To Νέο ηλεκτρικό 500 έρχεται

To Νέο ηλεκτρικό 500 έρχεται

«Είναι ώρα να πάρουμε πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον.» Ο πλανήτης γη βρίσκεται σε μια πολύ ευαίσθητη περίοδο. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι έχουμε μόλις 10 χρόνια περιθώριο για να σταματήσουμε την κλιματική αλλαγή. Όλοι μας πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες για να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον. H Fiat προχωρά σε αυτό το δρόμο χρησιμοποιώντας το «διαμάντι» της: το 500. Ο λόγος είναι ότι το 500 πάντα ήταν σύγχρονο με την εποχή του. Αλλάζει, όπως αλλάζουν και οι κοινωνικές ανάγκες. Σήμερα, το Νέο 500, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλου του Ομίλου FCA, ξεκινά την πορεία του και έρχεται να αλλάξει όσα ξέραμε για τα οχήματα μηδενικών ρύπων. Για να σχεδιάσει το μέλλον του 500, η Fiat ξεκίνησε από τα στοιχεία που το έκαναν θρύλο. Η πρώτη γενιά προσέφερε την ελευθερία και τη χαρά της αυτοκίνησης στο ευρύ κοινό τη δεκαετία του 1960. Το 500 εξέφρασε την αλλαγή μιας αγαπημένης μάρκας με ένα μοντέλο που παρέμεινε πάντα επίκαιρο και αποτέλεσε σημείο αναφοράς από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε πριν από 63 χρόνια. Με την παρουσίαση της 2ης γενιάς, το 2007, το Fiat 500 έφερε επανάσταση στο στυλ και τη γοητεία που μπορεί να εκπέμπει ένα αυτοκίνητο πόλης. Ένα μοντέλο που πάντα εξελίσσεται και αποτελεί πηγή έμπνευσης για καλλιτέχνες σε όλον τον κόσμο. Τώρα, το 2020, μια νέα εποχή αναδύεται και είναι ώρα για το Fiat 500 να χρησιμοποιήσει όλη τη δημοτικότητά του για να εμπνεύσει την αλλαγή και να γίνει μέρος της λύσης. Η αυτοκίνηση πρέπει να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, πιο συνδεδεμένη και πιο αυτόνομη και η 3η γενιά του Fiat 500 φέρνει αυτή την αλλαγή με στυλ και οδηγική απόλαυση. Δεν πρόκειται απλά για μια επανάσταση, αλλά για την «μετεμψύχωση» ενός πνεύματος που εμπνέει την αλλαγή. Οι νόμοι και οι κανόνες δεν είναι αρκετοί για να φέρουν την επανάσταση. Χρειάζεται κάτι θρυλικό και όμορφο: το Νέο ηλεκτρικό Fiat 500. Ο δρόμος για την αλλαγή χρειάζεται συνοδοιπόρους με αντίστοιχο όραμα, που θέλουν να βελτιώσουν την κατάσταση του πλανήτη με το όραμα και τους στόχους τους. Ο Leonardo DiCaprio αγκάλιασε την ιδέα του Νέου Fiat 500. Ο δημοφιλής σταρ του κινηματογράφου έχει συνεπή ανάμειξη σε πρωτοβουλίες για την προστασία της Γης για περισσότερο από 20 χρόνια και προσέφερε το όραμα του για το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Στο νέο video “All-In” προσκαλεί όλους να συνεισφέρουν στην προσπάθεια, όπως έκανε και η Fiat με το 500. Αυτό το όραμα υποστηρίζεται και από άλλα διάσημα μέλη, όπως οι Giorgio Armani, Bvlgari και Kartell, τρεις θρυλικές εταιρείες που πρεσβεύουν το Made in Italy μαζί με τη Fiat και αγκαλιάζουν τη στρατηγική, όπου η φιλικότητα προς το περιβάλλον βαδίζει μαζί με την πρωτοπορία και τη δημιουργικότητα. Μέσω αυτής της σχέσης δημιουργήθηκαν και τα τρία συλλεκτικά Νέα Fiat 500. Για τη δημιουργία τους, οι Armani, Bvlgari και Kartell είχαν ως αφετηρία τις παραδοσιακές αξίες του πιο διάσημου αυτοκινήτου της Fiat και τις χρησιμοποίησαν για να δημιουργήσουν τρία μοναδικά Νέα 500 που χαρακτηρίζονται από το στυλ, τη δημιουργικότητα, την υψηλή  ποιότητα, αλλά και τη δέσμευση για τη μέγιστη χρήση φυσικών και ανακυκλώσιμων υλικών. Τα τρία μοναδικά 500 ( 500 Giorgio Armani, B.500 “MAI TROPPO”  by Bvlgari και 500 Kartell) θα πωληθούν μέσω δημοπρασίας, με τα έσοδα να δωρίζονται στο μη κερδοσκοπικό οργανισμό Earth Alliance, ιδρυτικό μέλος του οποίου είναι ο Leonardo DiCaprio και που σαν στόχο έχει την προστασία του περιβάλλοντος.

