Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 129Ps 2WD

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Suzuki
Μοντέλο SX-4 S-Cross
Segment C-SUV
Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 129Ps 2WD

Θέλετε να ξεφύγετε από την… Vitaromania; Το Suzuki S-Cross έχει όλα τα πλεονεκτήματα του αδελφού μοντέλου, χωρίς την sportive αύρα του, αλλά με μία πιο «οικογενειακή» αίσθηση.

Εμφάνιση με χαμηλό προφίλ

Ξεκινώντας από την εξωτερική, εμφάνιση είναι σαφές ότι το S-Cross έχει επανασχεδιαστεί πλήρως σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα. Με μήκος 4.300mm, βρίσκεται στο ανώτερο όριο της κατηγορίας B-SUV, καθώς είναι μικρότερο από όλα τα C-SUV. Συνολικά, το S-Cross κρατά μία χαμηλού προφίλ εμφάνιση σε αντίθεση με τα πιο μοντέρνα σχέδια των Peugeot 2008, Renault Captur/Arkana και Ford Puma.

Στο μπροστινό μέρος, οι σχεδιαστές της Suzuki του έδωσαν λίγη ένταση και χαρακτηριστικά SUV. Η «μάσκα» έχει μεγαλώσει και τα φώτα είναι τοποθετημένα ψηλότερα. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει λιγότερο άβαφο πλαστικό, μικρότερη από το συνηθισμένο «ποδιά» σε look αλουμινίου και ψεύτικες εισαγωγές τύπου Jeep Renegade, που ενσωματώνουν τα φλας και τους προβολείς ομίχλης. Στο πίσω μέρος οι απόψεις διίστανται, με τα πίσω φώτα να πρωταγωνιστούν και να διχάζουν για το αν είναι όμορφα ή όχι, πάντως διαφοροποιούν το πίσω μέρος και προσθέτουν πλάτος στην εμφάνιση.

Ευρύχωρο και πρακτικό αλλά όχι φανταχτερό

Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο πράγμα που βλέπετε είναι η οθόνη αφής του infotainment με διαγώνιο 7in (στις εκδόσεις GL και GL+), που έχει επανατοποθετηθεί πάνω από τους αεραγωγούς του κλιματισμού και είναι πλαισιωμένη από ένα πιο ένθετο στο ταμπλό από μαλακό πλαστικό. Το νέο σύστημα infotainment της Suzuki είναι σημαντικά βελτιωμένο, διαθέτει μοντέρνα γραφικά και γραμματοσειρές, καθώς και μια διαφορετική δομή μενού που είναι εύκολο να συνηθίσετε, χωρίς να χαθεί η απλότητα του παλιού συστήματος. Οι συντομεύσεις αφής στο κάτω μέρος θα προτιμούσαμε να ήταν με φυσικά πλήκτρα, αλλά τουλάχιστον η οθόνη ανταποκρίνεται γρήγορα.

Αφήνοντας την περιοχή του infotainment και του ταμπλό, το υπόλοιπο εσωτερικό είναι σε μεγάλο βαθμό ίδιο με την προηγούμενη γενιά, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων στις πόρτες, του κλιματιστικού στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, του τιμονιού τριών ακτίνων και του αναλογικού πίνακα οργάνων. Το τελευταίο δείχνει παλιό με τα σημερινά πρότυπα, με την οθόνη LCD ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο να μην μπορεί να ταιριάξει με τις διαμορφώσιμες και πολύ πιο εντυπωσιακές ψηφιακές μονάδες οργάνων των αντίπαλων μοντέλων. Ίσως η Suzuki θα έπρεπε να προσθέσει κάτι περισσότερο μοντέρνο.

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 129Ps 2WD

Το S-Cross μας ήταν η έκδοση GL+ που σημαίνει ότι διαθέτει σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 7 ιντσών, θερμαινόμενα καθίσματα με δερμάτινη/υφασμάτινη επένδυση, διζωνικό σύστημα κλιματισμού, κάμερα 360 μοιρών, full-LED προβολείς και όλο το πακέτο συστημάτων ασφαλείας “Suzuki Safety Support” που περιλαμβάνει συστήματα διατήρησης λωρίδας, αυτόματης πέδησης Dual Sensor Brake Support, ελέγχου τυφλού σημείου, Adaptive  Cruise Control με παρακολούθηση της κυκλοφορίας κ.α. Στην πραγματικότητα, ο εξοπλισμός GL+ μεσαίων προδιαγραφών είναι αρκετά καλός, αν δεν σας πειράζει η μικρότερη οθόνη (η πλούσια GLX διαθέτει οθόνη 9in..) και η αδυναμία προσθήκης προαιρετικής πανοραμικής ηλιοροφής.

Όσον αφορά τους χώρους, τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες κάθονται ψηλά, με άφθονο διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Το S-Cross είναι πολύ ευρύχωρο για 4 επιβάτες (με τον τρίτο να περιορίζεται από το τούνελ μετάδοσης), μένοντας πιστό στον φιλικό προς την οικογένεια χαρακτήρα του, αν και η έλλειψη αεραγωγών και θυρών USB για τους πίσω επιβάτες γίνεται αντιληπτή. Ο χώρος αποσκευών έχει πρακτικό σχήμα με διπλό πάτωμα και χωρητικότητα 430 λίτρα (στην ήπια υβριδική έκδοση). Σε κάθε περίπτωση, το πορτμπαγκάζ του S-Cross είναι κατά 75lt μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του Vitara.

