Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volkswagen
Μοντέλο Golf Mk VIII
Segment C-Segment
Power Train Hybrid
VW Golf VIII 1.0e-TSI DSG 110Ps

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το VW Golf εξακολουθεί να αποτελεί μια πολύ αξιόλογη επιλογή στο C-segment, χάρη στην άνεση, στην ποιότητα κατασκευής και στην ομοιογενή οδηγική του συμπεριφορά. Και ενώ ο 1.5TSI με τους 150 ίππους προσφέρει καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, αν κοιτάξεις πιο χαμηλά στη γκάμα του άκρως δημοφιλούς μοντέλου της VW θα βρεις ένα διαμαντάκι που ακούει στο όνομα 1.0eTSI.

Μόλις 999cc

Η όγδοη γενιά του Golf έφτασε στη χώρα μας την περασμένη άνοιξη με τις εκδόσεις του λανσαρίσματος να μονοπωλούνται από την έκδοση με τον 1.5TSI των 150 και 130 ίππων. Λίγο αργότερα ήταν διαθέσιμο και με τον 1.0TSI των 110 ίππων με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο που όταν συνδυάζεται με αυτόματο 7άρι DSG διαθέτει επιπλέον ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που είναι και το μοντέλο που δοκιμάζουμε εδώ. Και ενώ μπορεί να είναι στην ουσία ένα «εισαγωγικό» μοντέλο, κρύβει όμως μπόλικη τεχνολογία σε μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη.

VW Golf VIII 1.0e-TSI DSG 110Ps

Η έκδοση αυτή διατίθεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού την Life η οποία παρότι βασική, δεν διαθέτει σημαντικές ελλείψεις σε συστήματα άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Το τρικύλινδρο σύνολο των 999cc αποτελεί μέλος της οικογένειας κινητήρων EA211 και διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ και κεφαλή, στην οποία είναι ενσωματωμένη η πολλαπλή εξαγωγής για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη, μειώνοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων και αυξάνοντας τη διάρκεια ζωής του υπερσυμπιεστή. Η τουρμπίνα διαθέτει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο wastegate actuator για πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης και εναλλάκτη αέρος-νερού (chargecooler) που βρίσκεται ενσωματωμένος στην πολλαπλή εισαγωγής. Η τροφοδοσία γίνεται φυσικά με άμεσο ψεκασμό χρησιμοποιώντας πιεζοηλεκτρικά μπεκ πέντε οπών και αντλία υψηλής πίεσης που φτάνει την πίεση του καυσίμου μέχρι τα 350bar. Τέλος ο στρόφαλος, οι μπιέλες και τα αλουμινένια έμβολα έχουν ζυγιστεί έτσι ώστε να μην είναι απαραίτητη η χρήση αντικραδασμικού άξονα και το ζύγισμα επιτυγχάνεται με τέσσερα μικρά αντίβαρα στο στρόφαλο.

Το θερμικό σύνολο συνεργάζεται με μία μίζα-γεννήτρια η οποία συνδέει το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στρόφαλο μέσω ιμάντα. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται με μία μίζα-γεννήτρια με το ηλεκτρικό μοτέρ να παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο χρησιμοποιώντας ιμάντα. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ρεύμα από μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα το συνοδηγού. Το υβριδικό σύστημα δεν προσφέρει κάτι επιπλέον σε επίπεδο ισχύος, με τα 110Ps και τα 20,4kgm ροπής να παράγονται αποκλειστικά από τον θερμικό κινητήρα. Η έκδοση αυτή συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

 VW Golf VIII 1.0e-TSI DSG 110Ps

Κλασικό...Golf

Όπως είχαμε αναφέρει και στην αναλυτική δοκιμή της έκδοσης 1.5TSI 150Ps, η εμφάνιση της 8ης γενιάς του Golf δεν διαφοροποιήθηκε σημαντικά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB που διακρίνεται για την ακαμψία και το μειωμένο της βάρος, αλλά και την εξαιρετική εκμετάλλευση της καμπίνας. Στην πραγματικότητα οι σχεδιαστές εστίασαν περισσότερο στην βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αμαξώματος (το νέο Golf έχει αεροδυναµικό συντελεστή 0,275Cd από 0,3Cd στο Golf VII) και λιγότερο στην αλλαγή της γνώριμης εικόνας του Golf.

