Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volkswagen
Μοντέλο Tiguan
Segment C-Segment
Power Train Βενζίνη
Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Η παγκόσμια επιτυχία είναι «ευχή και κατάρα» για το VW Tiguan και δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις γιατί. Το Tiguan συνδυάζει την πρακτικότητα, που είναι φιλική προς την οικογένεια, με μια σχετικά αριστοκρατική, αλλά και σπορτίφ εικόνα. Ψάχνοντας θα δεις πως είναι φθηνότερο (ξεκινά από τα €30.900) από τις εναλλακτικές premium C-SUV προτάσεις, συμπεριλαμβανομένων των Audi Q3 (€33.900), BMW X1 (€39.210) και Volvo XC40 (€40.563). Βέβαια το ότι ξεκινά με μία σχετικά χαμηλή τιμή αγοράς δεν σημαίνει ότι είναι και φτηνό, αφού έχει και εσωτερικό ανταγωνισμό από άλλα μοντέλα του ομίλου, όπως το Skoda Karoq που ξεκινάει από τα €32.900.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Με το Tiguan έχεις δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης (1.500cc και 2.000cc), diesel 2.000cc και υβριδικό 1.400cc, με όλους τους κινητήρες να διατίθενται με δύο επίπεδα εξοπλισμού (Life και R-Line). Και παρότι έχει σχεδιαστεί περισσότερο για κίνηση εντός δρόμου παρά για δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, υπάρχει και επιλογή τετρακίνησης, το σύστημα 4Motion της VW, το οποίο είναι διαθέσιμο μόνο στους δίλιτρους κινητήρες.

Εμφάνιση R-Line

Το Tiguan της δοκιμής μας είχε το πακέτο εξοπλισμού R-Line, που έδινε το κάτι παραπάνω στην εικόνα του και ενίσχυε τον σπορ χαρακτήρα. Επιπλέον στην εμφάνιση είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο τα φωτιστικά σώματα, με εμπρός και πίσω φώτα LED και οι (προαιρετικοί) προβολείς IQ.Light LED Matrix, με το (θεαματικό στην εφαρμογή) σύστημα διαρκώς προσαρμοζόμενου φωτισμού μεγάλης σκάλας Dynamic Light Assist. Ανάλογα με την κατάσταση της οδήγησης και τις συνθήκες φωτισμού στο δρόμο, επιμέρους τμήματα LED ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται στοχευμένα για την κατανομή του φωτός.

 Αυτό προσφέρει όχι μόνο άνετη οδήγηση, αλλά και ασφάλεια σε εσένα και όλους όσους κινούνται μπροστά σου ή στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Επιπλέον το πακέτο R-Line ξεχωρίζει, μεταξύ άλλων, από τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τα γυαλιστερά τύπου νίκελ διακοσμητικά γύρω από τα παράθυρα, τη μεγαλύτερη -αλλά και πάλι διακριτική- αεροτομή οροφής, καθώς και τα -έντονα- φιμέ πίσω και πλευρικά τζάμια, τα οποία δίνουν μια διακριτική πολυτέλεια. Οι 19άρες ζάντες με ελαστικά 255/45 (215/65R17 στις εκδόσεις Life) συμπληρώνουν την εμφάνιση αυτού του ξεχωριστού Tiguan. Δεν μας άρεσαν όμως οι… ψεύτικες τετραπλές εξατμίσεις.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Εσωτερικό

Η άνεση και τα premium χαρακτηριστικά δίνουν τον τόνο στο εσωτερικό του SUV της Volkswagen. Θα βρεις εύκολα την θέση οδήγησης που σου ταιριάζει, χάρη στις πολλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Οι λεπτομέρειες εδώ (βολικά τοποθετημένα πεντάλ, εύχρηστο στήριγμα για το πόδι στη θέση του συμπλέκτη) έχουν ρόλο γιατί αμέσως νιώθεις οικεία. Δεν κάθεσαι τόσο ψηλά όσο στο Volvo XC40, αλλά εξακολουθείς να νιώθεις ότι οδηγείς ένα SUV και όχι ένα οικογενειακό hatchback. Τα σπορ καθίσματα που εξοπλίζουν το R-Line δεν έχουν «αίσθηση GTI», αλλά στηρίζουν καλά το σώμα και είναι -πάνω από όλα- άνετα.

