Hyundai Kona Electric 204Ps

Το Hyundai Kona βρίσκεται κοντά μας από το 2017, είναι ένα μοντέρνο και πρακτικό B-SUV, το οποίο παρά την φαινομενική συγγένεια με το Stonic της KIA, βασίζεται σε μια δικιά του πλατφόρμα, που μπορεί να υποστηρίξει τετρακίνηση, υβριδική έκδοση, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Εδώ φυσικά έχουμε την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση και μάλιστα με την μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 64kWh, η οποία χαρίζει και αντίστοιχα μεγάλη αυτονομία στο Kona Electric. Η πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου έφερε περιορισμένες, αλλά πετυχημένες αλλαγές στο αμάξωμα. Άλλωστε, το Kona ήταν εξ' αρχής ένα μοντέρνο σύνολο, οπότε δεν υπήρχε λόγος για υπερβολές. Στο μπροστινό μέρος συναντάμε ανασχεδιασμένα LED φωτιστικά σώματα, φυσικά κλειστή μάσκα που πλέον έχουν εξαλειφθεί οι μικρές εσοχές και την θύρα φόρτισης δίπλα στο αριστερό φανάρι. Πιο «χτυπητή» διαφορά είναι η απουσία των μαύρων πλαστικών στα φτερά, δίνοντας μία πιο ασφάλτινη και urban crossover εμφάνιση στο Kona Electric. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά τεχνολογίας LED.

Το εσωτερικό έχει διαφορετική σχεδίαση στο ταμπλό, με την «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα που βρίσκεται ανάμεσα στο κάθισμα οδηγού και συνοδηγού να ξεχωρίζει. Επάνω της θα δούμε τα πλήκτρα για την επιλογή ταχυτήτων, το πλήκτρο για το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και τα κουμπιά επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης. Θα θέλαμε ωστόσο μία αναβάθμιση στα πλαστικά του ταμπλό, καθώς συνεχίζουν να αποτελούνται από σκληρό υλικό με την συναρμογή να βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο όπως δηλαδή και στο προηγούμενο μοντέλο. Το συνολικό του μήκος αγγίζει τα 4.180mm,το πλάτος τα 1.800mm, το ύψος τα 1.570mm, ενώ το μεταξόνιο των 2.600mm, υπόσχεται ένα αρκετά άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό για 4 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στη μέση της κατηγορίας με 332lt, και αν θέλετε επιπλέον χώρο θα πρέπει να αναδιπλώσετε τα πίσω καθίσματα με τον χώρο να φτάνει πλέον τα 1.114lt.

Hyundai Kona Electric 204Ps 

Ο βασιλιάς της αυτονομίας!

Το Hyundai Kona Electric, μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο «βασιλιάς» της αυτονομίας, αφού με γεμάτη την μπαταρία των 64kWh που είχε η έκδοση της δοκιμής, αγγίζει τα 484km κατά WLTP σε μικτό κύκλο, ενώ η μικρότερη έκδοση με την μπαταρία των 39,2kWh φτάνει τα 305km. Στην πράξη, μπορεί άνετα να διανύσει 440-450km που είναι και τα χιλιόμετρα που βγάλαμε τις 7 μέρες που το είχαμε στα χέρια μας. Δηλαδή μπορεί να διανύσει άνετα μία εβδομάδα με μία μόνο φόρτιση, ειδικά αν κινείσαι συχνά μέσα στην πόλη, αφού εκεί έχουμε συνεχώς ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή απλά αφήνοντας το πετάλι του γκαζιού. Το μεγάλο του μειονέκτημα όμως είναι ο χρόνος φόρτισης σε απλή οικιακή παροχή, αφού θα χρειαστούν 31 ώρες για την μεγάλη έκδοση (και σε 19 ώρες για την μικρή). Βέβαια, σε φορτιστή AC ισχύος 7,2kWh η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε εννέα ώρες και 35 λεπτά και σε έξι ώρες και δέκα λεπτά αντίστοιχα. Σε ταχυφορτιστή είτε των 50kW, είτε των 100kW, ο χρόνος φόρτισης μειώνεται στα 75 ή 54 λεπτά αντίστοιχα για να φτάνει η μπαταρία στο 80%. Το θετικό βέβαια της υπόθεσης είναι πως με τέτοια -πραγματική- αυτονομία, δεν θα χρειαστεί να καταφεύγει κανείς συχνά στον φορτιστή...

