Skoda Fabia 1.0TSI DSG 110Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Skoda
Μοντέλο Fabia
Segment B-Segment
Power Train Βενζίνη
Skoda Fabia 1.0TSI DSG 110Ps

Μεγάλωσε και «ομόρφυνε»

Η τέταρτη γενιά του Skoda Fabia έχει αποκτήσει μεγαλύτερες διαστάσεις, νεανική σχεδίαση, μοντέρνο χαρακτήρα και πλέον βασίζεται στην τελευταία πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group με διαστάσεις 4.108mm μήκος, 1.780mm πλάτος, 1.459mm ύψος και μεταξόνιο στα 2.550mm (μεγαλύτερο από το πρώτο Octavia). Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 50lt, αγγίζοντας πλέον τα 380lt κάτι που του δίνει ξεκάθαρα τον τίτλο του οικογενειακού κι ας συγκαταλέγεται ακόμα κατά όνομα στην κατηγορία των Supermini. Ο σχεδιασμός του συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφελίμου, αφού εκτός από το πιο όμορφο Fabia (με μεγάλη διαφορά) που έχει βγει ποτέ είναι και το πιο αεροδυναμικό, με ειδικής σχεδίασης ζάντες, καθρέπτες, ενεργές γρίλιες στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και δώδεκα πάνελ στο πάτωμα του αμαξώματος, τα οποία κατεβάζουν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο κορυφαίο για την κατηγορία Cd: 0,28! 

Η θετική εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο είναι λιτό μεν, πρακτικό και όμορφο δε. Στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Style που είναι αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες, οι δύο οθόνες 10,25in και 9,2in του πίνακα οργάνων και του infotainment φροντίζουν για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του οδηγού, ενώ ο εξοπλισμός ασφαλείας του είναι πλήρης με την έκδοση Style να περιλαμβάνει το πακέτο Travel Assist με τα συστήματα Front Assist, Adaptive Cruise Control, Lane Assist+ να είναι διαθέσιμα στο εξοπλιστικό επίπεδο Style.

Skoda Fabia 1.0TSI DSG 110Ps

TSI με DSG

Ένας συνδυασμός που έχει γίνει ο «συνήθης ύποπτος» για τα περισσότερα αυτοκίνητα του Group, ο οποίος σε όλα τα μοντέλα προσφέρει οικονομικούς κινητήρες και γρήγορα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Στην περίπτωση του Fabia, ο γνωστός 1.0TSI των 110Ps συνδυάζεται με το DSG των 7 σχέσεων οι οποίες είναι κλιμακωμένες κοντά η μία στην άλλη και διατηρούν τον κινητήρα πάντα «ζωντανό» στην καθημερινή μετακίνηση, με μοναδική ένσταση τον προγραμματισμό της αλλαγής της πρώτης ταχύτητας σε δευτέρα που πραγματοποιείται υπερβολικά νωρίς προφανώς για χάρη της οικονομίας. Όταν λέμε υπερβολικά νωρίς, εννοούμε πως το κιβώτιο σε χαμηλό φορτίο κρατάει την πρώτη για περίπου δύο δευτερόλεπτα και μετά ρίχνει αμέσως δευτέρα, η οποία φυσικά πέφτει κάτω από τις 2.000rpm και το αυτοκίνητο επιταχύνει νωχελικά, κάτι που είναι λίγο εκνευριστικό στην κίνηση εντός πόλης και αδικεί τον εξαιρετικό τρικύλινδρο που εντός φάσματος λειτουργίας του turbo θυμίζει κινητήρα μεγαλύτερης χωρητικότητας. Στην τελευταία μάλιστα εκδοχή του, είναι αναβαθμισμένος με πίεση ψεκασμού βενζίνης στα 350bar και turbo μεταβλητής γεωμετρίας με ευεργετικά αποτελέσματα τόσο σε κατανάλωση όσο και σε επιδόσεις, αφού καίγοντας μόλις 6,4lt/100km μπορεί παράλληλα να προσφέρει αξιοπρεπή για την κατηγορία επιτάχυνση 9,7sec για τα πρώτα 100km/h από στάση. Δεν το λες γρήγορο, αλλά για τον χαρακτήρα του είναι επαρκές. Η μπόλικη ροπή των 20,4kgm όμως μαζί με τις γρήγορες αλλαγές και την σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου, σου επιτρέπουν να εκμεταλλευτείς την άκαμπτη πλατφόρμα MQB-A0 και να κινηθείς σβέλτα και απροβλημάτιστα όταν χρειαστεί ή όταν θέλεις.