Με περίσσεια ουσία: η καλύτερη αυτονομία, φόρτιση και οδήγηση
Κατά τον σχεδιασμό του Νέου ηλεκτρικού 500, οι μηχανικοί ξεκίνησαν από ένα λευκό χαρτί ώστε να έχουν την ελευθερία να δημιουργήσουν την καλύτερη δυνατή λύση για κάθε κομμάτι του αυτοκινήτου. Η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης αποτελούν δύο θεμελιώδη χαρακτηριστικά για τους αγοραστές. Οι μπαταρίες λιθίου του Νέου 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και δίνουν αυτονομία έως 320χλμ στον κύκλο μετρήσεων WLTP. Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το Νέο 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ, απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυφορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά, ενώ έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα. Και για τη φόρτιση στο σπίτι υπάρχει λύση,  με την έκδοση “la Prima” του Νέου ηλεκτρικού 500 να προσφέρεται με το σύστημα Easy Wallbox™, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης.

Το Νέο 500 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa
Ειδικότερα, το πρόγραμμα Sherpa βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να εξασφαλίσει ότι ο χρήστης θα φτάσει στον προορισμό του. Το πρόγραμμα Sherpa ενεργεί σε μεγάλο αριθμό στοιχείων του αυτοκινήτου ώστε μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας το όχημα να φτάσει στον προορισμό που έχει τεθεί μέσω του συστήματος πλοήγησης ή στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης.  Όπως και ένας οδηγός Sherpa στα Ιμαλάια, ο οποίος είναι υπεύθυνος να κατευθύνει την αποστολή με άνεση και ασφάλεια, έτσι το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80χλμ./ώρα, το βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία. Το πρόγραμμα “Normal” προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα “Range” ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο. Ο κινητήρας έχει ισχύ 87kW (118  ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 9 δλ. και στα 50χλμ./ώρα σε 3,1 δλ.

Επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και συνδεσιμότητα
Τα αυτοκίνητο του μέλλοντος δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, αλλά περνά σε ένα νέο –κυριολεκτικά- επίπεδο διαθέτοντας για πρώτη φορά στην κατηγορία επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2. Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control - iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ., ενώ το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας. Το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί. Το Νέο 500 είναι το πρώτο όχημα του Ομίλου FCA που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 που έχει σχεδιαστεί με βάση τις μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της συνδεσιμότητας. Εξελιγμένο ώστε να προσφέρει στους χρήστες μια εντελώς νέα εμπειρία το σύστημα χρησιμοποιεί το εξαιρετικά διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto. Η ασύρματη δυνατότητα mirroring είναι ήδη διαθέσιμη για το  Apple CarPlay, ενώ το UConnect 5 είναι έτοιμο να προσφέρει την ίδια δυνατότητα και για το Android Auto. Το Νέο 500 προσφέρει απόλυτη συνδεσιμότητα με το smarthphone του χρήστη, ενώ η νέα –τοποθετημένη σε οριζόντια διάταξη- οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 10.25” ακολουθεί τις γραμμές του ταμπλό.


