Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Skoda
Μοντέλο Octavia
Segment D-Segment
Power Train Plug-in Hybrid
Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204Ps

Το Octavia είναι ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελεί best-seller σε αρκετές χώρες, ενώ έχει καταφέρει να σημειώσει μέχρι σήμερα περισσότερες από 7 εκατομμύρια πωλήσεις. Και δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσεις το γιατί... Είναι η πιο σημαντική κάρτα στο ΥΠΕΡ-ATOY (οι νεότεροι των 35 μπορούν απλά να προσπεράσουν τη συγκεκριμένη αναφορά..) της Skoda καθώς αποτελεί ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο με όμορφη σχεδίαση, άπλετους χώρους, αποδοτικά κινητήρια σύνολα, πλούσια τεχνολογία και τιμή που δεν κάνει τον τραπεζίτη σας να τρίβει τα χέρια του. Η γκάμα του Octavia Gran Coupe είναι κυριολεκτικά τεράστια και ξεκινάει από τον μικρό 1.0TSI με τα 110Ps, ανεβαίνει στην χρυσή τομή, τον 1.5TSI με τους 150 ίππους με τις εκδόσεις CNG και diesel να συνεχίζουν να δίνουν το παρόν με τον 1.5 GTEC να αποδίδει 131Ps και τον 2.0TDI να διατίθεται με 116 και 150Ps. Όσοι όμως μπορούν να έχουν σταθερό σημείο φόρτισης (σε οικία ή εργασία) μπορούν να επιλέξουν την Plug-in Hybrid έκδοση (ειδικά οι εταιρικοί χρήστες) που συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204Ps 

1.4lt=204Ps

Βασισμένο φυσικά στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB Evo, το Octavia iV χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα που φοράνε και άλλα μοντέλα του Group, όπως το Superb iV, το Leon e-Hybrid κ.α. Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.4TSI αποδίδει 150Ps και σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 116Ps (85kW) φτάνει συνδυαστικά την απόδοση στα 204Ps με 35,7kgm ροπής (το ίδιο σύνολο διατίθεται σε σε έκδοση RS με ισχύ 245Ps). Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο εξάρι DSG κιβώτιο DQ400e που διαθέτει τεχνολογία shift-by-wire και ξεχωριστό συμπλέκτη που απομονώνει τον ηλεκτροκινητήρα από τον θερμικό κινητήρα σε συνθήκες αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 13 kWh βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, μειώνοντας τον χώρο αποσκευών κατά 150lt (450lt από τα 600lt των κανονικών εκδόσεων) και το ρεζερβουάρ καυσίμου κατά 5,5lt (39,5lt από 45lt). Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει μέχρι τα 55km και η πλήρης φόρτιση απαιτεί 5 ώρες χρησιμοποιώντας απλή οικιακή πρίζα και περίπου 3 ώρες με χρήση Wallbox 3,6kWh.

 Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204Ps

Upper Class

Όλα τα μοντέλα της Skoda παρέχουν εξαιρετικό value for money. Αυτό που λέμε ότι παίρνεις πολύ αμάξι για τα λεφτά σου. Και δεν υπάρχει πιο ταιριαστή έκφραση από την περίπτωση του Octavia. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ξεκινάει από τις 21.000 ευρώ και το εσωτερικό του δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μοντέλα του D-Segment με τιμές 30 ή ακόμα και 40.000 ευρώ. Τα υλικά κατασκευής είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά και ποιοτικά, με την συναρμογή να είναι σε υψηλό επίπεδο και τους τριγμούς να λάμπουν δια της απουσίας τους. Το ταμπλό διαχωρίζεται σε δύο επίπεδα από μία καλαίσθητη επένδυση υφάσματος αλλά και από την μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο 10in (8,25in στις βασικές εκδόσεις Ambition) για το σύστημα infotainment. Το τελευταίο απαιτεί μια σεβαστή περίοδο εξοικείωσης, καθώς έχει αντίστοιχη λογική με τις πολύπλοκες υλοποιήσεις της Seat και VW στα αντίστοιχα Leon και Golf και ενσωματώνει τις περισσότερες επιλογές και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου μέσα στο μενού της οθόνης ακόμα. Υπάρχει ωστόσο ένα χρήσιμο panel από φυσικούς διακόπτες κάτω από την οθόνη που λειτουργούν ως συντομεύσεις για τον κλιματισμό, τα προφίλ οδήγησης κ.α. Η τεχνολογική αναβάθμιση στην 4η γενιά του Octavia ενισχύεται και από την προσθήκη του παραμετροποιήσιμου ψηφιακού πίνακα οργάνων Virtual Cockpit, που διαθέτει οθόνη με διαγώνιο 10,25inΟι χώροι είναι φυσικά ένα από τα δυνατά χαρτιά του Octavia και παρότι θα περίμενες ότι η κλίση της οροφής θα μείωνε αισθητά το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Ακόμα και 3 άτομα δεν θα δυσκολευτούν καθόλου να βολευτούν στο εσωτερικό του Octavia και το μόνο που θα ξενίσει λίγο τον οδηγό είναι η κακή ορατότητα προς τα πίσω, κάνοντας την κάμερα οπισθοπορείας πραγματικά απαραίτητη.

 Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204Ps

Gone in 7,7sec

Ο ηλεκτροκινητήρας και η συστοιχία των μπαταριών «φορτώνουν» το Octavia iV με επιπλέον 240kg σε σχέση με την έκδοση 1.5TSI 150Ps. Όμως η αμεσότητα -και η επιπλέον ισχύς- του υβριδικού συστήματος αντισταθμίζουν την διαφορά βάρους, παρέχοντας πολύ καλές επιδόσεις, αρκεί βέβαια να διαθέτει επαρκές επίπεδο φόρτισης στην μπαταρία. Τα πρώτα 100km/h από στάση είναι υπόθεση 7,7sec με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 220km/h. Αν θέλετε να εκμεταλλευτείτε και τα 204Ps θα πρέπει να επιλέξετε το προφίλ Sport όπου και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται για την επίτευξη των καλύτερων επιδόσεων. Στο Sport η απόκριση είναι σημαντικά καλύτερη από τα άλλα προφίλ, το τιμόνι έχει πιο σωστό βάρος και  το 6άρι DSG κιβώτιο αλλάζει ταχύτατα σχέσεις. Στα προφίλ Eco και Normal η εμπειρία οδήγησης είναι πολύ διαφορετική. Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά -εφόσον υπάρχει απόθεμα στην μπαταρία- και μόνο εάν υπάρξει ανάγκη για επιπλέον ισχύ μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Το παράθυρο αυτό είναι αρκετά μεγάλο -σχεδόν η μισή διαδρομή του πεντάλ γκαζιού- και με τον τρόπο αυτό μπορείς να αποφεύγεις την εμπλοκή του θερμικού μοτέρ με συνεπακόλουθο την αθόρυβη και ποιοτική κύλιση και την οικονομία καυσίμου. Αν φροντίζεις να έχεις φορτισμένη την μπαταρία (σίγουρα μία φορά στις 2 μέρες..) η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 4-4,5lt/100km, ενώ στην περίπτωση που ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί μόνος του, θα φτάσει εύκολα τα 8lt/100km. Η αυτονομία για κίνηση αποκλειστικά με ρεύμα φτάνει σε πραγματικές συνθήκες τα 40-45km.

Υπάρχουν τρία διαφορετικά προγράμματα για το υβριδικό σύστημα: το EV που χρησιμοποιεί αποκλειστικά την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα, το Hybrid Auto, όπου το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ένα κοινό υβριδικό με περιορισμένη εμπλοκή του 1.4TSI και το το Sport, όπου γίνεται πλήρης εκμετάλλευση και των δύο κινητήρων. Η εναλλαγή μεταξύ των κινητήρων είναι σχεδόν ανεπαίσθητη, κάτι στο οποίο συντελεί και η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Το μόνο που ακούγεται από το περιβάλλον είναι λίγος αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες και αυτό σε υψηλές ταχύτητες. Υπάρχει και λειτουργία φόρτισης της μπαταρίας χρησιμοποιώντας το θερμικό μοτέρ σαν γεννήτρια, όμως αυτό έχει μεγάλη επίπτωση στην κατανάλωση καυσίμου. Το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση δεν μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό και γίνεται αυτόματα από τη μονάδα διαχείρισης, η οποία, χρησιμοποιώντας το ραντάρ και το σύστημα πλοήγησης, προσαρμόζει αναλόγως την ισχύ της ανάκτησης ενέργειας με βάση το πόσο γρήγορα πλησιάζετε το προπορευόμενο όχημα ή σε περίπτωση που φτάνετε κοντά σε κάποια διασταύρωση κ.λπ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που παρέχουν εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος τόσο στο ταξίδι όσο και μέσα στην πόλη. Η Plug-in Hybrid έκδοση διαθέτει επίσης πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε αντίθεση με τον ημιάκαμπτο άξονα που εξοπλίζει τις εκδόσεις έως και 150Ps κάτι που ευνοεί επιπλέον την άνεση ιδιαίτερα σε έντονες ανωμαλίες.

Το Skoda Octavia iV διατίθεται μόνο σε ένα επίπεδο εξοπλισμού με τιμή αγοράς τα €39.900. Σίγουρα δεν μπορούμε να μιλάμε για το απόλυτο value for money στην γκάμα του Octavia, όμως διαθέτει υψηλή τεχνολογία, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και τιμές κατανάλωσης που κοντράρει τα...diesel.

Τιμή βασικής έκδοσης Octavia 1.0TSI 110Ps (Ambition): €21.300

Τιμή έκδοσης δοκιμής Octavia 1.4TSI Plug-in Hybrid DSG 204Ps:39.900

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Λειτουργία υβριδικού συστήματος Τιμή
Επιδόσεις Αίσθηση τιμονιού
Κατανάλωση
Ποιότητα κύλισης
Χώροι-πρακτικότητα
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.395cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 80mm
Σχέση συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.689
Ύψος (mm)1.477
Πλάτος (mm)1.829
Μεταξόνιο (mm)2.680
Βάρος (kg)1.636
Χώρος αποσκευών (lt)450
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 312x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 272x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά225/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)204
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)35,7
Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα (Ps)150/5.000-6.000
Ονομαστική ροπή βενζινοκινητήρα (kgm)25,4/1.500
0-100km/h (sec)7,7
Τελική ταχύτητα (km/h)220
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)22-33
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,2