Subaru Forester 2.0 e-Boxer 150Ps

Η Subaru έχει ένα φανατικό κοινό που την ακολουθεί πιστά, ό,τι κι αν κάνει. Έχει μια πολύχρονη και πολύτιμη εμπειρία αποκομισμένη από το WRC με χρυσές νίκες και πρωταθλήματα και το αντίστοιχο τεχνολογικό background, το οποίο φυσικά και φροντίζει να περνάει στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η πέμπτη γενιά του Subaru Forester ενσωματώνει όλα τα παραπάνω και προσαρμοσμένο στην ηλεκτρική τάση της εποχής, έρχεται εξοπλισμένο με τον δίλιτρο e-Boxer κινητήρα και αποτελεί ένα εντυπωσιακό σύνολο με premium χαρακτήρα και εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες.

Subaru Forester 2.0 e-Boxer 150Ps 

Εντυπωσιακός

Είναι ο μόνος χαρακτηρισμός που ταιριάζει γάντι για να περιγράψει κανείς μονολεκτικά τον τρόπο που λειτουργεί η τρομερή ανάρτηση του Forester, ανεξαρτήτως εδάφους. Είτε έχει να αντιμετωπίσει οδόστρωμα είτε πέτρες είτε χώμα είτε λάσπη, η ανάρτηση φιλτράρει κυριολεκτικά τα πάντα. Και κάπου εδώ διαπιστώνει κανείς ότι αυτό που γράφω για το WRC και την Subaru είναι κάτι που έχει περάσει και στα αυτοκίνητα που οδηγούμε. Ίσως και γι’ αυτόν τον λόγο να έχει ένα τόσο φανατικό κοινό. Η διάταξη των αναρτήσεων που χρησιμοποιεί αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, τα οποία εδράζονται απευθείας στο πλαίσιο.

Τα πρώτα χιλιόμετρα τα έκανα σε άσφαλτο και εκεί διαπίστωσα ότι η ανάρτηση είχε μεν μαλακή ρύθμιση, χωρίς όμως έντονες κλίσεις ακόμα και υπό πίεση σε δρόμο με σφιχτές στροφές. Το χαμηλό κέντρο βάρους του είναι ένας εξαιρετικός σύμμαχος και αυτό επιτυγχάνεται φυσικά χάρη στην κλασσική διάταξη κινητήρα και μετάδοσης που χρησιμοποιεί χρόνια τώρα η Subaru. Παράλληλα με αυτό, η κατανομή του βάρους κατά 51% μπροστά και κατά 49% πίσω, παρέα με την τετρακίνηση Symmetrical All-Wheel Drive και τα 220mm της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, είναι ισχυρά όπλα στις εκτός δρόμου δυνατότητες του Forester. Παράλληλα, οι 20,2ο της γωνίας προσέγγισης, οι 21,5ο της ράμπας και οι 25,8ο της διαφυγής διασφαλίζουν ότι το Forester θα περάσει από σημεία που δεν θα το φανταζόσασταν ή ακόμα καλύτερα, δεν θα τολμούσατε να περάσετε. Λίγα αυτοκίνητα μπορούν να ακολουθήσουν εκτός δρόμου το Forester και ακόμα λιγότερα έχουν την ικανότητα να ενοχλούν τόσο λίγο τους επιβάτες τους κατά τη διάρκεια του off-roading.

Το Symmetrical All-Wheel Drive συνεργάζεται στενά με το VDC (Vehicle Dynamics Control), το σύστημα δυναμικού ελέγχου, το οποίο αντλώντας πληροφορίες από το κεντρικό διαφορικό που χρησιμοποιεί συνεκτικό συμπλέκτη, κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και στον κάθε τροχό ξεχωριστά, ανάλογα πάντα με τις συνθήκες πρόσφυσης που επικρατούν. Εδώ μπαίνει και στο παιχνίδι το σύστημα X-Mode, με τις επιλογές Snow-Dirt και Deep Snow-Mud, το οποίο προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και τη λειτουργία της συμμετρικής τετρακίνησης.

