H Ιστορία της Peugeot στις 24 Ώρες του LeMans

H Ιστορία της Peugeot στις 24 Ώρες του LeMans

Κάθε γενιά αυτοκινήτων που συμμετείχε σε αγώνες αντοχής από τη μάρκα, υπέγραψε τις τρεις νίκες το 1992, το 1993 και το 2009 με καινοτόμα σχέδια και τεχνολογίες. Το Peugeot 905 και το Peugeot 908 έγιναν εικόνες και αναφορές στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το νέο Peugeot 9X8 ακολουθεί αυτά τα βήματα με τον υβριδικό-ηλεκτρικό κινητήρα του. Δύο Hypercars θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη θρυλική πίστα, με μια εντυπωσιακή εμφάνιση, σχεδιασμένη από τον Ισπανό καλλιτέχνη  J.Demsky, που κάνει αναφορές στο χατ-τρικ του 1993.

Τα δύο Peugeot 9X8 #93 και #94 της ομάδας Peugeot TotalEnergies θα οδηγούνται από τους: Jean-Eric Vergne (FRA)-Paul Di Resta (SCO)-Mikkel Jensen (DNK) και Loic Duval (FRA)-Nico Müller (CH)- Gustavo Menezes (ΗΠΑ).

Η εποχή των αγώνων Endurance εισέρχεται σε μια νέα εποχή και για πρώτη φορά στο Le Mans, θα συμμετάσχουν δεκαέξι Hypercar, αφού στον θεσμό μπήκαν μερικοί από τους καλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο.

ΟΙ 24 Ώρες του Le Mans: 100 Χρόνια αγώνες

Η φετινή έκδοση των 24 Ωρών του Le Mans θα σηματοδοτήσει τα 100ά γενέθλια του αγώνα που δημιουργήθηκε το 1923, και διοργανώθηκε από το Automobile Club de l'Ouest, θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Ιουνίου ενώ τα εισιτήρια για αυτή την λαμπρή επετειακή διοργάνωση εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά.

Το Le Mans είναι ένας απρόβλεπτος αγώνας και είναι αδύνατο να προβλεφθεί το τελικό αποτέλεσμα, και όπως λένε χαρακτηριστικά, «το Le Mans επιλέγει τον νικητή του!»

Η συμμετοχή στην Εκατονταετηρίδα ενός τόσο θρυλικού αγώνα, με μια έκδοση που υπόσχεται αξέχαστες επιδόσεις, είναι ευκαιρία και τιμή για την Team Peugeot TotalEnergies, που θα δώσει το μέγιστο για να λάμψει και να πάρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μετά από 24 ώρες αγώνα.

Η ιστορία της Peugeot στις 24 Hours of Le Mans

1926:Πρώτη συμμετοχή της Peugeot στο 24 Hours of Le Mans με δύο αυτοκίνητα τύπου 174S. Τα δύο αυτοκίνητα δυστυχώς αποκλείστηκαν, καθώς δεν ήταν αξιόπιστα για όλο τον αγώνα, όπως προέβλεπαν οι τότε κανονισμοί.

1991: Δυο Peugeot 905 συμμετέχουν στο Le Mans. Δεν θα φτάσουν στη γραμμή τερματισμού, αλλά ο Yannick Dalmas σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου με το #6 Peugeot 905.

1992: Η Peugeot μπαίνει στον αγώνα με τρία αυτοκίνητα και κερδίζει για πρώτη φορά με το #1 905 των Dalmas/ Warwick/ Blundell. Το #2 905 (Baldi/ Alliot/ Jabouille) τερματίζει στην τρίτη θέση, 7 γύρους πίσω από τον νικητή

1993:Μετά από μια σκληρή μάχη με την Toyota, τα τρία Peugeot 905 παίρνουν τη νίκη και σημειώνουν ένα ιστορικό χατ-τρικ. Οι Brabham/Helary/ Bouchut ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, μπροστά από τους Dalmas/ Boutsen/ Fabi και Alliot/ Baldi/ Jabouille.

2007: 14 χρόνια μετά το χατ-τρικ του 1993, η Peugeot είχε μια επιτυχημένη επιστροφή στις 24 Ώρες του Le Mans, τερματίζοντας δεύτερη με το νέο Peugeot 908 Hdi FAP με τους Stephane Sarrazin, Pedro Lamy και Sebastien Bourdais στο τιμόνι.

2009: Η Peugeot συμμετέχει με τρία 908 HDi FAP στις 24 Ώρες του Le Mans. Εκτός από ένα μικρό χρονικό διάστημα στην αρχή του αγώνα, η Γαλλική ομάδα οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, πρώτα με το #8 908 των Bourdais/ Montagny/Sarrazin και στη συνέχεια με το #9 των Brabham/Gene/Wurz που τερμάτισαν πρώτοι, όντας επικεφαλής από την πέμπτη ώρα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

2010: Τέσσερα Peugeot εκκίνησαν στην 78η διοργάνωση του 24 Hours of Le Mans. Δυστυχώς, κανένα από αυτά δεν θα δει την καρό σημαία λόγω πολλών μηχανικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων τριών αστοχιών κινητήρα, κατά τη διάρκεια του αγώνα.

2011: Μπροστά σε 249.500 οπαδούς, η Team Peugeot Total οδήγησε τα τρία αυτοκίνητά της στη γραμμή τερματισμού. Μετά από έναν γεμάτο δράση αγώνα, το τρίο Bourdais/ Lamy/ Pagenaud τερματίζει μόλις 13''854 πίσω από τη νικήτρια ομάδα, μία από τις μικρότερες διαφορές που έχουν καταγραφεί ποτέ στη γραμμή τερματισμού των 24 ωρών του Le Mans.

Ο οδηγός Eric Helary αναπολεί το ιστορικό βάθρο και το ντεμπούτο του στις 24 Ώρες του Le Mans που τον οδήγησε στη νίκη: «Θυμάμαι αυτή τη νίκη σαν να ήταν χθες. Κοιτάζοντας πίσω, αυτή ήταν μια προσωπική νίκη, η κατάκτηση του 24 Hours of Le Mans σε ηλικία περίπου 20 ετών είναι πράγματι ένα απίστευτο επίτευγμα. Ήταν επίσης μια μεγάλη νίκη για την Peugeot, και το βλέπω χρόνια αργότερα. Η ομάδα, με επικεφαλής τον Jean Todt, είχε μερικούς από τους καλύτερους μηχανικούς όπως τον Andre de Cortanze. Ήταν και μια γαλλική νίκη, στη Γαλλία και όταν το σκέφτομαι, νιώθω ακόμα χαρά και νοσταλγία, ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας μου. Μπορώ να πω ότι κέρδισα τις 24 Ώρες του Le Mans τουλάχιστον μία φορά στη ζωή μου και αυτό παρόλο που έχω αγωνιστεί έντεκα φορές και έχω τερματίσει τέσσερις φορές στο βάθρο. Η νίκη το 1993 είναι πραγματικά αυτή που με επηρέασε περισσότερο. Έχω ακόμα ένα λιοντάρι στην καρδιά μου και ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλά φέτος για την Team Peugeot TotalEnergies