Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volvo
Μοντέλο XC40
Segment C-SUV
Power Train Electric
Volvo XC40 Recharge P8 408Ps

Αυτό είναι λοιπόν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo. Το δημοφιλές C-SUV της Σουηδικής εταιρείας «εξηλεκτρίζεται» ακολουθώντας πιστά το πρόγραμμά της που απαιτεί μέχρι το 2025, το 50% των μοντέλων της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-in Hybrid. Απώτερος σκοπός της Volvo είναι να γίνει το 2040  κλιματικά ουδέτερη, με μηδενικές εκπομπές CO2.

Διακριτικό και γρήγορο!

Με μια πρώτη ματιά, το ηλεκτροκίνητο XC40 δεν ξεχωρίζει εύκολα από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Οι εξωτερικές διαφορές εντοπίζονται στην μάσκα που πλέον δεν έχει γρίλιες, στην επίσης προφανή έλλειψη των απολήξεων για το σύστημα εξαγωγής, καθώς και από τις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες των 19in ή των 20in. Επίσης το XC40 P8 είναι χαμηλότερο, με το συνολικό του ύψος να έχει μειωθεί κατά 5mm, με την μείωσης της απόστασης από το έδαφος να είναι πολύ πιο σημαντική καθώς από τα 211mm που έχουν οι συμβατικές εκδόσεις, το XC40 P8 απέχει 176mm. Σημαντική αύξηση έχουμε φυσικά και στο συνολικό του βάρος, που αγγίζει τα 2.188kg και αυτό οφείλεται στα 500kg επιπλέον που ζυγίζει η συστοιχία των μπαταριών.

Οι υπόλοιπες εξωτερικές διαστάσεις είναι ίδιες με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου, δηλαδή διατηρεί το μήκος των 4.425mm, το πλάτος των 1.863mm, καθώς και το μεταξόνιο των 2.702mm. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 460lt στα 413lt, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει στα 1.290lt. Επιπρόσθετα όμως, στον χώρο που βρίσκεται ο θερμικός κινητήρας των συμβατικών εκδόσεων, έχει δημιουργηθεί ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος 31lt.

Οι υπόλοιπες διαφορές βρίσκονται καλά κρυμμένες κάτω από τις λαμαρίνες του κομψού SUV αμαξώματος. Η κύρια διαφορά είναι η ύπαρξη των δύο ηλεκτροκινητήρων -ένας για κάθε άξονα, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς και φυσικά η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου των 75kWh ωφέλιμης ισχύος, που χαρίζει μια αυτονομία των 418km στον κύκλο WLTP. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει μέσα σε οκτώ ώρες με την χρήση wallbox 11kW ή να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της μέσα σε 40 λεπτά, με την χρήση ταχυφορτιστή 150kW.

Η πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το XC40 είναι η ίδια που θα συναντήσουμε τόσο στις υπόλοιπες συμβατικές του εκδόσεις όσο και στο απερχόμενο C40. Ονομάζεται Compact Modular Architecture ή αλλιώς CMA, με την διαφορά πως στην περίπτωση του P8 Recharge έχει δεχθεί μερικές τροποποιήσεις προκειμένου να δεχθεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία. Πιο συγκεκριμένα, έχει ανασχεδιασμένα ράμφη, καθώς και διαφορετικές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, αφού πλέον απουσιάζει ο όγκος του θερμικού κινητήρα από το μπροστά τμήμα. Αντίστοιχα, έχει τροποποιηθεί το πάτωμα, προκειμένου να φιλοξενήσει την μπαταρία, η οποία μάλιστα περιβάλλεται από ένα αλουμινένιο δικτύωμα, που την προστατεύει σε περίπτωση σύγκρουσης.