Hyundai Kona Electric 204Ps 

Κάτω από το καπό

Ανοίγοντας το καπό θα συναντήσουμε τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα που κινεί και το KIA e-Niro, ο οποίος αποδίδει 204Ps και 40,2kgm ροπής, που μεταδίδονται στους μπροστά τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μίας σχέσης. Η συστοιχία των μπαταριών αποτελείται από 294 κελιά και ζυγίζει 457kg, είναι τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του αμαξώματος, προκειμένου να κρατήσει χαμηλά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Το δε συνολικό βάρος του Kona Electric έχει σκαρφαλώσει πλέον στα 1.685kg, έναντι των 1.223kg που ζυγίζει το συμβατικό Kona 1.0lt 48V. Το επιπλέον βάρος όμως δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό σε φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας σύγχρονου τύπου έχει πάντα διαθέσιμη ισχύ “on demand”, ενώ το Kona Electric χρειάζεται μόλις 7,6sec για να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100km/h, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 167km/h.

Αδειάζοντας την μπαταρία

Το Kona Electric έχει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, το Sport όπου ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη ισχύ του, την λειτουργία Comfort που ισορροπεί μεταξύ απόδοσης ισχύος και διατήρησης μπαταρίας, την ECO κατά την οποία μειώνεται ελάχιστα η απόκριση στο γκάζι, αλλά παράλληλα μεγαλώνει η δύναμη ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και τέλος την ECO+, κατά την οποία εκτός από την σημαντική μείωση σε ισχύ και απόκριση, απενεργοποιείται πλήρως ο κλιματισμός, κάτι που προσθέτει επιπλέον 10km αυτονομίας ή υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργεί μόνο για τον οδηγό με κέρδος 2km. Επίσης στην ECO+ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται στα 90km/h.

Στο προφίλ Sport το Kona Electric είναι αρκετά γρήγορο και ευχάριστο στην οδήγηση, με τον κινητήρα να έχει άφθονη δύναμη όποτε χρειάζεται. Η ανάρτηση επίσης που αποτελείται από γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και από πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω, υπόσχεται και αρκετά καλές επιδόσεις στο στρίψιμο -έχοντας έναν έξτρα σύμμαχο το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της θέσης της μπαταρίας. Εδώ όμως τα ECO ελαστικά μας χαλάνε το παιχνίδι, αφού στην Ελληνική άσφαλτο τουλάχιστον, χάνουν εύκολα την πρόσφυση τους. Ακόμα όμως και σε τέτοιες ακραίες συνθήκες, το Kona είναι προβλέψιμο και ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι εύκολος. Το θετικό είναι πως το Kona μπορεί να το οδηγεί κανείς με άνεση στην λειτουργία ECO, χωρίς σημαντική μείωση των επιδόσεων, κάτι που θα έκανε τον οδηγό του να αισθάνεται ότι οδηγεί ένα βαρύ και αργό όχημα. Η απόκριση στο γκάζι είναι μεν μειωμένη, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό και μάλιστα με το όφελος της μεγαλύτερης αυτονομίας που κερδίζει κανείς, είναι κάτι που θα το ξεχάσει γρήγορα. Η ανάκτηση της ενέργειας γίνεται είτε αφήνοντας το πετάλι του γκαζιού είτε φρενάροντας, ενώ ο βαθμός ανάκτησης μπορεί να ελεγχθεί από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, ανάλογα  με το επιλεγμένο πρόγραμμα, αλλάζει αυτόματα και ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας.

