VW T-Roc 1.5TSI 150Ps DSG

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volkswagen
Μοντέλο T-Roc
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
VW T-Roc 1.5TSI 150Ps DSG

Η ανανέωση από την οποία πέρασε το VW T-Roc, ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία B-SUV, είναι περιορισμένη στο αισθητικό κομμάτι, ενώ πλαισιώνεται και από αλλαγές στα επίπεδα του εξοπλισμού. Οι σχεδιαστές της Volkswagen -τουλάχιστον στα μοντέλα της εταιρείας με θερμικούς κινητήρες- μπορούν να χαρακτηριστούν ως άτολμοι, αφού στα συγκεκριμένα μοντέλα που έχουν παρουσιαστεί τελευταία (τρανή απόδειξη το νέο Polo..) απουσιάζει η έμπνευση, αλλά και οι σχεδιαστικές νότες που θα έκαναν τα μοντέλα να ξεχωρίζουν περισσότερο μεταξύ τους.

Μικρές αλλαγές…

Το ανανεωμένο T-Roc δεν αποτελεί εξαίρεση και για να εντοπίσει κανείς τις αλλαγές μεταξύ του νέου και του απερχόμενου μοντέλου, θα πρέπει να τα αντιπαραβάλει δίπλα, δίπλα. Οι εν λόγω αλλαγές λοιπόν εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, στο σχήμα των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων, τα οποία πλέον χρησιμοποιούν προαιρετικά την τεχνολογία IQ.Light (που πρωτοείδαμε στα ID.3 και ID.4), με 24 ανεξάρτητα LED. Η μάσκα έχει ανασχεδιαστεί και θυμίζει ελαφρά την αντίστοιχη του Tiguan, ενώ αντίστοιχα ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω LED φώτα. Μαζί με τη σχεδίαση των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων πλέον συναντάμε και μία φωτεινή μπάρα που «διατρέχει» την μπροστινή μάσκα, φέρνοντας με αυτόν τον τρόπο μία σχεδιαστική ταύτιση με τα ηλεκτρικά μοντέλα της Γερμανικής εταιρείας. Πλέον έχουν προστεθεί νέα σχέδια στις ζάντες με διαστάσεις από τις 17in μέχρι και τις 19in και κάπου εδώ ολοκληρώνονται οι εξωτερικές αλλαγές.

VW T-Roc 1.5TSI 150Ps DSG

Το εσωτερικό αναβαθμίστηκε αρκετά, με την προσθήκη μαλακών επενδύσεων στα άνω τμήματα, αφού οι σχεδιαστές της VW άκουσαν τα παράπονα του κοινού σχετικά με τα σκληρά και μέτριας ποιότητας πλαστικά που είχε η προηγούμενη γενιά. Δεν έχουν γίνει όπως ήταν αναμενόμενο άλματα σε ποιότητα, όμως η διαφορά υπέρ του ανανεωμένου μοντέλου είναι ξεκάθαρη. Η άλλη σημαντική αναβάθμιση εντοπίζεται στο πλουσιότερο ψηφιακό υπόβαθρο με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit να διατίθεται από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, με διαγώνιο 8in για την έκδοση Life και 10,25in για τις εκδόσεις Style και R-Line. Η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (8in ή 9,2in ανάλογα με την έκδοση) είναι πλέον «αιωρούμενη» σε σχέση με το ταμπλό, θυμίζοντας αρκετά tablet και έχει επιπλέον κλίση προς τον οδηγό εξασφαλίζοντας καλύτερη οπτική επαφή. Διαθέτει επίσης αναβαθμισμένο λογισμικό και εμφάνιση, πιο άμεση απόκριση και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones. Το ανανεωμένο T-Roc εμπλουτίστηκε και στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, αφού από την βασική κιόλας έκδοση παρέχονται τα IQ. Drive Travel Assist με Predictive Cruise Control, Lane Assist, Park Assist με Park Pilot κ.α. Ένα θετικό στοιχείο είναι η παρουσία αρκετών φυσικών διακοπτών, με μόνη ένσταση το νέο panel ελέγχου του κλιματισμού, με τους φυσικούς διακόπτες να έχουν δώσει την θέση τους σε διακόπτες αφής, κάτι που μπορεί να μοιάζει πιο προηγμένο αλλά στην πράξη είναι πιο δύσχρηστο και απαιτεί συνήθεια.

Στα συν οι χώροι!

Το μεγάλο πλεονέκτημα του T-Roc παραμένει η αφθονία των εσωτερικών του χώρων, αλλά και η πρακτικότητα. Διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα βρίσκονται σε πρακτικά σημεία, ενώ τα 445lt του χώρου αποσκευών που μπορούν να φτάσουν τα 1.290lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, είναι μια πολύ ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία του. Τα μπροστινά καθίσματα είναι εργονομικά και άνετα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό χώρο τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους.