Volvo XC40 Recharge P8 408Ps

Γνώριμο περιβάλλον

Το εσωτερικό του XC40 P8 Recharge έχει ελάχιστες διαφορές με τα υπόλοιπα μοντέλα και διατηρεί τον minimal σχεδιασμό του, αλλά και την πολύ καλή επάρκεια σε χώρους. Η ποιότητα κατασκευής είναι στα γνωστά υψηλά standards της εταιρείας με μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη και συνθετικό δέρμα στα καθίσματα. Το πρώτο πράγμα που θα προσέξει κανείς είναι η -κλασσικά πλέον- κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9in που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in, καθώς και η απουσία μοχλού ή διακόπτη για το χειρόφρενο. Ένας ακόμα διακόπτης που απουσιάζει, είναι αυτός που ενεργοποιεί τους κινητήρες, αφού αυτό πλέον γίνεται αυτόματα με το που κάτσει ο οδηγός στο κάθισμά του. Από εκεί και πέρα, το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξει την θέση D στο μικρό επιλογέα και να ξεκινήσει να οδηγεί. Κάτι ακόμα που απουσιάζει είναι η θέση Β για επιπλέον ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και τα αντίστοιχα paddles στο τιμόνι που θα ρύθμιζαν το ποσοστό εμπλοκής. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται με την ενεργοποίηση της λειτουργίας one pedal drive χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη. Το σύστημα infotainment χρησιμοποιεί πλέον το λειτουργικό Android της Google, παρέχοντας υπηρεσίες όπως το Google Maps, το Google Assistant, το Google Play Store και τη δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών, αλλά και over-the-air αναβαθμίσεις για όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, όποτε αυτές είναι διαθέσιμες. Η υλοποίηση δεν διακρίνεται για την ευκολία της, καθώς οι ενδείξεις και τα εικονίδια είναι λίγο πιο μικρά απ' ότι θα θέλαμε. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει μόνο δύο διαφορετικές απεικονίσεις, μια απολύτως minimal με την ταχύτητα του οχήματος και μια που εμφανίζει τους χάρτες του Google Maps στο κέντρο. Στο μέλλον όμως θα προστεθούν και άλλες, με over-the-air αναβαθμίσεις.

Volvo XC40 Recharge P8 408Ps

Μια ενοχλητική απουσία είναι η ένδειξη της αυτονομίας σε χιλιόμετρα, αλλά και η επιλογή προφίλ οδήγησης. Η μόνη ένδειξη που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός είναι το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, ενώ η μοναδική επιλογή που μπορεί να κάνει αναφορικά με την οδήγηση είναι να θέσει το Off-road mode και την επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι. Σίγουρα μία επιλογή ECO με μειωμένη ισχύ θα βοηθούσε την κατανάλωση ενέργειας που είναι αρκετά υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση τιμή ήταν γύρω στα 23-24kWh/100km. Όσων αφορά την αυτονομία του, με νορμάλ ρυθμούς οδήγησης, θα κυμανθεί περίπου στα 300 με 350km, μια τιμή που είναι ανάλογη με το πόσο θα "παίξει" με το γκάζι ο οδηγός.

Σιωπηλός δολοφόνος!

Ο κάθε ένας από τους κινητήρες σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη του XC40 P8 αποδίδει 204Ps μεταξύ 4.350rpm και 13.900rpm, με 33,6kgm ροπής, ενώ η συνδυαστική ισχύς του συνόλου είναι στα 408Ps και η ροπή στα 67kgm. Στην πράξη τα παραπάνω στοιχεία μεταφράζονται σε άκρως εντυπωσιακές επιδόσεις και σε μια ακαριαία επιτάχυνση που σε κολλάει στο κάθισμα σε κάθε δυνατό πάτημα του γκαζιού. Η Volvo ανακοινώνει με περηφάνια πως χρειάζονται 4,9sec για το 0-100km/h, στην πραγματικότητα όμως η οθόνη του V-BOX είχε διαφορετική άποψη. Τα μόλις 4,65sec που χρειαστήκαμε είναι λίγο πιο κάτω από τα αντίστοιχα 4,67sec που χρειάστηκε η BMW M440i, η οποία ζυγίζει 373kg λιγότερο! Επίσης για να επιταχύνει από τα 50km/h στα 80km/h, το XC40 P8 χρειάζεται 1,34sec τη στιγμή που η Μ440i θέλει 1,62sec. Βέβαια όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και η αεροδυναμική αρχίζει και επιδρά, το Volvo είναι λογικό να μείνει λίγο πίσω, για παράδειγμα για το 60-160km/h η BMW θέλει 7,36sec, ενώ το σουηδικό SUV θα χρειαστεί 7,62sec. Το εντυπωσιακό με το XC40 είναι πως επιταχύνει σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, μέχρι να φτάσει την περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική του, των 180km/h.

