Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Kona
Segment B-SUV
Power Train Hybrid
Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Η Hyundai συνεχίζει την επεκτατική «επίθεση» προς όλα τα segments και παρουσιάζει κάθε χρόνο παραπάνω από μία προτάσεις, ενισχύοντας συνεχώς το brand name της στην Ευρώπη. Το B-segment είναι μια κατηγορία που αναφέρεται σε νεανικό κοινό και το Kona αποτέλεσε αιχμή του δόρατος για την Hyundai μέχρι να πλαισιωθεί από το ελαφρώς μικρότερο Bayon το καλοκαίρι του 2021. Έπειτα από 5 χρόνια στην αγορά, η Hyundai αποφάσισε όχι απλά να ανανεώσει, αλλά να κατασκευάσει εκ νέου το μοντέλο, αυξάνοντας σημαντικά τις διαστάσεις του.

 Seamless design

Το νέο Kona μεγάλωσε τόσο πολύ σε όλες τις διαστάσεις, σε σημείο που απομακρύνεται από τα B-SUV και αγγίζει το κάτω άκρο των C-SUV. Το μήκος φθάνει πλέον τα 4.355mm και είναι κατά 175mm μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, ενώ και το μεταξόνιο των 2.660mm είναι αυξημένο κατά 60mm. Μικρότερη αύξηση έχουμε στο πλάτος (+25mm) και στο ύψος (+20mm), που φτάνουν τα 1.825 και 1.570mm αντίστοιχα. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο Kona είναι μόλις 14,5cm μικρότερο από το Tucson, 7cm από το Nissan Qashqai και 3,5cm από το Skoda Karoq. Με τον τρόπο αυτό η Hyundai δημιούργησε μία πρόταση “All-in-one”, αφού ισορροπεί ανάμεσα από τις B και C SUV κατηγορίες για να προσφέρει άφθονους χώρους χωρίς να ξεφύγει σε μέγεθος.

Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι ριζοσπαστική, παραπέμποντας ηθελημένα περισσότερο σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Βλέπετε, το νέο Kona είναι εξαρχής κατασκευασμένο σαν ηλεκτρικό, αφού η πλατφόρμα Κ3 είναι σχεδιασμένη για να δεχτεί όλα τα συστήματα κίνησης, από θερμικά σύνολα βενζίνης, απόδοσης 120-198 ίππους (δεν διατίθεται πλέον με diesel κινητήρες), υβριδικό σύνολο 141Ps, έως και αμιγώς ηλεκτρικό (διαθέσιμο στις αρχές του 2024). Η φρέσκια και φουτουριστική σχεδίαση έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τις φωτεινές LED λωρίδες εμπρός και πίσω, που ονομάζονται Seamless Horizon Lamp. Τα κυρίως φωτιστικά σώματα είναι παραδόξως ακροβολισμένα στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος (τα πίσω ίσως βρίσκονται πιο χαμηλά απ’ όσο θα έπρεπε) σε σχήμα που θυμίζει βέλος. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το σχήμα του νέου Kona μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με concept-car (που σπάνια φτάνει αυτούσιο στις εκθέσεις των dealers) ή με το αυτοκίνητο που θα οδηγούσε κάποιος ήρωας σε Ασιατική ταινία επιστημονικής φαντασίας. Το νέο Kona δεν παίρνει ιδέες από άλλα μοντέλα και τραβάει τη δική του ξεχωριστή πορεία με μοναδική πηγή έμπνευσης το Tucson, αφού τα δύο μοντέλα έχουν την ίδια δυναμική πλάγια όψη χάρη στα έντονα νεύρα που τρέχουν σε όλο το μήκος του αμαξώματος. Το δικό μας Kona ήταν η έκδοση N Line που τάσσεται προς την σπορτίφ διάθεση και διαθέτει διαφορετικούς -πιο σπορ- προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, έναν ιδιαίτερα επιθετικό διαχύτη στο πίσω μέρος, αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και ζάντες 18in με ελαστικά με 55άρι προφίλ. Μία ακόμη διαφορά της έκδοσης N Line είναι η απουσία των πλαστικών προστατευτικών στα φτερά των τροχών και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, όσο οξύμωρο κι αν φαίνεται στην υβριδική έκδοση που εκπέμπει μόλις 103gr CO2.

