Suzuki Ignis 1.2 AllGrip Hybrid 90Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Suzuki
Μοντέλο Ignis
Segment Α-Segment
Power Train Hybrid
Suzuki Ignis 1.2 AllGrip Hybrid 90Ps

Το Suzuki Ignis είναι ένα μοντέλο που έχουμε δοκιμάσει πολλές φορές στο παρελθόν και πάντα καταφέρνει να μας αφήσει θετικές εντυπώσεις. Στην τετρακίνητή του έκδοση, αποτελεί έναν ιδανικό συνδυασμό αυτοκινήτου πόλης, διαθέτοντας ταυτόχρονα εκτός δρόμου ιδιότητες. Θα μπορούσαμε λοιπόν να το κατηγοριοποιήσουμε ως το μοναδικό A-SUV στην αγορά.
Χάρη στο σύστημα τετρακίνησης AllGrip, αλλά και στα 180mm της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, θα μπορέσει να σας πάει σε -σχετικά βατές- εκτός δρόμου διαδρομές. Φυσικά δεν θα πρέπει να έχετε την απαίτηση να κάνετε σκληρό off-roading, δεν είναι σχεδιασμένο για κάτι τέτοιο, αλλά δεν θα πει όχι για να σας μεταφέρει στην απόμερη παραλία που έχετε σταμπάρει. Στο δρόμο συμπεριφέρεται πολύ καλά, έχοντας άνετη ανάρτηση και ένα τιμόνι που μπορεί να υστερεί λίγο σε αίσθηση αλλά «κόβει» πολύ και του δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στους ελιγμούς εντός πόλης. Από τα φρένα δεν υπάρχουν παράπονα, ούτε και από τη γενικότερη οδική συμπεριφορά, ακόμα και αν πιεστεί σε στροφές. Ναι, θα παρουσιάσει αισθητές κλίσεις, που δεν θα φτάσουν όμως, ποτέ, να ανησυχήσουν τον οδηγό του. Πεδίο δράσης του βέβαια είναι ξεκάθαρα το αστικό περιβάλλον και εκεί θα διαπιστώσετε τις αρετές του μικρού αμαξώματος με τις σβέλτες αντιδράσεις.

Φουλ οικονομία!
Η Suzuki έχει τη μαγική συνταγή να κατασκευάζει αυτοκίνητα που θα κάνουν τους βενζινάδες φτωχότερους. Χρησιμοποιεί μικρούς κινητήρες, αλλά δεν τους βάζει να κινήσουν αμαξώματα που ξεπερνάνε κατά 300kg τον τόνο. Στην προκείμενη περίπτωση θα συναντήσουμε τον K12C Dualjet, έναν μικρό μεν, αλλά θαυματουργό κινητήρα των 1.2lt, που αποδίδει 90Ps και 12,5kgm ροπής στις 4.400rpm. Ο κινητήρας αυτός καλείται να μετακινήσει τα μόλις 920kg του τετρακίνητου Ignis και με τη βοήθεια του ήπιου μεν, αλλά άκρως αποδοτικού δε υβριδικού συστήματος, που ακούει στην ονομασία SHVS, το καταφέρνει και με αρκετή οικονομία κιόλας! Το SHVS αποτελείται στην ουσία από έναν εναλλάκτη που αναλαμβάνει και χρέη μίζας όταν ο κινητήρας έχει ενεργοποιημένο το start/stop, ενώ παράλληλα ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα, αποθηκεύοντάς την σε μία μπαταρία λιθίου, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Κατά την επιτάχυνση και μέχρι τις 4.000rpm, ο εναλλάκτης βοηθάει τον θερμικό κινητήρα, «ενισχύοντας» την καμπύλη ροπής. Με αυτό τον τρόπο θα δείτε τιμές κατανάλωσης που φτάνουν τα 6,1lt/100km χωρίς μάλιστα να οδηγείτε ντε και καλά «χαϊδεύοντας» το γκάζι. Στη δικίνητη έκδοση που έχουμε δοκιμάσει, για να έχετε και ένα σημείο σύγκρισης, η μέση κατανάλωση κυμαινόταν γύρω στα 5,5lt/100km, αλλά εκεί όμως το αμάξωμα είναι ελαφρύτερο κατά 50kg, ενώ επιπλέον η μετάδοση δεν έχει τις απώλειες λόγω της τετρακίνησης. Ο κινητήρας έχει πολύ καλή λειτουργία και σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών παρέχει επαρκή δύναμη, ικανή για να κινήσει αρκετά σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα του Ignis.

City car
Παρά το μικρό του μέγεθος, το Ignis έχει άνετους χώρους. Το μήκος του αμαξώματος που φτάνει μόλις τα 3.700mm και το πλάτος τα 1.690mm, σας εγγυώνται ότι θα χωρέσει ακόμα και στο πιο μικρό στενάκι που θα συναντήσετε, κάνοντας την κίνηση στην πόλη μια εύκολη και απροβλημάτιστη διαδικασία. Το μεταξόνιο των 2.435mm υπόσχεται επαρκείς χώρους -για το μικρό του μέγεθος-, με τέσσερις ενήλικες να βολεύονται άνετα τόσο μπροστά όσο και στα πίσω καθίσματα. Το ταμπλό έχει «παιχνιδιάρικη» σχεδίαση, με τα πλαστικά να είναι σκληρά, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι μιλάμε για αυτοκίνητο του A-segment ή μάλλον A-SUV.
Η βασική έκδοση κοστίζει €14.130, ενώ το GLX που δοκιμάσαμε, με €16.430, σου δίνει κυριολεκτικά τα πάντα. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει υποβοήθηση φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα, cruise control, αυτόματο κλιματισμό και φυσικά το γνωστό Infotainment της Suzuki, το οποίο έχει και σύστημα πλοήγησης. Στα αρνητικά θα αναφέρω το interface του infotainment, το οποίο είναι λίγο απαρχαιωμένο για το 2020 και το κάπως ψηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών, ο οποίος πλέον αντί για 267lt είναι στα 204lt, ελέω τετρακίνησης.

Εργαλείο!
Το Suzuki Ignis, ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοσή του, είναι ένα πραγματικό εργαλείο για τις καθημερινές μας μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Επιπλέον, το σύστημα τετρακίνησης τού δίνει μία ελευθερία που δεν συναντάται στην κατηγορία, αποτελώντας σημαντικό προτέρημα έναντι του ανταγωνισμού. Η τιμή του -στην έκδοση GLX- είναι συμφέρουσα γι' αυτά που προσφέρει, αν αναλογιστούμε τον πλούσιο εξοπλισμό και την ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση.

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.2GL HYBRID ALLGRIP : €14.130
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ 1.2GLX HYBRID ALLGRIP: €16.430

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήραΤο interface του infotainment
Χαμηλή κατανάλωσηΨηλό κατώφλι στον χώρο αποσκευών
Πρακτικότητα
Εξοπλισμός (έκδοση GLX)
Τιμή αγοράς
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.242cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 74,2mm
Σχέση Συμπίεσης12,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 5 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)3.700
Ύψος (mm)1.595
Πλάτος (mm)1.690
Μεταξόνιο (mm)2.435
Βάρος (kg)920
Χώρος αποσκευών (lt)204-1.056
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες5,5J x 16in
Ελαστικά175/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)90/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)12,2/4.400
0-100km/h (sec)11,5
Τελική Ταχύτητα (km/h)165
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)127
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,3
Δοκιμής (lt/100km)6,1