Αν είχες πριν Volkswagen, θα συνηθίσεις γρήγορα την εργονομία και τις λειτουργίες στο ταμπλό του Tiguan. Είναι απογοητευτικό ότι οι σχεδιαστές της Γερμανικής εταιρείας αποφάσισαν (όπως και με πολλά άλλα μοντέλα) να καταργήσουν σχεδόν όλους (άφησαν ευτυχώς του ηχοσυστήματος) τους φυσικούς διακόπτες στο εσωτερικό του Tiguan.

Η αντικατάσταση των κλασικών διακοπτών με μικρά, ευαίσθητα στην αφή «μαξιλαράκια» απαιτεί εξοικείωση και οι ρυθμίσεις (ακόμη η αλλαγή της ρύθμισης θερμοκρασίας) αποσπούν την προσοχή αν γίνουν εν κινήσει. Στην έκδοση R-Line το προχωρούν ακόμη περισσότερο, αντικαθιστώντας τους διακόπτες στο τιμόνι με μπουτόν αφής (εμπνευσμένα από τα video games), που ενεργοποιούνται άμεσα ακόμα και όταν δεν χρειάζεται, με μία κίνηση του αντίχειρά σας. Δεν ήταν λίγες οι φορές, κατά τη διάρκεια στροφής, που εκτός από πορεία αλλάξαμε και σταθμό στο ραδιόφωνο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in έχει υψηλή ευκρίνεια και προσφέρει λεπτομερή πληροφόρηση. Δίπλα, ευτυχώς σε χώρο στην κονσόλα (δεν χάνονται έτσι οι σωστές θέσεις για τους αεραγωγούς του εξαερισμού) βρίσκεται το σύστημα infotainment Discover Pro 9,2in, το οποίο απαιτεί συνήθεια από τον ιδιοκτήτη του για να το χρησιμοποιήσει σε κίνηση. Από τον προαιρετικό εξοπλισμό αξίζει να επιλέξετε το σύστημα ήχου Harman Kardon, 480 Watt, με ψηφιακό ενισχυτή, 9 ηχεία και subwoofer των €700.

Οι καρό επενδύσεις των καθισμάτων (αν και σε σκούρα απόχρωση) «σπάνε» το γκρι/μαύρο…κύμα των πλαστικών. Ευτυχώς στα σημεία που έχεις επαφή είναι μαλακά, με τα σκληρά πλαστικά να είναι πιο κάτω σε μέρη που δεν ακουμπάς. Η εμφάνιση και η αίσθηση που σου δίνει είναι πολύ καλή και μόνο στις ακριβές εκδόσεις των Range Rover Evoque και BMW X1 θα βρεις καλύτερο εσωτερικό διάκοσμο.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Υπάρχει αρκετός χώρος στα εμπρός καθίσματα της καμπίνας, ακόμη και αν οδηγός και συνοδηγός είναι πολύ ψηλοί. Επίσης η πρακτικότητα είναι ένα από τα χαρίσματα του Tiguan. Οι τσέπες της μπροστινής πόρτας θα χωρέσουν η καθεμία από ένα αρκετά μεγάλο μπουκάλι και υπάρχει χώρος για ένα μικρότερο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, ένα ζευγάρι ποτηροθήκες και ένα ντουλαπάκι, που ψύχεται από τον κλιματισμό. Όλα τα Tiguan διαθέτουν επίσης εύχρηστα συρτάρια κάτω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, ιδανικά για να κρύψεις τιμαλφή εάν πρέπει να τα αφήσετε στο αυτοκίνητο.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Τρεις επιβάτες θα βολευτούν στο πίσω κάθισμα, με αυτόν που κάθεται στη μέση να έχει πιο περιορισμένο χώρο για τα πόδια, αλλά και στο κάθισμα λόγω του τούνελ της μετάδοσης, αλλά και του σχήματος των πίσω καθισμάτων. Εάν μεταφέρεις μόνο δυο πίσω επιβάτες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλάτη του κεντρικού καθίσματος ως κεντρικό υποβραχιόνιο, το οποίο περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες. Έχει επίσης διαιρούμενη πλάτη 40/20/40, ενώ το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο -κατά 18cm- προς όφελος του χώρου αποσκευών ή των γονάτων των επιβατών.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Το Tiguan έχει μεγάλο χώρο αποσκευών (520-615lt) για τα πρότυπα της κατηγορίας, με το σχήμα του να είναι τετράγωνο, ενώ είναι μεγαλύτερο από της BMW X1 (500-540lt), του Renault Austral (500-575lt), του Peugeot 3008 (395-520lt) και του Nissan Qashqai (504lt).

