός φανάρια-βέλη δείχνουν ότι περνάμε σε μια νέα εποχή, ενώ οι compact διαστάσεις στέλνουν το μήνυμα πως αυτό δεν είναι ένα όχημα μόνο για τους λίγους «έχοντες», αλλά προορίζεται κυρίως για τους νέους σε σώμα (ή ψυχή) που ξέρουν να εκτιμούν την ποιότητα. Ως το μικρότερο και πιο προσιτό SUV που βγήκε ποτέ απ' τις γραμμές παράγωγης της Volvo, κάποιος ίσως φαντάζονταν πως θα υπάρχουν κάποιες «εκπτώσεις» σε ορισμένους τομείς του οχήματος ώστε να «συμπιεστεί» η τιμή του. Η Volvo δεν λειτουργεί ποτέ έτσι, δεν ήταν ποτέ αυτό το σκεπτικό και ο τρόπος λειτουργίας της. Η συμπίεση τιμής ήρθε μέσω έξυπνων λύσεων και νέων τεχνολογιών.

Οικολογία

To όνομα της Volvo είναι πλέον συνυφασμένο με την φιλικότητα προς το περιβάλλον, έτσι δεν προκαλεί καμία εντύπωση που το νέο τους όχημα ακολουθεί αυτή την φιλοσοφία. Μόνο που εδώ οι βορειοευρωπαίοι υπερήφανοι τονίζουν ότι έχει το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιοδήποτε αυτοκίνητο της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι σήμερα. Ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιήθηκαν με νέους και ποικίλους τρόπους, σε αυτό βοήθησε πολύ η μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση και η αποδοτική χρήση υλικών που μείωσε σε μεγάλο βαθμό τα απόβλητα. Περίπου το 25% του συνόλου του αλουμινίου, καθώς και το 17% του συνόλου του χάλυβα και των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στο EX30 είναι ανακυκλωμένα, ενώ στο εσωτερικό, το ποσοστό των επιφανειών από ανακυκλωμένο πλαστικό ανεβαίνει στο 30%! Μπορείς να το αντιληφθείς αυτό μόλις καθίσεις στο εσωτερικό του ολοκαίνουριου Volvo; Σε καμία περίπτωση! Οι άφθονοι χώροι, παρά τις compact διαστάσεις, η άνεση για τους επιβάτες και η αίσθηση μιας ιδιαίτερης κατασκευής είναι ανώτεροι των αριθμών, άλλωστε μιλάμε για μια premium πρόταση από μία εταιρεία που η υψηλή ποιότητα υλικών, αλλά και κατασκευής είναι χαραγμένη βαθιά στο DNA της.

Παρουσίαση: Volvo EX30

Νέο σκεπτικό

Οι έξυπνες λύσεις βρίσκονται παντού στο EX30, όπου κι αν κοιτάξεις. Στο μινιμαλιστικό και πανέμορφο εσωτερικό βρίσκεις μόνο μία κάθετη οθόνη αφής 12,3in στο κέντρο του ταμπλό και καθόλου φυσικά πλήκτρα. Ναι, ΜΙΑ μόνο οθόνη, αφού μπροστά απ' τον οδηγό δεν έχει καν...πίνακα οργάνων! Για τα πάντα πληροφορείσαι απ' το πάνω τμήμα της κεντρικής οθόνης (ταχύτητα οχήματος, διάφορες ενδείξεις, φώτα κ.λπ.), ενώ χάρη στο πανεύκολο μενού του infotainment, σε συνεργασία με την Google, μπορείς να χειριστείς από εκεί τα πάντα στο όχημα, όπως επίσης και με διάφορες φωνητικές εντολές. Σύμφωνα με μελέτες, τα μάτια του οδηγού εστιάζουν πιο γρήγορα με την συγκεκριμένη διάταξη, παρά με τον κλασικό πίνακα οργάνων πίσω απ' το τιμόνι.

Κάποιες αλλαγές μοιάζουν επίσης παράξενες με την πρώτη ματιά, όπως είναι το μεγάλο soundbar στη βάση του παρμπρίζ ή οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που μετακινήθηκαν στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Καθόλου τυχαίες κινήσεις, γιατί με αυτόν τον τρόπο οι Σουηδοί τα αφαίρεσαν όλα αυτά απ' τις εμπρός πόρτες, δημιουργώντας περισσότερο χώρο οπότε τις ελάφρυναν (λιγότερα καλώδια και διακόπτες στο εσωτερικό τους), ενώ απλουστεύτηκε και επιταχύνθηκε η διαδικασία συναρμολόγησής τους. Άλλο ένα πανέξυπνο σημείο, που δείχνει το out-of-the-box σκεπτικό που το βλέπεις παντού στο νέο SUV, είναι το ντουλαπάκι του συνοδηγού...που δεν είναι πλέον του συνοδηγού. Μεγάλωσε πολύ και βρίσκεται κάτω από την κεντρική οθόνη, προσφέροντας έτσι έξτρα χώρο για τα πόδια του συνοδηγού, ενώ είναι πολύ ευκολότερο για τον οδηγό να το χρησιμοποιήσει.

Τα απλούστερα χειριστήρια και οι μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης βοηθούν ώστε η οδήγηση να είναι λιγότερο σύνθετη και αρκετά διαισθητική.

 

Εκπληκτικά γρήγορο!

