Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Audi
Μοντέλο Q3
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Τα coupe Sport Utility Vehicles δεν είναι καινούργιο trent στην αυτοκινητοβιομηχανία, συνεχίζουν να αποτελούν όμως μία ενδιαφέρουσα και νεανική εικόνα στα οικογενειακά οχήματα ελεύθερου χρόνου. Οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις του Q3 Sportback είναι αισθητές και πιο έντονες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με την γραμμή οροφής να «λεπταίνει» περισσότερο προς το πίσω παράθυρο, ενώ η σπορτίφ εικόνα ενισχύεται από τον επιθετικό προφυλακτήρα στο πίσω μέρος. Η τύπου coupe σιλουέτα είναι εμφανώς ορατή από το πλάι. Η μακριά, κομψή γραμμή των ώμων δίνει στο αυτοκίνητο το δυναμικό του σχήμα και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλη οκταγωνική μάσκα και οι αεραγωγοί στα πλάγια.

Για τους παρατηρητικούς, η διαφορά ανάμεσα στο Q3 και το Q3 Sportback είναι στο πλάτος του αμαξώματος, με την έκδοση SB να έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 16mm και πλάτος κατά 30mm. Αυτά τα στοιχεία του δίνουν πιο δυναμική εμφάνιση. Αν θέλεις να κάνεις ακόμα πιο ξεχωριστή την εμφάνιση του Q3 Sportback, μπορείς να το εξατομικεύσεις σύμφωνα με τις επιθυμίες σου. Βέβαια, κάθε επιλογή στο διαμορφωτή της Audi κοστίζει πολύ. Για παράδειγμα, εάν επιλέξεις τα Audi Rings (το σήμα της Audi) και τα διακριτικά κινητήρα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, θα χρειαστείς επιπλέον 880 ευρώ, ενώ αν θέλεις πιο διακριτική εμφάνιση για τους επιβάτες, τα φιμέ κρύσταλλα κοστίζουν 471 ευρώ.

Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Όσον αφορά την τιμή αγοράς, το Audi Q3 Sportback 35 TFSI 150Ps κοστίζει €41.900, όταν η BMW X2 sDrive18i (136PS) ξεκινά από τα €35.620 και το Range Rover Evoque P160 (160Ps) από τα 53.578.

Εσωτερικό στο ίδιο θέμα

Το ταμπλό του Q3 Sportback έχει μοντέρνο σχήμα, ενώ η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι στα τυπικά premium πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η Audi. Η πανοραμική γυάλινη ηλεκτρική ηλιοροφή προσθέτει φως στο εσωτερικό του Q3, αλλά αφαιρεί από την τσέπη σου 1.389 ευρώ. Οι διακόπτες και τα περιστροφικά χειριστήρια λειτουργούν με μια αίσθηση ακρίβειας και ορισμένες εκδόσεις (όπως η S line της δοκιμής μας) έχουν όμορφες μεταλλικές λεπτομέρειες. Εδώ το Range Rover Evoque και η BMW X2 έχουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα, καθώς έχουν πιο μοντέρνα και ξεχωριστή σχεδίαση, με περισσότερα διαφορετικά υλικά και χρώμα.

Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

To Q3 Sportback διαθέτει από τον βασικό εξοπλισμό ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit 10,25in, ενώ με χρέωση €496 εξοπλίζεται με μεγαλύτερη οθόνη 12,3in (όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) με επιπλέον δυνατότητες απεικόνισης. Εκτός από την μοντέρνα πινελιά, η διάταξη αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη δυνατότητα διαμόρφωσης, καθώς και τη δυνατότητα εμφάνισης του συστήματος πλοήγησης ακριβώς μπροστά από τον οδηγό.

Οι πολλαπλές ρυθμίσεις στο κάθισμα και στο τιμόνι βοηθούν για να βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ τα σπορ καθίσματα της έκδοσης S Line έχουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη, με του οδηγού να διαθέτει ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Όλα τα Q3 Sportback έχουν σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 10,1in, το ΜΜΙ infotainment, αλλά η χρήση του εν κινήσει απαιτεί συνήθεια και μπορεί να γίνει λίγο άβολη. Βέβαια η Audi -σε αντίθεση με τα μοντέλα της VW- κρατά τους περιστροφικούς διακόπτες για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα προς όφελος της εργονομίας ειδικά όταν βρίσκεσαι στην κίνηση. Φυσικά και μπορείς να κάνεις mirroring το smartphone σου (υπάρχουν Apple CarPlay και Android Auto στάνταρ σε όλα τα μοντέλα). Αυτό που αξίζει να προσθέσεις, από τον έξτρα εξοπλισμό, είναι το ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium Sound System με 15 ηχεία και 16-κάναλο ενισχυτή 680watts, με κόστος 930 ευρώ.

Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Κοιτώντας πίσω, η χαμηλή οροφή και το μικρό πίσω παράθυρο δεν θα σε βοηθήσουν πολύ. Ευτυχώς, οι αισθητήρες στάθμευσης είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας κάνει τις καταστάσεις πολύ εύκολες.

Τη νύχτα, τα LED φωτιστικά σώματα είναι η λύση σε δρόμους χωρίς πολύ φως, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τους προαιρετικούς προβολείς Matrix LED (+1.860 ευρώ) που διαμορφώνουν αυτόματα το μοτίβο φωτός για να μην ενοχλούν τους άλλους οδηγούς.