Subaru Forester 2.0 e-Boxer 150Ps 

Full premium

Η νέα εικόνα του αμαξώματος συμβαδίζει και με το εσωτερικό που πέρα από την όμορφη σχεδίαση έχει και ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ποιότητα, αγγίζοντας επίπεδα premium κατασκευαστών. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι μαλακά στην αφή, με πολύ καλή ποιότητα συναρμολόγησης και κατασκευής και παρά το γεγονός ότι το οδηγούσα σε πετρώδη χωματόδρομο, δεν ακουγόταν ο παραμικρός τριγμός. Θετικό στοιχείο, επίσης, είναι οι άπλετοι εσωτερικοί χώροι και οι πρακτικές θήκες σε πολλά σημεία. Η απόσταση των κεφαλιών ακόμα και ψηλών επιβατών (έχουμε τον Κλιβανόπουλο για να το checkάρουμε...) από την οροφή το καθιστά ως ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις που προσφέρει η Subaru Global Platform ευνόησαν τους χώρους και πλέον το νέο Forester μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε ενηλίκους. Ακόμα και στο πίσω κάθισμα κανείς δεν θα παραπονεθεί για τον χώρο για το κεφάλι ή τα γόνατα. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί ελαφρώς, φτάνοντας τα 509 lt, όμως έχει καταργηθεί η θέση για εφεδρικό τροχό, μιας και τον αντίστοιχο χώρο καταλαμβάνουν οι μπαταρίες του e-Boxer.

Η σχεδίαση του ταμπλό δεν εντυπωσιάζει σε σύγκριση με τα σημερινά πρότυπα, όμως καταφέρνει να δείχνει σύγχρονο και επιβλητικό χάρη σε μία μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του, που έχει διαγώνιο 8in, ενώ ακριβώς από πάνω της βρίσκεται ακόμα μία οθόνη 6,2in, στην οποία προβάλλεται η κατανάλωση, η λειτουργία της τετρακίνησης ή η εικόνα από την πλαϊνή κάμερα που βρίσκεται στον δεξιό καθρέφτη. Η κάμερα αυτή είναι αρκετά χρήσιμη, όταν οδηγούμε εκτός δρόμου, είτε μέσα στα στενά της πόλης, αφού μπορεί να μας δείξει τι υπάρχει στα δεξιά, σε τυφλό σημείο του αυτοκινήτου.

Subaru Forester 2.0 e-Boxer 150Ps 

Εντός και εκτός

Εκτός δρόμου, το Forester βρίσκεται στο στοιχείο του. Αν οδηγηθεί σε μαλακό χώμα, σε γρήγορους ρυθμούς, μπορείς να παίξεις με την ουρά του και να το ελέγξεις πολύ εύκολα. Αν οδηγηθεί σε πιο δύσβατο έδαφος, θα περάσει σχεδόν από παντού. Ακόμα και δύσκολα νεροφαγώματα με φυτευτές πέτρες και τραχύ έδαφος είναι παιχνιδάκι για το Forester. Το ίδιο καλά όμως μπορεί να συμπεριφερθεί και στην άσφαλτο, είναι πάντα προβλέψιμο και υπάκουο στους χειρισμούς και σου δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι ένα πολυχρηστικό όχημα. Μπορεί να γίνει το καθημερινό οικογενειακό αυτοκίνητο, το όχημα εξόρμησης του Σαββατοκύριακου, μπορεί να ταξιδέψει στην Εθνική οδό, ακόμα και να στρίψει με αρκετά γρήγορους ρυθμούς σε δρόμους με ζόρικες στροφές. Οι γρήγοροι ρυθμοί βέβαια απαιτούν και έναν συμβιβασμό, που ορίζεται από τα 150 άλογα του ατμοσφαιρικού e-Boxer κινητήρα. Αρκετά σημαντική βέβαια είναι η βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα των 17Ps που είναι τοποθετημένος στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Lineartronic. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρίες λιθίου μικρής χωρητικότητας (μόλις 0,57 kWh) και μπορεί να κινήσει αποκλειστικά το Forester σε χαμηλές ταχύτητες που φτάνουν μέχρι τα 40km/h και για μία απόσταση που φτάνει μέχρι και τα 2km. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να είμαστε πολύ φειδωλοί στο πάτημα του γκαζιού, γιατί σε διαφορετική περίπτωση επεμβαίνει ο θερμικός κινητήρας με ένα ανεπαίσθητο «σκαλοπάτι».

