Χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 για το BMW Group

Χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 για το BMW Group

Το BMW Group επιδιώκει συστηματικά την επίτευξη των κλιματικών στόχων του για το δίκτυο προμηθευτών και μειώνει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα από τις προμήθειες χάλυβα. Μετά τις αρχικές συμβάσεις με Ευρωπαίους προμηθευτές, έχει τώρα συνάψει περαιτέρω συμφωνίες για την προμήθεια χάλυβα χαμηλού άνθρακα σε ΗΠΑ και Κίνα.

«Ο χάλυβας είναι μία από τις κύριες πηγές εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα μας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αναδιοργανώνουμε πλήρως το χαρτοφυλάκιο χάλυβα – ώστε να μπορούμε να προμηθεύουμε το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής μας με χάλυβα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό πάνω από ένα τρίτο, από το 2026 », δήλωσε ο Joachim Post, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών.

Μεσοπρόθεσμα, το BMW Group θα αυξήσει την εξοικονόμηση CO2 μέσω συμφωνιών με πρόσθετους προμηθευτές χάλυβα και ως εκ τούτου θα προωθήσει με συνέπεια την απεξάρτηση του δικτύου προμηθευτών του από αυτόν. Περίπου το 20% των εκπομπών CO2 της εφοδιαστικής αλυσίδας για ένα μεσαίο, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα οφείλεται στον χάλυβα – που κατατάσσεται τρίτος μετά τις κυψέλες των μπαταριών και το αλουμίνιο.

 Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε ΗΠΑ και Μεξικό

Για την περιοχή της Αμερικής, έχουν ήδη επιτευχθεί συμφωνίες με τους εγχώριους παραγωγούς χάλυβα Steel Dynamics (SDI) και Big River Steel, καθώς και με μια εγκατάσταση της U.S. Steel η οποία χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην τοπική παραγωγή χάλυβα. Στις ΗΠΑ και το Μεξικό, περίπου οι μισές από τις απαιτήσεις του BMW Group για επίπεδο χάλυβα προέρχονται από μία διαδικασία παραγωγής σε κλίβανο ηλεκτρικού τόξου (EAF), η οποία βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια για την τήξη σιδήρου και scrap χάλυβα. Αυτή η διαδικασία έχει σημαντικές δυνατότητες για εξοικονόμηση CO2 συγκριτικά με μία αντίστοιχη σε υψικάμινο που βασίζεται στον άνθρακα. Ο χάλυβας μειωμένων εκπομπών CO2 χρησιμοποιείται στη συνέχεια στα εργοστάσια του BMW Group στο Spartanburg και το San Luis Potosi για τη δημιουργία αμαξωμάτων για οχήματα BMW. Λόγω των ιδιοτήτων του ως υλικό, ο χάλυβας που προέρχεται από κλιβάνους ηλεκτρικού τόξου είναι ιδιαίτερα κατάλληλος για χρήση σε δομικά εξαρτήματα όπως το κάτω μέρος του αμαξώματος.

 Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στην Κίνα

Στην Κίνα, το BMW Group υπέγραψε ήδη συμφωνία τον Αύγουστο με τον κατασκευαστή χάλυβα HBIS Group, που θα προμηθεύει τα εργοστάσια του BMW Group στο Shenyang με χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 από το 2023. Το HBIS Group μεταβαίνει σταδιακά σε μια μέθοδο που βασίζεται στο υδρογόνο σε συνδυασμό με τη χαλυβουργία σε κλιβάνους ηλεκτρικού τόξου για περαιτέρω εξοικονόμηση CO2 από το 2026.

 Χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO 2 στην Ευρώπη

Το BMW Group υπέγραψε συμφωνία με την Salzgitter AG για την προμήθεια χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2.Το σχέδιο είναι η χρήση του χάλυβα στην ευρεία παραγωγή αυτοκινήτων στα Ευρωπαϊκά εργοστάσια του BMW Group από το 2026 και μετά.

 Οι κύκλοι υλικών κλειστού βρόχου εξοικονομούν πόρους.

Το BMW Group είχε ήδη δημιουργήσει κύκλους υλικών κλειστού βρόχου για απόβλητα φύλλων χάλυβα, με αρκετούς προμηθευτές. Όταν παραδίδουν χαλύβδινα πηνία στο εργοστάσιο, οι κατασκευαστές παίρνουν τα υπολείμματα χάλυβα, όπως αυτά που παράγονται στις πρέσες μετά τη δημιουργία των πάνελ θυρών, και χρησιμοποιούν αυτό το υλικό για την παραγωγή νέου χάλυβα, ο οποίος στη συνέχεια αποστέλλεται πίσω στα εργοστάσια του BMW Group.