Honda CR-V Hybrid 4WD E-CVT 184Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Honda
Μοντέλο CRV
Segment D-SUV
Power Train Hybrid
Honda CR-V Hybrid 4WD E-CVT 184Ps

Δεν θα περίμενα ποτέ ότι ένα τόσο μεγάλο -σε μέγεθος- αυτοκίνητο, με βάρος που ξεπερνάει τα 1.600kg, θα είχε μέση κατανάλωση μόλις στα 5,8lt/100km! Η πέμπτη γενιά του CR-V έγινε υβριδική και παρά τα μόλις 2km αυτονομίας του ηλεκτροκινητήρα, επιτυγχάνει καταναλώσεις που θα ζήλευε ακόμα και χιλιάρι αυτοκίνητο πόλης με το μισό του μέγεθος.

Ένα θηρίο
Πέρα από την τεχνολογία που κρύβει, το Honda CR-V σε εντυπωσιάζει τόσο με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που έχει όσο και με τον τρόπο που καταφέρνει και κρύβει το βάρος του. Σαν μέγεθος είναι αρκετά μεγάλο, με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 4.600mm, το πλάτος φτάνει τα 1.855mm και το ύψος στα 1.689mm. Το δε μεταξόνιο των 2.662mm υπόσχεται άφθονους χώρους για πέντε επιβάτες, με πρακτικές θήκες για διάφορα αντικείμενα στο εσωτερικό. Ειδικά οι πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν τον άπλετο διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους, που θα τους επιτρέψει να καθίσουν ακόμα και σταυροπόδι. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος κατά 64lt σε σχέση με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις και φτάνει τα 497lt, αφού κάπου έπρεπε να χωρέσουν και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του οχήματος. Παντού στο εσωτερικό θα συναντήσουμε αρκετές πρακτικές θήκες, με αποκορύφωση την τεράστια θήκη ανάμεσα στο κάθισμα οδηγού και συνοδηγού, που χωράει πρακτικά τα πάντα! Ένα από τα πρώτα πράγματα που προσέχει κανείς όταν μπει στο CR-V είναι η απουσία λεβιέ ταχυτήτων. Στη θέση του θα συναντήσουμε τέσσερα κουμπιά, με τις ενδείξεις D, R, N και Ρ, σε παρόμοια διάταξη με αυτή που έχει υιοθετηθεί στο NSX.
Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι τετρακίνητη και με τα 200mm απόστασης που έχει από το έδαφος δεν θα πει όχι σε οδήγηση εκτός δρόμου.

Ησυχία!
Όταν ενεργοποιείς το αυτοκίνητο και ανάβει ο πίνακας οργάνων, δεν ακούγεται τίποτα. Το ίδιο τίποτα θα ακουστεί και όταν πατήσεις το γκάζι για να επιταχύνεις και να ξεκινήσεις τη βόλτα σου. Ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται όταν υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις στην επιτάχυνση, αλλά και όταν η μπαταρία χρειαστεί φόρτιση. Ακόμα κι έτσι όμως, χάρη στο Active Sound Control, ο ήχος του βενζινοκινητήρα μόλις που γίνεται αντιληπτός. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα στην καμπίνα που καταγράφουν τους ήχους του κινητήρα και χρησιμοποιεί τα ηχεία του αυτοκινήτου για να εκπέμπει αντίθετες συχνότητες ήχου από αυτές του κινητήρα, με αποτέλεσμα να τις εξουδετερώνει σε μεγάλο βαθμό και με αυτόν τον τρόπο έχουμε μία τρομερά ήσυχη καμπίνα, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Σε μεγάλο ποσοστό αυτό οφείλεται στην ειδική αεροδυναμική του σχεδίαση, μιας και είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά SUV της κατηγορίας του.