Hi-tech Lounge

Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Αντίστοιχη διάθεση «ριζικής αλλαγής» συναντάμε και στο εσωτερικό. Η τεχνοτροπία των ηλεκτρικών μοντέλων (έντονη επιρροή από το Ioniq 5) υφίσταται και εδώ, με το σύμπλεγμα των δύο οθονών να έχει μία μικρή κλίση προς τον οδηγό. Το ενιαίο curved πάνελ των δύο οθονών, με διαγώνιο 12,3in έκαστη, είναι ένα στοιχείο που δεν συναντάς σε κανένα άλλο μοντέλο του B-SUV. Η πρώτη εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και η δεύτερη παρέχει πρόσβαση σε όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, όπως ηχοσύστημα, σύνδεση με Smartphones, σύστημα πλοήγησης, ροή ενέργειας και οδηγικά gadgets για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Στο νέο Kona, η ομπρέλα SmartSense περιλαμβάνει περισσότερα από 20 συστήματα ADAS (παρέχουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2) από την βασική έκδοση Premium. Οι δύο οθόνες έχουν υψηλή ανάλυση και όμορφα γραφικά, όμως το infotainment είναι λίγο πολύπλοκο σε χρήση, όμως και εδώ οι Κορεάτες έπραξαν σωστά: κάτω από την οθόνη υπάρχουν 8 φυσικοί διακόπτες για άμεση πρόσβαση σε αρκετές λειτουργίες του menu και ακριβώς εκατέρωθεν συναντάμε ένα πλήρες panel ελέγχου του διζωνικού κλιματισμού. Μία σημαντική σχεδιαστική αλλαγή είναι η μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων στο κάτω μέρος της κολώνας του τιμονιού κάτι που μπορεί να ακούγεται δύσχρηστο, συνηθίζεται όμως σε μερικές μόνο ημέρες. Αυτό έγινε για να αξιοποιηθεί περισσότερος χώρος στην κεντρική κονσόλα που διαθέτει ένα περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή του προφίλ οδήγησης, ποτηροθήκες, χώρο για μικροαντικείμενα και θύρες φόρτισης.

Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Τα υλικά είναι ως επί το πλείστον σκληρά (χαρακτηριστικό των μοντέλων του B-SUV και όχι του C-SUV), ευχάριστα όμως στην αφή, ενώ η συναρμογή ικανοποιεί απόλυτα. Μοναδικά σημεία παραφωνίας αποτελεί η έλλειψη καλύμματος για την κεντρική κονσόλα και η ψεύτικη εμφάνιση αεραγωγών για τα πίσω καθίσματα (παρέχονται όμως δύο θύρες φόρτισης κινητών). Οι σπορ πινελιές της έκδοσης N Line εντοπίζονται στα κόκκινα σιρίτια στους αεραγωγούς, στα πεντάλ με επένδυση αλουμινίου και στις κόκκινες ραφές σε καθίσματα και τιμόνι.

Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Η αύξηση σε όλες τις διαστάσεις είχαν ανάλογο αποτέλεσμα σε χώρους. Τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν πολύ άνετα και ένας τρίτος στο πίσω κάθισμα θα στριμωχτεί ελάχιστα. Τα λεπτότερα μπροστινά καθίσματα κατά 30% και το επίπεδο πάτωμα εξασφαλίζουν 77mm επιπλέον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Αντίστοιχη αύξηση έχουμε και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι αυξημένος κατά 30% σε σχέση με το απερχόμενο Kona, φτάνοντας πλέον τα 466lt ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης.

Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Powertrain

Στα χέρια μας έχουμε την υβριδική αυτοφορτιζόμενη έκδοση που γνωρίζουμε από την τελευταία ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου. Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,6lt των 105Ps και των 15kgm ροπής είναι αρκετά οικονομικός αφού λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 43,5Ps και 17,3kgm. Συνδυαστικά, οι δύο κινητήρες στέλνουν στους μπροστινούς τροχούς 141Ps, ενώ η ροπή των 27kgm είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά. Η μπαταρία είναι 1,56kWh, η οποία μπορεί να φαίνεται μικρή σε χωρητικότητα όμως μέσα στην πόλη κάνει όλη την διαφορά, αφού κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή πατάς το φρένο, αποθηκεύεται σε αυτήν ενέργεια που αλλιώς θα πήγαινε χαμένη.

Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Το υβριδικό σύνολο δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του (0-100km/h σε 11,2sec), αλλά για την γραμμικότητα, την πολιτισμένη λειτουργία και φυσικά την οικονομία καυσίμου. Σε πλήρως αστικό περιβάλλον, με μπόλικα σταμάτα-ξεκίνα, βλέπεις πολύ εύκολα τιμές κάτω από τα 5lt/100km, ειδικά αν έχεις επιλέξει το Eco Mode. Αν αποφασίσεις να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα ή οι διαδρομές περιλαμβάνουν και μπόλικο ανοιχτό δρόμο, θα δεις το νούμερο να ανεβαίνει στα 5,9-6,1lt/100km και να μένει εκεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Αναβαθμίσεις παντού

Η οδηγική συμπεριφορά του νέου Kona έρχεται να επιβεβαιώσει την συνολική αναβάθμιση του μοντέλου. Πατώντας στα ελαστικά 215/55R18, το νέο crossover της Hyundai «κρατάει» πεισματικά και ταυτόχρονα παρουσιάζει αισθητά μειωμένο θόρυβο κύλισης. Η άνεση της ανάρτησης θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτοκίνητα της κατηγορίας C-SUV, αφού ελάχιστοι κραδασμοί περνάνε στο εσωτερικό της καμπίνας. Περιμέναμε κάτι παραπάνω σε επίπεδο αμεσότητας από την έκδοση N Line, όμως οι ρυθμίσεις σε αμορτισέρ-ελατήρια-αντιστρεπτικές είναι οι ίδιες με τις απλές εκδόσεις. Η αλήθεια είναι ότι το άκαμπτο αμάξωμα σε συνδυασμό με την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα σου επιτρέπουν να περνάς γρήγορα από δρόμους με ανωμαλίες και λακκούβες, χωρίς να σου παραπονεθεί κάποιος συνεπιβάτης.

Test: Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Το σύνολο αυτό συνδυάζεται με ένα καλό τιμόνι, κυρίως σε επίπεδο αμεσότητας και όχι σε επίπεδο αίσθησης, όμως αν επιλέξεις το Sport, τα πράγματα είναι καλύτερα λόγω της διαφορετικής υποβοήθησης που δίνει extra «βάρος». Σε αυτό το πρόγραμμα, το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συμπεριφέρεται πιο άμεσα, καθώς στα Normal/Eco δεν διακρίνεται για την ταχύτητα των αλλαγών και τον πλήρη συντονισμό με το υβριδικό σύνολο. Αυτό ισχύει για πιο σβέλτη οδήγηση και όχι στην καθημερινότητα. Ακόμα και έτσι όμως είναι ανώτερο από τα κιβώτια CVT (με τον εκνευριστικό θόρυβο στην πλήρη επιτάχυνση) που εξοπλίζουν την πλειοψηφία των ανταγωνιστικών υβριδικών μοντέλων. Παράλληλα, τα paddles πίσω από το τιμόνι έχουν διαφορετική λειτουργία ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, αλλάζουν σχέσεις στα Sport και Snow και αυξομειώνουν το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση στο Eco.

Το νέο Kona δεν αποτελεί μία εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, σημαντικά μεγαλύτερο, με μοντέρνο και φουτουριστικό σχεδιασμό και κορυφαίο τεχνολογικά επίπεδο εξοπλισμού. Όντας ένα προϊόν ανώτερης κατηγορίας, είναι λογικό και εύλογο να ανέβει και τιμολογιακά, αφήνοντας το Bayon ως το προσιτό crossover της εταιρείας στην μικρή κατηγορία. Ο τιμοκατάλογος του μοντέλου ξεκινάει από τα €25.290 στην έκδοση εξοπλισμού Premium με τον κινητήρα 1.0T-GDi των 120Ps. Αντίστοιχα η υβριδική έκδοση ξεκινάει από τα €31.890, ενώ η κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση N Line φτάνει τα €35.590.

Τιμή βασικής έκδοσης Kona 1.0Τ 48V 120Ps Premium: €25.290

Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona Hybrid 1.6 141Ps 6-DCT N Line: €35.590

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Προηγμένο design Μέτριες επιδόσεις
Απόδοση υβριδικού συστήματος Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
Κατανάλωση
Εξοπλισμός
Εσωτερικοί χώροι
Άνεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.580cc
Διάμετρος x Διαδρομή72mm x 97mm
Σχέση συμπίεσης13,0
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΗλεκτροκινητήραςΣύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρία1,56kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο, διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.350
Ύψος (mm)1.570
Πλάτος (mm)1.825
Μεταξόνιο (mm)2.660
Βάρος (kg)1.485
Χώρος αποσκευών (lt)466-1.300
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 305x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 284x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps)141
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm)27
0-100km/h (sec)11,2
Τελική ταχύτητα (km/h)165
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)103-108
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)4,5-4,8
Δοκιμής (lt/100km)6,1