Πρώτη δοκιμή του νέου VW Golf στην Ελλάδα

Πρώτη δοκιμή του νέου VW Golf στην Ελλάδα

Πρόκειται για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στην παγκόσμια αγορά, ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται περιττές συστάσεις. Πρόκειται για το απόλυτο ορόσημο με το οποίο συγκρίνουν -και συγκρίνονται- όλοι οι κατασκευαστές τα μικρομεσαία οικογενειακά hatchbacks τους. Το αυτοκίνητο που αποτέλεσε το απόλυτο best-seller στο C-Segment της Ευρωπαϊκής αγοράς. Μιλάμε φυσικά για το VW Golf. Το αυτοκίνητο που πάντα οριοθετούσε και οριοθετεί τις τάσεις στην κατηγορία.
Η πρόσκληση της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, αφού ξέφυγε από το συνηθισμένο μοτίβο παρουσίασης μοντέλου στα πέριξ της Αττικής. Το μέγεθος της εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Kosmocar είναι ενδεικτικό του πόσο σημαντικό είναι το νέο VW Golf για την ελληνική αγορά. Έτσι λοιπόν, επισκεφτήκαμε το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα και την Άρτα, κάνοντας πολλά και σημαντικά χιλιόμετρα με το νέο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας.

Evolution
Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, θα ήταν μία -ίσως υπερβολικά- ριψοκίνδυνη κίνηση να αλλάξουν ριζικά την εμφάνιση του μοντέλου. Πιθανότατα να το παράκαναν βέβαια, αφού η σχεδίαση του αμαξώματος κινείται υπερβολικά κοντά στο απερχόμενο μοντέλο, με μοναδική εξαίρεση το μοτίβο των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων, τα οποία είναι τεχνολογίας LED από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού. Οι διαστάσεις του Golf 8ης γενιάς έχουν διατηρηθεί, με το μήκος να φτάνει τα 4.284mm και το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.636mm. Ο συντελεστής αεροδυναμικής έχει βελτιωθεί σημαντικά φτάνοντας το 0,275 Cd (από 0,3Cd στο Golf VII) προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και του επίπεδου θορύβου που φτάνει στην καμπίνα.

Πρώτη δοκιμή του νέου VW Golf στην Ελλάδα


Revolution
Η επανάσταση, όπως βλέπετε και εσείς στις φωτογραφίες, δεν έγινε σε αισθητικό επίπεδο, αλλά σε τεχνολογικό. Οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν το νέο μοντέλο «Digital Golf» και μόλις μπαίνεις στο εσωτερικό καταλαβαίνεις αμέσως το γιατί. Διανύουμε μια εποχή όπου η συνδεσιμότητα και τα τεχνολογικά προηγμένα Gadgets και υπηρεσίες αποτελούν την κύρια προτεραιότητα των νέων αγοραστών και γι' αυτό οι σχεδιαστές εξέλιξαν το Golf όσο περισσότερο μπορούσαν. Οι διπλές οθόνες παρέχουν hi-tech εικόνα και πληθώρα επιλογών, απαιτούν όμως μια σεβαστή περίοδο προσαρμογής μέχρι να εξοικειωθείς με το σύστημα infotainment, το οποίο -περιέργως- δεν διαθέτει επιλογή επιστροφής σε προηγουμένη σελίδα (Back) παρά μόνον την έξοδο προς κάποιο κεντρικό μενού. Κάτι που χρειάζεται επίσης προσαρμογή είναι η μετακίνηση όλων των επιλογών για τα φώτα στο πάνελ αφής αριστερά από το τιμόνι, καθώς εκεί βρίσκονται πλέον οι διακόπτες για το ξεθάμπωμα του εμπρός και του πίσω παρμπρίζ. Το Innovision Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων της VW, διαθέτει διαγώνιο 10 ιντσών και παρέχεται από τη βασική έκδοση Life κάτι που αποτελεί φυσικά πρωτοπορία στην κατηγορία. Το Cockpit συνεχίζει προς το κέντρο του ταμπλό με μία επένδυση μαύρης λάκας καταλήγοντας στην οθόνη αφής 8,25 ιντσών του συστήματος Infotainment «Composition Media». Οι κλασσικοί διακόπτες του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος έχουν αντικατασταθεί από ένα πολύ άμεσο slider αφής στην κεντρική κονσόλα, ενώ με τον ίδιο τρόπο ελέγχεται και το άνοιγμα ή κλείσιμο της ηλιοροφής. Η αντικατάσταση της πλειοψηφίας των διακοπτών από την κεντρική κονσόλα έχουν φέρει μία ενδιαφέρουσα σχεδίαση μινιμαλισμού, όπου οι οθόνες, τα touch panels και η ποιότητα έχουν τον κύριο λόγο. Τα υλικά που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό είναι σε υψηλό επίπεδο και το φινίρισμα ικανοποιεί πλήρως τις όποιες υψηλές προσδοκίες φέρει το όνομα Golf. Τα Ergo Active καθίσματα αποδείχθηκαν πολύ ξεκούραστα στο ταξίδι μας, ενώ είχαμε την ευκαιρία και να πειραματιστούμε με τις άπειρες επιλογές του Ambient Lighting. Εκτός από τα αρκετά Gesture Controls, το Golf προσφέρει και φωνητικές εντολές, αφού ο οδηγός μπορεί να πει απλά «Hey Volkswagen» και να πει «ζεσταίνομαι» ή «κρυώνουν τα πόδια μου» και το σύστημα ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία στην εκάστοτε περιοχή. Το πολύ εντυπωσιακό είναι ότι το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει διαφορετικές φωνές (π.χ. από οδηγό και συνοδηγό). Φυσικά όλες οι εντολές δίδονται στα αγγλικά (ή σε εξι επιπλέον γλώσσες), αλλά υπάρχει πρόβλεψη για χρήση ελληνικής γλώσσας στο μέλλον με κάποιο update firmware. Ένα ακόμα τεχνολογικό «ατού» του νέου Golf είναι το online οικοσύστημα Volkswagen We. Πρόκειται για μια υπηρεσία που βασίζεται στη χρήση κινητού Smartphone σε συνδυασμό με το VW Golf, που είναι πάντα online, παρέχοντας προηγμένες λειτουργίες, όπως την αντικατάσταση του κλειδιού με το κινητό σας, την real-time ενημέρωση για στοιχεία του αυτοκινήτου, όπως τη στάθμη του καυσίμου, αν είναι κλειδωμένο το όχημα, την εύρεση θέσης στάθμευσης, τον προγραμματισμό ενός ραντεβού για service κ.α.