 Hyundai Kona Electric 204Ps

High tech

Ας επανέλθουμε ξανά λίγο στο εσωτερικό του Kona, μέσα στο οποίο εκτός από τα σκληρά πλαστικά, θα συναντήσουμε έναν όμορφο και ευκρινή ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25in, ο οποίος αλλάζει γραφικά ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και προβάλει πολλές ενδείξεις όπως η αυτονομία, το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και η ταχύτητα. Στο κέντρο του ταμπλό σε αιωρούμενη θέση βρίσκεται η οθόνη αφής του infotainment η οποία έχει διαγώνιο 8in στην βασική έκδοση Premium και στις 10,25in στις ακριβότερες εκδόσεις, όπως την Limited της δοκιμής, μέσω της οποίας διαχειριζόμαστε διάφορα συστήματα, όπως το σύστημα πλοήγησης (στάνταρ στις εκδόσεις Distinctive και Limited) και το ηχοσύστημα που φυσικά υποστηρίζει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Στον εξοπλισμό της Limited έκδοσης θα συναντήσουμε επιπλέον ασύρματη φόρτιση για smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα ενθέσεις αλουμινίου στα πεντάλ, φώτα ημέρας και θέσεων LED και αρκετά ακόμα. Εννοείται πως και το Kona Electric είναι εξοπλισμένο με την ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας Hyundai SmartSense, που περιλαμβάνει Driver Attention Warning, Forward Collision Avoidance, Lane Keeping Assist, Adaptive Cruise Control, Rear Cross Traffic Collision Warning και πολλά ακόμα, που θα εξασφαλίσουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Επιπλέον το Kona Electric καλύπτεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, με την μπαταρία του να καλύπτεται από εγγύηση οκτώ χρόνων ή των 160.000km.

Το Kona Electric έχει δωρεάν συνδρομή στις υπηρεσίες Live Services, μέσω των οποίων ο οδηγός έχει πρόσβαση σε πληροφορίες για το που βρίσκονται οι πλησιέστεροι σταθμοί φόρτισης, σε δελτία κυκλοφορίας, δελτία πρόγνωσης καιρού, καθώς και αναζήτηση σημείων ενδιαφέροντος.

 Hyundai Kona Electric 204Ps

Πλήρες εξοπλισμένο!

Η βασική έκδοση Premium εξοπλισμένη με την μικρή μπαταρία των 39kWh κοστίζει €36.990, έχοντας όμως την έκπτωση της Hyundai η τιμή μειώνεται στα €32.998 και με την χρήση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, μπορεί να φτάσει τα €27.667. Η τιμή αυτή καθιστά το Kona Electric, μία από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις στα ηλεκτρικά μοντέλα, όμως η μεγάλη μπαταρία εκτός από τις καλύτερες επιδόσεις, εξαλείφει το «άγχος» της φόρτισης και της αυτονομίας. Η έκδοση Limited με την μεγάλη μπαταρία, κοστίζει €48.990, όμως με την έκπτωση κατεβαίνει στα €42.940 και μέσω της επιδότησης του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, μπορεί να μειωθεί στα €37.746. Η έκδοση Limited περιλαμβάνει τα πάντα από πλευράς εξοπλισμού, όπως για παράδειγμα navigation με χάρτες από 40 χώρες και δωρεάν ανανεώσεις, δερμάτινες επενδύσεις, Krell ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία και ξεχωριστό ενισχυτή, καθώς και μεγαλύτερη οθόνη αφής, των 10,25in. Οπότε ακόμα και αυτή η τιμή είναι αρκετά λογική, αν σκεφτεί κανείς πως αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πραγματικά μεγάλη αυτονομία και με ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού.

Τιμή βασικής έκδοσης Kona Electric 136Ps (Premium): €32.998 με έκπτωση Hyundai

Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona Electric 204Ps (Limited): €42.940 με έκπτωση Hyundai 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΑυτονομίαΜεγάλη διάρκεια φόρτισης σε οικιακή παροχή
ΕπιδόσειςΣημαντική αύξηση βάρους
ΕξοπλισμόςΠρόσφυση ECO ελαστικών
Χώροι
Ποιότητα κύλισης
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας AC σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός εγκάρσια
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΜονής σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.180
Ύψος (mm)1.570
Πλάτος (mm)1.800
Μεταξόνιο (mm)2.600
Βάρος (kg)1.685
Χώρος αποσκευών (lt)332/1.114
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps)204
Ονομαστική ροπή (kgm)40,2
0-100km/h (sec)7,6
Τελική ταχύτητα (km/h)167
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)0
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)14,7
Δοκιμής (kWh/100km)15,1
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km)Έως 484 (WLTP)
Δοκιμής (km)440