Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Civic Type R

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Civic Type R

Μετά από πολλά “teasers”, η Honda αποκάλυψε επίσημα το νέο Civic Type R. Ωστόσο δεν έδωσε αναλυτικές τεχνικές πληροφορίες για το μοντέλο, τουλάχιστον όμως ξέρουμε πως θα είναι ακριβώς η σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού.

K20C1 

Κάτω από το καπό του “FL5” Type R βρίσκεται ο γνωστός δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας K20C1, αποτελώντας ουσιαστικά μια εξέλιξη της μονάδας που τροφοδοτούσε την προηγούμενη γενιά του FK8 Type R. H Honda δεν αποκαλύπτει για την ώρα την ακριβή ιπποδύναμη λέγοντας μόνο ότι η νέα γενιά του Civic Type R θα είναι η δυνατότερη που κατασκευάστηκε μέχρι σήμερα. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από ένα νέο turbo που διαθέτει ανασχεδιασμένο cartridge και φτερωτή στροβίλου, το οποίο εξασφαλίζει αυξημένη ροή αέρα και συνεπώς μεγαλύτερη ισχύ. Πόση ακριβώς επιπλέον, δεν είμαστε σίγουροι σε αυτό το στάδιο, μία καλή εκτίμηση πάντως αν κρίνουμε από το χρόνο επιτάχυνσης στα πρώτα 100km/h σε 5,7sec (FK8 Type R: 5,8sec αντίστοιχα..), είναι 320-325 ίππους. 

Η ισχύς θα φτάνει στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός ανασχεδιασμένου χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων - με νέο επιλογέα και «βελτιστοποιημένο» μοχλικό για ακόμα καλύτερο κούμπωμα σχέσεων. Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί, είναι όμως μεγάλη πιθανότητα να εξοπλίζει το κορυφαίο hot-hatch της Honda. Λεπτομέρειες για την ανάρτηση δεν έχουν αποκαλυφθεί όμως το νέο Type R έχει ήδη αποδείξει την ταχύτητά του, σημειώνοντας πρόσφατα το ρεκόρ γύρου με κίνηση στους εμπρός τροχούς στη Suzuka, κάνοντας το γύρο της περίφημης διάταξης σε 2 λεπτά και 23,120sec. Αυτό είναι σχεδόν εννέα δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερο από τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, το Civic Type R Limited Edition. 

Τα φρένα της Brembo με τις μεγάλες πολυέμβολες δαγκάνες παραμένουν στον μπροστά άξονα, όμως οι δίσκοι διαθέτουν πλέον διαιρούμενα πλευστά κέντρα για καλύτερη συμπεριφορά στα θερμικά φορτία. Μία ακόμα σημαντική λεπτομέρεια είναι ο νέος συνδυασμός τροχών και ελαστικών του Type R. Το προηγούμενο είχε ζάντες 20 ιντσών με λάστιχα 245/30 που είχαν πολύ λεπτά πλαϊνά. Το νέο Type R εξοπλίζεται με πιο φαρδιά ελαστικά διάστασης 265/30 με μικρότερες όμως ζάντες 19in, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερα πλαϊνά και συνεπώς καλύτερη άνεση και κύλιση.

R-estrained look

Δεν είναι φυσικά μυστικό ότι το απερχόμενο Civic Type R είχε στυλ που είτε το λάτρευες είτε το μισούσες. Το νέο CTR δεν προκαλεί τόσο έντονες αντιδράσεις. Είναι αρκετά πιο συγκρατημένο σε σχεδίαση με μερικές μονάχα -Type R- προσθήκες που δεν καταστρέφουν την κατά τα άλλα κομψή σχεδίαση της 11ης γενιάς του Civic. Οι αεραγωγοί στο καπό και τον μπροστινό προφυλακτήρα είναι χρηστικοί, ενώ η μεγάλη αεροτομή με τα αλουμινένια στηρίγματα στο πίσω μέρος παραμένει ένα εμφανές Type R χαρακτηριστικό, χωρίς ωστόσο να θυμίζει aftermarket Club Racer προσθήκη. Τα πλαϊνά μαρσπιέ αποτελούν άλλη μια μοναδική πινελιά, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένας μαύρος διαχύτης με το σήμα κατατεθέν του Type R, την εξάτμιση με τις τριπλές απολήξεις. Θα διατίθεται σε πέντε χρώματα: Championship White, Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black και Sonic Grey Pearl. 

Στο εσωτερικό, τα ειδικά για το Type R bucket καθίσματα διατίθενται σε όποιο χρώμα θέλετε, αρκεί να είναι κόκκινο. Το ίδιο χρώμα δηλαδή με τις μοκέτες και τα ταπέτα. Το υπόλοιπο εσωτερικό του hot-hatch είναι αυτό που θα βρείτε στις κορυφαίες εκδόσεις του κανονικού Civic. Αυτό σημαίνει ένα χρηστικό σύστημα infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Υπάρχουν συνολικά 4 προγράμματα οδήγησης Comfort, Sport, Ιndividual Mode και +R, με το τελευταίο να διαθέτει διαφορετικό layout στα όργανα με γραφικά εμπνευσμένα από αγωνιστικό αυτοκίνητο με ψηφιακό στροφόμετρο, shift-light, ένδειξη σχέσης κιβωτίου, πίεσης turbo, θερμοκρασία και πίεση λαδιού, αλλά και Lap-timer!

Το νέο Civic Type R αναμένεται να φτάσει στις αγορές στις αρχές του 2023 χωρίς φυσικά να έχει ανακοινωθεί η τιμή του για τη χώρα μας.