Smart Forfour Brabus 0.9T 109PS

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Smart
Μοντέλο Forfour
Segment Α-Segment
Power Train Βενζίνη
Smart Forfour Brabus 0.9T 109PS

Ματ
Με εντυπωσιακό γκρι ματ χρώμα, ζάντες Monobloc 17in της Brabus και εξάτμιση, που παράγει ήχο ζόρικο, δεν περνάει απαρατήρητο. Πραγματικά μου έκανε εντύπωση πόσοι πολλοί ήταν αυτοί που το κοιτούσαν στο δρόμο. Το λιλιπούτειο τετραθέσιο, με μήκος κάτι λιγότερο από 3,5 μέτρα, είναι μέσα μεγαλύτερο απ’ ό,τι του φαίνεται. Με την έξυπνη διάταξη του μοτέρ να βρίσκεται πίσω, μένει μπόλικος χώρος για τις πίσω θέσεις και κυρίως, πολύς χώρος για το μπροστινό σύστημα. Οι εμπρός τροχοί φτάνουν έως και τις 45 μοίρες, όταν στρίψεις τέρμα το τιμόνι, με αποτέλεσμα το Smart ForFour να χρειάζεται μόλις 6,95 μέτρα κύκλο στροφής, νούμερο ρεκόρ, αφού δεν θα το συναντήσουμε πουθενά αλλού.

Παντού καλύτερο
Αν και έχω οδηγήσει ξανά Smart ForFour, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο πόσο καλύτερο είναι από την προηγούμενη γενιά του. Με πολύ καλύτερη ανάρτηση και αίσθηση, κινείσαι όντας πολύ πιο σίγουρος για το πού πατάς, για το πού θα φρενάρεις και πού θα στρίψεις. Στην προκειμένη περίπτωση, το ForFour μου δεν είναι τυχαίο. Μιλάμε για ένα Brabus, brand που θυμίζει σε όλους πολλά κυβικά, θηριώδη ζαντολάστιχα και εξατμίσεις που βγάζουν μπάσο θόρυβο. Ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα και ας αναλογιστούμε ότι εδώ, στο πίσω μέρος, βρίσκεται ένα μοτεράκι των 900 κυβικών εκατοστών, το οποίο αποδίδει κανονικά 90 άλογα. Η Brabus έχει επέμβει με αποτέλεσμα ένα κέρδος της τάξης των 19 ίππων και με τη ροπή να τσιμπάει 3,5 κιλά επιπλέον. Κορυφαίο είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Twinamic, αφού οι αλλαγές σχέσεων γίνονται σφαίρα και με ωραίο τρόπο. Μάλιστα, σε συνδυασμό με τον όμορφο ήχο της εξάτμισης, σε κάνει να το κυνηγάς σε ανεβάσματα/κατεβάσματα σχέσεων και να παρατηρείς απλά τη μέση κατανάλωση να ανεβαίνει. Γενικώς, χαμηλά νούμερα δεν μπορείς να δεις εύκολα, αφού σε προκαλεί να το πατήσεις, καθώς αυτό σου φτιάχνει τη διάθεση. Μέση κατανάλωση είδαμε γύρω στα 7lt/100km, με τάσεις για 8. Μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7, αν είσαι συγκρατημένος. Εγώ δεν ήμουν. Γενικώς, το συγκεκριμένο Smart καταφέρνει αυτό που λίγα αυτοκίνητα πλέον μπορούν: να ξέρεις ότι βρίσκεται στο γκαράζ και να νιώθεις ότι θες να πας κάπου με αυτό. Ναι, προσωπικά μου έφτιαχνε τη διάθεση, ακόμα και αν είχα να πάω σε δουλειά/αγγαρεία.

Χαρούμενο
Στο εσωτερικό αναφέρομαι, το οποίο είναι μια-χαρά-χαρούμενο και πρακτικό, αφού υπάρχουν μπόλικες θήκες για το μέγεθός του, αλλά και μία κεντρική οθόνη που άνετα συνδέεις τα πάντα και κάνεις τη ζωή σου εύκολη. Ηχοσύστημα μια χαρά και καθίσματα που κάνουν τη δουλειά τους, χωρίς να παραπονιέσαι. Το τιμόνι του μου φαίνεται ότι έχει περισσότερα κουμπιά απ’ όσα θα ήθελα και, κάποιες στιγμές, έστριβα/πάρκαρα και κάτι πατούσα απ’ όλα αυτά. Το logo της Brabus δεσπόζει στον επιλογέα αλλά και στο χειρόφρενο, καθώς και στο στροφόμετρο, το οποίο βρίσκεται παραδοσιακά εκτός καντράν, στο πάνω μέρος του ταμπλό. Ο συνδυασμός δέρματος και  υφάσματος είναι ποιοτικός και μπαίνοντας μέσα στην καμπίνα νιώθεις ότι αυτό το Smart έχει λόγους που είναι πιο ακριβό από τα υπόλοιπα. Πόσο πιο ακριβό? Ε, εδώ έχουμε ένα θεματάκι, αφού η βασική έκδοση ForFour με τον 0,9T των 90 ίππων ξεκινάει από τα 13.290 ευρώ, με το Brabus να παίζει στα 23.998 ευρώ. Ευθύς αμέσως καταλαβαίνουμε ότι το μοντέλο αυτό είναι για όσους έχουν στο γκαράζ τους  τουλάχιστον ακόμα ένα αυτοκίνητο, το οποίο σίγουρα θα είναι premium. Προφανώς λοιπόν και το Smart ForFour Brabus έχει πολύ συγκεκριμένο target group αγοραστών, τους οποίους είναι δεδομένο ότι θα καλύψει, μιας και καταφέρνει να κάνει τα πάντα με πολύ ευχάριστο τρόπο. 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SMART FORFOUR: €12.940
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SMART FORFOUR BRABUS: €23.998

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΉχοςΤιμή
ΕμφάνισηΤιμόνι με μπόλικα κουμπιά
Τέλειο σασμάν
Χώροι για το μέγεθός του
Κύκλος στροφής
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός898cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 73,1mm
Σχέση Συμπίεσης9,5
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Βάρος (kg)995
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson
ΠίσωΆξονας De Dion
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,J x 16in εμπρός, 7j x 17in πίσω
Ελαστικά185/50 R16 εμπρός, 205/40/17 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)109/5.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)17/2.000
0-100km/h (sec)9,5
Τελική Ταχύτητα (km/h)165
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CΟ2 (gr/km)       102
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)  4,5
Δοκιμής (lt/100km)    7,5