Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid 116PS & Mild Hybrid 129PS

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Suzuki
Μοντέλο Vitara
Segment B-SUV
Power Train Hybrid
Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid 116PS & Mild Hybrid 129PS

Strong Hybrid

Το Suzuki Vitara σε αυτήν την τελευταία του γενιά μετρά ήδη αρκετά χρόνια στην Ελληνική αγορά (από το 2016), έχοντας κάνει όλα αυτά τα χρόνια 2 διακριτικά facelift που το έχουν διατηρήσει φρέσκο, με αποτέλεσμα να χαίρει της εκτίμησης του κοινού, αλλά και της δικής μας. Εδώ το δοκιμάζουμε στις δύο τωρινές του εκδόσεις κινητήρων, την Strong Hybrid με τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό Κ15C Dualjet 1,5lt των 102Ps με 14kgm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα έχοντας συνολική ιπποδύναμη 116Ps και επιπλέον 6kgm σε όλο το φάσμα, αλλά και την συμβατικότερη Mild Hybrid, με τον γνωστό 1.4BoosterJet των 129Ps.

O 1,5lt είναι πιο προηγμένος τεχνολογικά με έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση, έχοντας διπλό ψεκασμό, άμεσο και έμμεσο, υψηλή συμπίεση 13:1 και διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Όλα αυτά δεν μεταφράζονται σε περισσότερη δύναμη, αλλά σε ομαλή και οικονομική λειτουργία, που ενισχύεται από τον μικρό ηλεκτροκινητήρα των 33Ps που ουσιαστικά συμβάλει στο να γεμίζει τα κενά ισχύος στις αλλαγές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου, να βοηθά επικουρικά στην επιτάχυνση και να κινεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όπως το ρολάρισμα μέσα στην πόλη και φυσικά στις κατηφόρες, με ταχύτητες μέχρι 80km/h. Η αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, έχει μικρή χωρητικότητα 0.84kWh, αλλά φορτίζει συνεχώς είτε κατά την επιβράδυνση είτε από τον θερμικό κινητήρα, ώστε να μην αδειάζει εντελώς ποτέ.

Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid 116PS & Mild Hybrid 129PS

The Mild version

Στο Mild Hybrid τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού το ηλεκτρικό μοτέρ-δυναμό, είναι εκεί σχεδόν αποκλειστικά για να βάζει ξανά μπροστά τον κινητήρα χωρίς την χρήση μίζας και να αποθηκεύει σε μια μικρή μπαταρία 8Ah κάτω από το κάθισμα ενέργεια κατά την επιβράδυνση, την οποία θα χρησιμοποιήσει για ένα μικρό boost στις χαμηλές στροφές.

Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid 116PS & Mild Hybrid 129PS

Και τα δύο μοντέλα ήταν στο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού GLX με οθόνη αφής 7in που έχει ξεπερασμένες ενδείξεις και γραφικά, έχει όμως ότι χρειάζεσαι από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, όπως σύστημα πλοήγησης, συνδεσιμότητα Android Auto/Apple CarPlay και τηλέφωνο μέσω Bluetooth. Στον πίνακα οργάνων έχει και μια μικρότερη έγχρωμη οθόνη 4,2in για να παρέχει πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, όπως η κατανάλωση, η διαχείριση ενέργειας κ.λπ. Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνεται το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης «Safety Support». Και τα δύο είναι τετρακίνητα με το σύστημα AllGrip να παρέχει διαφορετικές επιλογές. Στην Auto δίνει προτεραιότητα στην οικονομία, μεταφέροντας ροπή στους πίσω τροχούς μόνο όταν κριθεί απαραίτητο, στη Sport στέλνει μέρος της ροπής στον πίσω άξονα πάντα, ενώ αλλάζει και την απόκριση του γκαζιού και του αυτόματου κιβωτίου. Οι άλλες δύο επιλογές είναι η Snow και η Lock που μοιράζει ισόποσα την ροπή και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πιο δύσκολες καταστάσεις μέχρι τα 40km/h όπου και θα απενεργοποιηθεί αυτόματα.