Power plants
Το CR-V χρησιμοποιεί έναν θερμικό κινητήρα 2.0lt i-VTEC που λειτουργεί με τον κύκλο Atkinson και αποδίδει 145Ps και 17,8kgm ροπής, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 135kW και 32,1kgm ροπής. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τρεις λειτουργίες του συνόλου, η πρώτη είναι το EV Drive κατά το οποίο -εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη- η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, η λειτουργία Hybrid Drive κατά την οποία ο θερμικός κινητήρας δίνει ισχύ σε μία γεννήτρια η οποία παράγει ρεύμα για τη μπαταρία και με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Τέλος, υπάρχει το mode Engine Drive, στο οποίο ο i-VTEC αναλαμβάνει απευθείας την κίνηση του οχήματος, χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο μιας σχέσης. Τα περισσότερα υβριδικά οχήματα χρησιμοποιούν κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, η Honda όμως έχει ένα νέο κιβώτιο, με μία σχέση μετάδοσης, το οποίο είναι ελαφρύτερο και λιγότερο περίπλοκο. Το κιβώτιο το χρησιμοποιεί στη λειτουργία Engine Drive, η οποία ενεργοποιείται αφού έχει ανακτήσει ταχύτητα το όχημα. Η εναλλαγή των λειτουργιών του CR-V γίνεται μέσω του i-MMD ή αλλιώς Intelligent Multi Mode Drive αυτόματα και ανάλογα με τις συνθήκες. Ο οδηγός -μέσω τριών κουμπιών που βρίσκονται στο δεξί μέρος της κεντρικής κονσόλας- μπορεί να επιλέξει το mode EV, τη λειτουργία ECO και την Sport. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το CR-V εναλλάσσει τις λειτουργίες EV και Hybrid Drive, βελτιώνοντας κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου. Η Honda ανακοινώνει 5,5lt/100km και η κατανάλωση που επιτύχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής έφτασε το εξωπραγματικό νούμερο των 5,8lt/100km! Τα 2km αυτονομίας της μπαταρίας μπορεί να φαίνονται λίγα, αλλά στην πράξη η ανάκτηση ενέργειας που επιτυγχάνεται είτε μέσω του φρεναρίσματος είτε μέσω του «αφήματος» του πεντάλ γκαζιού είναι τέτοια που την φορτίζει αρκετά γρήγορα. Επιπλέον, πίσω από το τιμόνι υπάρχουν δύο paddles, από τα οποία μπορεί να ρυθμιστεί ο ρυθμός επιβράδυνσης μέσω του συστήματος Deceleration Paddle Selector.

Απόλαυση!
Η οδήγηση του CR-V είναι απίστευτα άνετη και ξεκούραστη. Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, σε συνδυασμό με τους άφθονους χώρους, υπόσχονται ξεκούραστες μετακινήσεις. Η άνετη θέση οδήγησης είναι ψηλή και παρέχει πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή πληροφόρηση και είναι όσο «βαρύ» πρέπει και συνεργάζεται άψογα με το άκαμπτο πλαίσιο, αλλά και τις ιδανικά ρυθμισμένες αναρτήσεις, που είναι όσο σφιχτές χρειάζεται για να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις το αμάξωμα. Παρά τον μεγάλο του όγκο, το CR-V είναι ευέλικτο, αν και μέσα σε στενούς δρόμους θα σας αγχώσει λίγο, όταν θα προσπαθήσετε να κάνετε σλάλομ ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Σε ανοιχτό δρόμο, συμπεριφέρεται εξαιρετικά, με τις αναρτήσεις να απομονώνουν σχεδόν κάθε κακοτεχνία των δρόμων, ενώ σε κομμάτια με πιο σφιχτές στροφές θα στρίψει αρκετά πιο γρήγορα απ’ ό,τι θα περιμένατε. Όσο για τις επιδόσεις, το CR-V καταφέρνει να επιταχύνει το μεγάλο του βάρος αρκετά γρήγορα, αφού η συνδυαζόμενη ισχύς του θερμικού και του ηλεκτροκινητήρα του επιτρέπουν να φτάσει τα 100km/h σε 9,2sec, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 180km/h.

Τα αξίζει!
Στο προσεχές μέλλον, η γκάμα των υβριδικών μοντέλων της Honda αναμένεται να μεγαλώσει και αν ο προπομπός είναι το CR-V Hybrid, τότε το μέλλον της αναμένεται να είναι λαμπρό. Ο πλούσιος εξοπλισμός του, η ποιότητα κύλισης, οι άφθονοι χώροι και η χαμηλή του κατανάλωση είναι ισχυρά όπλα που το κάνουν μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία ακόμα κι αν κοστίζει €47.650.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €47.650

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Λειτουργία κινητήραΑπομίμηση ξύλου στο ταμπλό
Κατανάλωση Απόκριση οθόνης αφής
Ποιότητα κατασκευής
Επίπεδο εξοπλισμού
Οδηγική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο, συνδυασμένο με ηλεκτροκινητήρα
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.993cc
Διάμετρος x Διαδρομή81mm x 96,7mm
Σχέση Συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΜίας σχέσης μετάδοσης, E-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8Jx18in
Ελαστικά235/60
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.600mm
Πλάτος (mm)1.855mm
Ύψος (mm)1.689mm
Μεταξόνιο (mm)2.662mm
Βάρος (kg)1.672
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)145/ 6.200
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)17,8/4.000
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW)135
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)32,1
0-100km/h (sec)9,2
Τελική Ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) WLTP126
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,5
Δοκιμής (kg/100km)5,8