Dacia Sandero Streetway 100Ps LPG

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Dacia
Μοντέλο Sandero
Segment B-Segment
Power Train Βενζίνη
Dacia Sandero Streetway 100Ps LPG

Η Dacia είναι μια από τις πιο «τίμιες» εταιρείες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, η οποία μάλιστα διαγράφει και μια πολύ πετυχημένη πορεία στην Ευρώπη, έχοντας ήδη ξεπεράσει τις 2.100.000 πωλήσεις. Προσφέρει προσιτά αυτοκίνητα που μπορεί να μην έχουν τον “glamour” χαρακτήρα των ακριβότερων μοντέλων του ανταγωνισμού, όμως είναι ξεκάθαρα μια από τις καλύτερες -αν όχι η καλύτερη, λύση που μπορεί να επιλέξει κανείς, αν θέλει ένα τίμιο και ικανό μεταφορικό μέσο.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Sandero Streetway τρίτης γενιάς, το οποίο έχει δεχθεί μια γενναία αναβάθμιση σε όλους τους τομείς. Εμείς, δοκιμάζουμε την έκδοση με τον κινητήρα LPG, η οποία είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του όσων αφορά το κόστος απόκτησης, αλλά και το κόστος χρήσης.

Μικρές διαφορές

Σε σχέση με το Sandero Stepway, το Streetway ξεχωρίζει εμφανισιακά από την απουσία των πλαστικών προστατευτικών περιμετρικά του αμαξώματος, από την απουσία των ραγών στην οροφή, αλλά και από την μικρότερη απόσταση από το έδαφος, αφού είναι στα 162mm για το Streetway και στα 201mm για το Stepway. Μια διαφορά υπάρχει στο συνολικό μήκος, με το Streetway να είναι κατά 11mm πιο κοντό, στα 4.088mm, όπως και στο ύψος, που είναι στα 1.499mm έναντι των 1.535mm του Stepway, τέλος διαφέρει και στο βάρος, αφού ζυγίζει 1.160kg, έναντι των 1.176kg του Stepway. Από εκεί και πέρα, τα δύο αυτοκίνητα είναι πανομοιότυπα, χωρίς καμία άλλη διαφορά.

Dacia Sandero Streetway 100Ps LPG

Θα συναντήσουμε λοιπόν την ίδια σχεδίαση στο εσωτερικό, με τα σκληρά στην υφή πλαστικά, αλλά με το καλαίσθητο design και την καλή ποιότητα συναρμολόγησης, μία οθόνη αφής των 8in -η οποία εξοπλίζει την έκδοση Style-, για το απλό στον χειρισμό infotainment, η οποία μάλιστα έχει την δυνατότητα σύνδεσης μέσω Android Auto, Apple Car Play και φυσικά Bluetooth. Μία αρκετά έξυπνη κίνηση από την Dacia που αναβαθμίζει την εμφάνιση στο εσωτερικό, είναι η χρήση υφάσματος στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και στις επενδύσεις των θυρών. Ανάμεσα στην οθόνη και τον πίνακα οργάνων υπάρχει μια εύχρηστη βάση στήριξης για Smartphone, ενώ στο εσωτερικό οι διάφορες πρακτικές θήκες που υπάρχουν φτάνουν τα 21lt σε χωρητικότητα. Το δε εσωτερικό χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο για την κατηγορία του, που φτάνει τα 2.604mm είναι ιδιαίτερα άνετο, με έναν κορυφαίο -επίσης για την κατηγορία του- χώρο αποσκευών που ξεκινάει από τα 410lt με τα πίσω καθίσματα στην όρθια θέση και φτάνει τα 1.455lt με αναδιπλωμένα.

Το Sandero Streetway χρησιμοποιεί φυσικά και αυτό την αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault και σε σχέση με το μοντέλο της δεύτερης γενιάς είναι κατά 19mm πιο μεγάλο σε μήκος, κατά 115mm πιο πλατύ, δίνοντας έξτρα χώρο στους επιβάτες και κατά 10mm πιο χαμηλό, κερδίζοντας σε αεροδυναμική. Εξωτερικά ξεχωρίζει από τα φώτα LED σε σχήμα Y, ένα χαρακτηριστικό των νέων μοντέλων της Dacia, αλλά και γενικά από την καλαίσθητη και δυναμική του εμφάνιση, που δείχνει ένα φρέσκο και μοντέρνο σχήμα χωρίς περιττές σχεδιαστικές φλυαρίες.

Dacia Sandero Streetway 100Ps LPG 

Φουλ στην οικονομία!

Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, εκεί που στην απλή έκδοση συναντάμε την ρεζέρβα, έχει τοποθετηθεί η δεξαμενή για το LPG, με χωρητικότητα στα 40lt και σε συνδυασμό με τα 50lt του ρεζερβουάρ της βενζίνης, η αυτονομία του Sandero μπορεί να ξεπεράσει τα 1.100km! Ο κινητήρας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος των 999cc που θα συναντήσουμε στο Renault Clio αλλά και στο Captur, ο οποίος χρησιμοποιώντας σαν καύσιμο την βενζίνη αποδίδει 91Ps, με 16kgm ροπής από τις 2.100 μέχρι τις 3.750rpm και όταν χρησιμοποιεί LPG η ιπποδύναμη ανεβαίνει στα 100Ps, ενώ η ροπή κερδίζει 1kgm και αποδίδεται χαμηλότερα -μεταξύ 2.000-3.500rpm. Το Sandero κινείται αξιοπρεπώς και χρειάζεται 11,6sec για την επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100km/h, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 179km/h με την χρήση βενζίνης και τα 183km/h με την χρήση LPG.

Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων, ενώ υπάρχει και έκδοση με αυτόματο CVT κιβώτιο, η οποία όμως είναι διαθέσιμη με τον απλό κινητήρα βενζίνης. Η ουσία εδώ βέβαια είναι η  κατανάλωση, με την Dacia να ανακοινώνει ως μέση τιμή με βενζίνη στα 5,6lt/100km και στα 7,3lt/100km με LPG, την στιγμή που οι αντίστοιχες τιμές που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 7lt/100km και στα 8,4lt/100km αντίστοιχα. Τιμές, που κρίνονται πέραν του δέοντος καλές!

Dacia Sandero Streetway 100Ps LPG 

Ευέλικτο και πρακτικό!

Το Sandero Streetway είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θα σε κερδίσουν αμέσως με το πόσο ευέλικτο όσο και πρακτικό και άνετο είναι. Μπορεί το τιμόνι να στερείται σε αίσθηση και πληροφόρηση, αλλά δεν θα ενοχλήσει καθόλου στις καθημερινές σου μετακινήσεις, στο κάτω-κάτω δεν κατασκευάστηκε για γρήγορη οδήγηση, αλλά για άνεση και ευκολία. Ακόμα και στο όριο όμως, είναι προβλέψιμο, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα επαναφέρουν την τάξη όταν χρειαστεί. Οι μικρές διαστάσεις του αμαξώματος θα το κάνουν να περάσει από όλα τα στενά της πόλης με ευκολία, η ανάρτηση δουλεύει όπως πρέπει και σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα, προσφέρει άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις είτε μέσα στην πόλη είτε ακόμα και σε διάφορα ταξίδια. Τα φρένα αφήνουν αρκετά θετική εντύπωση, έχοντας καλή απόδοση αλλά και αρκετή αντοχή, που δύσκολα θα εξαντληθεί, ειδικά όταν οδηγείται το αυτοκίνητο για τον λόγο που σχεδιάστηκε. Το Sandero έχει ικανοποιητική ηχομόνωση, κάτι που δίνει έξτρα πόντους στην άνεση των επιβατών, ιδιαίτερα σε ταξίδια στον ανοιχτό δρόμο.

Μα πόσο τίμιο;

Η βασική έκδοση του Sandero Streetway με τον απλό βενζινοκινητήρα των 91Ps και το επίπεδο εξοπλισμού Life, κοστίζει €14.460, ενώ για μόλις €480 παραπάνω, αγοράζει κανείς την έκδοση με τον κινητήρα LPG με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ η έκδοση της δοκιμής με το επίπεδο εξοπλισμού Style, ανέρχεται στα €15.400 και περιλαμβάνει αναβαθμισμένο ESP, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος ανάγκης, cruise control, blind spot warning, hill start assist, park assist με κάμερα οπισθοπορείας και αρκετά ακόμα που δικαιολογούν πλήρως την τιμή του. Το Sandero Streetway είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ένα κοινό που επιζητεί την οικονομία και  τις προσιτές μετακινήσεις και όχι την κορυφαία τεχνολογία και τα φανταχτερά gadget.

Τιμή βασικής έκδοσης Sandero Streetway 1.0TCe 90Ps Life: €14.460

Τιμή έκδοσης δοκιμής Sandero Streetway 1.0TCe 100Ps LPG Style: €15.400

Δείτε αναλυτικά όλες τις εκδόσεις του Dacia Sandero Streetway, στο επίσημο site της εταιρείας.

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Τιμή αγοράς Αίσθηση τιμονιού
Επίπεδο εξοπλισμού
Εσωτερικοί χώροι
Άνεση ανάρτησης
Κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διπλή τροφοδοσία καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο)
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή71mm x 84,1mm
Σχέση Συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΠολλαπλός ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 258X22 με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά195/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.088
Πλάτος (mm)1.848
Ύψος (mm)1.499
Μεταξόνιο (mm)2.604
Βάρος (kg)1.160
Χώρος Αποσκευών (lt)410/1.455
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς βενζίνη (Ps/rpm)91/4.600-5.000
Ονομαστική Ισχύς LPG (Ps/rpm)100/4.600-5.000
Ονομαστική ροπή βενζίνη (kgm/rpm)16/2.100-3.750
Ονομαστική ροπή LPG (kgm/rpm)17/2.000-3.500
0-100km/h (sec)11,6
Τελική Ταχύτητα βενζίνη (km/h)179
Τελική Ταχύτητα LPG (km/h)183
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 βενζίνη (gr/km)119-127
C02 LPG (gr/km)106-113
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP
Ονομαστική κατανάλωση βενζίνη (lt/100km)5,3-5,6
Ονομαστική κατανάλωση LPG (lt/100km)6,9-7,3
Δοκιμής (lt/100km)7 – 8,4 (LPG)