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα του Γερμανικού hatch-back έχει αλλάξει άρδην. Η ποιοτική κατασκευή με τα μαλακά πλαστικά έχει για ακόμα μία φορά τον πρώτο λόγο και δεν απέχει ακόμα και από το πιο ακριβό Audi A3. Η σχεδίαση του ταμπλό έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, υιοθετώντας μινιμαλιστική νοοτροπία και έντονο ψηφιακό προφίλ που δικαιολογεί την ονομασία «Digital Golf». Eκτός από τον διακόπτη για τα αλάρμ, όλα τα υπόλοιπα πλήκτρα στο ταμπλό είναι αφής, ξεκινώντας από το μικρό πάνελ αριστερά από το τιμόνι, όπου εκεί βρίσκονται πλέον οι διακόπτες για τα φώτα, το ξεθάμπωμα του εμπρός και του πίσω παρμπρίζ. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Innovision Cockpit εξοπλίζει ακόμα και την βασική έκδοση Life, έχει διαγώνιο 10 ίντσες και επεκτείνεται με μία μαύρη λάκα στο κέντρο του ταμπλό για να καταλήξει στην οθόνη αφής 8,25in του Infotainment Composition Media”. Οι δύο ψηφιακές οθόνες παρέχουν ανεπτυγμένο τεχνολογικό προφίλ, απαιτούν όμως και μία σημαντική περίοδο προσαρμογής μέχρι να μάθεις όλα τα «κουσούρια» του συστήματος infotainment.

VW Golf VIII 1.0e-TSI DSG 110Ps

Κυριότερα εξ' αυτών η μη-δυνατότητα επιστροφής σε προηγουμένη σελίδα (υπάρχει μόνο έξοδος προς τα κεντρικά μενού) και η αδυναμία χειροκίνητης αναζήτησης σταθμού στο ραδιόφωνο. Τη νύχτα το ανεπτυγμένο ψηφιακό προφίλ της καμπίνας ενισχύεται από το στάνταρ Ambient Lighting που διαθέτει κυριολεκτικά αμέτρητες επιλογές, εμφανίζει όμως ένα ακόμα εργονομικό ατόπημα: την έλλειψη φωτισμού στο κατά τα άλλα ευρηματικό slider αφής που βρίσκεται κάτω από την κεντρική οθόνη και χρησιμοποιείται για την ένταση του ηχοσυστήματος και την ρύθμιση της θερμοκρασίας στο σύστημα κλιματισμού. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι όπως και στην προηγούμενη γενιά εξαιρετικοί, με τον χώρο αποσκευών στα 380lt να διατηρείται από το mkVII Golf παραμένοντας ανταγωνιστικός στο C-Segment.

Χρυσό πακέτο

Το δυνατό χαρτί του Golf ειδικά από την 7η γενιά και μετά ήταν η άνεση, το βέβαιο πάτημα και η ομοιογένεια. Ακόμα και στην έκδοση με τον 1.0eTSI που δεν διαθέτει την πιο προηγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω για χάρη ενός ημιάκαμπτου άξονα, όχι μόνο δεν απογοητεύει, αλλά εντυπωσιάζει με το πόσο άνετο μπορεί να είναι. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι ήσυχη και αθόρυβη και ισορροπεί σε πολύ καλό βαθμό μεταξύ της άνεσης και του κρατήματος. Μόνο οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες φανερώνουν την ύπαρξη του φθηνότερου ημιάκαμπτου άξονα, χωρίς να διαταράσεται όμως το σύνολο. Το σχετικά υψηλό προφίλ των ελαστικών 205/55 χαρίζει ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου που τονίζεται επιπλέον από την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας.

