BMW 220i Active Tourer 170Ps

BMW 220i Active Tourer 170Ps

Τα MPV υποφέρουν τα τελευταία χρόνια από τις πωλήσεις και το ενδιαφέρον που δείχνουν οι αγοραστές στα υπερυψωμένα crossover. Στην πραγματικότητα, ενώ τα οχήματα αυτά αποτελούσαν κάποτε κορυφαίες προτάσεις για πολυμελείς οικογένειες, οι περισσότεροι πλέον επιλέγουν κάτι που μοιάζει περισσότερο σε SUV. Είναι πραγματικά ενδιαφέρον να βλέπεις έναν μεγάλο κατασκευαστή όπως η BMW να συνεχίζει να επενδύει σε μία κατηγορία που σημειώνει τρομερή μείωση, με ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο όπως η σειρά 2 Active Tourer προσπαθώντας να δελεάσει τις οικογένειες από τα μικρομεσαία SUV με το δικό της “σπορ MPV”.

Different taste

Δεν θα το κρύψω. Παλιότερα δεν έβλεπα το νόημα για μία εταιρεία σαν την BMW με προσανατολισμό προς τον σπορ και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα να διαθέτει στη γκάμα της ένα όχημα τύπου MPV. Δεν είχα οδηγήσει ποτέ όμως την πρώτη γενιά του μοντέλου που παρουσιάστηκε το 2014. Πλέον μετά από την δοκιμή της 220i Active Tourer μπορώ να κατανοήσω την κίνηση της BMW να εμπλουτίσει τη γκάμα της με ένα τέτοιο μοντέλο. Ένα μοντέλο με πραγματικά compact διαστάσεις (μήκος 4.386mm και ύψος 1.576mm), χωρίς «ουρά» που καταφέρνει να προσφέρει μεγάλους χώρους στην καμπίνα χωρίς να στερεί από τον οδηγό του την απόλαυση της οδήγησης.

BMW 220i Active Tourer 170Ps

Η δεύτερη γενιά της Active Tourer βασίζεται στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα UKL II που χρησιμοποιείται ήδη από τις X1, X2, σειρά 1 F40 και σειρά 2 Gran Coupe. Συγκριτικά με την προκάτοχό της, η δεύτερη γενιά είναι 3,2cm μακρύτερη και 2,4cm πιο φαρδιά, ενώ το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο στα 2.670mm.

Στο εμπρός τμήμα αμέσως ξεχωρίζει η τεράστια μάσκα, ένα σχεδιαστικό στοιχείο που πρωτοείδαμε από τα μοντέλα της BMW το 2019 και συνεχίζει να διχάζει ακόμα και σήμερα, με τα υπερβολικά μεγάλα νεφρά να φιλοξενούν και τον αισθητήρα ραντάρ για τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης. Η εμφάνιση της Active Tourer είναι σαφώς καλύτερη και πιο δυναμική με το πακέτο M Sport που διέθετε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και περιλαμβάνει πιο επιθετικούς προφυλακτήρες με μεγαλύτερους αεραγωγούς, ζάντες 18in, το υπέροχο χρώμα Portimao Blue, πιο σκληρή ανάρτηση και αρκετά στοιχεία στο εσωτερικό, κοστίζοντας επιπλέον 5.456 ευρώ. Ένα νέο στοιχείο στο σχεδιασμό αποτελούν οι ανασχεδιασμένες χειρολαβές που δεν εξέχουν του αμαξώματος, αλλά δεν βολεύουν ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που δεν έχεις ελεύθερα χέρια. Στο πίσω μέρος διακρίνονται τα νέα μακρόστενα LED φωτιστικά σώματα, ενώ η απόληξη της εξάτμισης έχει «κρυφτεί» κάτω από τον προφυλακτήρα για ένα πιο clean look.

