BMW X1 sDrive 18i 140PS

Still a BMW

Πολλοί είναι αυτοί που απογοητεύτηκαν από την μετάβαση που έκανε η BMW από την πίσω κίνηση στην εμπρός για τη νέα σειρά 1, επομένως και για το SUV που βασίζεται σε αυτήν, αλλά δεν έχουν δίκιο. Τα πλεονεκτήματα που απέκτησε το αυτοκίνητο σε χώρους και οικονομία καυσίμου είναι σαφώς περισσότερα από την αλλαγή στην οδική συμπεριφορά. Εξάλλου, δεν έχω δει και πολλές Χ1 να κάνουν «μπάντες», ούτε να στρίβουν γρήγορα σε καμία πίστα. Απεναντίας, να περιμένουν να ανάψει πράσινο στο κέντρο και να ταξιδεύουν στην εθνική, έχω δει πολλές.

H νέα Χ1 εξωτερικά δεν έχει μεγάλη διαφορά από την προηγούμενη, παρότι πρόκειται για εντελώς νέο μοντέλο. Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στην αρκετά μεγαλύτερη μάσκα για να ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της εταιρείας, στον νέο μπροστινό προφυλακτήρα που διαθέτει ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και προβολείς ομίχλης LED, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας είναι βαμμένος σε μεγαλύτερο τμήμα με το χρώμα του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν εκπλήξεις, άρα έχουμε το τυπικό μοντέρνο ταμπλό και σαλόνι των σύγχρονων BMW, με την μεγάλη -προαιρετική- οθόνη αφής 10,25in (στην βασική έκδοση 6,5in και στις πιο καλά εξοπλισμένες 8,8in), τον διακριτικό κρυφό φωτισμό με τις επιλογές χρωμάτων και την γνωστή υψηλή ποιότητα και εργονομία που μας έχει συνηθίσει η γερμανική φίρμα. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας iDrive είναι από τα πιο εύχρηστα της αγοράς, με τον κυκλικό επιλογέα να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος και πιθανότατα πρακτικότερος από την οθόνη αφής, ειδικά για εμάς που καθόμαστε αρκετά μακριά από το ταμπλό και πρέπει να σκύβουμε για να φτάσουμε την οθόνη. Επίσης δεν ξέρω αν το παθαίνω μόνο εγώ, αλλά ειδικά στις επιλογές με μικρά γράμματα, πρέπει να ακουμπήσω κάπου το χέρι μου για να πατήσω με το δάχτυλο την σωστή όταν το αυτοκίνητο κινείται.

BMW X1 sDrive 18i 140PS

Στον δρόμο

Στον δρόμο η νέα σειρά Χ1 είναι μια τυπική σύγχρονη BMW. Δεν υπάρχει κακό αυτοκίνητο στον κατάλογο της φίρμας, είναι όλες εξαιρετικές οδηγικά και στον τομέα της κύλισης και σε οδική συμπεριφορά. Η Χ1 ίσως υστερεί λίγο σε σχέση με τα υπόλοιπα μεγαλύτερα SUV της BMW, όπως την X3 και την πιο σπορ αδερφή της, X2, αλλά λογικό δεν είναι; Αφού είναι η μικρότερη και η φτηνότερη. Μάλιστα η τιμή της έχει παραμείνει στο ίδιο επίπεδο με την προηγούμενη γενιά, αφού το κόστος κατασκευής της είναι μικρότερο (λείπει ένα διαφορικό, ένας κεντρικός άξονας κτλ). Το τιμόνι της έχει καλή αίσθηση και απόκριση και η άνεση από την ανάρτηση είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Μάλιστα, είχα την τύχη να την πάρω μαζί μου μια εβδομάδα στο Πήλιο στις καλοκαιρινές μας διακοπές, όπου και εκτίμησα τον πρακτικό της χαρακτήρα με τους πολύ καλούς χώρους και το πορτ-παγκάζ των 505lt και την απόσταση που έχει από το έδαφος (183mm), αλλά μέχρι εκεί. Ούτε για να σκαρφαλώνει σε πέτρες είναι, ούτε για να στρίβει γρήγορα σε φιδίσιο δρόμο, αλλά δεν νομίζω να την αγοράσει κανένας για κάποιον από αυτούς τους δύο λόγους. Σίγουρα θα βρει κάτι πιο off road σε αυτά τα λεφτά, αν το χρειάζεται, όπως και κάτι πιο στριφτερό, για την άσφαλτο, όπως την νέα σειρά 1, που με τον ανάλογο -ιδανικά M-Sport- εξοπλισμό σε τροχούς, ανάρτηση και φρένα είναι εξαιρετική.