Δοκιμασμένη συνταγή

Ο ήπια υβριδικός τετρακύλινδρος κινητήρας K14D BoosterJet 1.400cc με turbo αρχικά φαίνεται λιγότερο δυνατός από ό,τι δείχνουν οι προδιαγραφές του. Ωστόσο, αφού κινηθείτε για λίγο, συνειδητοποιείτε ότι μπορεί να δώσει περισσότερα από ένα έντονο… γρύλισμα, βοηθώντας το S-Cross να… μαζέψει χιλιόμετρα γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο. Υπάρχει επίσης μια αισθητή αλλαγή στην απόδοση όταν επιλέγετε τη λειτουργία Sport, με την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού να γίνεται πιο ευαίσθητη. Η Suzuki ανακοινώνει 129 ίππους και 23,9kgm ροπής για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ως ήπια υβριδικό, θα καταλάβετε την ηλεκτροκίνηση στο S-Cross μονάχα σαν ένα «παρατεταμένο» σύστημα stop-start, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία βοηθά στη μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε κατά μέσο όρο 6,6lt/100km σε μικτές συνθήκες οδήγησης. Οι τιμές αυτές είναι μεγαλύτερες από τα 5,5lt/100km, που δίνει η Suzuki, αλλά όσο και αν προσπαθούσαμε δεν είδαμε κάτω από τα 6,2lt σε κανένα σημείο της οδήγησής μας.

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 129Ps 2WD

Στο δρόμο

Η ποιότητα κύλισης έχει μία φινέτσα και προσθέτει θετικά χαρακτηριστικά στο S-Cross. Η ανάρτηση, έχει «επιλέξει» τα χαρακτηριστικά της άνεσης, δίνοντας μία χαλαρή και ξεκούραστη αίσθηση στην οδήγηση σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές. Αναμενόμενα, οι κλίσεις στις στροφές είναι αισθητές, αλλά το S-Cross δεν… πλέει, διατηρώντας μία δυναμική (χαρακτηριστικό των μοντέλων της Suzuki) η οποία μπορεί να είναι αρκετά διασκεδαστική όταν ο οδηγός έχει τη να πιέσει και να οδηγήσει. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και όχι τόσο «επικοινωνιακό» όσο στο Ford Puma, αλλά μόλις προσαρμοστείτε σε αυτό μπορείτε εύκολα να το τοποθετήσετε όπως θέλετε στις στροφές. Η αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος 175mm, μας βοήθησε να κάνουμε κάποιες βόλτες εκτός δρόμου, σε πατημένους χωματόδρομους χωρίς να κουράσουμε την οικογένεια, ενώ η πλήρης απενεργοποίηση του ESP επιτρέπει να παίξεις με ασφάλεια σε ομαλό χωματόδρομο. Βέβαια μην περιμένετε περάσματα από δύσκολα σημεία όπως θα κάνατε με το Suzuki Jimny, αλλά είναι σίγουρα πιο ικανό από πολλά μικρά SUV και crossover, χωρίς να θυσιάζει την πολιτισμένη οδική συμπεριφορά του.

Τιμές και Ανταγωνισμός

Στην Ελλάδα, το Suzuki S-Cross ξεκινά από τα €24.530 στην έκδοση GL+ με ήπια υβριδικό σύνολο και κίνηση στον μπροστινό άξονα, όταν το Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps ST-Line είναι στα 26.313 ευρώ, το Renault Captur MHEV 1.3TCe 140Ps  Equilibre Plus στα 27.950 ευρώ και το Dacia Duster 1.3TCe Prestige 130Ps 4x2 στα 22.840 ευρώ.

Στα πλεονεκτήματα εκτός από το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, αλλά και τις εκπομπές ρύπων που δεν ξεπερνούν τα 120gr/km, τιμή η οποία οδηγεί σε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο κάθε μέρα.

Συμπέρασμα

Το Suzuki S-Cross παραμένει μια καλή πρόταση σε μια κατηγορία με πολλά και άκρως ανταγωνιστικά μοντέλα. Αν και υστερεί όσον αφορά τον μοντέρνο σχεδιασμό και τη «φανταχτερή» τεχνολογία, προσφέρει ένα πακέτο πρακτικότητας και ευελιξίας εντός (και λίγο εκτός) δρόμου, ενώ είναι αρκετά καλά εξοπλισμένο για την τιμή του.

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Τιμή αγοράς Αίσθηση τιμονιού
Κατανάλωση Συντηρητικό design
Εσωτερικοί χώροι
Άνεση ανάρτησης
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.373cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 82mm
Σχέση συμπίεσης10,9
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.300
Ύψος (mm)1.580
Πλάτος (mm)1.785
Μεταξόνιο (mm)2.600
Βάρος (kg)1.685
Χώρος αποσκευών (lt)430-1.230
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ, αντιστρεπτική ράβδος
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)129/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)23,5 /2.000-3.000
0-100km/h (sec)9,5
Τελική ταχύτητα (km/h)195
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)120
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,5
Δοκιμής (lt/100km)6,6