Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Kona
Segment B-SUV
Power Train Hybrid
Hyundai Kona Hybrid 141Ps

Νέα εποχή
Πολλοί πιστεύουν ότι το Hyundai Kona είναι το έτερο αδερφάκι του KIA Stonic (πιθανόν επειδή παρουσιάστηκαν σχεδόν την ίδια εποχή), αλλά δεν είναι. Το Kona βασίζεται σε μια εντελώς διαφορετική πλατφόρμα, που έχει τη δυνατότητα να γίνει τετρακίνητη, ενώ είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τη συστοιχία των μπαταριών για τις υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. Με λίγα λόγια είναι ακόμα καλύτερο από το μικρό SUV της KIA. Το πλαίσιό του είναι κατασκευασμένο κατά 51% από χάλυβα υψηλής αντοχής, με αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη ακαμψία. Σε αυτήν εδώ την έκδοση εξοπλίζεται με έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.6lt που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, με άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης και ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης για το μπλοκ και την κυλινδροκεφαλή, ο οποίος έχει πολύ υψηλή θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 40%, που σημαίνει ότι 40% της ενέργειας που παίρνει από το καύσιμο το μετατρέπει σε κίνηση. Αν σας φαίνεται λίγο, ρίξτε μια ματιά γενικά πόσο είναι αυτό το ποσοστό στους κανονικούς κινητήρες και θα εκπλαγείτε... Όπως όλοι όμως οι κινητήρες που λειτουργούν σε αυτόν τον κύκλο, έτσι και αυτός δεν εντυπωσιάζει με την απόδοσή του, αλλά με τη χαμηλή του κατανάλωση. Παράγει 105Ps, με 15kgm ροπής, αλλά, με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα των 32kW (43,5Ps) και κυρίως των πανταχού παρόντων 17kgm ροπής, το σύνολο είναι παραπάνω από επαρκές για τον χαρακτήρα του οχήματος. Η συνδυαστική απόδοση του θερμικού μοτέρ με τον ηλεκτροκινητήρα είναι 141Ps και 27kgm ροπής. Επίσης κάτι που έχουμε δει πολλές φορές με μοντέλα του Κορεάτικου ομίλου, το 0-100km/h που ανακοινώνεται στα 11,6sec δεν είναι πραγματικό, μιας και το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο γρήγορο, σχεδόν κατά 1,5sec. Αντίστοιχα, ούτε η τελική ταχύτητα θεωρώ ότι «σταματάει» στα 160km/h που ανακοινώνει η Hyundai. Αν ήταν σκέτο ηλεκτρικό, μπορεί, αλλά αυτό ακόμα και μόνο με τα 105Ps του θερμικού κινητήρα να μείνει, 180km/h θα έπρεπε να φτάνει.

Blue Drive
Οι εξωτερικές  διαφορές της υβριδικής με τις άλλες εκδόσεις περιορίζονται στα σήματα “hybrid” στην πίσω πόρτα και τα “Blue Drive” στα εμπρός φτερά, ενώ στο εσωτερικό είναι περισσότερες, με τον διαφορετικό πίνακα οργάνων που αντί για στροφόμετρο έχει τις ενδείξεις λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα και του υβριδικού συνόλου. Στην πλούσια έκδοση Distinctive της δοκιμής έχει κεντρική οθόνη αφής 10,25in (oι φθηνότερες εκδόσεις διαθέτουν οθόνη 7in) που είναι άμεση, ευανάγνωστη και περιλαμβάνει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και το ηχοσύστημα. Τα πλαστικά είναι σχετικά σκληρά, αλλά αυτό δεν είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό από μόνο του. Προτιμώ πιο σκληρά υλικά που θα αντέξουν στη χρήση 20 ετών, παρά τα πιο όμορφα και μαλακά που στην 15ετία έχουν ανοίξει σαν τριαντάφυλλο. Οι χώροι στο εσωτερικό είναι ίδιοι με τα απλά μοντέλα και το ίδιο ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ που έχει χωρητικότητα 361lt. Η πιο σημαντική διαφορά του από τα άλλα δικίνητα Kona είναι ότι αυτό έχει στον πίσω άξονα τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων των τετρακίνητων.

