Skoda Octavia Sports Wagon Scout 4x4 2.0TDI 200Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Skoda
Μοντέλο Octavia
Segment D-Segment
Power Train Diesel
Skoda Octavia Sports Wagon Scout 4x4 2.0TDI 200Ps

Πραγματικό αυτοκίνητο

Μια ζωή αναρωτιόμουν και ακόμα δεν έχω βρει την απάντηση στο ερώτημα, τι είναι αυτό τελικά που καθιέρωσε τα SUV ως mainstream μοντέλα. Αρχικά πίστευα πως επειδή ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά, βλέπει καλύτερα, αλλά τώρα πια που τα μισά αυτοκίνητα μπροστά του είναι και αυτά ψηλά, αυτό δεν ισχύει. Ύστερα, λέω θα είναι η εντύπωση (εσφαλμένη φυσικά) πως το “τζιπ” δείχνει πιο πολυτελές και ακριβό... ναι, αυτό μπορεί να ίσχυε όταν “τζιπ” έβγαζε μόνο η Jeep και η Land Rover. Να είναι το -επίσης πλασματικό- αίσθημα ασφάλειας, όπου σε καμία περίπτωση δεν είσαι πιο ασφαλής σε ένα BMW X5 από ότι σε μια 5-Series ή σε μια GLC από ότι σε μια C-Class. Φυσικά μιλάω μόνο για την παθητική ασφάλεια, γιατί αν βάλουμε στην εξίσωση και την ενεργητική... καληνύχτα. Σε τι είναι τέλος πάντων καλύτερο ένα SUV από το αντίστοιχο χαμηλότερο και ελαφρύτερο μοντέλο που βασίζεται; Να σας πω εγώ; Σε τίποτα. Στο συγκεκριμένο μάλιστα που είναι station wagon και ελαφρώς «ψηλωμένο» κατά 15mm στην έκδοση Scout, δεν λείπουν ούτε οι χώροι, ούτε η πρακτικότητα της 5ης πόρτας, ούτε οι εκτός δρόμου ικανότητες. Αν βλέπατε από που το πέρασα χωρίς να ακουμπήσει κάτω για να πάω στο σημείο της φωτογράφισης, δεν θα το πιστεύατε.

Skoda Octavia Sports Wagon Scout 4x4 2.0TDI 200Ps 

Scout όνομα και πράγμα

Όνομα και πράγμα λοιπόν είναι ανιχνευτής αυτό το Skoda, αφού πρώτα θα πει όχι η λογική σου για το που μπορεί να πάει και μετά αυτό. Στην χώρα μας, που είναι και η κορυφαία χώρα διακοπών και ερημικών παραλιών στον κόσμο, ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι το ιδανικό, μάλιστα διατίθεται μόνο στην πιο πλούσια έκδοση, τετρακίνητο και με την μεγάλη ιπποδύναμη. Είναι το ακριβότερο και το καλύτερο Octavia που μπορείς να αποκτήσεις με 44.700 ευρώ. Δεν είναι λίγα... αλλά εκεί που έχουν πάει οι τιμές, τολμώ να πω πως τα αξίζει, τουλάχιστον περισσότερο από όλα τα δικίνητα SUV σε αυτήν την τιμή.

Το εξοπλιστικό πακέτο της έκδοσης Scout είναι υπερπλήρες, με λεπτομέρειες όπως οι όμορφες επενδύσεις που μοιάζουν με ύφασμα, η λωρίδα σε σχέδιο ξύλου, το Head-Up Display, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων virtual cockpit των 10,25in, το κλασικό infotainment του group VW με κεντρική οθόνη αφής 10in, η ασύρματη φόρτιση και πολλά άλλα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, όπως ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που δεν καταλαβαίνω γιατί δεν είναι ακόμα υποχρεωτικός σε όλα τα αυτοκίνητα αφού στις πλάγιες συγκρούσεις κατά 90% οι επιβάτες χτυπούν μεταξύ τους. Επίσης σημαντική λεπτομέρεια για το ελληνικό καλοκαίρι είναι τα Thermoflux καθίσματα που παρέχουν 4,5 φορές μεγαλύτερη διαπνοή και δεν ιδρώνεις. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι προσεκτικά επιλεγμένα, με ακριβή συναρμογή και ακόμα και στο off-road κομμάτι που το υπέβαλα, δεν άκουσα κάτι να τρίζει.

Το μεταξόνιο των 2.688mm παρέχει αχανείς χώρους επιβατών με τους πίσω να μπορούν να κάτσουν ακόμα και σταυροπόδι, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 640lt και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1.700lt, με την εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων χάρη στους έξυπνα τοποθετημένους διακόπτες.

Skoda Octavia Sports Wagon Scout 4x4 2.0TDI 200Ps

Διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα των πλούσια εξοπλισμένων μοντέλων του group, τα οποία πλέον τα έχουμε μάθει όλοι απ΄ έξω και δεν βρίσκω τον λόγο να τα κάνουμε copy/paste σε κάθε δοκιμή, όπου όμως στα γνωστά προφίλ οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual, προστίθεται και η “Offroad” που αλλάζει την ρύθμιση του ABS (στο χώμα το ελαφρύ μπλοκάρισμα των τροχών βοηθάει), του ESC και προσθέτει την λειτουργία hill descent για τον έλεγχο της κατάβασης σε ολισθηρό δρόμο. Έχει εξαιρετικά φώτα με προβολείς full matrix LED που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό της έκδοσης Scout, ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με τροχούς 19in αντί για τους 18in που έχει (αν σας νοιάζει η άνεση και η ποιότητα κύλισης, μην το κάνετε σε καμία περίπτωση...) και με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ DCC (αυτό σίγουρα αξίζει).

