Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mercedes-Benz
Μοντέλο A-Class
Segment C-Segment
Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Όλοι γνωρίζουμε πως τα οικογενειακά hatchback αυτοκίνητα χάνουν έδαφος από τα SUV στους πίνακες πωλήσεων, ενώ από την άλλη πλευρά, τα παραδοσιακά sedan τριών όγκων έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί σε ταξινομήσεις. Σε αυτό το δύσκολο segment, η Mercedes συνεχίζει και επενδύει, παρουσιάζοντας την ανανεωμένη A-Class Sedan, η οποία έχει αναλάβει τον ρόλο του εισαγωγικού μοντέλου στην sedan γκάμα της Mercedes-Benz. Η ανανεωμένη A-Class Sedan προσφέρει μια επιλογή mild hybrid, μία plug-in υβριδική (PHEV), καθώς και τις παραδοσιακές επιλογές με κινητήρες βενζίνης και diesel. Η Mercedes προσφέρει στην βάση της γκάμας την A 200 Sedan με 1300άρι μοτέρ και απόδοση 163+13Ps (mild hybrid) και τιμή 42.200 ευρώ και στην κορυφή την Mercedes-AMG A 35 4MATIC Sedan με 306+13Ps και τιμή 63.950 ευρώ. Ενδιάμεσα υπάρχουν μοτέρ βενζίνης 2.000cc με διαφορετικές αποδόσεις (190 και 224Ps) και μία έκδοση diesel (επίσης δίλιτρη με 190Ps).

Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Οι εναλλακτικές;

Αν ψάχνεις τους αντιπάλους της A-Class, πιθανότατα θα πρέπει να κοιτάξεις το Audi A3 Sedan, αλλά και την ιδιαίτερη Mercedes CLA. Βέβαια, αν θέλετε sedan, μία εξαιρετική επιλογή είναι το πολύ μεγαλύτερο Skoda Superb. Είναι η Mercedes A-Class Sedan μια άξια εναλλακτική λύση στα Crossover και SUV μοντέλα; Ή είναι μία από τις «Σειρήνες» που θα σε τραβήξει απλά στον κόσμο των premium επιλογών;

Η εμφάνιση μετράει

Για την Mercedes, η ανανεωμένη A-Class Sedan συνδυάζει τον κομψό σπορ χαρακτήρα με την άνεση. Ξεχωρίζει το εμπρός τμήμα με την μάσκα και τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς, αλλά και τους επίπεδους προβολείς LED. Η οροφή συνδέει εμπρός και πίσω μέρος (κυριολεκτικά, αλλά και σχεδιαστικά), δίνοντας μία ισορροπία γραμμών. Παρά την απλότητα του σχήματος, η μικρή sedan Merc δεν περνά απαρατήρητη. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τα πακέτα εξοπλισμού AMG (+2.688 ευρώ) και “Night” (+585,90 ευρώ αν επιλεχθεί μαζί με το AMG Pack) που συνδυαστικά κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από: την σπορ μονή μάσκα σε γυαλιστερό μαύρο με ενθέσεις χρωμίου, τα καπάκια των καθρεφτών σε μαύρο χρώμα, τη διακοσμητική λωρίδα στο ύψος των παραθύρων σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τις πολυάκτινες ζάντες 19in, την χαμηλωμένη ανάρτηση, τα σπορ καθίσματα και το σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με δέρμα nappa.

Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Εσωτερικό

Το κάθισμα οδηγού προσαρμόζεται χειροκίνητα, αλλά σε υποστηρίζει σε όλα τα σημεία σωστά. Αντίστοιχα πολλές είναι και οι ρυθμίσεις στο νέο σπορ τιμόνι (ίδιο με τις σπορ εκδόσεις των C-Class). Το τελευταίο έχει το σωστό πάχος στη στεφάνη και δίνει μία όμορφη αίσθηση. Μόλις πιέσεις το κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα, οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών θα σε εντυπωσιάσουν αφού εκτείνονται σε περισσότερο από το μισό πλάτος του ταμπλό. Ίσως είναι λίγο υπερβολικές, σίγουρα όμως θα εντυπωσιάσουν όποιον περάσει για πρώτη φορά στην καμπίνα της A-Class Sedan.

Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Η ορατότητα είναι καλή όταν κοιτάζεις ευθεία μπροστά και χάρη στις σχετικά λεπτές μπροστινές κολώνες της, δεν θα αντιμετωπίσεις θέμα στον έλεγχο των διασταυρώσεων. Τα πλαϊνά παράθυρα είναι μεγαλύτερα από αυτά της Mercedes CLA, παρέχοντας καλύτερη ορατότητα προς τα έξω, αλλά και περισσότερο φως στην καμπίνα. Η κάμερα οπισθοπορείας είναι στάνταρ για να σε βοηθήσει με τη στάθμευση, όπως και οι αισθητήρες. Το infotainment μπορεί να ελεγχθεί μέσω της οθόνης αφής ή μέσω μιας μικροσκοπικής επιφάνειας αφής στο τιμόνι. Εκεί θέλει προσοχή γιατί είναι πολύ εύκολο να την αγγίξεις κατά λάθος και να αλλάξεις σταθμό.

Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Μια ενδιαφέρουσα επιλογή είναι η «πλοήγηση επαυξημένης πραγματικότητας». Στην πραγματικότητα, είναι μια «ζωντανή» μετάδοση του δρόμου μέσω κάμερας με αριθμούς σπιτιών, ονόματα δρόμων, βέλη κατεύθυνσης και άλλες χρήσιμες πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να ακολουθήσετε μια διαδρομή πιο εύκολα. Είναι εντυπωσιακή, αλλά απαιτεί την επιλογή του πακέτου εξοπλισμού «High» (extra 2.005 ευρώ).

Αυτό που θα βρεις σε όλα τα μοντέλα A-Class Sedan είναι η προσωπική βοηθός σε στυλ Apple Siri. Για να την… ξυπνήσεις, λες «Hey Mercedes» και, στη συνέχεια, -θεωρητικά- χρησιμοποιείς κανονική ομιλία για να ελέγξεις πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως πλοήγηση, ηχοσύστημα, θερμοκρασία κλιματισμού, τηλέφωνο κ.α. Το σύστημα είναι σίγουρα διασκεδαστικό στη χρήση και μερικές φορές πολύ χρήσιμο. Ωστόσο, θέλει καλή προφορά αγγλικών και ησυχία στο εσωτερικό.

Αν υπάρχει ένα πράγμα για το οποίο η A-Class Sedan μπορεί να καμαρώνει, είναι η αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό της. Η εικόνα είναι περισσότερο σύμφωνη με αυτή που θα περίμενες σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας παρά σε ένα από τα entry level μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Γυαλιστερό πλαστικό (piano black), άφθονο δέρμα και μέταλλο βρίσκονται στα περισσότερα σημεία που έρχεσαι σε επαφή.

Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Μένουμε στις καλές εντυπώσεις με τον χώρο στο μπροστινό μέρος. Τα καθίσματα έχουν μεγάλη διαδρομή προς τα πίσω και υπάρχει αρκετός χώρος για το κεφάλι, αν και η προαιρετική πανοραμική οροφή (+1.334 ευρώ) τον μειώνει ελαφρώς. Οι θήκες στις πόρτες είναι αρκετά μεγάλες για μπουκάλια των 1,5lt και υπάρχουν δύο βαθιές ποτηροθήκες μπροστά από την επιφάνεια αφής του infotainment. Οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα (ακόμη και αυτοί ύψους 1,90m) έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους, όμως ο χώρος για το κεφάλι είναι μικρότερος από ό,τι στην hatchback A-Class. Τα καλά νέα είναι ότι ο χώρος αποσκευών της A-Class Sedan (στα 405lt) είναι αρκετά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της hatchback έκδοσης (355lt), αλλά χάνει από αντιπάλους, όπως το Audi A3 Sedan (425lt), τo BMW σειρά 2 Gran Coupe (430lt), το Mazda 3 Sedan (450lt) και το… Octavia (553lt με κανονική ρεζέρβα).

Κίνηση και… αντιδράσεις

Αν προσέχουν την A-Class σταματημένη, τότε σε κίνηση κερδίζει πολλούς περισσότερους πόντους και προσοχή. Πολλοί θα την μπερδέψουν με τη C-Class (με ό,τι θετικό συνεπάγεται), αφού ειδικά στο μπροστινό μέρος, τα δύο μοντέλα έχουν πολλές ομοιότητες. Το καλύτερο είναι βέβαια πως κανείς δεν γνωρίζει ότι είναι 1.332cc, αφού βλέποντας το logo «Α200», πιστεύουν πως μπορεί να είναι και δίλιτρο. Η αλήθεια είναι πως η A200 έχει αρκετή δύναμη για να κινείται πάντα σβέλτα, αλλά δεν είναι τόσο ενθουσιώδης και το γενικό setup του αυτοκινήτου ταιριάζει περισσότερο στην χαλαρή μορφή οδήγησης και όχι σε νευρική και ιδιαίτερα γρήγορη. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, τα 230km/h τελικής και τα 8,3sec για τα πρώτα 100km/h είναι αξιόλογοι χρόνοι για την κατηγορία. Οι τροχοί των 19in μπορεί να είναι πανέμορφοι, σίγουρα δεν βοηθούν την άνεση στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ φέρνουν στο εσωτερικό έντονο θόρυβο κύλισης.

Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Ένα σημείο που μας ξένισε ήταν η έντονη παρεμβατικότητα των συστημάτων ασφάλειας. Η διατήρηση λωρίδας αλλά και το φρένο άμεσης ανάγκης, όταν διαγνώσουν πως βρίσκεσαι σε κίνδυνο μέσα στην πόλη επεμβαίνουν τόσο έντονα και απότομα που ξαφνιάζουν. Ευτυχώς απενεργοποιούνται (κάτι που δεν είναι βέβαια η σωστή λύση). Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και η κίνηση στο κέντρο της Αθήνας και το παρκάρισμα γίνονται παιχνίδι.

Σε επαρχιακό δρόμο εύχεσαι ο τετρακύλινδρος χιλιοτρακοσάρης να είχε περισσότερη δύναμη. Σε γρήγορο ρυθμό η σφιχτή ανάρτηση του πακέτου AMG δίνει σιγουριά που αυξάνει το άμεσο -αλλά όχι πλούσιο σε πληροφορία- τιμόνι που η υποβοήθηση του αλλάζει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Σίγουρη και σταθερή, ταξιδεύει ανεπηρέαστη από τις εξωτερικές συνθήκες, εμφανίζοντας ιδιαίτερα προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα και στο όριο. Το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιλέγει σοφά και έγκαιρα τις περισσότερες φορές τις ταχύτητες σχέσεων, αλλά εμφανίζει κάποιους μικροδισταγμούς στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ επιμένει να κρατά τις ταχύτητες για περισσότερο από όσο φαίνεται απαραίτητο. Αυτό έχει αντίκτυπο και στην κατανάλωση. Η Mercedes μιλά για 5,7lt/100km/h. Με χαλαρή κίνηση η κατανάλωση είναι στα 6,3-6,5lt/100km, ενώ με πίεση φτάνει εύκολα τα 9lt/100km.

Test: Mercedes-Benz A200 sedan 163PS

Με μεικτές συνθήκες υπολογίστε περίπου 7,5lt/100km που είναι αξιόλογη επίδοση για τα 1.450kg που ζυγίζει η A200 Sedan. Αν και mild hybrid, η υβριδική φύση του αυτοκινήτου είναι αισθητή στο φρενάρισμα. Κάποιες φορές επιβραδύνει ικανοποιητικά και κάποιες άλλες όχι. Ο λόγος είναι γιατί «διαβάζει» την κίνηση από το GPS. Έτσι η αντίδραση στο πεντάλ του φρένου μπορεί να είναι απρόβλεπτη καθώς το αυτοκίνητο «αλλάζει» μεταξύ κανονικού και αναγεννητικού φρεναρίσματος. Περιστασιακά πρέπει να πιέσεις το πεντάλ πιο δυνατά από το «αναμενόμενο» για να σταματήσεις.

Συμπέρασμα

Η A-Class Sedan είναι όμορφη, μοντέρνα, ευκολοδήγητη, με ελκυστικό εσωτερικό και με εξελιγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η βασική έκδοση με τους 163 ίππους προσφέρει καλές επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου με την αναπόφευκτη αύξηση της τιμής να την έχουν κάνει να εκκινεί από τα €42.200. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάς πως έτσι θα περάσεις στην premium «οικογένεια» της Mercedes χωρίς να πληρώσεις τα έξοδα του δίλιτρου…

Τιμή βασικής έκδοσης A 200 Sedan 163Ps Progressive: €42.200

Τιμή έκδοσης δοκιμής A 200 Sedan 163Ps AMG Pack: €45.473

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Κίνηση σε χαλαρούς ρυθμούς και ταξίδι Χώροι πίσω επιβατών
Ποιότητα κατασκευής Χώρος αποσκευών (μικρότερος από ό,τι των αντιπάλων)
Αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό
Αναβαθμισμένο σύστημα ψυχαγωγίας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2EEK, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, mild υβριδικό σύστημα 48V EQBoost 14Ps
Κυβισμός1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 81,4mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός βενζίνης, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.549
Πλάτος (mm)1.796
Ύψος (mm)1.446
Μεταξόνιο (mm)2.729
Βάρος (kg)1.450
Χώρος αποσκευών (lt)405
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα ΜακΦέρσον, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 305mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 295mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 19in
Ελαστικά225/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)163/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)27,4/2.000-3.500
0-100km/h (sec)8,3
Τελική ταχύτητα (km/h)230
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)130
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,7
Δοκιμής (lt/100km)7,4