Κατά βάση, ο ηλεκτροκινητήρας συντελεί στο να μειωθεί κάπως η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 8,9lt/100km. Μία τιμή η οποία για να πέσει σε τέτοιο επίπεδο, χρειάστηκε οικονομική οδήγηση με σύνεση στο πετάλι του γκαζιού. Στις εκτός δρόμου διαδρομές σκαρφάλωσε γρήγορα στα 10lt/100km, ενώ αν πιεστεί, μπορεί να ανέβει ακόμα περισσότερο. Αυτό οφείλεται στο ότι τα 150 άλογα του δίλιτρου κινητήρα είναι οριακά για τα 1.656kg, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στις μέτριες επιδόσεις του Forester που για να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100km/h απαιτεί 11,8sec. Τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και από πλευράς κατανάλωσης αν ο κινητήρας είχε ένα μικρό turbo και απέδιδε 40-50 επιπλέον άλογα. Ή ακόμα καλύτερα αν η Subaru το εξόπλιζε με τον 1.8lt turbo κινητήρα που έχει επιλέξει να τον κρατήσει μόνο για την Ιαπωνική αγορά.

Το Forester διαθέτει τρία modes οδήγησης, το EV Driving, στο οποίο λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, το Motor Assist Driving, όπου γίνεται συνεργασία των δύο κινητήρων για μεσαίες ταχύτητες και στο Engine Driving, που λειτουργεί αποκλειστικά ο θερμικός κινητήρας για τις υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, ο θερμικός κινητήρας έχει δύο επιλογές λειτουργίας, μέσω του κουμπιού SI-Drive, την Normal και στην Sport, κατά την οποία η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση, ενώ το CVT κιβώτιο προσομοιώνει αλλαγές ταχυτήτων. Το Sport δίνει μία πιο ζωντανή αίσθηση στο σύνολο, αλλά αδειάζει γρήγορα τη μικρή μπαταρία.

Subaru Forester 2.0 e-Boxer 150Ps 

Από εμένα είναι ναι

Η τελική εντύπωση πάντως που αποκομίζει κανείς από το Subaru Forester είναι ιδιαίτερα θετική. Μεγάλο του ατού είναι οι εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες που έχει, η ποιότητα κατασκευής, η άνεση της ανάρτησης και οι άπλετοι χώροι του εσωτερικού του. Για να γίνουν όλα αυτά δικά σας, καλείστε να δώσετε το αντίτιμο των €39.390 για τη βασική έκδοση Free και μπορεί να φτάσει τα €48.960 για την έκδοση Premium, ενώ η πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση Style, που είχαμε για δοκιμή, κοστίζει €43.970.

Τιμή βασικής έκδοσης Forester 2.0 e-Boxer Free: €39.390

Τιμή έκδοσης δοκιμής Forester 2.0 e-Boxer Style: €43.970

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εκτός δρόμου δυνατότητεςΜέτριες επιδόσεις
Λειτουργία ανάρτησηςΑυξημένη κατανάλωση υπό πίεση
Ποιότητα κατασκευήςΑπουσία εφεδρικού τροχού
Εσωτερικοί χώροι
Ποιότητα κύλισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε επίπεδη διάταξη, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.995cc
Διάμετρος x Διαδρομή84mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης12,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
Ηλεκτροκινητήρας17Ps
Μπαταρία0,57kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
Κιβώτιοe-CVT
ΔιαφορικάΗλεκτρονικά ελεγχόμενα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.625
Ύψος (mm)1.730
Πλάτος (mm)1.815
Μεταξόνιο (mm)2.670
Βάρος (kg)1.656
Χώρος αποσκευών (lt)509-1.779
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιπλά ψαλίδα, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά225/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150 /5.600-6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)19,8 /4.000
0-100km/h (sec)11,8
Τελική ταχύτητα (km/h)188
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)185
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)8,1
Δοκιμής (lt/100km)8,9