Πολυτέλεια και τεχνολογία

Το εσωτερικό της σειράς 2 Active Tourer καταφέρνει να παρέχει ένα ιδιαίτερα οικείο και ευχάριστο περιβάλλον. Σε αυτό οφείλονται η εξαιρετική ευρυχωρία της καμπίνας ακόμα και για 5 ψηλούς επιβάτες και η υψηλή ποιότητα κατασκευής. Στην πλειοψηφία του εσωτερικού θα συναντήσεις μαλακά πλαστικά, άφθονη ποσότητα συνθετικού δέρματος και ακόμα και στα κατώτερα σημεία που τα πλαστικά είναι πιο σκληρά, δεν υπολείπονται σε φινίρισμα. Η σχεδίαση του ταμπλό με τις διπλές, ενοποιημένες “Curved Display” οθόνες, προέρχεται από την iX και την i4 και παρότι προσωπικά προτιμώ την προηγούμενη λογική -όπου οι οθόνες ήταν ενσωματωμένες στο ταμπλό- είναι σίγουρο ότι η νέα αυτή σχεδιαστική γλώσσα θα εντυπωσιάσει περισσότερους επιβάτες, που θα βρεθούν στο πολυτελές εσωτερικό της Active Tourer. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25in που έχει σημαντικά περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης συγκριτικά με τα απερχόμενα μοντέλα της BMW. Οι πληροφορίες είναι άφθονες, τα γραφικά και η ευκρίνεια και στις δύο οθόνες είναι κορυφαίου επιπέδου, όμως η κατάργηση του παραδοσιακού περιστροφικού επιλογέα iDrive σε συνδυασμό με τις αμέτρητες ρυθμίσεις απαιτούν ορισμένο χρόνο προσαρμογής για να ξέρεις ακριβώς που πρέπει να πλοηγηθείς ανάμεσα από τα διάφορα μενού. Ακόμα και έτσι, η πλοήγηση στην κεντρική οθόνη αφής των 10,7in είναι αρκετά καλύτερη από πολλές υλοποιήσεις Ευρωπαίων κατασκευαστών (βλέπε Audi-VW..).

BMW 220i Active Tourer 170Ps

Ένα ιδιαίτερο στοιχείο της Active Tourer είναι και το «αιωρούμενο» panel μπροστά από το υποβραχιόνιο, που βρίσκονται αρκετά χρήσιμα κουμπιά για τα προφίλ οδήγησης, την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος, την εκκίνηση του κινητήρα, αλλά και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.

Η πρακτικότητα είναι ένα από τα ατού της «πολυχρηστικής» 2άρας, με αρκετές και μεγάλες θήκες για αντικείμενα, ένα σχεδόν κάθετο panel για την αποθήκευση του smartphone σας με επαγωγική φόρτιση και πίσω συρόμενο (κατά 13cm) και αναδιπλούμενο κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών σίγουρα δεν θα εντυπωσιάσει με τα 415lt χωρητικότητας του, όμως το απόλυτα τετράγωνο σχήμα και η στάνταρ ηλεκτρική πίσω θύρα είναι στοιχεία που θα εκτιμηθούν από πολλούς οικογενειάρχες. Οι εκδόσεις 218i και 218d που δεν εξοπλίζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα όπως οι 220i και 223i, αντιπαραθέτουν επιπλέον 55lt φτάνοντας τα 470lt.

MPV vs SUV

Βασιζόμενη πάνω στη νεότερη πλατφόρμα της BMW, η 2-series Active Tourer έχει κερδίσει ξεκάθαρα σε ακαμψία με τις νέες αρθρώσεις της ανάρτησης από αλουμίνιο να αντισταθμίζουν κάπως το βάρος που προσθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα, φέρνοντας την ζυγαριά στα 1.520kg. Το υβριδικό σύστημα σαν βάση έχει τον γνωστό αλουμινένιο υπετροφοδοτούμενο B38 κινητήρα του BMW Group, που εντυπωσιάζει με την λειτουργία και την ραφιναρισμένη λειτουργία του, κρύβοντας επιμελώς την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του από τα αυτιά των επιβατών. Ο TwinPower Turbo των 1,5lt με τον άμεσο ψεκασμό και την εξαιρετικά υψηλή σχέση συμπίεσης (11:1) αποδίδει 156Ps με 24,5kgm ροπής στο φάσμα 1.500-4.400rpm. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας προσδίδει επιπλέον 19Ps και βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το 7άρι κιβώτιο με κωδικό 7DCT300 έχει ηλεκτροϋδραυλική ενεργοποίηση συμπλέκτη, ζυγίζει 70kg και εξελίχθηκε ειδικά για υβριδικά συστήματα κίνησης. Παρότι δεν φτάνει το κορυφαίο 8άρι που εξοπλίζει τα ανώτερα μοντέλα της BMW, είναι ομαλό σε αλλαγές και αρκετά δεκτικό σε κατεβάσματα την κατάλληλη στιγμή. Οι εκδόσεις M Sport διαθέτουν στάνταρ paddles αλλαγής σχέσης στο τιμόνι.