Volvo XC40 Recharge P8 408Ps

Οι επιδόσεις βέβαια έχουν και το τίμημά τους, αφού όσο πιέζουμε το γκάζι και κολλάμε στο κάθισμα από την επιτάχυνση, αντίστοιχα σκαρφαλώνει η μέση τιμή της κατανάλωσης. Ήδη η Volvo ανακοινώνει 23,8kWh/100km, τιμή που είναι αρκετά τσιμπημένη, αλλά και κοντά στην πραγματικότητα. Με κλειστό τον κλιματισμό και αρκετά συντηρητική οδήγηση, η μέση τιμή που είδαμε δεν κατέβηκε ποτέ κάτω από τις 22,3kWh/100km, ενώ σε συνθήκες πίεσης ανέβηκε εύκολα στις 24kWh και μερικές φορές τις ξεπέρασε.

Ένα μεγάλο παιχνίδι!

Η ανάρτηση αν και έχει πιο σφιχτή ρύθμιση από τα θερμικά μοντέλα προκειμένου να διαχειριστεί το επιπλέον βάρος, εξακολουθεί και είναι άνετη, ακόμα και με το γεγονός πως το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με ζάντες 20in. Το έξτρα βάρος δεν δυσκολεύει πάντως την κατάσταση όταν αποφασίσει κανείς να πιέσει στο όριο το καλοστημένο C-SUV. Τα συστήματα ασφαλείας είναι πάντα σε εγρήγορση και θα επαναφέρουν την τάξη, αν και τα όρια πρόσφυσης βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Βέβαια αν κάποιος επιμείνει με το γκάζι επάνω στην στροφή, η υποστροφή θα κάνει την εμφάνισή της, αλλά όχι σε βαθμό που θα τρομάξει. Αυτό που σίγουρα χρειάζεται προσοχή είναι το γκάζι. Το πετάλι ευτυχώς είναι σχετικά σκληρό στο πάτημα και με δεδομένο πως απουσιάζουν τα προφίλ οδήγησης, ο κάθε οδηγός που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι έχει στην διάθεσή του ακαριαία 408 άλογα και 67kgm ροπής χωρίς καμία υστέρηση. Ο τρόπος που ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά εθιστικός! Το ηλεκτρικό XC40 σε προδιαθέτει να εξαντλείς σε κάθε περίπτωση την υψηλή ισχύ του, προσδίδοντας διασκέδαση όχι μόνο στον οδηγό του, αλλά και στους συνεπιβάτες του.

Το τιμόνι αν και έχει τεχνητό βάρος έχει αρκετά καλή αίσθηση και είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού. Αυτό που θα κερδίσει αμέσως τον οδηγό, φυσικά μετά την απίστευτη απόκριση και επιτάχυνση των κινητήρων, είναι τα φρένα. Οι αεριζόμενοι δίσκοι των 345mm εμπρός και των 340mm πίσω, εγγυώνται πως οι σχεδόν 2,2 τόνοι του αμαξώματος θα σταματήσουν πάντα ακαριαία, ακόμα και μετά από αλλεπάλληλη χρήση των φρένων. Το δε πετάλι των φρένων είναι η αλήθεια πως κατά την διάρκεια της δοκιμής είναι ζήτημα αν το χρησιμοποιήσαμε παραπάνω από 4 φορές, αφού κατά κύριο λόγο οδηγούσαμε με την εξαιρετική λειτουργία one pedal. Σε ταχύτητες κάτω των 80km/h και ανάλογα με το τι εμπόδια έχει μπροστά του το αυτοκίνητο, με το άφημα του γκαζιού κόβει αμέσως ταχύτητα και παράλληλα ανακτά ενέργεια, μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση. Όταν δε κινούμαστε σε ανοιχτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες η επιβράδυνση μειώνεται αισθητά αφού το σύστημα αφήνει το αυτοκίνητο να κάνει coasting χωρίς να καταναλώνει ενέργεια, αρκεί φυσικά ο δρόμος μπροστά του να είναι ελεύθερος. Η λειτουργία του one pedal είναι τόσο καλή, που μόλις κανείς συνηθίσει να φρενάρει με αυτό τον τρόπο, απλά θα ξεχάσει πως υπάρχει και πετάλι για το φρένο. Από εκεί και πέρα, το XC40 διατηρεί όλα τα καλά στοιχεία των υπόλοιπων εκδόσεων, δηλαδή την εξαιρετική ηχομόνωση, την άνεση της ανάρτησης που φιλτράρει σχεδόν τα πάντα, τη σωστή εργονομία και την άνεση των εσωτερικών του χώρων.