Αν λατρεύετε τις εκρηκτικές επιδόσεις, η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance αποδίδει 428 ίππους με 55kgm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα είναι νούμερο που συναντάμε σε πανάκριβα supercars, με το EX30 να συνεχίζει να καλπάζει ακάθεκτο μέχρι να χτυπήσει την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180km/h. Όμως ακόμη και η βασική έκδοση με τον ένα ηλεκτροκινητήρα και την μικρή μπαταρία με την ονομαστική χωρητικότητα των 51kWh αποδεικνύεται ταχύτατη. Η κίνηση της έκδοσης Single Motor είναι στους πίσω τροχούς, οι οποίοι θα δεχθούν 272Ps (35kgm ροπής) και θα πρέπει να τους περάσουν φιλικά στο οδόστρωμα. Ο έξυπνος προγραμματισμός και το εκπληκτικό traction control βοηθάνε να σταματάει το χρονόμετρο στα 5,7sec όταν φτάνεις τα 100km/h, επίδοση που οριακά επιτυγχάνουν hot-hatch.

Το κενό ανάμεσα στις δύο αυτές εκδόσεις γεφυρώνει η Single Motor Extended Range έκδοση. Εδώ έχουμε την ίδια ισχύ απ’ τον ένα ηλεκτροκινητήρα, αλλά μεγαλύτερη μπαταρία (ονομαστική χωρητικότητα 69kWh). Όμως γι’ άλλη μια φορά η Volvo κάνει ...μαγικά. Μολονότι έχουμε ίδια απόδοση και λίγο αυξημένο βάρος απ' το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών, οι επιδόσεις είναι ακόμη καλύτερες και κλείνουν το κενό, με το 0-100km/h πλέον να πέφτει στα 5,3sec!

 

Παρουσίαση: Volvo EX30

Καθημερινό όχημα

Αν ζητάς ξεγνοιασιά και μεγάλη αυτονομία, η έκδοση Extended Range με την συνδυαστική κατανάλωση των 17kWh/100km θα σου δώσει 475km σε μεικτή χρήση ή, αν κινείσαι αποκλειστικά μέσα στην πόλη, θα έχεις μέχρι 613km. Με μισή kWh υψηλότερη κατανάλωση, το δυνατό τετρακίνητο θα πετύχει 590km μέσα στην πόλη ή 450km σε μεικτό κύκλο, νούμερα πραγματικά εντυπωσιακά για όχημα τέτοιων επιδόσεων! Το πιο προσιτό μοντέλο έχει μεν την χαμηλότερη συνδυαστική κατανάλωση (16,7kWh/100km), την μικρότερη μπαταρία δε, έτσι δεν είναι περίεργο που η μεικτή του αυτονομία είναι στα 344km/h και εντός πόλεως μπορεί να φτάσει τα 475km.

Αν αδειάσει η μπαταρία, υπάρχουν 2 λύσεις. Μόνο 26min για να πάει από το 10% στο 80% (με 150kW DC φορτιστή) ή 8 ώρες για τα δύο μοντέλα με την μεγάλη μπαταρία (6 ώρες για το Single Motor), ώστε να φορτίσεις από το 0% στο 100% με οικιακό φορτιστή 11kW.

Τεράστια λίστα εξοπλισμού

Το EX30 ταυτόχρονα ξεχειλίζει από τεχνολογίες πρόληψης-προστασίας-υποστήριξης οδηγού και μέσω διαφόρων καινοτομίων, βοηθούν τον οδηγό όσο και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου να παραμένουν ασφαλείς. Το Door Opening Alert είναι ένα προηγμένο χαρακτηριστικό ασφαλείας που βοηθά τους επιβάτες να αποφύγουν να ανοίξουν την πόρτα τους όταν κάποιος δικυκλιστής είναι στην πορεία της, ενώ συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, Pilot Assist και Park Pilot Assist εννοείται πως είναι λίγα μόνο απ' την μεγάλη σουίτα που σκοπό έχει την ασφάλεια, αλλά και την άνεση του οδηγού. Πλέον δεν κουβαλάς κλειδιά, μια κάρτα ή το κινητό σου σου επιτρέπουν την πρόσβαση στο EX30, ενώ με την εφαρμογή Volvo EX30 App απ' το τηλέφωνό σου έχεις πλέον την δυνατότητα για πολλές remote λειτουργίες, όπως η ρύθμιση εξ αποστάσεως του κλιματισμού, η ενημέρωση για το επίπεδο φόρτισης, η ενημέρωση και η αναβάθμιση λογισμικού, ο καθορισμός της διαδρομής στο GPS και πολλά άλλα.

Παρουσίαση: Volvo EX30

Προσιτό όμως ξεχωριστό

Με εκπληκτικές επιδόσεις, premium χαρακτήρα, προηγμένο εξοπλισμό και ένα ιστορικό σήμα στη μάσκα, το καινούριο compact SUV ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς. Όλες οι έξυπνες τεχνολογίες της Volvo κατάφεραν να συμπιέσουν την τιμή και η βασική έκδοση του EX30 Single Motor RWD Core των 272Ps ξεκινά από €37.572...χωρίς το όφελος της επιδότησης! Ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα υψηλών επιδόσεων που σε πάει στο μέλλον, κουβαλώντας μαζί όλη την ιστορία και την τεχνογνωσία της Volvo, με τιμή κάτω από 40 χιλιάδες ευρώ; Το λες και ευκαιρία! 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ       Single motor     Single motor ER    Dual motor          

(km):                                                         344-475           475-613             450-590      

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

(kWh/100km):                                            16,7                  17                    17,5

ΤΙΜΗ (Χωρίς Επιδότηση)                      €37.572            €42.966         €49.352