Ανάλογα ποιοτική λειτουργία έχει και ο χιλιάρης eTSI. Εξαιρετικά πολιτισμένος και αθόρυβος κρύβει την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του επιμελώς με το υβριδικό σύστημα να μην βοηθάει στην επιτάχυνση, αλλά να εκκινεί γρήγορα τον κινητήρα (προς όφελος της οικονομίας καυσίμου) και να παρέχει τη δυνατότητα για τη λειτουργία Coasting όπου σβήνει ο θερμικός κινητήρας σε συνθήκες πολύ χαμηλού φορτίου και το αυτοκίνητο «ρολάρει» ελεύθερα με την επανεκκίνηση να γίνεται χωρίς κανένα θόρυβο. Το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με την πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου DSG παρέχει πολύ καλές τιμές κατανάλωσης που με σβέλτο ρυθμό είναι πάντα κάτω από τα 7lt/100km και με λίγη περισσότερη εγκράτεια είναι εύκολο να πέσει πολύ κοντά στα 6lt/100km. Τα 6,6lt/100km που είδαμε σαν μέση τιμή είναι μία πολύ ανταγωνιστική τιμή για την κατηγορία. Ταυτόχρονα, τα 118gr εκπομπών ρύπων (στον κύκλο WLTP) του Golf 1.0eTSI χαρίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Κινούμενος σβέλτα δεν θα νιώσεις σημαντική έλλειψη ισχύος καθώς το 7άρι κιβώτιο κρατάει το μοτέρ πάντα σε αποδοτικό εύρος στροφών, αλλάζοντας γρήγορα, ομαλά και στην κατάλληλη στιγμή. Παραδόξως ο χιλιάρης κινητήρας λαχανιάζει από τις 5.500rpm και πάνω και είναι πολύ γραμμικός και εύστροφος μόλις περάσει τις 1.700rpm.

Το χιλιάρι Golf απαλλαγμένο από το βάρος του μεγαλύτερου κινητήρα έχει πιο ανάλαφρο και άμεσο τιμόνι, με το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά πάντα με μία μικρή διάθεση να ανοίξει την τροχιά του. Ακόμα και στην υπερβολή το ESP θα επέμβει δραστικά και ποτέ ενοχλητικά. Το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS βοηθάει στην ζωντάνια και στην αμεσότητα του μπροστινού μέρους, αλλά και στην μείωση της υποστροφής. Του λείπει η πλούσια πληροφόριση βέβαια, όμως ποτέ το Golf δεν ήταν τόσο ζωντανό και άμεσο.

Αυτό το «ήπια» υβριδικό 1.0eTSI ξεκινώντας από τα €22.200 είναι χωρίς αμφιβολία η πιο συμφέρουσα πρόταση στην μεγάλη γκάμα του Golf. Είναι εκλεπτυσμένο, αθόρυβο, άνετο και εξαιρετικά αποδοτικό χωρίς ελλείψεις σε συστήματα άνεσης και ασφάλειας και με μοναδικό ουσιαστικό μειονέκτημα το πολύπλοκο σύστημα infotainment και κάποιες μικρές εργονομικές παρατυπίες για χάρη του digital προφίλ. Παρ' όλα αυτά, αποτελεί μία σπαζοκεφαλιά στον C-segment ανταγωνισμό τόσο εκτός όσο και εντός ομίλου.

Τιμή βασικής έκδοσης Golf 1.0TSI 110Ps (Life): €20.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής Golf 1.0eTSI DSG 110Ps (Life): €22.200

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήραΠολύπλοκο σύστημα infotainment
Άνεση ανάρτησηςΆτολμη σχεδίαση αμαξώματος
Οδηγική συμπεριφορά
Ποιότητα κατασκευής
Υψηλή τεχνολογία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 76,4mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, μπαταρία χωρητικότητας 0,6kWh
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.284
Ύψος (mm)1.456
Πλάτος (mm)1.789
Μεταξόνιο (mm)2.636
Βάρος (kg)1.302
Χώρος αποσκευών (lt)380-1.237
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx16in
Ελαστικά205/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)110/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,4/2.000-3.000
0-100km/h (sec)10,2
Τελική ταχύτητα (km/h)202
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)118 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,3 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)6,6