Τίμιο

Σε μια εποχή που οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων είναι δυσανάλογα υψηλές σε σχέση με την αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα κοινού, οι προτάσεις που φαντάζουν ακόμα λογικές είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το Vitara είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα στην αγορά που δεν θα σε βγάλει εκτός προϋπολογισμού και που θα μπορέσει να αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ειδικά στην βασική του έκδοση GL με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, που κοστίζει €19.580, δεν υπάρχει αντίστοιχο αυτοκίνητο, σε αυτές τις διαστάσεις, με 130Ps, ειδικά SUV που να κοστίζει τόσο. Τόσο κάνουν πλέον τα supermini του B-segment, αλλά με μικρότερους κινητήρες συνήθως τρικύλινδρους ενός λίτρου. Αυτές οι εκδόσεις που έχουμε εδώ δεν είναι οι βασικές, αλλά οι δύο πλουσιότερες τετρακίνητες GLX, η μια με ήπιο υβριδικό σύστημα και μηχανικό κιβώτιο και η άλλη με το Strong Hybrid σύστημα και αυτόματο κιβώτιο.

Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid 116PS & Mild Hybrid 129PS

Η Strong Hybrid λοιπόν εκδοχή, που είναι και 3.500 ευρώ ακριβότερη από την mild hybrid στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού (GL+), θεωρητικά θα έπρεπε να είναι και η καλύτερη, αλλά δεν είναι. Πρώτον, το κιβώτιο δεν είναι κανονικό αυτόματο με torque converter, αλλά ούτε και διπλού συμπλέκτη. Είναι απλό μηχανικό με αυτοματοποιημένη λειτουργία σύμπλεξης -Automatic Gear Shift (AGS)-, όπως και το αντίστοιχο της Hyundai, το οποίο είναι σχετικά αργό και εκνευριστικό, ειδικά για την σημερινή εποχή που έχουμε συνηθίσει να είναι ταχύτατα ακόμα και τα torque converters, άρα καλύτερη επιλογή το χειροκίνητο. Σε κατανάλωση... η αλήθεια είναι πως δεν είδαμε ουσιαστική διαφορά αφού και τα δύο κυμαίνονταν στα 6,4-6,6lt/100km, με το Strong Hybrid στο πρόγραμμα Normal και για να επιτύχεις καλύτερες τιμές κατανάλωσης πρέπει να το έχεις στο Eco και να χρησιμοποιεί περισσότερο τον ηλεκτροκινητήρα, κινούμενο όμως πολύ νωχελικά, κάτι που δεν βρήκαμε την υπομονή να δοκιμάσουμε μακροχρόνια ώστε να φανεί διαφορά στο οικονομόμετρο. Από την άλλη μεριά όμως τα δύο μοντέλα έχουν μεγάλη διαφορά σε δύναμη και επιτάχυνση, με το mild hybrid να είναι αισθητά πιο γρήγορο όταν θα πατήσεις βαθιά το γκάζι (ταχύτερο κατά 3,3sec στα 100km/h από το Strong Hybrid).

Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid 116PS & Mild Hybrid 129PS

Η τετρακίνηση είναι η ίδια, τα τέλη κυκλοφορίας είναι σχεδόν ίδια, οπότε... δεν μένει κανένας λόγος που να δικαιολογεί την επιλογή του «ακριβού» πέραν του αυτόματου κιβωτίου, το αντίθετο μάλιστα. Α... ναι... η μεγαλύτερη μπαταρία του Strong Hybrid κλέβει και 86 λίτρα από τον χώρο αποσκευών (289lt έναντι 375lt) προσθέτοντας (όλο το σύστημα) και 60kg στο συνολικό βάρος, που μάλλον είναι και ο λόγος που φοράει και κατά 10mm χαμηλότερη ανάρτηση με απόσταση από το έδαφος (175mm αντί των 185mm της Mild Hybrid).

