VW Tiguan R-Line 1.6TDI 115PS

Ασφάλτινο
Ακόμα και αν έχει εκτός δρόμου ικανότητες αυτό το αυτοκίνητο, ειδικά στην συγκεκριμένη έκδοση με τις φαρδιές ποδιές και τις πανέμορφες ζάντες των 19in, δεν θα το μάθουμε ποτέ. Εγώ τουλάχιστον δεν πάτησα ούτε χαλίκι, γιατί δεν ήθελα να το λερώσω. Πάντα οι εκδόσεις με τα σπορ πακέτα εμφάνισης είναι πιο όμορφες από τις απλές, αλλά αυτή τη φορά νομίζω ότι η διαφορά είναι τρομερή. Όχι ότι είναι άσχημο αυτοκίνητο το Tiguan στις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά το R-Line πραγματικά τα σπάει. Δεν περνάει απαρατήρητο από πουθενά και αυτό πιστεύω ότι συμβαίνει γιατί δείχνει σπορ, στιβαρό και συμπαγές, χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής. Αυτό σημαίνει ότι αρέσει και σε αυτούς που θέλουν το αυτοκίνητό τους να έχει κάποιου είδους bodykit, αλλά και σε αυτούς που δεν θέλουν και αυτό είναι ένας καλός λόγος να δώσουμε συγχαρητήρια στο σχεδιαστήριο της VW. Φυσικά αυτή η εμφάνιση έχει και το ανάλογο αποτέλεσμα στην άσφαλτο, όπου, με τις μεγάλες ζάντες και τις ανάλογες ρυθμίσεις στο πλαίσιο, το TiguanR-Line συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα. Στο χώμα, το αποτέλεσμα θα είναι βέβαια αντιστρόφως ανάλογο, αλλά who cares, κανένας δεν θα το αγοράσει γι’ αυτό. Για το χώμα, μία από τις άλλες εκδόσεις που θα είναι ψηλότερη, με μικρότερους τροχούς και τετρακίνηση 4Motion θα είναι καλύτερη επιλογή.Από πλευράς κινητήρα, ο γνωστός ροπάτος 1,6ltTDI με τα 115Ps και τα 28,5kgm ροπής μπορούμε να πούμε ότι, ενώ τα πηγαίνει πολύ καλά στα μικρότερα μοντέλα του Group, εδώ τα βρίσκει λίγο σκούρα. Βλέπετε τα 1.550kg του Tiguan και οι τροχοί των 19in με τα 255/45 ελαστικά δεν του αφήνουν και πολλά περιθώρια. Δεν θα προβληματίσει, δεν θα παραπονεθεί, αλλά δεν μπορεί να δώσει το ρυθμό που ταιριάζει στο επιβλητικό SUV. Σίγουρα θα είναι καλύτερο με τον 1,4ltTSI των 150Ps (€31.600) και ακόμα πιο σίγουρα με τον 2ltTDΙ (€35.650) που έχει επίσης 150Ps, αλλά περισσότερη ροπή. Το πόσο οριακός είναι ο 1,6lt, φαίνεται και από την κατανάλωση, που είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει από αυτόν στα 7,2lt/100km, αν και μπορούμε να πούμε ότι, λόγω του καλού πλαισίου και της σπορ αίσθησης, υπάρχει και η προδιάθεση να τον ζορίζεις.

Καλοφτιαγμένο και σπορτίφ
Γενικά πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, που δεν είναι φτηνό και ούτε θα μπορούσε να είναι, γιατί και καλή ποιότητα υπάρχει, όπου και να κοιτάξεις, αλλά και ο εξοπλισμός του είναι πλήρης. Διαθέτει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, συρόμενο πίσω κάθισμα, τραπεζάκι στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων σαν αεροπλάνο και είναι εξοπλισμένο με όλα τα μοντέρνα καλούδια της εποχής, όπως επτά αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0in, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και πολλά ακόμα. Το μόνο που θα θέλαμε ακόμα ήταν λίγο πιο σπορ καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη, εφόσον μιλάμε για έκδοση R-Line. Ο χώρος αποσκευών -αναλογικά με το μήκος (4.486mm)- δεν εντυπωσιάζει με τα 420lt της χωρητικότητας, αλλά είναι τετράγωνος και, υπό κανονικές συνθήκες και απαιτήσεις, επαρκής για μία οικογένεια. Αν θα έπρεπε να αναφέρουμε κάτι αρνητικό, αυτό θα ήταν η τιμή του, που είναι λίγο τσιμπημένη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κυρίως τον εσωτερικό από το Group, έναν ανταγωνισμό όμως τον οποίο τουλάχιστον από πλευράς εμφάνισης τον αφήνει πολύ πίσω. Επίσης, κάτι που δεν συνάδει με το χαρακτήρα της έκδοσης R-Line είναι το πολύ αυστηρό ESP, το οποίο είναι περισσότερο παρεμβατικό απ’ όσο θα άρμοζε, τουλάχιστον γι’ αυτήν την καρότσα, με αυτή τη ρύθμιση ανάρτησης. Φυσικά πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, και μάλιστα SUV, απλώς είναι τόσο καλό στο δρόμο που νιώθεις ότι αδικείται από την τόση «αστυνόμευση». Τέλος, το Tiguan R-Line είναι ένα αυτοκίνητο που όσα και να γράψει κανείς είναι κάπως περιττά, γιατί κατά βάθος όλοι ξέρουμε ότι η τελική απόφαση για την αγορά του θα καθοριστεί από την εντυπωσιακή του εμφάνιση και το όνομα που το ακολουθεί, οπότε να μην σας κουράζουμε άλλο...

Τιμή βασικής έκδοσης VW Tiguan 1.6TDI 115PS (Advance): €27.700
Τιμή έκδοσης δοκιμής VW Tiguan 1.6TDI 115PS (R-Line): €31.800

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Το κοστούμι R-Line το κάνει πανέμορφοΤιμή
Ποιότητα εσωτερικούΠοιότητα κύλισης
ΧώροιΕπιδόσεις
Συγκρατημένη κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός1598cc
Διάμετρος x Διαδρομή79,5mm x 80,5mm
Σχέση Συμπίεσης16,2
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg)1.550
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 19in
Ελαστικά255/45 R19
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)115 PS/2.900-4.000rpm,
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)28,5 kgm/1.700-2.900 rpm
0-100km/h (sec)10,9
Τελική Ταχύτητα (km/h)185
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)125
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,8
Δοκιμής (lt/100km)7,2
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-604,97
0-807,72
0-10011,18
0-12015,98
0-14022,56
0-16031,23
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,9737,62
605,8065,86
1007,7880,53
20011,68101,32
40017,94127,15
100032,68162,43
ΡΕΠΡΙΖ 3η
ΚΜ/ΗSEC
50-803,42
80-1106,11
ΡΕΠΡΙΖ 4η
KM/HSEC
80-1106,31
100-14012,37