BMW X1 sDrive 18i 140PS

Τρικύλινδρη ψυχή

Ο κινητήρας της έκδοσης sDrive18i, είναι ο αναβαθμισμένος τρικύλινδρος του 1.5lt με ισχύ 140Ps και ροπή 22,4kgm από τις 1.480rpm, κάτι που την βοηθά πάρα πολύ στις ανηφόρες και σε συνδυασμό με το πραγματικά εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, της επιτρέπουν να κινείται άνετα και απροβλημάτιστα σε όλες τις συνθήκες. Όπου η πρόσφυση το επιτρέπει μπορεί να ανεβαίνει μεγάλες κλίσεις με πολύ μικρή ταχύτητα και αλλεπάλληλες εκκινήσεις χωρίς να δυσανασχετεί καθόλου. Το αυτόματο Steptronic των 7 σχέσεων είναι ένα από τα καλύτερα κιβώτια του είδους, με ανεπαίσθητες και συνάμα γρήγορες αλλαγές. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ενώ δεν τους αρέσουν τα αυτόματα αυτοκίνητα, μου λένε πως αν θα αγόραζαν ποτέ αυτόματο, αυτό θα ήταν BMW. Δεν έχουν άδικο, νομίζω πως είτε με διπλού συμπλέκτη, είτε με το καταπληκτικό οχτάρι με μετατροπέα ροπής της ZF, η BMW είναι η κορυφαία εταιρεία αυτήν την στιγμή στα αυτόματα. Εκτός από την άριστη λειτουργία, φυσικά βοηθά και τις επιδόσεις, με τις αλλαγές να απαιτούν απειροελάχιστο χρόνο και το 0-100km/h να έρχεται σε 9,7sec. Η κατανάλωση της, με συνεχόμενες διαδρομές στο βουνό, αλλά και στο ταξίδι με 150-160km/h, τον διζωνικό κλιματισμό στο full και φυσικά στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport για πιο άμεσο τιμόνι, κιβώτιο και κινητήρα, κυμάνθηκε στα 8,5-8,9lt/100km, τιμή αρκετά υψηλότερη από αυτό που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής (5,4-5,7lt/100km), απόλυτα ικανοποιητική για εμένα που περίμενα πάνω από 10lt με αυτήν την χρήση.

BMW X1 sDrive 18i 140PS

Σε γενικές γραμμές η ανανέωση της X1 δεν αλλάζει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του μεσαίου SUV της BMW, αφού παραμένει ποιοτική, πρακτική και καλά εξοπλισμένη, με τον συνδυασμό του μικρού κινητήρα των 140 ίππων και το 7άρι κιβώτιο να είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο.

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ποιότητα κατασκευήςΣυντηρητικός σχεδιασμός
Άνεση ανάρτησηςRun-flat ελαστικά
Χώροι-ΠρακτικότηταΤιμές προαιρετικών πακέτων
Απόδοση κινητήρα
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή82 x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά225/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.447
Πλάτος (mm)1.821
Ύψος (mm)1.598
Μεταξόνιο (mm)2.670
Βάρος (kg)1.430
Χώρος Αποσκευών (lt)505
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)140/4.600-6.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)22,4/ 1.480-4.200
0-100km/h (sec)9,7
Τελική Ταχύτητα (km/h)203
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)122-129
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,4-5,7
Δοκιμής (lt/100km)8,7