Δείτε την παρουσίαση του νέου Renault Espace

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Renault
Μοντέλο Espace
Power Train Hybrid
Δείτε την παρουσίαση του νέου Renault Espace

Το Espace, το οποίο σχεδίασε ο Αντώνης Βολάνης, ήταν το πρώτο Multi Purpose Vehicle που μεταφέρει οικογένειες στην Ευρώπη από το 1984. Μόλις το 2002 στην τέταρτη γενιά του ήταν το πρώτο που αναπτύχθηκε πλήρως και κατασκευάστηκε από τη Renault, καθώς τα προηγούμενα μοντέλα δημιουργήθηκαν από κοινού με την Matra. Το Espace IV είχε κύκλο ζωής 13 ετών και αντικαταστάθηκε με ένα μοντέλο που έμοιαζε περισσότερο με crossover το 2015. Στην έκτη πια γενιά του, ουσιαστικά εγκαταλείπει όλα τα στοιχεία των minivan/πολυμορφικών και γίνεται ένα μεγάλο SUV.

Εσωτερικοί Χώροι

Ουσιαστικά, είναι μια έκδοση με μακρύ μεταξόνιο του συμπαγούς crossover Austral με κάποιες μικρές αλλαγές στη σχεδίαση. Κοιτώντας πιο προσεκτικά τις προδιαγραφές, παρατηρούμε πως το νέο Espace είναι 14 εκατοστά πιο κοντό και 215 κιλά ελαφρύτερο από τα μοντέλα των προηγούμενων γενεών. Είναι 32 χιλιοστά χαμηλότερο και είναι διαθέσιμο με 2 ή και 3 σειρές καθισμάτων (πενταθέσιο ή επταθέσιο).

Όσο για τον χώρο αποσκευών, αυτός κυμαίνεται από 159lt (με τα επτά καθίσματα στη θέση τους) έως 1.818lt στην πενταθέσια διαμόρφωση με τη δεύτερη σειρά διπλωμένη. Η Renault αναφέρει ότι ο όγκος του πορτ μπαγκάζ  μπορεί να φτάσει τα 777lt στο πενταθέσιο μοντέλο όταν τα πίσω καθίσματα είναι σε όρθια θέση και τέρμα εμπρός. Επιπλέον 39 λίτρα χώρων είναι διαθέσιμα σε όλη την καμπίνα για μικρότερα αντικείμενα. Για να κάνετε την αίσθηση της καμπίνας καλύτερη, μπορείτε να επιλέξετε μια τεράστια γυάλινη οροφή διαστάσεων 1,33 x 0,84 μέτρα.

Το SUV πατά είτε 19άρες 20άρες ζάντες ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, με την κορυφαία επένδυση Esprit Alpine, πάνω από την βασική Techno και τη μεσαία Iconic. Ακόμη και η βασική έκδοση έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής 12 ιντσών, ενώ μια head-up οθόνη 9,3 ιντσών είναι έξτρα. Οι συσκευές σας δεν θα ξεμείνουν ποτέ από ενέργεια, καθώς εκτός από μια ασύρματη βάση φόρτισης και ένα ζευγάρι υποδοχών 12V, υπάρχουν δύο θύρες USB-C για κάθε σειρά.

Κινητήρες

Όπως και με το Austral, το νέο Espace δεν διατίθεται με κινητήρα diesel. Αντίθετα, μπορείτε να έχετε το μεσαίο SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων ως πλήρες υβριδικό με ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων. Η τρικύλινδρη μονάδα αποδίδει 131Ps και 20,9kgm  ενώ ο κύριος ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 68 ίππων. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια εκκίνησης με 25Ps. Σε συνδυασμό, η Renault λέει ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 199 ίππους. Υιοθετώντας ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, η γαλλική μάρκα ισχυρίζεται ότι μείωσε την κατανάλωση καυσίμου έως και 40% στα 4,7 lt/100 km. με τις εκπομπές ρύπων να μειώνονται στα 105 g/km. Για τα 0-100 km/h χρειάζεται 8,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 km/h.

Εκτός από μια πιο εξελιγμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, το Espace έχει άλλον έναν άσο στο μανίκι του σε σύγκριση με τα περισσότερα mainstream SUV στην κατηγορία του. Διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο κατευθύνει τους πίσω τροχούς έως και πέντε μοίρες προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς με ταχύτητες έως και 50 km/h. Έτσι μειώνει τον κύκλο στροφής από τα 11,6 στα 10,4 μέτρα (ίδιος με του Clio). Σε υψηλότερες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί κατευθύνονται έως και μία μοίρα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς για βελτιωμένη ευστάθεια.

Η Renault θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο Espace στους επόμενους μήνες. Μετά το Espace και το Scenic θα μεταμορφωθεί σε SUV το 2024 και μάλιστα αυστηρά ως ηλεκτρικό.