One of the best
Δεν μου πήρε πολύ χρόνο να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται κάποιος που κινείται καθημερινά μέσα στην πόλη. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί του, αυτό σκέφτηκα. Τι άλλο να ζητήσεις από ένα καθημερινό αυτοκίνητο; Είναι όσο πρέπει ψηλό για να μην υπολογίζεις τις λακκούβες, όσο πρέπει οικονομικό για να μην υπολογίζεις τις αποστάσεις, όσο πρέπει άνετο και ευκολοδήγητο, γενικά δεν βρήκα κάτι που να με ενοχλεί. Αντιθέτως, μου προκάλεσε τρομερή εντύπωση η άριστη συνεργασία των μηχανικών μερών του. Ο συνδυασμός του θερμικού κινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι φανταστικός, με αποτέλεσμα να σου δίνει την αίσθηση πολύ δυνατότερου αυτοκινήτου. Ξεκινάει από στάση πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού, συνεχίζει να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά ή βάζει μπρος και τον θερμικό κινητήρα. Η παροχή δύναμης είναι συνεχής και αδιάκοπη στις αλλαγές ταχυτήτων, το κιβώτιο έχει επιλεγμένη πάντα την σωστή σχέση ανάλογα με το πάτημα στο γκάζι και τις στροφές και όλα λειτουργούν άψογα. Μάλιστα, επειδή είναι κανονικό κιβώτιο και όχι τύπου CVT, η αίσθηση που σου αφήνει είναι πολύ καλύτερη από τα αντίστοιχα υβριδικά της Ιαπωνικής σχολής (κυρίως Toyota και Honda), τα οποία μπορεί να είναι πιο γραμμικά στη μετάδοση της ισχύος στο δρόμο, αλλά σε ξενίζουν με τη λειτουργία τους, γιατί νομίζεις συνέχεια ότι το αυτοκίνητο «πατινάρει». 
Όλα αυτά καθιστούν το Kona Hybrid ιδιαίτερα άνετο και ευκολοδήγητο, με μοναδικό σημείο που απαιτεί μια κάποια εξοικείωση να είναι το πεντάλ του φρένου, που λόγω της λειτουργίας ανάκτηση ενέργειας, με την οποία επιφορτίζεται, παρουσιάζει διαφορετική αίσθηση ανάλογα με τις συνθήκες και έτσι ο εγκέφαλός σου δεν μπορεί εύκολα να «καλιμπραριστεί» μαζί του, όπως συμβαίνει σε άλλα αυτοκίνητα μετά τα πρώτα δύο-τρία πατήματα. Γενικά, είναι πολύ ευαίσθητο πεντάλ και εδώ είναι ένα σημείο που χωράει περαιτέρω βελτίωση, αλλά είναι τόσο προφανές που σίγουρα θα το έχουν ήδη στο πρόγραμμα των αναβαθμίσεων του συστήματος Predictive Energy Management, το οποίο διαχειρίζεται τη φόρτιση και την παροχή ενέργειας για τη μεγιστοποίηση της χρήσης της μπαταρίας. Αυτό το σύστημα δεν αφήνει τη μπαταρία να αδειάσει ποτέ, μάλιστα εγώ δεν την είδα να πέφτει καν κάτω από την μέση, αφού με το που μειωθεί λίγο η στάθμη της, αυτόματα την ξαναγεμίζει ο θερμικός κινητήρας.  Όταν η μπαταρία είναι αρκετά φορτισμένη, το σύστημα αυξάνει το επίπεδο εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα, για να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και ξανά από την αρχή. Με αυτόν τον τρόπο, αλλά και με την εκμετάλλευση της ενέργειας από το φρενάρισμα και τις κατηφόρες, το Kona Hybrid πέτυχε κατανάλωση 5,9lt/100km, χωρίς να προσπαθήσω καθόλου να το βοηθήσω σε αυτό, αλλά οδηγώντας όπως πάντα. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ, αλλά αρκετά ακριβές και η ανάρτηση -παρά τις ζάντες των 18in με τα 45άρια λάστιχα- φιλτράρει τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου και δεν «χτυπάει».  Η απόσταση των 171mm από το έδαφος και η διαδρομή των αμορτισέρ το βοηθούν και στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου με λίγη προσοχή θα σε πάει σχεδόν παντού. Δεν είναι «τζιπ», αλλά δεν είπε ποτέ ότι είναι. Είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο παντός καιρού και εδάφους, με καλή ποιότητα κατασκευής, 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, ενδιαφέρουσα και μοντέρνα εμφάνιση και πλούσιο εξοπλισμό. Δεν είναι φτηνό, ακόμα και η απλή έκδοση ξεκινάει από τα €23.990, με την πιο πλούσια να φτάνει τα €27.090, αλλά τα 24.000 μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα αξίζει. Δεν είναι πια «φτηνά» και καλά αυτοκίνητα τα Hyundai, είναι σκέτο καλά. Και το Konda Hybrid είναι ένα από τα καλύτερα της γκάμας της.

Τιμή βασικής έκδοσης (Konda Hybrid Premium): €23.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής (Konda Hybrid Distinctive): €27.090
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Μοντέρνος σχεδιασμόςΠεριορισμένη τελική ταχύτητα
Λειτουργία μηχανικών μερώνΑίσθηση πεντάλ φρένου
Άνεση ανάρτησης
Αυτόματο κιβώτιο DCT
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.580cc
Διάμετρος x Διαδρομή72mm x 97mm
Σχέση Συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜπαταρίαΙόντων Λιθίου (li-on) 240V, χωρητικότητας 1,56kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 305mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 284mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
ΕλαστικάMichelin Pilot Sport 4 235/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.165
Πλάτος (mm)1.800
Ύψος (mm)1.565
Μεταξόνιο (mm)2.600
Βάρος (kg)1.453
Χώρος Αποσκευών (lt)361
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)141/5.700
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)27/ 4.000
0-100km/h (sec)11,6
Τελική Ταχύτητα (km/h)160
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)90-99 (NEDC)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)3,9-4,3 (NEDC)
Δοκιμής (lt/100km)5,9