Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Dacia
Μοντέλο Sandero
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Dacia Sandero Stepway 1.0TCe LPG 100Ps

Αλλαγή σελίδας

Το Sandero είναι χωρίς αμφιβολία το πιο πετυχημένο μοντέλο της Dacia, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τις 2,1 εκατομμύρια μονάδες. Στην τρίτη του γενιά διατηρεί όλα τα στοιχεία, που το έφεραν σε αυτή την θέση χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά το κόστος κτήσης, αφού πλέον η έκδοση Streetway ξεκινάει από τα €13.720 και η πιο περιπετειώδες Stepway που δοκιμάζουμε εδώ από τα €14.780.

Το νέο μοντέλο αποποιείται τον low-budget χαρακτήρα σε όλα τα επίπεδα και αποτελεί μία πιο μοντέρνα και ολοκληρωμένη πρόταση. Είναι «χτισμένο» στην νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault, την ίδια με το νέο Clio και το νέο Juke. Είναι όμορφο, αρκούντως ποιοτικό και μοντέρνο, όχι μόνο στο εσωτερικό που έπασχε εμφανώς, αλλά γενικότερα.

Το εσωτερικό, ειδικά στην έκδοση Style της δοκιμής, είναι καλά εξοπλισμένο, (υπέρ αρκετά για όποιον θέλει αυτοκίνητο και όχι παιχνίδι για μικρά παιδάκια) και έχει όσες από τις νέες τεχνολογίες χρειάζονται σε μια οθόνη αφής 8in στην οποία συνδέεσαι με bluetooth, Android Auto και Apple Car Play. Αυτά αρκούν. Από συστήματα υποβοήθησης, διαθέτει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, υποβοήθηση στάθμευσης με αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας. Ότι χρησιμοποιεί κάποιος πραγματικά στην ουσία, από όλα όσα τέτοια «τεχνολογικά» καλούδια έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια.

Το νέο Dacia Sandero Stepway θυμίζει ελάχιστα το προηγούμενο μοντέλο, παρά την μικρή αύξηση στις διαστάσεις. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα με την υπογραφή Υ της Dacia εκτός από μοντέρνα εμφάνιση προσφέρουν 37% περισσότερη εμβέλεια και 9% μεγαλύτερο εύρος δέσμης. Το «εκσυγχρονισμένο» παρουσιαστικό ενισχύεται από το πιο επικλινές παρμπρίζ και τα φουσκώματα στο καπό.

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe LPG 100Ps

Η αναβάθμιση στο εσωτερικό είναι εξίσου σημαντική, ακόμη και αν τα υλικά παραμένουν στην πλειοψηφία τους, σκληρά. Οι χώροι του είναι μεγαλύτεροι από το παλιό και κορυφαίοι για την κατηγορία τιμής, αφού σε αυτό το κόστος αγοράζεις αυτοκίνητο που κάνει και για οικογενειακό, αφού φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες, χώρο αποσκευών στα 410lt και τις ράγες της οροφής, που δεν είναι διακοσμητικές, αφού μπορούν να αλλάξουν φορά, από το διαμήκη στον εγκάρσιο άξονα, επιτρέποντας τη μεταφορά επιπλέον φορτίου έως 80kg. Η δεξαμενή του υγραερίου έχει χωρητικότητα 40lt και έχει τοποθετηθεί στον χώρο της ρεζέρβας, έτσι δεν «κλέβει» λίτρα από το χώρο αποσκευών, αλλά δεν έχεις ρεζέρβα. Πάντως με αυτά τα 40lt αερίου και τα 50lt του ρεζερβουάρ βενζίνης η αυτονομία ξεπερνά τα 1.000km. Επιπρόσθετα, τα 114gr/km CO2 το κατατάσσουν στα αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Eco-G

Το νέο Sandero Stepway εφοδιάζεται με τον γνωστό τρικύλινδρο 1,0lt turbo της Renault, που αποδίδει 100Ps με το υγραέριο και 91Ps με την βενζίνη, με αντίστοιχη διαφορά ενός kgm στην ροπή. Η δύναμη αυτή είναι αρκετή για την άνετη μετακίνηση εντός πόλης, αλλά και για ένα ταξίδι με «οικογενειακούς» ρυθμούς και σταθερή ταχύτητα. Η Dacia ανακοινώνει κατανάλωση μεταξύ 5,8lt/100km στην βενζίνη και 7,4lt/100km στο αέριο σε κύκλο WLTP, τιμές που απέχουν από αυτές που είδαμε εμείς, με 7,2 και 9,5lt αντίστοιχα.