Στυλ και design
Σε επίπεδο στυλ, το Νέο 500 φέρνει το μέλλον της αυτοκίνησης με ένα αυθεντικά ιταλικό τρόπο. Το Νέο 500 είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης, με τις ίδιες θρυλικές αναλογίες και τον καθαρό σχεδιασμό που χαρακτηρίζει το μοντέλο εδώ και 63 χρόνια. Το κέντρο σχεδιασμού της Fiat για την 3η γενιά ακολούθησε μια ξεκάθαρη όσο και κομψή προσέγγιση καταλήγοντας σε ένα αποτέλεσμα με έντονες αναλογίες και ελκυστική εμφάνιση που ενισχύουν την αίσθηση σταθερότητας, αλλά και παρουσίας στο δρόμο. Ακόμα μια απαίτηση κατά τη φάση του σχεδιασμού ήταν η δημιουργία ενός νέου λογοτύπου «500», το οποίο τοποθετείται στο κέντρο της μάσκας, αντικαθιστώντας για πρώτη φορά το λογότυπο της Fiat. Το γνωστό λογότυπο 500 στο πίσω μέρος αποτελεί την απαραίτητη σύνδεση με το παρελθόν, αλλά πλέον προσαρμόζεται στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αποκτώντας μια λεπτή οριζόντια μπλε γραμμή που μετασχηματίζει τον αριθμό μηδέν στο γράμμα “e”. Το Νέο 500 έχει όλα τα γνωρίσματα της σειράς, αλλά δοσμένα με έναν πιο καθαρό και δυναμικό τρόπο. Το κάθετο μπροστά μέρος, όπως του μοντέλου του 1957, συνδυάζεται τώρα με ένα πιο έντονο προφίλ. Στην πρώτη γενιά, ο αρμός διαχώριζε τα φώτα από το καπό, ενώ τώρα τα συνδέει θυμίζοντας βλέφαρα. Παράλληλα, τα φώτα ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ, ενώ οι χειρολαβές είναι «κρυφές» και βρίσκονται στην ίδια επιφάνεια με την πόρτα. Η νέα πλατφόρμα έδωσε στην 3η γενιά του 500 εντυπωσιακή παρουσία. Το αυτοκίνητο είναι 6 εκ. φαρδύτερο, 6 εκ. μακρύτερο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. Περισσότερη προσωπικότητα, μεγαλύτερη άνεση, αλλά πάντα με μήκος κάτω από τα 4 μέτρα. Στο εσωτερικό, το Νέο ηλεκτρικό 500 είναι εντελώς νέο και κομψό με ακόμα πιο σαφείς αναφορές στην 1η γενιά. Όπως και σε ένα μοντέρνο σπίτι, ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από την απλότητα, την υψηλή αισθητική και την κομψότητα. Το φαρδύ ταμπλό σε συνδυασμό με το μεταβλητό αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα –εκεί που στη συμβατική έκδοση υπάρχει ο επιλογέας των ταχυτήτων- βελτιώνουν την αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας. Περισσότερος είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους ώμους και τα πόδια, ενώ το επίπεδο πάτωμα φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου χωρίς να επηρεάζει το χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα παραμένει αναλλοίωτη. Το αποτέλεσμα είναι ένα αρμονικό και φιλικό προς το περιβάλλον εσωτερικό, ενώ, όπως και στην περίπτωση του 500 Hybrid, κάποιες εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 θα εφοδιάζονται με καθίσματα επενδεδυμένα με το ύφασμα “Seaqual” για του οποίου την κατασκευή χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν ανασυρθεί από την θάλασσα.

Αίσθηση που ενθουσιάζει
Το Fiat 500 ήταν πάντα συνώνυμο του ενθουσιασμού. Έτσι και η τρίτη γενιά εντυπωσιάζει πριν καν πατήσει κανείς το κουμπί εκκίνησης. Το Νέο ηλεκτρικό 500 ξεκινά την πορεία του με την cabrio έκδοση, αποτελώντας το πρώτο ηλεκτρικό cabrio τετραθέσιο μοντέλο παραγωγής. Ένα μοναδικό αυτοκίνητο πόλης από κάθε πλευρά, ακόμα και από τον ήχο. Στο μέλλον, το μοντέλο θα εφοδιάζεται με το σύστημα AVAS (σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος), ένα υποχρεωτικό σύστημα προειδοποίησης των πεζών σε ταχύτητες έως τα 20χλμ./ώρα. Ο ήχος του Νέου 500 δεν θα είναι ένα απλό ηχητικό σήμα, αλλά το Amarcord του Nino Rota για μια αυθεντική ιταλική Dolce Vita αίσθηση.

Ο Leonardo DiCaprio υποστηρίζει το Νέο 500
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του Νέου 500 να εμπνεύσει την αλλαγή και να φέρει ένα καλύτερο μέλλον για τον Πλανήτη Γη, η Fiat συνεργάστηκε με ένα μεγάλο αστέρι που τα τελευταία 20 χρόνια εργάζεται για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία του περιβάλλοντος, τον Leonardo DiCaprio. Ο αμερικανός ηθοποιός και ακτιβιστής αγκάλιασε τη φιλοσοφία του Νέου 500 και υποστηρίζει την αποστολή της Fiat. Στο νέο video “All-In” που είναι αφιερωμένο στην έκδοση “la Prima”, ο DiCaprio καλεί όλους να δεσμευτούν στην προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. «Πρέπει όλοι να συμμετέχουμε», αναφέρει. Η Fiat δέχτηκε την πρόκληση επιλέγοντας το «διαμάντι» της για να προσφέρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και να βοηθήσει στην προστασία του πλανήτη. Η στρατηγική συνεργασίας περιλαμβάνει και τη δημιουργία τριών μοναδικών αυτοκινήτων, τα οποία θα πουληθούν μέσω δημοπρασίας, με το σύνολο των εσόδων να προσφέρονται στον περιβαλλοντολογικό οργανισμό Earth Alliance, του οποίου ο DiCaprio είναι συνιδρυτής.
Διαθέσιμο στο YouTube είναι επίσης το video “Reincarnation”, το οποίο αφηγείται την ιστορία και την εξέλιξη της μάρκας από τη δημιουργία του πρώτου 500 το 1957.