Best in class στο Euro NCAP για το Nissan Qashqai

Best in class στο Euro NCAP για το Nissan Qashqai

Στην τελευταία του αξιολόγηση για τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, το Euro NCAP κατέταξε το ProPilot με το σύστημα Navi-Link που έχει τοποθετηθεί στο Nissan Qashqai ως «πολύ καλό», επιτυγχάνοντας την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία. Αυτή η βαθμολογία έρχεται να προστεθεί  στη διάκριση του  Qashqai με το βραβείο Best In Class, στην κατηγορία Small Off-Road από το Euro NCAP, τον περασμένο Ιανουάριο.

Η αξιολόγηση χωρίζεται σε δύο τομείς, που καλύπτουν την "ικανότητα βοήθειας" και την "εφεδρική ασφάλεια".

74% βαθμολογία για την ικανότητα βοήθειας

Το Qashqai πέτυχε βαθμολογία 74% στη συνολική ικανότητα βοήθειας, λαμβάνοντας  20 βαθμούς από τους δυνητικούς 25 για τη σαφήνεια των πληροφοριών που προσφέρει στους αγοραστές του το σύστημα ProPilot με Navi-Link, με την  ορατότητα της κατάστασης του συστήματος να σημειώνει  20,9 βαθμούς από τους 25. Το μέγιστο των 25 βαθμών απονεμήθηκαν στην κατηγορία “συνεργασίας οδήγησης”, όπου το σύστημα αξιολογείται για τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται όταν ο οδηγός χρειάζεται να παρέμβει για να αποφύγει, για παράδειγμα, ένα εμπόδιο.

Σχετικά με τις επιδόσεις της λειτουργίας του adaptive cruise control στο ProPilot με το σύστημα Navi-Link, το Qashqai  αντιμετώπισε επιτυχώς σενάρια στο δρόμο όταν πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που κινείται πιο αργά, ένα αυτοκίνητο που παρεμβάλλεται απότομα μπροστά και ένα αυτοκίνητο που ξαφνικά βγαίνει από τη λωρίδα μπροστά, αποκαλύπτοντας ένα άλλο προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ως θετικό σημειώθηκε επίσης το γεγονός ότι η βοήθεια παραμένει ενεργή όταν το αυτοκίνητο σταματήσει τελείως. Από τους μέγιστους 35 βαθμούς, οι 30 επιτεύχθηκαν στην κατηγορία υποβοήθησης διεύθυνσης, για την επιτυχή οδήγηση του αυτοκινήτου σε μια στροφή τύπου «S», με ταχύτητα έως και 100 km/h.

93% στο Safety Backup

Το ProPilot με το σύστημα Navi-Link πέτυχε την μέγιστη βαθμολογία των 25 βαθμών στην κατηγορία αποτυχίας συστήματος, όπου ένας μπλοκαρισμένος αισθητήρας θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την απόδοσή του. Το ProPilot με Navi-Link βρέθηκε ότι είχε δώσει έγκαιρες προειδοποιήσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να γνωρίζει ότι το σύστημα δεν θα μπορούσε να προσφέρει το πλήρες επίπεδο βοήθειας.

Για να μην μπει στον πειρασμό ο οδηγός να βασιστεί εξ ολοκλήρου στο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού και να απομακρύνει την προσοχή του από το δρόμο, το ProPilot με σύστημα Navi-Link παρακολουθεί συνεχώς ότι ο οδηγός έχει τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι. Στην περίπτωση που δεν εντοπιστούν χέρια, τότε ενεργοποιείται μια οπτική και ακουστική προειδοποίηση. Εάν τα χέρια του οδηγού παραμείνουν μακριά από το τιμόνι, το σύστημα θα επιβραδύνει και, τελικά, θα σταματήσει τελείως το όχημα. Το ProPilot με Navi-Link στο Qashqai απέσπασε 20 πόντους από τους δυνητικούς 25,  για αυτή τη λειτουργία.

Στο πλαίσιο μιας σειράς αξιολογήσεων για την αποφυγή σύγκρουσης, το Euro NCAP απένειμε 48,4 βαθμούς από τους δυνητικούς 50. Σε αυτήν την κατηγορία, οι δοκιμές αξιολογούν πώς το Qashqai εξοπλισμένο με το ProPilot με Navi-Link αποδίδει στην αποφυγή σύγκρουσης όταν πλησιάζει ένα ακίνητο αυτοκίνητο σε μια στροφή , όταν πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που φρενάρει, όταν πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που κινείται πιο αργά, ένα αυτοκίνητο που παρεμβάλλεται απότομα μπροστά και ένα αυτοκίνητο που ξαφνικά βγαίνει από τη λωρίδα μπροστά, αποκαλύπτοντας ένα άλλο προπορευόμενο αυτοκίνητο.