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe LPG 100Ps

Στον δρόμο, η μαλακή ανάρτηση και τα υψηλού προφίλ ελαστικά του χαρίζουν καλή ποιότητα κύλισης, φιλτράρουν τις λακκούβες και σε συνδυασμό με τα 200mm απόσταση από το έδαφος του επιτρέπουν να κινηθεί παντού, ακόμα και σε χωματόδρομο χωρίς κανένα πρόβλημα. Τετρακίνηση δεν υπάρχει, ούτε σε άλλη έκδοση, αλλά αυτό το ύψος από τον δρόμο βοηθά από μόνο του στην καθημερινότητα, ειδικά οδηγούς σαν κι εμένα του τύπου «όλα είναι δρόμος». Η ροπή αποδίδεται σχετικά χαμηλά, λίγο μετά τις 2.000rpm και το 6άρι κιβώτιο βολεύει στην καθημερινότητα. Αν το πιέσεις σε στροφές, θα πάρει κλίση η οποία όμως δεν προβληματίζει τον οδηγό και δεν αγχώνει τους επιβάτες. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και προσανατολισμένο στην κίνηση εντός πόλης, χωρίς ιδιαίτερα καλή αίσθηση, αλλά τουλάχιστον «κόβει» πολύ με κύκλο στροφής 10,39m, διευκολύνοντας το παρκάρισμα και τους ελιγμούς.

Γενικά είναι ένα ιδανικό καθημερινό αυτοκίνητο, τόσο όσο πραγματικά χρειάζεται κάποιος που θέλει να κάνει την δουλειά του συν το κάτι παραπάνω σε ανέσεις και οικονομία. Αν συνυπολογίσουμε και το χαμηλό κόστος κτήσης, δεν θεωρώ ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή αυτοκίνητο με καλύτερο value for money από αυτό.

Βενζίνη+LPG

Πάντα ήθελα να κάνω ένα πείραμα με κάποιο αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με σύστημα υγραερίου, αλλά επειδή με τα aftermarket που τοποθετούμε εδώ δε μπορούσα να είμαι σίγουρος πως έχουν γίνει όλα τέλεια, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι λανθασμένο. Εδώ όμως, είναι όλα εργοστασιακά, άρα γίνεται. Η θεωρία λοιπόν λέει, πως το υγραέριο έχει περισσότερα οκτάνια και ο κινητήρας αποδίδει περισσότερους ίππους, κάτι που όντως ισχύει. Μόνο που αυτό το καύσιμο δεν είναι σε υγρή μορφή και δεν εξατμίζεται μέσα στον κύλινδρο για να απορροφήσει θερμοκρασία από τον θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα να χρειάζεται ο εγκέφαλος να δίνει εντολή στα μπεκ για πλουσιότερο -του στοιχειομετρικού- μείγμα, προκειμένου να διατηρήσει αυτές τις θερμοκρασίες σε ασφαλή για τον κινητήρα επίπεδα. Αυτός είναι και ο λόγος, που παρά τα περισσότερα οκτάνια, η κατανάλωση του κινητήρα όταν λειτουργεί με υγραέριο είναι μεγαλύτερη. Το συνολικό αποτέλεσμα βέβαια, εξακολουθεί να είναι οικονομικότερο από την βενζίνη, λόγω της σημαντικά χαμηλότερης τιμής αγοράς του LPG. Το φαινόμενο αυτό φαίνεται και στην χρήση, όπου εδώ θα ήθελα να σας δώσω μια χρήσιμη πληροφορία, γιατί έχω ακούσει πολλούς που δεν το έχουν καταλάβει και προβληματίζονται από τα «περίεργα» που τους κάνει το αυτοκίνητο με την κατανάλωση. Λοιπόν, ας το δούμε αναλυτικά.