Η συνδυαστική ισχύς των 170 ίππων είναι αρκετή για να παρέχει καλές επιδόσεις στην Active Tourer με το 0-100km/h από στάση να ολοκληρώνεται σε 8,1sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 221km/h. Στο πρόγραμμα Sport το σύνολο μοιάζει ισχυρότερο, αφού ο ηλεκτροκινητήρας κάνει πιο συχνές «τονώσεις» στην ροπή (μπορεί να παρέχει μέχρι 5,5kgm..), ενώ το κιβώτιο εδώ είναι σαφώς πιο συμμετοχικό  στη διαδικασία. Τα 3 προγράμματα οδήγησης (Efficient, Personal και Sport) επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου. Στο μεσαίο πρόγραμμα, χωρίς ιδιαίτερη σύνεση στο γκάζι και τον κλιματισμό σχεδόν πάντα σε λειτουργία είδαμε νούμερα γύρω στα 7,7-7,9lt/100km, τιμή που στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει εύκολα σε χαμηλά 7άρια με τη λειτουργία «sailing», η οποία ενεργοποιείται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.

BMW 220i Active Tourer 170Ps

Η οδηγική συμπεριφορά της 220i Active Tourer είναι καλύτερη από την πλειοψηφία των μικρομεσαίων SUV. Το ξεκάθαρα ασφάλτινο setup της ανάρτησης δίνει σαφές προβάδισμα στο MPV της BMW. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, με μέτρια αίσθηση και χωρίς το υπερβολικό βάρος που ακολουθεί τα περισσότερα μοντέλα της BMW προκειμένου να προσφέρει ευκολία χρήσης στην πόλη. Σε δρόμους με στροφές δεν δείχνει να πιέζεται, παίρνει μικρές κλίσεις, όμως εδώ συνεισφέρει σημαντικά και το πακέτο M Sport που διαθέτει την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση M Adaptive Suspension που επιπρόσθετα χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15mm. Σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη της Αθήνας με τις συχνές λακκούβες, η Active Tourer M Sport με τις 18άρες ζάντες αντιδράει κάπως άτσαλα, με την ανάρτηση να μην καταφέρνει να φιλτράρει πλήρως τις έντονες ανωμαλίες και τα τραχιά οδοστρώματα. Αυτός είναι και ο λόγος που είχα πάντα επιλεγμένο το πρόγραμμα Personal (Comfort αν θέλετε..) και είχα σετάρει το Sport σε Individual με κινητήρα και κιβώτιο στη σπορ ρύθμιση και την ανάρτηση και το τιμόνι στο Normal. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν η συμπεριφορά της ανάρτησης γίνεται καλύτερη, με τα αμορτισέρ να κάνουν καλή δουλειά  στο να εξομαλύνουν τις ατέλειες του δρόμου. Στον ανοιχτό δρόμο είναι εξαιρετικά σταθερή, ήσυχη και δεν θα σε κουράσει ακόμα και έπειτα από ώρες ταξιδιού.

Τα €36.450 που κοστίζει η 220i Active Tourer με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς, είναι ένα φυσιολογικό και αρκετά δικαιολογημένο ποσό όταν μιλάμε για ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο, πρακτικό και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο. Προορίζεται για οικογενειάρχες που θέλουν να ξεφύγουν από το SUV κατεστημένο και θα ανταμειφθούν με υψηλή τεχνολογία και ποιότητα κατασκευής, πολύ καλές επιδόσεις, συγκρατημένη κατανάλωση και εντυπωσιακή οδηγική συμπεριφορά.

Τιμή βασικής έκδοσης 220i Active Tourer 170Ps: €36.450

Τιμή έκδοσης δοκιμής 220i Active Tourer 170Ps M Sport: €42.260

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ, BMW MEDIA

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ποιότητα κατασκευής Άνεση ανάρτησης (για την έκδοση M Sport)
Απόδοση κινητήρα Τιμή
Εξοπλισμός
Επιδόσεις
Οδηγική συμπεριφορά
Χώροι-πρακτικότητα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή82 x 94,6mm
Σχέση συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,944
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά225/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.386
Πλάτος (mm)1.824
Ύψος (mm)1.576
Μεταξόνιο (mm)2.670
Βάρος (kg)1.520
Χώρος Αποσκευών (lt)415-1.405
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)156/4.700-6.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)24,5/ 1.500-4.400
Συνδυαστική ισχύς (Ps)170
Συνδυαστική ροπή (kgm)28,6
0-100km/h (sec)8,1
Τελική ταχύτητα (km/h)221
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)133-148
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)5,9-6,5
Δοκιμής (lt/100km)7,8