Σαν αυτοκίνητο

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε τα περί οικονομικών και τα περί εκδόσεων, ας δούμε και γενικά τι είναι το Vitara σαν αυτοκίνητο. Είναι ένα από αυτά τα μοντέλα που είναι εξαιρετικό στην άσφαλτο και στο ταξίδι, πρακτικό και compact στην πόλη, αλλά και αρκετό για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Δεν είναι τόσο «εκτός» όσο ήταν οι προηγούμενες γενιές αλλά με την τετρακίνηση AllGrip και το κλείδωμα των αξόνων, θα περάσει από παντού αρκεί να μην κάνει κανείς υπερβολές, στις οποίες δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν το ύψος του πατώματος από το έδαφος και τα λάστιχα. Με ένα καλό χιονολάστιχο ειδικά, τον χειμώνα θα είναι απολαυστικό στο πατημένο χιόνι, αφού έχει και επιλογή Snow όπου το ESP ρυθμίζεται έτσι ώστε να βελτιστοποιεί την κατανομή της ισχύος σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης.

Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid 116PS & Mild Hybrid 129PS

Είναι αυτοκίνητο παντός καιρού και συνθηκών δηλαδή και αν νομίζετε πως η τετρακίνηση είναι χρήσιμη μόνο στο χώμα και στο χιόνι, δοκιμάστε να ξεκινήσετε σε βρεγμένη ανηφόρα εντός πόλης σε δρόμο που στρώθηκε για πρώτη και τελευταία φορά επί χούντας. Η οδική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη, με πρόθυμη ουρά στο να κλείνει την πορεία στο εσκεμμένο άφημα του γκαζιού και μπόλικη πρόσφυση ώστε να μην σε προβληματίσει ποτέ. Φυσικά δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, αλλά δεν ισχυρίστηκε ποτέ πως είναι. Είναι ευχάριστο, συμμετοχικό και αξιοπρεπέστατο σε κάθε τομέα, ακόμα και με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα που σπάνια συναντάμε σε μοντέλα με τετρακίνηση.

Ένα σύνολο που προσωπικά θεωρώ πως δεν έχει αντίπαλο όταν μπαίνει στην εξίσωση ο παράγοντας κόστος, είτε στην απλή δικίνητη έκδοση είτε σε αυτές εδώ τις τετρακίνητες και πιο πλούσια εξοπλισμένες. Η έκδοση Strong Hybrid κερδίζει την ήπια υβριδική μονάχα σε κατανάλωση -και αυτό με ελάχιστη διαφορά- οπότε το Vitara Mild Hybrid έχει σαφώς ανώτερο δείκτη Value For Money και αξίζει τα χρήματα του μέχρι και το τελευταίο ευρώ.  

TIMH ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SUZUKI VITARA 1,4GL 48V HYBRID 2WD:19.580

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ SUZUKI VITARA 1,4GLX 48V HYBRID 4WD: €28.830

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ SUZUKI VITARA 1,5GLX S1HEV 6AGS 4WD: €31.730

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Άνεση - χώροι Αυτόματο κιβώτιο
Οδική συμπεριφορά
Τετρακίνηση
Κατανάλωση
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.462cc
Διάμετρος x Διαδρομή74mm x 85mm
Σχέση συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 6 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.175
Ύψος (mm)1.610
Πλάτος (mm)1.775
Μεταξόνιο (mm)2.500
Βάρος (kg)1.338
Χώρος αποσκευών (lt)289/1.046
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)116/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)14+6/ 4.400
0-100km/h (sec)13,5
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)130
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,7-5,8
Δοκιμής (lt/100km)6,5
Suzuki Vitara 1.4 Mild Hybrid Allgrip
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.373cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 82mm
Σχέση συμπίεσης10,9
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.175
Ύψος (mm)1.610
Πλάτος (mm)1.775
Μεταξόνιο (mm)2.500
Βάρος (kg)1.275
Χώρος αποσκευών (lt)362/1.119
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)129/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)24/ 2.000-3.000
0-100km/h (sec)10,2
Τελική ταχύτητα (km/h)190
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)133
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,8-5,9
Δοκιμής (lt/100km)6,5