Πρώτη δοκιμή του νέου VW Golf στην Ελλάδα


Hybrid Excitement
Στην παρουσίαση είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε δύο διαφορετικές παραλλαγές με τον κινητήρα 1.5TSI, απόδοσης 150Ps. Την πρώτη μέρα είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και την επόμενη, την έκδοση eTSI Mild Hybrid με το αυτόματο DSG των επτά σχέσεων. Τόσο η ισχύς όσο και η ροπή (25,5kgm) παραμένουν τα ίδια και στις δύο εκδόσεις, αφού το eTSI είναι υλοποίηση ήπιας υβριδικής τεχνολογία 48V, που αποθηκεύει ενέργεια από την πέδηση και την επιβράδυνση, βοηθώντας τον κινητήρα στη στιγμιαία επιτάχυνση. Επιπλέον, η εκκίνηση του μοτέρ γίνεται πιο άμεσα λόγω της αντικατάστασης της μίζας με μία ηλεκτρική γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα. Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι θετικό σε κλιμάκωση και κούμπωμα, όμως το κιβώτιο DSG με το οποίο εξοπλίζεται αποκλειστικά η έκδοση eTSI είναι «άλλο πράγμα». Η έξτρα σχέση στο κιβώτιο και η πιο αραιή κλιμάκωση -ιδιαίτερα στις 3 τελευταίες σχέσεις- επιτυγχάνουν χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα στο ταξίδι κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλότερο θόρυβο και μειωμένη κατανάλωση. Κατά το ταξίδι μας, είδαμε τιμές που κυμάνθηκαν γύρω στα 7lt/100km με ταχύτητες 130-140km/h.
Η συμπεριφορά της όγδοης γενιάς του μοντέλου παραμένει τυπικά…Golf. Πάντα ασφαλές και προβλέψιμο, ιδιαίτερα άνετο και ήσυχο, με τιμόνι που ικανοποιεί αλλά δεν συναρπάζει. Δεν σε προκαλεί να το πιέσεις υπερβολικά στις στροφές, αλλά ακόμα κι αν το παρακάνεις, δεν θα σε προβληματίσει ποτέ. Η πρόσφυση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, όπως και τα φρένα, ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ιδανικά, ελέγχοντας άψογα το αμάξωμα σε κάθε περίσταση. Τα μπροστινά γόνατα MacPherson συνδυάζονται με ημιάκαμπτο άξονα στις εκδόσεις μέχρι και τα 130Ps, με τα ισχυρότερα των 150Ps Golf να εξοπλίζονται με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα -θετικά- χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Το νέο Volkswagen Golf έχει ξεκινήσει τη διάθεση του στη χώρα μας και διατίθεται προς το παρόν με τον 1.5TSI, απόδοσης 130 και 150Ps, με τον 1.5eTSI Mild Hybrid 150Ps και κιβώτιο DSG, καθώς και τον 2.0TDI, απόδοσης 150Ps. Μέσα στους επόμενους μήνες θα έρθει και ο τρικύλινδρος 1.0TSI με τα 110Ps, καθώς και οι δύο plug-in-hybrid εκδόσεις, με αποδόσεις 204 και 245Ps. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι δύο (Life και Style) και περιλαμβάνουν αμέτρητα στοιχεία συνδεσιμότητας, άνεσης και ασφάλειας. Οι τιμές ξεκινούν από τα €20.500 και φτάνουν έως τις €28.100, όπως θα δείτε και στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα.

Κινητήρας

Life      

Style     

1.0 TSI 110PS

 20.500

    -

1.5 TSI ACT 130PS

 21.800

    -

1.5 TSI ACT 150PS

 23.850

 25.950

1.5eTSI ACT 150PS DSG Mild Hybrid  

 25.050

 28.100

2.0TDI SCR 150PS DSG

 26.750

   -