Renault Megane 1,2TCe 130Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Renault
Μοντέλο Megane
Segment C-Segment
Power Train Βενζίνη
Renault Megane 1,2TCe 130Ps

Όμορφο
Η τέταρτη γενιά του μικρομεσαίου Renault είναι πιο ώριμη από ποτέ σαν σύνολο, με εντυπωσιακή σχεδίαση και μυώδες σχήμα. Με σήμα κατατεθέν τα μεγάλα τρισδιάστατα LED φανάρια εμπρός και πίσω, το Megane ξεχωρίζει σχεδιαστικά από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Τολμώ να πω, μάλιστα, ότι το πίσω μέρος του Megane είναι το πιο όμορφο σε όλη την κατηγορία! Είναι κατασκευασμένο πάνω στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα CMF, στην ίδια με αυτή του Kadjar και έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, προσφέροντας πλέον μεγαλύτερους χώρους από το προηγούμενο μοντέλο, που υστερούσε σε αυτόν τον τομέα. Έχει μοντέρνο ταμπλό με μεγάλη οθόνη 8,7in, τοποθετημένη κάθετα σαν tablet και το πορτ-μπαγκάζ του είναι αρκετά ευρύχωρο, με 434lt. Είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα μοντέρνα συστήματα ασφαλείας και ενημέρωσης, καθώς και με το σύστημα multi sense, που διαθέτει διαφορετικά  προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, στην υποβοήθηση του τιμονιού, στον ήχο του κινητήρα και στα γραφικά της οθόνης του καντράν. Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο, με καλής ποιότητας πλαστικά και με ωραία χυτή σχεδίαση, στην οποία εναρμονίζεται τέλεια και η μεγάλη οθόνη του συστήματος R-Link 2. Τα χειριστήρια -για σχεδόν όλες τις λειτουργίες- είναι ενσωματωμένα σε αυτήν την οθόνη αφής, κάτι που σίγουρα απαιτεί εξοικείωση και θα κάνει τους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας να ξύνουν το κεφάλι τους προκειμένου να καταφέρουν να χρησιμοποιήσουν όλες τις λειτουργίες του κλιματισμού.

Στρίβειν
Renault και να μην στρίβει δεν γίνεται, αλλά η αλήθεια είναι ότι σε αυτήν την έκδοση, η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, η οποία είναι εξαιρετική και -σε συνδυασμό με την αίσθηση του στιβαρού πλαισίου- σου δίνουν την εντύπωση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Αν ψάχνετε κάτι πιο σπορ, υπάρχει και η εξαιρετική έκδοση GT-Line, που είχαμε δοκιμάσει και είχαμε εντυπωσιαστεί. Η δουλειά που έχει γίνει στη ρύθμιση της ανάρτησης είναι πολύ καλή, αλλά, φυσικά, ο ημιάκαμπτος άξονας έχει τους περιορισμούς του στις εγκάρσιες ανωμαλίες και δεν παύει να στερεί από το Megane την κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά την οδική συμπεριφορά. Επίσης, το μη απενεργοποιήσιμο ESP είναι αρκετά παρεμβατικό, ενώ δεν απενεργοποιείται εντελώς ούτε το traction control, κάτι που δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει γρήγορα από στάση. Αυτός είναι και ο λόγος που έκανε χρόνο 10,5sec για τα πρώτα 100km/h, ενώ, αν του επέτρεπε ένα ελαφρύ σπινιάρισμα, θα ήταν σίγουρα λίγο κάτω από 10sec, αφού ο κινητήρας 1.2TCe, στην έκδοση με τα 130Ps και τα 20,9kgm ροπής, ικανοποιεί απόλυτα με την ισχύ του. Σε γενικές γραμμές, το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο οδηγικά και κάθε άλλο παρά βαρετό μπορεί να χαρακτηριστεί, μιας και διαθέτει άφθονη ροπή από τις 2.000rpm, αρκετή δύναμη ψηλά και πολύ καλό τιμόνι. Επίσης, μία extra πινελιά -με ανοιχτό παράθυρο- είναι και το σφύριγμα από την τουρμπίνα του μικρού τετρακύλινδρου Tce. Σφυρίζει, λοιπόν, το turbo, όταν οι στροφές ανεβαίνουν, σφυρίζει και ο βενζινάς όμως, μιας και όταν το πιέζεις, η κατανάλωσή του ξεπερνάει τα 8lt/100km. Επίσης, είναι από τις λίγες -αν όχι η μόνη- επιλογές που έχει πλέον κάποιος που θέλει ένα μικρού κυβισμού υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, αλλά απεχθάνεται τον ήχο των  τρικύλινδρων, που, εδώ που τα λέμε, δεν είναι και της φιλαρμονικής... Το Renault Megane στην έκδοση 1.2TCe 130Psείναι ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα και δεν υστερεί πουθενά, σε βαθμό άξιο αναφοράς. Ίσως λίγο οι χώροι για τους πίσω επιβάτες να υστερούν από αντίστοιχου μεγέθους επιλογές, αλλά συνήθως μία οικογένεια δεν  επηρεάζεται από αυτό, γιατί -έτσι κι αλλιώς- τα παιδιά χωράνε παντού. Με ατού, λοιπόν, την εντυπωσιακή εμφάνιση, το μοντέρνο χαρακτήρα και το συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, είναι μία από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €17.150 (δοκιμής 21.450)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
Κυβισμός1.198cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 73,1mm
Σχέση Συμπίεσης9,3
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg)1.205
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ 
Ζάντες6,5J x 17in
Ελαστικά205/50 R17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)130/5.550
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)21/ 2.000
0-100km/h (sec)10,6
Τελική Ταχύτητα (km/h)197
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)119-123
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,3-5,5
Δοκιμής (lt/100km)  9,0
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η           SEC
0-60                 5,07
0-80                 7,37    
0-100               10,56
0-120               14,46
0-140               20,24
0-160               28,53
0-180               42,78
M        SEC
18       3,08
60       5,85
100     7,77
200     11,55
400     17,55
ΡΕΠΡΙΖ 3η
ΚΜ/Η             SEC   
50-80              4,2
80-110            4,43
ΡΕΠΡΙΖ 4η
KM/H             SEC
80-110           6,63
100-140         8,99