15 πράγματα που δεν γνωρίζετε για το Ford Fiesta

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Ford
Μοντέλο Fiesta
Αντιπρόσωπος Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr
15 πράγματα που δεν γνωρίζετε για το Ford Fiesta

Αν και πολλοί πιστεύουν ότι πρόκειται για ιταλική φράση, δεν είναι έτσι. Είναι τραγούδι είναι και μάλιστα ελληνικό σε στίχους και μουσική του Μανώλη Χιώτη και ερμηνεία του Στέλιου Καζαντζίδη και της Μαρινέλλας. Αφήνουμε τον Χιώτη και πάμε στο τέλος της (ή καλύτερα του) Fiesta. Αν και δεν ζούμε στην Αγγλία, βάζω στοίχημα ότι ένα είναι δίπλα σας. Ο γείτονάς μου έχει ένα Supersport (δεν το πουλάει με τίποτα) και ο ανιψιός μου μαθαίνει να οδηγεί σε ένα.

 Το Fiesta, που κυκλοφόρησε το 1976, ξεπέρασε το Escort για να γίνει το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών στο Ηνωμένο Βασίλειο οπότε 4.115.000 άνθρωποι μάλλον δεν έκαναν λάθος.

Δείτε 15 πράγματα που δεν γνωρίζαμε

 Γιορτές και… αγριόγατες

 Πριν ονομαστεί Fiesta, το αποκαλούσαν «Bobcat». Οι σχεδιαστές κάθισαν για πρώτη φορά στα γραφεία τους για να σχεδιάσουν το Fiesta το 1972, με την βοήθεια του studio Ghia στην Ιταλία. Τα σχέδια να εγκρίθηκαν από το αφεντικό της εταιρείας Henry Ford II τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Η τελική σχεδιαστική πρόταση αναπτύχθηκε από τον Tom Tjaarda, έναν Αμερικανό σχεδιαστή αυτοκινήτων που εργάστηκε σε ένα αρκετά ευρύ φάσμα μοντέλων, που έμειναν στην ιστορία.

 Ο νονός ήταν;

Ο Henry Ford II που επέλεξε το όνομα «Fiesta» – η ομάδα μάρκετινγκ της Ford ήθελε το «Bravo». Η Ford επέλεξε την ισπανική λέξη για τρεις λόγους : Την ευκολία στη προφορά, το εορταστικό πνεύμα του ονόματος (σημαίνει «γιορτή») και τους δεσμούς της με την Ισπανία. Το τελευταίο ήταν σημαντικό γιατί η εταιρεία είχε φτιάξει ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στη Βαλένθια για την κατασκευή του.

Η τιμή του;

Η τιμή του βασικού μοντέλου στ Βρετανία το 1976 ήταν 2.142 ευρώ δηλαδή 11.538 ευρώ σήμερα

Τι χρώμα;

Το μαύρο είναι το πιο δημοφιλές χρώμα (17%), ακολουθούν το ασημί (15%) και το μπλε (13%) τέλος το 67% των πωλήσεων Fiesta αφορά πεντάθυρα μοντέλα. Το Mk1 ήταν επίσης το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο της Ford

Οι γρήγορες… γιορτές

Το Fiesta είχε σπορ εκδόσεις από την αρχή. Το XR2 του 1981 ήταν το επίσημο ενώ το Fiesta Supersport, είναι το πολύτιμο. Το Supersport χρησιμοποίησε έναν κινητήρα Kent Crossflow 1,3 λίτρων με 90 ίππους. Κατασκευάστηκαν μόνο 3.000 και περίπου 31 από αυτά κυκλοφορούν στην Αγγλία.

Το πρώτο ντίζελ

Φτάνοντας το 1983, το Fiesta δεύτερης γενιάς απέκτησε έκδοση diesel. Ο κινητήρας προσαρμόστηκε από το μεγαλύτερο Escort.

Έτος 1987 - μια χρυσή χρονιά για τις πωλήσεις

Η δεύτερη γενιά έχει μια ιδιαίτερη διάκριση: Χάρισε στο Fiesta τη χρονιά με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρωτιές για την τρίτη γενιά

Η τρίτη γενιά, 1989-1995, είχε μερικές «πρωτιές». Ήταν, για παράδειγμα, η πρώτη για το πεντάθυρο μοντέλο. Εισήγαγε επίσης ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως αερόσακους και σύστημα ABS. Αυτό ήταν επίσης το πρώτο Fiesta που απέκτησε turbo, με το RS Turbo το 1990.

Παγκόσμια εμβέλεια

Το πρώτο Παγκόσμιο Fiesta ήταν το Mk6 του 2008, προσθέτοντας τη Βόρεια Αμερική στις υπάρχουσες αγορές της Ευρώπης, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής.

Το ασυνήθιστο Fiesta

Τα ανοιχτό Mk1, που αρχικά παραγόταν από τον Crayford με έδρα το Κεντ, ήταν το διαφορετικό. Στη βάση του στο Westerham, ο Crayford… άνοιξε ένα μικρό 950 κ.εκ., και συνέχισε με τα 1,1 και 1,3 λίτρων. Το Fiesta Fly όπως ήταν το όνομά του είχε πλαστικό πορτ μπαγκαζ, ενώ ήταν το πρώτο με προστασία για την σκουριά.

Μικρό και δυνατό

Το ST-Line 1.0 140PS EcoBoost είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής 1000 κ.εκ.

Τα αγωνιστικά

Το Fiesta ξεκίνησε από νωρίς να… αγωνίζεται. Συμμετείχε για πρώτη φορά στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 1979 με δύο συμμετοχές Roger Clark/ Jim Porter και τους Ari Vatanen/David Richards.