Skoda Fabia 1.0TSI DSG 110Ps

Η ανάρτηση έχει σωστή ρύθμιση και παρέχει έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και ελέγχου της καρότσας, χωρίς να υστερεί πουθενά και σου επιτρέπει να το οδηγήσεις «ευχάριστα» αλλά πάντα εντός ορίων της πρόσφυσης. Το αυστηρό ESP που έχουν πλέον όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα που δεν είναι sport δεν θα σου επιτρέψει το κάτι παραπάνω, αλλά δεν υπάρχει και λόγος σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Σε περισσότερους θα χρειαστεί η πρόωρη παρέμβαση παρά η ελευθερία πλαγιολισθήσεων. Για τον πίσω άκαμπτο άξονα και τα ταμπούρα το έχουμε πει επανειλημμένα, πως σε «απλά» αυτοκίνητα τα πλεονεκτήματά τους υπερτερούν των μειονεκτημάτων. Κερδίζεις χώρο και κόστος και χάνεις σε άνεση και σε αντοχή στο συνεχόμενο φρενάρισμα (τύπου πίστα ή γρήγορη κατάβαση βουνού). Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, αλλά το μακρύ μεταξόνια του προσδίδει  μια σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο που θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, με εξαίρεση τον ήχο από τα λάστιχα, όπου φαίνεται η απουσία ηχομόνωσης σε σχέση με τα ακριβότερα μοντέλα του ομίλου.

Skoda Fabia 1.0TSI DSG 110Ps

Στο ταμείο

Όπως αναφέρουμε και τον τίτλο, δεν είναι πλέον και πολλές οι επιλογές για ένα καινούργιο αυτοκίνητο που να μπορεί να αποτελέσει χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς το μοναδικό όχημα μιας οικογένειας. Το νέο Fabia, όχι απλά δεν είναι ένας συμβιβασμός, αλλά θα μπορούσε να αποτελεί καλή επιλογή ακόμα και όταν οι τιμές των αυτοκινήτων είχαν μια λογική. Τώρα, στην εποχή του παραλόγου, είναι μια όαση πραγματικά για κάποιον που έχει 19-20.000ευρώ (ανάλογα με την έκδοση, οι επιλογές με τον 1.0TSI και τους 110 ίππους ξεκινάει από τα €19.000 με μηχανικό κιβώτιο στην έκδοση Ambition μέχρι τα €22.500 στην πιο σπορτίφ Monte Carlo), και θέλει να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο για όλα, για την πόλη, για τις διακοπές, για οικονομία, για ασφάλεια και τεχνολογία. Το νέο Fabia αποτελεί πιθανότατα την καλύτερη επιλογή σε αυτό το κόστος -όπως συνηθίζουν γενικά τα μοντέλα της Skoda- μόνο που αυτή η αύξηση μεγέθους, κυρίως για το μεταξόνιο το φέρνει κοντά στην επόμενη κατηγορία με την τιμή να παραμένει όμως στο επίπεδο της κατηγορίας supermini και αυτό είναι που την κάνει να φαντάζει ακόμα λογική.

Τιμή βασικής έκδοσης: Fabia 1.0MPi 80Ps Active: €16.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής: Fabia 1.0TSi DSG7 110Ps Style: €22.000

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Τιμή αγοράς Αίσθηση τιμονιού
Κατανάλωση Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές
Εσωτερικοί χώροι
Οδηγική συμπεριφορά
Ρύθμιση ανάρτησης
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 76,4mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.108
Ύψος (mm)1.459
Πλάτος (mm)1.780
Μεταξόνιο (mm)2.564
Βάρος (kg)1.170
Χώρος αποσκευών (lt)380-1.190
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά195/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)110/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,4 /2.000-3.000
0-100km/h (sec)9,7
Τελική ταχύτητα (km/h)205
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)116
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,1
Δοκιμής (lt/100km)6,4