Το σύστημα τετρακίνησης είναι το τελευταίο, έκτης γενιάς (πλέον δεν ονομάζεται Haldex..), που είναι το πιο γρήγορο, αποδοτικό και κατά 0,8kg ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Έχει δυο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους υγρούς πολύδισκους συμπλέκτες που μοιράζουν αυτόματα τη ροπή στους τέσσερις τροχούς σε συνεργασία με το ESP και το σύστημα XDS+ που προσομοιώνει την λειτουργία των μπλοκέ διαφορικών ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Στην επιλογή “Sport” μάλιστα με πρώτη και δευτέρα σε γλιστερό δρόμο, μπορείς να πλαγιολισθήσεις αρκετά μέχρι να επέμβει ο «μπαμπούλας» και να πατήσει τα φρένα, κάνοντας εντυπωσιακή έξοδο από τις στροφές, αν κρίνω μάλιστα από τα επιφωνήματα μιας ομάδας νεαρών που είδαν ένα diesel station wagon Octavia να «το παίζει» Mitsubishi EVO στον Χολαργό. Η μεγάλη ροπή του δίλιτρου TDI EVO από τις χαμηλές στροφές σε συνδυασμό με το πολύ γρήγορο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων, το καθιστούν εξαιρετικά γρήγορο στις μετακινήσεις εντός πόλης, ενώ τα 200Ps και τα 40,8kgm ροπής είναι αρκετά για να δώσουν στο βαρύ αμάξωμα επιδόσεις που θα ζήλευαν ακόμα και τα καινούργια hot hatches με 6,7sec για τα 0-100km/h και 230km/h τελική ταχύτητα. Μιλάμε ακόμα για πετρελαιοκίνητο Octavia station wagon έτσι; Δεν έχουμε αλλάξει θέμα...

Skoda Octavia Sports Wagon Scout 4x4 2.0TDI 200Ps 

Αυτοκινητάρα

Το Skoda Octavia Sports Wagon Scout είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που όταν το επιστρέφω στην αντιπροσωπεία μετά από την δοκιμή, όπως φεύγω γυρίζω το κεφάλι μου και το κοιτάζω άλλη μια φορά. Όχι γιατί είναι ένα από αυτά που θα αγόραζα, μιας και δεν χρειάζομαι τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, αλλά γιατί είναι ένα από αυτά τα πολύ λίγα, που του αναγνωρίζω πως είναι ξεχωριστό και άριστο στην «δουλειά» του. Στην δουλειά του σαν το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, που κάνει για όλα. Είναι τρομερά άνετο στο ταξίδι, με σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση με μεγάλες διαδρομές, εξαιρετική ποιότητα κύλισης, άνετα καθίσματα, δυνατό κινητήρα για τις προσπεράσεις, γρήγορο και ομαλό κιβώτιο, άπειρους χώρους, καλύτερη οδική συμπεριφορά και στρίψιμο από σχεδόν όλα τα SUV, τετρακίνηση με σοβαρές εκτός δρόμου ικανότητες και ικανότητα ρυμούλκησης 2 τόνων με φρένα. Η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους (4) πίσω δεν χτυπάει ποτέ και είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να μπορείς να περάσεις και σβέλτα έναν επαρχιακό δρόμο με ασφάλεια.

Όλα αυτά και άλλα τόσα, όπως υψηλή τεχνολογία, προηγμένα συστήματα ασφαλείας, μοντέρνο σχεδιασμό, πρακτικότητα, ηχομόνωση, αλλά και η χαμηλή κατανάλωση 7,6lt πετρελαίου στα 100km (χωρίς καμία εγκράτεια στο γκάζι..) συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που δεν μπορείς παρά να κοντοσταθείς και να το θαυμάσεις. Δεν θαυμάζεις κάτι συγκεκριμένα όπως ας πούμε τις ωραίες γραμμές ενός coupe, αλλά το σύνολο και το πόσο καλά τα κάνει όλα. Για την ακρίβεια... δεν ξέρω άλλο αυτοκίνητο που να τα καταφέρνει τόσο καλά σε τόσο πολλούς και αντικρουόμενους τομείς. Συνήθως κάτι που είναι πολύ καλό σε κάτι, υστερεί σε κάτι άλλο, όπως η κίνηση στο χώμα με την άνεση στην άσφαλτο ή το μεγάλο μέγεθος και βάρος με την κατανάλωση. Τα €44.700 που κοστίζει η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Scout είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο που ξεκινάει από τα €26.400 (Octavia Sports Wagon 1.0TSI 110Ps), όμως κοστίζει τόσο γιατί είναι απλά το καλύτερο Octavia στη γκάμα του μοντέλου.

Τιμή βασικής έκδοσης Octavia Sports Wagon 1.0TSI 110Ps DSG (Style): €26.400

Τιμή έκδοσης δοκιμής Octavia Sports Wagon Scout 4x4 2.0TDI DSG 200Ps: €44.700

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ K. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Χώροι-πρακτικότητα Αίσθηση τιμονιού
Άνεση
Οδηγική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Εκτός δρόμου ικανότητες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.968cc
Διάμετρος x Διαδρομή81mm x 95,5mm
Σχέση Συμπίεσης15,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους 4 τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερα (με ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS+)
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά225/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.703
Πλάτος (mm)1.829
Ύψος (mm)1.487
Μεταξόνιο (mm)2.688
Βάρος (kg)1.602
Χώρος Αποσκευών (lt)640-1.700
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)200/3.600-4.100
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)40,8/1.750-3.500
0-100km/h (sec)6,7
Τελική Ταχύτητα (km/h)236
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)150 (κατά WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,7 (κατά WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)7,6