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe LPG 100Ps

Όταν κινούμαστε με χαμηλό φορτίο και με τον κινητήρα σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, (μέσα στην πόλη ή με χαμηλή ταχύτητα και λίγο γκάζι στην εθνική) το υγραέριο είναι μια χαρά και συμφέρει. Όταν όμως, πιέσουμε τον κινητήρα, σε μια προσπέραση, σε μια γρήγορη διαδρομή ή το χειρότερο από όλα, στο συνεχές υψηλό φορτίο που απαιτεί η κίνηση με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο (140+km/h), τότε είναι καλύτερα να το γυρίσουμε σε βενζίνη, γιατί η κατανάλωση του αερίου ξεφεύγει σε πολύ υψηλό επίπεδο και η απόδοση λόγω του απαραίτητου πλούσιου μείγματος πέφτει! Με λίγα λόγια, θα κάψει περισσότερο και θα πηγαίνει χειρότερα. Εδώ είναι που μπερδεύονται όλοι, γιατί μέχρι εκείνη την στιγμή το αυτοκίνητο πήγαινε καλύτερα με το αέριο και από ένα σημείο και μετά «έκοβε». Αυτό αποδείχτηκε και στις μετρήσεις που του κάναμε και με τα δύο καύσιμα, όπου φαίνεται καθαρά πως είναι αρκετά ταχύτερο από στάση μέχρι τα 100km/h με αέριο, (12,67sec έναντι 13,48sec της βενζίνης), αλλά μετά και όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν η βενζίνη κερδίζει έδαφος με 9,7sec από τα 120km/h στα 140km/h έναντι 10,49sec του αερίου. Πιο ψηλά η διαφορά μεγαλώνει ακόμη περισσότερο, μέχρι που με το αέριο φτάνει σε σημείο να δυσκολεύεται να ξεπεράσει τα 160km/h ενώ με βενζίνη φτάνει άνετα τα 170km/h.

Έτσι έχουν γίνει και τα περισσότερα λάθη και ζημιές σε συστήματα που τοποθετούνται εκ των υστέρων, γιατί βλέπουν την αυξημένη κατανάλωση και κόβουν λίγο-λίγο τον ψεκασμό στον εγκέφαλο του LPG στις ψηλές στροφές, αφήνοντας την θερμοκρασία στον χώρο καύσης και στα καυσαέρια να ανέβει πολύ ψηλά, και να την πληρώσουν στο τέλος τα μπουζί (γι’ αυτό βάζουν πιο “ψυχρά”), αλλά και οι βαλβίδες εξαγωγής. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις λοιπόν, ο κάθε ένας πρέπει να γνωρίζει πως λειτουργεί το σύστημα και να φροντίζει το αυτοκίνητο και την τσέπη του. Εδώ βέβαια τα πράγματα είναι εργοστασιακά και με πενταετή εγγύηση, οπότε δεν πρόκειται να συμβεί το παραμικρό, αλλά καλό είναι να γνωρίζουμε πότε και που μας συμφέρει το εκάστοτε καύσιμο.    

Εν κατακλείδι, το νέο Dacia Sandero Stepway αποτελεί μία τρομερά συμφέρουσα πρόταση αγοράς για κάποιον που θέλει ένα καινούριο, πρακτικό και οικονομικό όχημα. Και στα €14.780 που ξεκινάει η έκδοση Life, πρακτικά δεν έχει αντίπαλο στα B-SUV.

Τιμή βασικής έκδοσης Sandero Stepway 1.0TCe 90Ps (Life): €14.780

Τιμή έκδοσης δοκιμής Sandero Stepway 1.0TCe 100Ps LPG (Style): €16.180

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Τιμή-εξαιρετικό value for moneyΑίσθηση τιμονιού
Οικονομία καυσίμουΑυξημένη κατανάλωση LPG
Πρακτικότητα
Άνεση
Απόσταση από το έδαφος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διπλή τροφοδοσία καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο)
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή71mm x 84,1mm
Σχέση Συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΠολλαπλός ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά205/60
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.099
Πλάτος (mm)1.848
Ύψος (mm)1.587
Μεταξόνιο (mm)2.604
Βάρος (kg)1.176
Χώρος Αποσκευών (lt)410
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)91-100 (LPG)/4.600-5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)16-17 (LPG)/2.000-3.500
0-100km/h (sec)11,9 – 11,4 (LPG)
Τελική Ταχύτητα (km/h)173 – 177 (LPG)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)130-114 (LPG) (Κατά WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,8-7,4 (LPG) (Κατά WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)7,2 – 9,5 (LPG)
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΒΕΝΖΙΝΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-605,48
0-809,15
0-10013,48
0-12020,77
0-14030,47
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ LPG
ΚΜ/ΗSEC
0-605,25
0-808,34
0-10012,67
0-12018,92
0-14029,41
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ BENZINH
ΜSECΚΜ/Η
182,9440,15
605,8862,59
1007,9774,57
20012,2394,23
40018,97115,89
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ LPG
ΜSECΚΜ/Η
182,8141,24
605,7063,93
1007,7477,15
20011,8896,85
40018,50118,73