Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Opel
Μοντέλο Astra
Segment C-Segment
Power Train Plug-in Hybrid
Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

Τι είναι το GSe?

Πολλοί θα θυμάστε τα λογότυπα GSi στα Opel Kadett και τα πρώτα Astra, από το 2000 και μετά ήρθαν τα πολυβόλα OPC, τώρα τα γρήγορα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας φορούν το σηματάκι Grand Sport electric. Ουσιαστικά η Opel δημιούργησε μια νέα σπορ σειρά οχημάτων που εξοπλίζονται με ηλεκτρικά σύνολα κίνησης. Είδαν από μελέτες πως στον σύγχρονο σπορτίφ οδηγό μετράει εξίσου η άνεση στην καθημερινή χρήση, η χαμηλή κατανάλωση/οικονομία και οι υψηλές επιδόσεις (όταν αυτός έχει όρεξη) οπότε ένα σκληροπυρηνικό όχημα δεν είναι το ζητούμενο απ΄ τους νέους ιδιοκτήτες και δεν πρόκειται να κάνει πωλήσεις. Έτσι σχεδίασαν ένα όχημα που κάνει ακριβώς αυτό, πολυχρηστικότητα και χαμόγελα.

Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

8/10 

Δεν είναι βαθμολογία, είναι το σημείο στο οποίο το GSe δείχνει για ποιο λόγο κατασκευάστηκε. Τα οχήματα που ονομάζουμε «πολεμικές μηχανές» πρέπει να τα «ξεζουμίσεις» και να τα οδηγήσεις ακραία για να αποδώσουν το 100%. Όμως γίνονται γρήγορα κουραστικά και σπάνια αποτελούν ταυτόχρονα μια «καθημερινή» λύση μετακίνησης. Το υβριδικό Astra GSe δουλεύει τέλεια όταν ΔΕΝ το πας στο όριο αλλά λίγο κάτω από αυτό! Στηρίζεσαι στην υψηλή ροπή των κινητήρων και την αρκετή πρόσφυση που του δίνουν οι μεγάλοι τροχοί και η σφιχτή ανάρτηση. Σφιχτή σε καλοδεχούμενο όμως επίπεδο αφού δεν κουράζει ποτέ και ελέγχει σωστά τα 1.628kg του υβριδικού Opel. Επειδή η Koni έχει βάλει το χεράκι της, τα αμορτισέρ είναι της σειράς FSD (Frequency Selective Damping), το GSe είναι μαλακό και άνετο στο ταξίδι στην εθνική ή την καθημερινή κίνηση, αλλά σφίγγει στα στροφιλίκια. Το έξυπνο είναι πως τα FSD δεν έχουν κάποια ηλεκτρονικά συστήματα ή αισθητήρες για να αλλάζουν την απόσβεσή τους, το κάνουν αποκλειστικά μηχανικά, οπότε είναι πολύ πιο αξιόπιστα και οικονομικά. Ένα δεύτερο σετ βαλβίδων μέσα στις μπουκάλες ενεργοποιείται ανάλογα με την ταχύτητα/ συχνότητα/ μήκος της κάθετης μετατόπισης του τροχού. Σκέψου ότι ταξιδεύεις με 120km/h στον δρόμο, ο τροχός ανεβοκατεβαίνει πολύ γρήγορα αλλά χωρίς μεγάλες διαδρομές. Το αμορτισέρ μένει μαλακό και έτσι είσαι πάντα άνετος. Φτάνεις σε ορεινή στριφτερή διαδρομή και αρχίζεις να επιτίθεσαι, με το που στρίβεις το τιμόνι ο τροχός κάνει μια έντονη αλλά σχετικά αργή βύθιση, το αμορτισέρ «σκληραίνει» οπότε έχεις μικρότερες κλίσεις και περισσότερη πρόσφυση. Τόσο απλή η αρχή λειτουργίας τους και στο Astra δουλεύουν αποτελεσματικά.

Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

Το σχετικά βαρύ hatchback δεν φοβάται τις στροφές και σε συνδυασμό με τα 225/40 ελαστικά που φοράει στις 18άρες, έχει αρκετή πρόσφυση να κυνηγήσει ακόμη και πιο sport αντιπάλους. Τα φρένα είναι καλός σύμμαχος, με το που πατάς το μεσαίο πεντάλ έχουν δυνατό αρχικό δάγκωμα, ανεβάζοντάς σου την αυτοπεποίθηση και το regen κάνει καλά την δουλειά του. Οι μηχανικοί έκαναν κάποιες αλλαγές στο GSe και βελτίωσαν την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης (κυρίως το βάρος του τιμονιού), ενώ στο πρόγραμμα Sport το ESP είναι λίγο πιο «ελεύθερο» οπότε σε αφήνει να τοποθετήσεις το αμάξι στις στροφές (το βάρος της μπαταρίας στον πίσω άξονα βοηθάει!) ή να επιταχύνεις από νωρίς αλλά θα επέμβει μόλις το παρακάνεις. Μπορείς μεν να το απενεργοποιήσεις, είναι λίγο μπλέξιμο γιατί πρέπει να το κάνεις πάντα απ΄ το μενού του infotainment αφού δεν έχει κάποιο κουμπί γι΄ αυτό, αλλά δεν θα κερδίσεις κάτι, αυτομάτως επανενεργοποιείται μόλις ξεπεράσεις τα 50km/h! Ουσιαστικά σου λέει: «μέχρι τα 50km/h κάνε ό,τι ταρζανιά θες, από εκεί και πάνω καλό είναι να υπάρχει ένας φύλακας γιατί δεν είσαι o Verstappen»!

Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

Ανοίγεις καπό

Ο γνωστός πασπαρτού 1,6lt turbo αμέσου ψεκασμού PureTech είναι κάτω απ΄ το καπό και δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να δείξει τα δόντια του! Τα 180Ps που αποδίδει (με ροπή 25,5kgm) κάνουν το Opel σβέλτο, όμως από σβέλτο για να μετατραπεί σε γρήγορο πήρανε 2 μέτρα ακόμη. Ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 110Ps και ένα αυτόματο κιβώτιο. Μην κάτσεις και προσθέσεις το πόσο κάνει 180+110Ps, δεν λειτουργούν έτσι τα υβριδικά συστήματα. Το ηλεκτρομοτέρ έχει διπλό σκοπό: βοηθάει τον βενζινοκινητήρα όταν δεν είναι στο κατάλληλο φάσμα (π.χ. χαμηλές rpm) και στο άμεσο σπουλάρισμα στο απότομο πάτημα του γκαζιού, ενώ ρίχνει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση μέσα στην πόλη. Για να γίνει το πακέτο ακόμη πιο αποδοτικό, υπάρχει και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο e-EAT8. Ήρεμο στις αλλαγές, με πολλές σχέσεις για οικονομία, αλλά και να έχει τον turbo κινητήρα πάντα στο σωστό «αποδοτικό» φάσμα όταν εσύ το ζητήσεις.

Μπορείς να επιλέξεις ένα απ΄ τα 3 προγράμματα λειτουργίας, Ηλεκτρικό, Υβριδικό, Sport. Στο Ηλεκτρικό το ηλεκτρομοτέρ έχει όση ροπή χρειάζεται για να κινεί το GSe ικανοποιητικότατα μέσα στην κίνηση. Αθόρυβο, ήρεμο και οικονομικό, αν έχεις φορτίσει φουλ την μπαταρία. Ναι, το GSe είναι plug-in οπότε φορτίζοντας την 12άρα μπαταρία (για την κίνηση χρησιμοποιεί τα 10kWh) το βράδυ ή το μεσημέρι στην δουλειά, θέλει μόνο 2 ωρίτσες από wallbox και είσαι άνετος. Σου δίνει περίπου 50 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα (64 λέει η Opel), οπότε σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλεως, την βγάζεις με πολύ χαμηλό κόστος. Στην πραγματικότητα το ηλεκτρομοτέρ είναι τόσο δυνατό που μέχρι τα 130km/h σε πάει εύκολα. Αλλά ως αμιγώς Ηλεκτρικό το GSe σπάνια θα το χρησιμοποιήσεις. Όταν βάζεις εμπρός το αμάξι ξεκινάει πάντα με το υβριδικό πρόγραμμα και στην πραγματικότητα είναι αυτό που του ταιριάζει περισσότερο. Άσε το σύστημα διαχείρισης να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Εκεί είδα μια κατανάλωση λίγο πάνω απ΄ τα 6lt/100km, αλλά μέσα σε αυτό ήταν μετρήσεις επιδόσεων και φωτογράφηση στο βουνό, κανονικά για τα πρώτα 100km η κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλότερη. Όχι προφανώς τα 1,2lt/100km που λέει η Opel αλλά παραμένει χαμηλά.

Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

Στις μετρήσεις επιδόσεων και ανεβαίνοντας το βουνό μάχιμα βλέπεις και κάτι ιδιαίτερο. Στο Sport πρόγραμμα το τιμόνι βαραίνει και το κιβώτιο κρατάει την σχέση περισσότερο ενώ κάνει την αλλαγή πιο γρήγορα και πιο απότομα. Με ενεργοποιημένο το Sport, αν πας στα 10/10 το κιβώτιο σχεδόν κοπανάει τις αλλαγές! Αυτό προσωπικά μου άρεσε, έβγαζε έναν πολεμικό χαρακτήρα που δεν τον βλέπεις ποτέ άλλοτε στο Astra GSe, όμως δεν μεταφράζεται σε κάποιο κέρδος στις βουνίσιες διαδρομές. Σύντομα θα συνειδητοποιήσεις ότι δεν του αρέσει η σκληρή πίεση. Ρίχνεις λίγο τον ρυθμό σου, στα 8/10 που έλεγα, κινείσαι πιο ρευστά χωρίς απότομα φρεναρίσματα ή κυνηγώντας στο χιλιοστό το apex και παρατηρείς με έκπληξη πως δεν χάνει τίποτα από ταχύτητα και απόδοση, ενώ κι εσύ είσαι πιο ήρεμος! Στις μετρήσεις στην ευθεία βλέπεις ότι η συγκεκριμένη έκδοσή του Astra συνεχίζει τον chill out χαρακτήρα του! Όλα στο Sport, ESP-antispin off και πάμε τέρμα....0-100km/h σε 7,34sec (7,5sec λέει η Opel) και 15,3sec για το τετρακοσάρι με 152km/h ταχύτητα εξόδου. Είτε θα το πούμε Very-Warm-Hatch ή “8/10hot-hatch, διάλεξε και πάρε!

Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

Δεν  είπαμε για look

Απ΄ έξω, ιδιαίτερα στην διχρωμία λευκού-μαύρου το Astra GSe είναι πολύ όμορφο και καταλαβαίνεις αμέσως πως είναι αρκετά ανώτερο από μια basic έκδοση. Μαζί με την μαύρη οροφή που έξυπνα το κάνει να δείχνει χαμηλότερο, την λευκή τρίτη κολόνα που το μακραίνει οπτικά και τις εντυπωσιακές 18άρες ζάντες βγάζει τον διακριτικό σπορτίφ χαρακτήρα που η γερμανική εταιρεία θέλει να δώσει. 

Test: Οpel Αstra GSe Plug-in Hybrid 225Ps

Το εσωτερικό είναι εξίσου όμορφο. Έχει μεγάλους χώρους (2,7m μεταξόνιο είναι αυτό) ενώ εντύπωση κάνουν 3 πράγματα. Α) Αρκετές επενδύσεις Alcantara με πολύ καλής ποιότητας πλαστικά. Το νιώθεις πιο πολυτελές από τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας και αυτό σου ανεβάζει τη διάσταση. Β) Αρκετά φυσικά πλήκτρα για γρήγορες ρυθμίσεις χωρίς απόσπαση προσοχής και οι δυο 10ιντσες οθόνες που σου παρέχουν όλες τις πληροφορίες, ενώ μπορείς να χειριστείς όλο τον πλούσιο εξοπλισμό από εκεί. Γ) Καθισματάρες! Όμορφα, ανατομικά, ποιοτικά, ωραία στην αφή (Alcantara και δέρμα), κρατάνε σωστά χωρίς να κουράζουν καθόλου. Έχουν βλέπεις και πιστοποίηση του γερμανικού οργανισμού AGR.

Καθημερινό και ευχάριστο

Το -κάπως πιο σκούρο απ΄ ό,τι θα ήθελα- εσωτερικό του είναι ένα μέρος που θα σου αρέσει να περνάς την ώρα σου. Οι επιδόσεις του υπεραρκετές για τις κάποιες στιγμές διασκέδασης που ζητάει ο σύγχρονος καθημερινός οδηγός. Το look όμορφο και διακριτικό. Ανετότατο στην καθημερινότητα και πραγματικά οικονομικό. Το Astra GSe έχει όλα τα θετικά στοιχεία που λένε όλες οι μελέτες πως ζητάει ο σύγχρονος ιδιοκτήτης. Ωστόσο, το τίμημα για όλα αυτά είναι αρκετά μεγάλο, καθώς η έκδοση GSe κοστολογείται στις 51.600 ευρώ που είναι €6.100 ακριβότερα από την βασική Plug-in Hybrid έκδοση των 180 ίππων.

Τιμή βασικής έκδοσης Astra Plug-in Hybrid 180Ps: €45.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής Astra Plug-in Hybrid 225Ps GSe: €51.600

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σπορτίφ σχεδίαση Τιμή
Απόδοση συνόλου Χώρος αποσκευών
Ποιότητα κατασκευής Μέγεθος ρεζερβουάρ
Οδική συμπεριφορά Χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, plug-in υβριδικό σύστημα με ηλεκτροκινητήρα 110Ps
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα12,4kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΑυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά225/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)180/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.750
Ονομαστική ισχύς εμπρός ηλεκτροκινητήρα (Ps)110
Ονομαστική ροπή εμπρός ηλεκτροκινητήρα (kgm)33
Συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)225
Συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)37
0-100km/h (sec)7,5
Τελική ταχύτητα (km/h)235
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)25
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)1,2
Δοκιμής (lt/100km)6,3
Ονομαστική Ηλεκτρική Αυτονομία (km)64
Ηλεκτρική Αυτονομία Δοκιμής (km)52