40 Χρόνια Panda: Η πεμπτουσία του Design

40 Χρόνια Panda: Η πεμπτουσία του Design

Το ταξίδι στην 40χρονη ιστορία του Panda συνεχίζεται. Μετά την 1η στάση στους κινητήρες που χαρακτήρισαν το μοντέλο, στο 2ο video της σειρά κοιτάζουμε βαθύτερα στο σχεδιασμό που χαρακτήρισε τις τρεις γενιές του πετυχημένου αυτοκινήτου πόλης της Fiat. Η έννοια του “Design” περιλαμβάνει πολλά περισσότερο από απλά την αισθητική και βρίσκεται βαθιά στη δημιουργία κάθε βιομηχανικού προϊόντος, καθορίζοντας εκτός από τη μορφή του και τη συνολική του φιλοσοφία. Η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης σε συνδυασμό με την επίτευξη ενός άρτιου -σε επίπεδο αισθητικής- αποτελέσματος αποτελούν την πεμπτουσία του Design που συμπυκνώνεται στη φράση “forms follows function” (η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία).
Στην ιστορία για το σχεδιασμό του Panda, εκτός από τον κ. Luca Napolitano – Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ-, μας συνοδεύει και ο κ. Klaus Busse – Επικεφαλής Σχεδιασμού της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ- που αναλύει το Ιταλικό Design του Panda, το οποίο αποτελεί έναν τέλειο συνδυασμό πρακτικότητας, ρεαλισμού, αλλά και συναισθήματος. «Η επιτυχία ενός μοντέλου είναι το αποτέλεσμα της σωστής στρατηγικής μαζί με την αναζήτηση των σωστών απαντήσεων στις αναδυόμενες ανάγκες των πελατών», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Napolitano. «Ουσιαστικά είναι μια περίπλοκη φόρμουλα που η αποτελεσματικότητά της δοκιμάζεται από τον πιο αυστηρό κριτή. Τον χρόνο. Όπως στην περίπτωση του Fiat Panda που φέτος κλείνει 40 χρόνια ζωής μέσα από τρεις γενιές που έφεραν αμέτρητες τεχνολογικές καινοτομίες και ρεκόρ πωλήσεων. Το Panda ενσαρκώνει την καθημερινή επαφή με το αυτοκίνητο, με μια πιο άμεση και ανέμελη σχέση. Φανταστείτε ότι μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί περισσότερες από 7,8 εκ. μονάδες, ενώ το 1ο 6μηνο και αυτού του έτους, το Panda μαζί με το 500, επιβεβαιώθηκαν ως οι απόλυτοι κυρίαρχοι στα αυτοκίνητα πόλης στην Ευρώπη. Με το λανσάρισμα και της υβριδικής έκδοσης, το Panda άγγιξε τις 59.900 πωλήσεις και κατέκτησε μερίδιο αγοράς της τάξης του 17,1%, μια αύξηση της τάξης του 2,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονιά».
«Με την αποκάλυψή του το 1980, το Fiat Panda έγινε γνωστό ως το magic box (μαγικό κουτί), όντας γεμάτο πρωτότυπες και έξυπνες ιδέες», ανέφερε ο κ. Busse. «Το Panda σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιείται, όχι μόνο να φαίνεται. Αποτελεί τυπικό δείγμα πραγματικού Design, τόσο για τη χρηστικότητα, όσο και το στυλ του. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο κέρδισε τις καρδιές όλων». 
Τα μυστικά της επιτυχίας του Panda περιλαμβάνουν τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, το ευρύχωρο και κυρίως πλήρως διαμορφώσιμο εσωτερικό, την ευρεία γκάμα κινητήρων, αλλά και την ποικιλία χρωματισμών. Όλα τα παραπάνω συναντήθηκαν σε μια στιβαρή μορφή, η οποία εκπέμπει γοητεία και φιλικότητα. Δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι το Panda είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο για τους Ιταλούς, αλλά και για εκατομμύρια άλλους Ευρωπαίους που το επέλεξαν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, είτε στην πόλη, είτε στην επαρχία. Το Panda είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά την ίδια στιγμή είναι και ένα μικρό SUV, από την εποχή που ακόμα κανείς δεν ήξερε τι είναι το «SUV». Και βέβαια με την παρουσίαση του μοντέλου 4x4 έγινε πραγματικά ασταμάτητο σε κάθε επιφάνεια.
Είναι βασικό κομμάτι του DNA του Panda να προσφέρει πρωτότυπο στυλ και χρηστικότητα, παράλληλα με έξυπνες λύσεις που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού και των επιβατών. Στο πέρασμα του χρόνου το Panda εξελίχθηκε, αλλά παρέμεινε πιστό στις αξίες του, διατηρώντας μια τέλεια ισορροπία μεταξύ της μορφής και της λειτουργικότητάς του. Από γενιά σε γενιά, το μικρό Fiat επαναπροσδιόρισε το στυλ του, αλλά ποτέ δεν έχασε την ταυτότητά του και κυρίως δεν θυσίασε στο ελάχιστο την πρακτικότητά του. Για την ακρίβεια, το Panda αποτελεί το σημείο αναφοράς όσον αφορά στη χρηστικότητα με συγκεκριμένα σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα καθίσματα, οι προσαρμόσιμοι χώροι για αντικείμενα στο εσωτερικό, η εργονομική διάταξη των χειριστηρίων και πολλά άλλα που εξασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Στο άμεσο μέλλον το Fiat Panda θα συνεχίσει να εκπλήσσει. Η πρωτοποριακή του φύση αποτελεί συνεχή πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές του Centro Stile που εργάζονται για να ανακαλύψουν ακόμα πιο έξυπνες και πρακτικές λύσεις για το αυτοκίνητο πόλης του αύριο. Καρπός μιας από αυτές τις προσπάθειες αποτελεί και το Fiat Concept Centoventi, η απάντηση της Fiat στη βιώσιμη ηλεκτροκίνηση για όλους, η οποία βασίζεται στα 120 χρόνια ιστορίας της μάρκας.
Το ταξίδι της ανακάλυψης του Fiat Panda δεν σταματά εδώ. Το τρίτο video που θα εστιάζει στις έξυπνες λύσεις του μοντέλου σύντομα θα είναι διαθέσιμο. Μείνετε συντονισμένοι!