 VW T-Roc 1.5TSI 150Ps DSG

Χωρίς αλλαγές

Τα κινητήρια σύνολα που εξοπλίζουν το T-Roc παραμένουν τα ίδια, με τον 1.0TSI των 110Ps να κινεί την entry level έκδοση, τον 1.5TSI EVO με τα 150Ps με επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και σε αυτόματο διπλού συμπλέκτη των επτά, καθώς και με τον κινητήρα πετρελαίου 2.0TDI των 150Ps που συνδυάζεται αποκλειστικά με το DSG κιβώτιο. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι αυτή με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο, με τον 1.5TSI EVO των 150Ps. Είναι ένας γνωστός κινητήρας, με αρκετά αποθέματα δύναμης, ο οποίος συνδυάζεται αποδοτικά με το αυτόματο κιβώτιο και χαρίζει αρκετά καλές επιδόσεις στο αμάξωμα που ζυγίζει 1.345kg. Μπορεί να επιταχύνει στα πρώτα 100km/h από στάση σε 8,4sec, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 208km/h. Ο 1.5TSI EVO χρησιμοποιεί το σύστημα ACT που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους όταν δεν υπάρχει απαίτηση σε ισχύ, με αποτέλεσμα να μπορούμε να δούμε χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης που φτάνουν ακόμα και τα 6,5lt/100km σε ταξίδι. Μια πιο αντιπροσωπευτική τιμή πάντως, με τον κλιματισμό να λειτουργεί πάντα και με σχετικά προσεκτική οδήγηση, είναι στα 7,1-7,2lt/100km, ενώ αν πιεστεί ο κινητήρας, μπορεί να ανέβει ακόμα και στα 10lt/100km.

Οδηγική απόλαυση; NOT!

Σε αυτόν τον τομέα το ανανεωμένο T-Roc συνεχίζει να μην εντυπωσιάζει με την συμπεριφορά του. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται στον ενθουσιώδη οδηγό που του αρέσει η γρήγορη οδήγηση και η αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και ανθρώπου. Είναι αρκετά αποστειρωμένο και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο μέτριο σε αίσθηση τιμόνι του. Στον αντίποδα βέβαια θα αναρωτηθεί κανείς ποιος αγοράζει ένα μικρό SUV για να οδηγήσει γρήγορα, αυτό όμως απαντάται από διάφορα μοντέλα του ανταγωνισμού που και SUV είναι και ιδιαίτερα απολαυστικά στην οδήγηση όπως είναι πρωτίστως το Ford Puma και έπειτα τα Peugeot 2008, Renault Captur ή ακόμα και το Opel Mokka. Αν οι μηχανικοί της Volkswagen θελήσουν να κερδίσουν σε αυτό τον τομέα, θα πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο. Αν πάλι δεν τους ενδιαφέρει αυτό το κομμάτι και ο στόχος ήταν να παρέχουν ένα χρηστικό, ασφαλές, αλλά και άχρωμο οδηγικά αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις, το έχουν καταφέρει και με το παραπάνω. Γιατί το T-Roc είναι αυτό ακριβώς, ένα χρηστικό μέσο που θα μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες του από το σημείο Α στο σημείο Β. Η ηχομόνωση της καμπίνας και η ποιότητα κύλισης συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με την ανανεωμένη έκδοση του γερμανικού crosover να φέρνει ανασχεδιασμένους καθρέφτες με αποτέλεσμα λιγότερο αεροδυναμικό θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες.

Νέα δεδομένα

Πλέον όλες οι τιμές έχουν πάρει την «ανηφόρα» και το T-Roc δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Η βασική έκδοση του 1.5TSI με το επίπεδο εξοπλισμού Life ξεκινά από τα €25.900, ενώ η έκδοση δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο και το επίπεδο εξοπλισμού Style, ξεκινάει από τα €28.250. Ναι μεν μπορεί να προσφέρει αρκετά πράγματα από πλευράς εξοπλισμού, όπως για παράδειγμα διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, εσωτερικό Ambient φωτισμό, LED φώτα, ράγες οροφής, καθώς και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, όμως πλέον η τιμή του «μπαίνει επικίνδυνα» στα χωράφια των C-SUV.

Μπορείτε να διαμορφώσετε την δική σας έκδοση του VW T-Roc.

Τιμή βασικής έκδοσης T-Roc 1.5TSI 150Ps 6ΜΤ Life: €25.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής T-Roc 1.5TSI 150Ps DSG Style: €28.250 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής Τιμή
Χώροι-πρακτικότητα Μέτριο σε αίσθηση τιμόνι
Απόδοση κινητήρα-επιδόσεις Άτολμη σχεδίαση αμαξώματος
Ποιότητα κύλισης Κατανάλωση υπό πίεση
Εξοπλισμός
Υψηλή τεχνολογία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός (cc)1.498
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)74,5 x 85,9
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.251
Ύψος (mm)1.584
Πλάτος (mm)1.819
Μεταξόνιο (mm)2.590
Βάρος (kg)1.345
Χώρος αποσκευών (lt)445-1.290
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/5.000-6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.500-3.500
0-100km/h (sec)8,4
Τελική ταχύτητα (km/h)208
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)142-143 (κατά WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική μεικτή (lt/100km)6-6,2 (κατά WLTP)
Δοκιμής μεικτή (lt/100km)7,1