Τι αλλάζει στην ηλεκτροκίνηση;

Τι αλλάζει στην ηλεκτροκίνηση;

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει αυτή την εβδομάδα για να αποφασίσει εάν θα αλλάξει το σχέδιο για 100% μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα, μια κίνηση που θα είχε ως αποτέλεσμα την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στις χώρες της Ευρώπης.

Η πρόταση να επιτρέπεται να πωλούνται μόνο νέα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών μετά το 2035, θα σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες ή πετρελαιοκινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, θα απαγορευθούν και θα πωλούνται μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Η περικοπή κατά 100% ήταν το κεντρικό στοιχείο του σχεδίου "Fit for 55" που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2021 και στοχεύει στη μείωση των καθαρών αερίων θερμοκηπίου στην ΕΕ κατά 55% έως το 2030 στην πορεία προς την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2050. Οι τροπολογίες που θα συζητηθούν αυτή την εβδομάδα από τη μεγαλύτερη ομάδα νομοθετών του κοινοβουλίου, θα προσπαθήσουν να αλλάξουν την προτεινόμενη μείωση στο 90%. Οι υφιστάμενοι κανόνες εκπομπών ρύπων, επιβάλλουν μείωση 37,5% έως το 2030 από τον μέσο όρο του στόλου του 2021 που ήταν 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Οι περιβαλλοντικές ομάδες θέλουν να το ενισχύσουν ώστε να συμπεριλάβει αυστηρότερους ενδιάμεσους στόχους, συμπεριλαμβανομένης της περικοπής κατά 45% έως το 2027.

Η επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξε τον στόχο του 2035 για μείωση των εκπομπών κατά 100% τον Μάιο.

Μια ομάδα 50 μη κυβερνητικών και καταναλωτικών οργανώσεων έστειλε επιστολή στα μέλη του Κοινοβουλίου την περασμένη εβδομάδα ζητώντας τον ενδιάμεσο στόχο για το 2027. Τέλος στον παράγοντα προσαρμογής μάζας, ο οποίος αυξάνει το όριο εκπομπών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν βαρύτερα αυτοκίνητα και να υποστηρίξει τη σταδιακή κατάργηση όλων των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης «όσο το δυνατόν πιο κοντά στο 2030 αλλά όχι αργότερα από το 2035». Οι βιομηχανικοί όμιλοι λένε ότι ο στόχος του 2035 θα κοστίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και ζήτησαν να αποδυναμωθεί η πρόταση για να επιτραπεί μια πιο ήπια μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα συντηρητικά μέλη του κοινοβουλίου υποστηρίζουν μέτρα που θα επιτρέψουν ορισμένες πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των εκπομπών κατά 90% μέχρι εκείνη την ημερομηνία. Η πρόταση θα τερματίσει επίσης την παρέκκλιση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν 1.000 έως 10.000 αυτοκίνητα ετησίως έως το 2029. Μετά από αυτήν την ημερομηνία, μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν 1.000 αυτοκίνητα ή λιγότερα θα μπορούσαν να υποβάλουν αίτηση για εξαίρεση ή τροποποίηση των στόχων εκπομπών.