Στο δρόμο

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5lt των 150Ps είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία της VW, η επιλογή για τους περισσότερους αγοραστές. Η δύναμη δείχνει αρκετή, αλλά στην πράξη χρειάζεται να πιέσεις λίγο παραπάνω το μοτέρ για να κινηθείς σβέλτα κάτι που έχει φυσικά ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης. Χρειάζεται αυτοσυγκράτηση για να δεις τιμές κάτω από τα 8lt/100km, όμως ο σβέλτος ρυθμός που συνάδει με την έκδοση R-Line είναι πιο πιθανό να σας δείχνει τιμές γύρω στα 8,5-9lt/100km. Πάντως η απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων βοηθάει ιδιαίτερα την οικονομία στο ταξίδι με χαλαρό φορτίο.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Ο οδηγός δεν θα καταλάβει πότε ενεργοποιείται, παρά μόνον όταν δει τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με το Tiguan να φτάνει 9,2sec για το 0-100 km/h και η τελική ταχύτητά του αγγίζει τα 202 km/h. Το αυτόματο 7άρι κιβώτιο αλλάζει ομαλά σχέσεις, θα θέλαμε να είναι όμως λίγο πιο συμμετοχικό στο προφίλ Sport.

Παρά τους τροχούς των 19in και την χαμηλότερη -κατά 10mm- ανάρτηση της έκδοσης R-Line εξομαλύνει τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου και παρέχει κύλιση υψηλού επιπέδου, που κοντράρεται μόνο από τη νέα BMW X1, το Renault Austral και το Citroen C5 Aircross.

Test: Volkswagen Tiguan 1.5TSI DSG R-Line 150Ps

Στο δρόμο δίνει την αίσθηση περισσότερο ενός ψηλότερου hatchback από ό,τι τα άλλα SUV, καθώς καταφέρνει και «εξαφανίζει» τον όγκο του, κάτι που κάνει πολύ αποτελεσματικά και η νέα X1. Μόνο το τιμόνι του είναι παραπάνω ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση, αλλά παραμένει ακριβές και σε βοηθά να αποκτήσεις την ασφάλεια που θέλεις για να κινηθείς γρήγορα σε δρόμο με στροφές. Στον αυτοκινητόδρομο θα ακούσεις ένα ελαφρύ θόρυβο του ανέμου γύρω από τους καθρέφτες σε ταχύτητες άνω των 150km/h, όμως ο θόρυβος από τον δρόμο διατηρείται σε χαμηλό επίπεδο εκτός πό περιπτώσεις με κακό οδόστρωμα.

 Συμπέρασμα

Το Tiguan R-Line 150Ps προσφέρει γενναιόδωρους  χώρους για τους επιβάτες, είναι όμορφο, αρκετά άνετο και αν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα  εμφανίζει μία σπορτίφ διάθεση. Όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού ανεβάζουν την τιμή στα €40.200, η οποία δεν ξεφεύγει όταν εξετάζουμε τις επιλογές στην C-SUV κατηγορία. Αν όμως θέλετε ακόμα περισσότερη άνεση, θυσιάζοντας το σπορ προφίλ, η 150άρα έκδοση Life με το DSG κιβώτιο κοστίζει €34.300 που μπορεί να θεωρηθεί και ευκαιρία… 

Τιμή βασικής έκδοσης Tiguan 1.5TSI 130PS ACT EVO Life: 30.900

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής Tiguan 1.5TSI 150PS ACT EVO DSG R-Line: 40.200

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Το πακέτο R-Line αυξάνει σημαντικά την τιμή
Άνεση ανάρτησης Απουσία σημαντικών φυσικών διακοπτών
Οδική συμπεριφορά Αίσθηση τιμονιού
Χώροι-πρακτικότητα εσωτερικούΣχετικά υψηλοί ρύποι
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύπoςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.498 cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5 x 85,9mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο DSG 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8Jx19in
Ελαστικά255/45
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.509
Πλάτος (mm)1.839
Ύψος (mm)1.675
Βάρος (kg)1.522
Χώρος Αποσκευών (lt)520-1.655
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.500
0-100km/h (sec)9,2
Τελική ταχύτητα (km/h)202
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)157 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,1 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)8,9