Volvo XC40 Recharge P8 408Ps 

Τι καλείται να πληρώσει ο οδηγός;

Το P8 Recharge διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Inscription που δοκιμάσαμε και την R-Design. Η πρώτη κοστίζει €58.020 ενώ με την κρατική επιδότηση μπορεί να μειωθεί μέχρι και κατά €6.000, η δε R-Design κοστίζει €61.987. Επιπλέον η Volvo προσφέρει προαιρετικά μια πλήρη μικτή ασφάλεια τετραετής διάρκειας μέσω της Alianz, η οποία κοστίζει €4.080, καθώς και πενταετή εργοστασιακή εγγύηση, αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια και τρία χρόνια δωρεάν service. Το δε πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης Inscription είναι ιδιαίτερα πλούσιο και περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, σύστημα πλοήγηση με live δεδομένα κίνησης, καθώς και το πλήρες πακέτο Advanced Driver Assistance Systems που περιλαμβάνει 26 συστήματα ασφαλείας. Το δε αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το πακέτο Pro το οποίο χρεώνεται επιπλέον €3.968 και περιλαμβάνει πανοραμική ηλιοροφή, Park Assist κάμερα 360ο, καθώς και το ηχοσύστημα Premium Sound της Harman Kardon. Οι ζάντες των 20in χρεώνονται επιπλέον €550, ενώ το μεταλλικό χρώμα €595.

Με όλα τα παραπάνω στοιχεία το Volvo XC40 Recharge P8 είναι ένα αρκετά δελεαστικό αυτοκίνητο, παρά την υψηλή του τιμή, καθώς διαθέτει πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, άνεση στην καθημερινή μετακίνηση και κυρίως, εκρηκτικές επιδόσεις. Εάν είχε και μικρότερη κατανάλωση ενέργειας θα μιλάγαμε αναμφίβολα για την κορυφαία πρόταση στα ηλεκτρικά C-SUV.

Τιμή βασικής έκδοσης P8 Recharge (Inscription): €58.020

Τιμή έκδοσης δοκιμής P8 Recharge (Inscription Pro): €67.488

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΕπιδόσειςΥψηλή κατανάλωση ενέργειας
Ποιότητα κύλισηςΑπουσία προφίλ οδήγησης
Εξοπλισμός-τεχνολογίαΑπουσία ένδειξης αυτονομίας
Εσωτερικοί χώροι
Απόδοση φρένων
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΔύο ηλεκτροκινητήρες σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός και πίσω εγκάρσια
ΜπαταρίαΙόντων λιθίου 75kWh (Ωφέλιμη)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο μίας σχέσης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.425
Ύψος (mm)1.647
Πλάτος (mm)1.863
Μεταξόνιο (mm)2.702
Βάρος (kg)2.188
Χώρος αποσκευών (lt)413-1.290
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8Jx20in εμπρός 8,5Jx20in πίσω
Ελαστικά235/45 εμπρός 255/40 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Συνδυαστική ισχύς (Ps)408
Συνδυαστική ροπή (kgm)67
0-100km/h (sec)4,9
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)0
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)23,8
Δοκιμής (kWh/100km)24,5
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-602,55
0-803,48
0-1004,65
0-1206,07
0-1407,95
0-16010,17
0-18014,36
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,2653,27
604,2794,50
1005,64114,50
2008,40144,86
40012,82177,40
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/ΗSEC
50-801,34
60-1607,62