Αυτή είναι η πιο πολύτιμη Ferrari

Αυτή είναι η πιο πολύτιμη Ferrari

Μια Ferrari 250 GTO κατέχει ήδη το ρεκόρ ως το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία, φέρνοντας 45,5 εκατομμύρια ευρώ (ναι 45.500.000€) το 2018. Σύντομα, αυτό ίσως αλλάξει καθώς μία πολύ ιδιαίτερη έκδοση του πολύτιμου αυτοκινήτου βγαίνει σε δημοπρασία  από τον RM Sotheby's στις 13 Νοεμβρίου 2024. Η πώληση του συγκεκριμένου μοντέλου μπορεί να ανεβάσει τα έσοδα του οίκου δημοπρασιών (και τις τιμές των GTO) λόγω της ιστορίας του.

Αυτή είναι μία από τις 34 GTO με αμάξωμα του 1962, αλλά με μοναδικό εργοστασιακό αγωνιστικό κινητήρα. Οι 250 GTO «φορούσαν» έναν V12 3,0 λίτρων με απόδοση περίπου 300Ps. Αυτή όμως είχε αρχικά έναν V12 4,0 λίτρων για να εκμεταλλευτεί τους νέους κανονισμούς του 1962. Στο τέλος της χρονιάς η Ferrari, αντί να πουλήσει το αυτοκίνητο (όπως συνήθιζε) σε κάποιον ιδιώτη αγωνιζόμενο, το κράτησε σαν εργοστασιακή συμμετοχή σε διαφορετικές διοργανώσεις.

Ο πρώτος αγώνας της GTO ήταν τα 1.000 Χιλιόμετρα του Nürburgring του 1962 όπου η Ferrari τερμάτισε πρώτη στην κατηγορία της και στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Η Ferrari ετοίμασε επίσης την GTO για τις 24 Ώρες του Le Mans βάζοντας έναν πιο ισχυρό κινητήρα απόδοσης περίπου 390 Ps και προσθέτοντας μικρούς προβολείς οδήγησης κάτω από τα φλας στα φτερά, τα οποία εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε από την τέταρτη θέση, αλλά ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα και εγκατέλειψε. Στη συνέχεια, η Ferrari μετέτρεψε το όχημα στις τυπικές προδιαγραφές 250 GTO και το πούλησε σε έναν ιδιώτη. Η μετατροπή ήταν η αλλαγή του κινητήρα (για ένα τρίλιτρο), ο οποίος βρίσκεται ακόμα στο αυτοκίνητο. Αφού πέρασε από αρκετούς ιδιοκτήτες, το αυτοκίνητο έφτασε στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο Οχάιο το 1985. Το οδήγησε σε αγώνες κλασικών αυτοκινήτων, ενώ η GTO διακρίθηκε στο Best-of-Show στο Amelia Island Concours d' 2011.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που η 250 GTO είναι διαθέσιμη για πώληση εδώ και 38 χρόνια. Μαζί με το αυτοκίνητο θα δοθούν το βιβλίο (135 σελίδες) γνησιότητας, τα δελτία συμμετοχής και αποτελέσματα (γνήσια των αγώνων) αλλά και τα αρχεία προετοιμασίας για τους αγώνες του Nürburgring και του Le Mans. Εκτός από την 250 GTO, που πουλήθηκε για 45,5 εκατομμύρια ευρώ, είναι και άλλες GTO έχουν φέρει υψηλά ποσά σε δημοπρασίες. Δείτε για παράδειγμα αυτή που πουλήθηκε από τον οίκο Bonhams με 36.160.000 ευρώ το 2014.

Η Ferrari 250 GTO ξεκίνησε ως εξέλιξη της 250 GT Short Wheelbase Berlinetta (SWB). Το αμάξωμα της είχε αεροδυναμική σχεδίαση. Ο V12 των 3,0 λίτρων είχε λίπανση ξηρού κάρτερ που επέτρεψε την τοποθέτηση του κινητήρα χαμηλότερα. Παρά το γεγονός ότι ήταν μεγαλύτερη από τη SWB, η GTO ήταν περίπου 113 κιλά ελαφρύτερη.