Πρεμιέρα για την Mercedes-Benz E-Class

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mercedes-Benz
Μοντέλο E-Class
Power Train Hybrid
Πρεμιέρα για την Mercedes-Benz E-Class

Η Mercedes-Benz και η BMW αντικαθιστούν και οι δύο τα σημαντικά για αυτές μεσαία σεντάν τους. Φέτος Mercedes είναι αυτή που πρόλαβε και παρουσιάστηκε πρώτη.

Οι πολλαπλές κατασκοπευτικές εικόνες μας είχαν προετοιμάσει για ένα αυτοκίνητο που μένει στην παραδοσιακή sedan και wagon κατηγορία παρά την επανάσταση των crossover. Οπτικά, δανείζεται πολλά από την μεγάλην της αδελφή S-Class, όχι μόνο στη συνολική επιφάνεια, αλλά και σε λεπτομέρειες όπως οι χωνευτές λαβές των θυρών και η έντονη οριζόντια, διακοσμημένη με χρώμιο, γραμμή που εκτείνεται στο καπό του πορτμπαγκάζ ανάμεσα στα πίσω φώτα.

Είναι όμως η ελαφρώς πιο συμπαγής γραμμή, που προσεγγίζει τον sportive χαρακτήρα της μικρότερης C-Class, ενώ η νέα μαύρη «μάσκα» piano-black, που καλύπτει το εμπρός μέρος και το τρίκτινο αστέρι στα πίσω φώτα διασφαλίζουν ότι κανείς δεν θα μπερδέψει την E-Class για κάποια άλλη μάρκα. Ανάλογα με την έκδοση, που έχετε επιλέξει η μάσκα θα έχει το μοτίβο «Progressive» (με δεκάδες μικροσκοπικά αστέρια) ή «Classic» που είναι η γνωστή… συντηρητική «μάσκα» της Daimler.

Χώροι/οθόνες/εφαρμογές και… selfies

Στο εσωτερικό η εμφάνιση και η τεχνολογία έχει σίγουρα περισσότερα κοινά με την S-Class παρά με την C-Class. Για αρχή, το μεταξόνιο έχει… τεντωθεί κατά τα 22mm (έφτασε τα 2.961 mm.), δίνοντας περισσότερο χώρο σε ένα αυτοκίνητο που μετρά τώρα 4949mm. Ο χώρος για τα γόνατα και ο μέγιστος χώρος για τα πόδια αυξάνονται κατά 10 ως 17 χιλιοστά αντίστοιχα και η Mercedes λέει ότι τα χιλιοστά αυτά δίνουν την αίσθηση μεγάλου πολυτελούς sedan.

Όσο αφορά το ταμπλό, τα όργανα ελέγχου και την οθόνη infotainment, η νέα E-Class, έχει περισσότερα κοινά με τα ηλεκτρικά EQE και EQS ξαδέρφια της παρά με τα αδέρφια της που λειτουργούν με θερμικούς κινητήρες. Ως στάνταρ, η E-Class διαθέτει ανεξάρτητη ψηφιακή οθόνη οργάνων και οθόνη πολυμέσων MBUX ενσωματωμένη στο ταμπλό. Αλλά αυτή η οθόνη/ταμπλό μπορεί προαιρετικά να επεκταθεί για να συμπεριλάβει μια οθόνη επιβατών πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Όπως πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Mercedes πιστεύει ότι η συνδεσιμότητα και η δυνατότητα μεταφοράς περιεχομένου ροής και δραστηριότητας μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο αυτοκίνητο είναι το επόμενο trend, έτσι υπάρχει κάμερα selfie και πρόσβαση σε εφαρμογές και παιχνίδια όπως το TikTok και το Angry Birds, καθώς και η δυνατότητα ροής βίντεο . Ωστόσο, ένα σύστημα παρακολούθησης προσώπου θα απενεργοποιήσει το περιεχόμενο βίντεο που μεταδίδεται στην οθόνη του συνοδηγού, εάν εντοπίσει ότι ο οδηγός ξοδεύει πολύ χρόνο χωρίς να κοιτάζει το δρόμο.

Υβριδική ισχύς

Τι γίνεται όμως με τα μηχανικά μέρη, αυτά που είχαν σημασία στα αυτοκίνητα; Οι  ευρωπαϊκές εκδόσεις σύνθεσης έχουν και την βοήθεια ηλεκτροκινητήρων. Αν και δεν υπάρχει πλήρως ηλεκτρική E-Class (θα πρέπει να επιλέξετε την EQE αν θέλετε κάτι τέτοιο) κάθε κινητήρας έχει κάποιο είδος υβριδικής υποβοήθησης και οι μισοί κινητήρες είναι plug-in υβριδικοί.

Στο κάτω άκρο της γκάμας υπάρχει η πισωκίνητη βενζίνη E200 των 204 ίππων και η E200d  (diesel) των 197 ίππων, η οποία διατίθεται είτε με κίνηση πίσω είτε ως 4Matic. Και τα τρία μοντέλα κάνουν τα 0-100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα και φτάνουν τα 238 km/h με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα /γεννήτριας του οποίου η απόδοση έχει αυξηθεί από τα 20 στα 23 PS. Τα plug-in μοντέλα είναι όλα τετρακύλινδρα με βενζινοκινητήρες 2,0 λίτρων που συνδυάζονται με ηλεκτρικούς κινητήρες 129 PS. Αυτοί μπορούν να προσφέρουν έως 100 km αυτονομία ηλεκτρικής οδήγησης. Πρόκειται για τα μοντέλα E300e και E300e 4Matic, των 313 PS. Στην κορυφή της γκάμα είναι η E400e 4Matic των 381 PS με 0-100 km/h σε 5,3 δευτερόλεπτα, αν και οι εκδόσεις AMG θα είναι σημαντικά ταχύτερες. Για τις «μεγάλες» εκδόσεις υπάρχει η επιλογή ανάρτησης air-ride και τετραδιεύθυνσης.

Περιμένοντας την απάντηση της BMW με την σειρά 5 βλέπουμε πως η κατηγορία των premium sedan γίνεται όλο και πιο εκρηκτική παρά την επανασταση των SUV/ Crossover .