 Η εμφάνιση χαλά τον χώρο;

Εμπρός υπάρχει αρκετός χώρος για το κεφάλι οδηγού και συνοδηγού (η ηλιοροφή δεν κλέβει πόντους) και τα καθίσματα έχουν μεγάλη διαδρομή εμπρός και πίσω, ώστε να μπορούν ακόμη και άνθρωποι πάνω από 1,85m να είναι άνετα. Το Q3 Sportback έχει συρόμενο πίσω καθίσμα (μπορεί να μετακινηθεί 150mm εμπρός ή πίσω) που επιτρέπουν στους επιβάτες να καθίσουν καλύτερα (η BMW X2 και το Range Rover Evoque δεν διαθέτουν τέτοια διάταξη). Δυστυχώς, η coupe γραμμή οροφής σημαίνει ότι όποιος είναι πάνω από 1,85m, θα νιώσει μία αίσθηση… κλειστοφοβίας.

Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Πάντως, η coupe σχεδίαση του πίσω μέρους δεν μειώνει τον χώρο αποσκευών (530lt ή 1.400lt με πεσμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων). Εδώ το Evoque έχει λιγότερο χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος και τον χώρο αποσκευών (472 και 1.156lt), αλλά έχει περισσότερο χώρο για τα κεφάλια. Μικρότερο χώρο αποσκευών έχει και η BMW X2 (470 και 1.355lt).

Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Ο κινητήρας αναδεικνύει τον χαρακτήρα;

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5TFSI με τους 150 ίππους και τα 25,4kgm ροπής βρίσκεται στη βάση της γκάμας του Q3 Sportback (με το όνομα 35 TFSI) και παρότι δεν έχει σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, το ACT (απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων) θα σου κάνει μία μικρή οικονομία στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Ο 1500άρης είναι πολύ γραμμικός στην απόδοση ισχύος και ιδιαίτερα ραφιναρισμένος στην λειτουργία του και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη καλύπτει τις αδυναμίες που προκύπτουν (πριν τις 1.700rpm και μετά τις 5.500rpm), κινώντας αρκετά σβέλτα το SUV των 1.535kg. Μοναδικό μειονέκτημα του S Tronic η αργή αντίδραση στα κατεβάσματα ταχύτητας, όταν θέλεις να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς. 

Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Όσον αφορά την οικονομία, το Q3 Sportback δεν έχει τη βοήθεια υβριδικού συστήματος και δεν έχει και βοήθεια από τον ηλεκτρισμό για να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου. Η Audi ανακοινώνει 6,5lt/100km, κάτι πολύ δύσκολο να το πετύχεις. Εμείς στο όργανο μέτρησης είδαμε μία μέση τιμή στα 8,8lt/100km. Μέσα στην πόλη και με την βοήθεια του προγράμματος οδήγησης «Eco» και με το ACT είδαμε μέχρι και 7lt/100 km, αλλά όταν πιέσαμε το Q3 σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και το Sport πρόγραμμα λειτουργίας, η κατανάλωση ξεπέρασε τα 11lt/100km

Test: Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Tronic 150Ps

Παρά την σπορτίφ ρύθμιση της ανάρτησης και των μεγαλύτερων τροχών 19in (με ελαστικά 255/45) του πακέτου S line, η αίσθηση στην οδήγηση παραμένει αυτή ενός premium SUV. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, εξασφαλίζει όμως πολύ καλή ποιότητα κύλισης στην κίνηση μέσα και έξω από την πόλη σε συνδυασμό με την ανώτερη ηχομόνωση της καμπίνας. Το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο δίνει την σιγουριά στον οδηγό να ανεβάσει ρυθμό και να πιέσει παραπάνω σε στροφές, αρκεί να έχει ενεργοποιημένο το Sport, όπου το κιβώτιο κρατάει τον κινητήρα σε πιο αποδοτικό εύρος. Το τιμόνι δεν εντυπωσιάζει σε θέμα αίσθησης, το ίδιο δεν μπορούμε να πούμε όμως για τα εξαιρετικά φρένα. Όπως και να έχει το σύνολο σου αφήνει πάντα μία σπορτίφ εμφάνιση και «γεύση» σε κάθε διαδρομή.

Το Audi Q3 Sportback 35 TFSI είναι όμορφο, δυναμικό και καταφέρνει να διατηρήσει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στο σπορ και το οικογενειακό SUV αυτοκίνητο. Η premium εμφάνισή του -ιδιαίτερα στην S Line έκδοση- είναι το μεγάλο του όπλο, ενώ οι χώροι και η πρακτικότητα είναι επίσης ένα από τα δυνατά του σημεία. Ωστόσο του λείπει μία βοήθεια από ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία θα βοηθούσε τόσο στην οικονομία όσο και στις επιδόσεις.

Τιμή βασικής έκδοσης Q3 Sportback 35 TFSI 150Ps S tronic: €41.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής Q3 Sportback S line 35 TFSI 150Ps S tronic: €45.900

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών
Συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου Κατανάλωση
Οδική συμπεριφορά Ακριβός έξτρα εξοπλισμός
Εσωτερικός διάκοσμος Απουσία υβριδικού συστήματος
Ποιότητα κύλισης
Χώρος αποσκευών
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύπoςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5 x 85,9mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx19in
Ελαστικά255/45
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 312mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.500
Πλάτος (mm)1.843
Ύψος (mm)1.567
Βάρος (kg)1.535
Χώρος Αποσκευών (lt)530-1.400
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/5.000rpm
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,4kgm/1.500
0-100km/h (sec)9,4
Τελική ταχύτητα (km/h)208
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)148 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,5 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)8,8