Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid AWD 265Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Santa Fe
Segment D-SUV
Power Train Plug-in Hybrid
Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid AWD 265Ps

Αυτοκινητάρα

Με το μικρότερο Tuscon να έχει μεγαλώσει τόσο ώστε να πάρει ουσιαστικά την θέση των προηγούμενων Santa Fe, η 4η και νεότερη γενιά του μεγαλύτερου SUV της Hyundai βρήκε τον χώρο να μεγαλώσει κι άλλο. Αυτό βέβαια έχει να κάνει και με την καινούρια μεγαλύτερη πλατφόρμα Ν3 του ομίλου, η οποία έχει πολύ υψηλή ακαμψία και φιλοξενεί κάτω από τα εμπρός καθίσματα τις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος. 

Η νέα πλατφόρμα είναι τόσο αναβαθμισμένη που πραγματικά απορείς αν αυτό το αυτοκίνητο που οδηγείς είναι Hyundai. Μην με παρεξηγήσετε, όλα τα καινούργια μοντέλα της Hyundai είναι πραγματικά καλά και άκρως ανταγωνιστικά με τα μοντέλα της κατηγορίας τους, απλώς αυτό εδώ δεν ανήκει σε καμία από τις κατηγορίες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε το Η στο τιμόνι και από άποψη μεγέθους, αλλά ακόμη περισσότερο από μεριάς ποιότητας, εξοπλισμού και ηχομόνωσης. Αυτό το αυτοκίνητο είναι μια πολυτελής SUV λιμουζίνα, που δεν ντρέπεται να κοιτάξει στα μάτια τα Audi Q5 / BMW X3 / Mercedes-Benz GLE και Volvo XC60. Αν σας κρύψουν δηλαδή το σήμα και σας ζητήσουν να το κοστολογήσετε μετά από μια εβδομάδα χρήσης, θα την «πατήσετε» 100%, εκτιμώντας το για αυτοκίνητο πάνω από 80.000 ευρώ. Από το πόσο καλά και ομοιόμορφα ζεσταίνεται το τιμόνι, από το πόσο «γλυκά» και αθόρυβα ανεβοκατεβαίνει το παράθυρο, από τους υαλοκαθαριστήρες που δεν ακούγονται καθόλου και από τέτοιες μικρές λεπτομέρειες που συναντάμε μόνο σε πολύ ακριβά premium μοντέλα, οι οποίες όμως είναι αυτές που καθορίζουν στο τέλος την διαφορά από τα «απλά» καθημερινά αυτοκίνητα, καταλαβαίνεις πως αυτό εδώ το Santa Fe είναι ξεχωριστό.

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid AWD 265Ps

6 & 7 seater

Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με έξι ή επτά θέσεις -εξαθέσιο στην περίπτωσή μας- οι οποίες είναι όλες δερμάτινες, θερμαινόμενες, και με δικό τους κλιματισμό! Στο τεράστιο ταμπλό του συναντάμε δύο οθόνες, 12,3in για τα όργανα και 10,25in για το infotainment, καθώς επίσης και head-up display. H ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική για την τιμή του, όπου ακόμα και η Suede επένδυση της οροφής είναι άριστη. Ευτυχώς οι βασικές λειτουργίες δεν βρίσκονται αποκλειστικά στις οθόνες, αλλά σε  μεγάλα και ξεκάθαρα κουμπιά (δόξα τον θεό, χώρος υπάρχει), ενώ τα drive modes και το terrain mode είναι τοποθετημένα σε ένα καλοφτιαγμένο περιστροφικό διακόπτη. Είναι όλα τόσο εργονομικά, που σε 2-3 μέρες δεν τα ψάχνεις πια. Ο εξοπλισμός του, είναι από τους πιο πλούσιους που έχουμε συναντήσει και σίγουρα ο πιο πλήρης σε αυτά τα χρήματα με μεγάλη διαφορά. Διαθέτει μεταξύ πολλών άλλων, ένα πληρέστατο πακέτο άνεσης και ασφάλειας SmartSense, διασύνδεση με smartphone, τηλεματικές υπηρεσίες BlueLink, δερμάτινες Nappa επενδύσεις και ηχοσύστημα της Krell με δέκα ηχεία και ενισχυτή 589Watt.

Οι χώροι είναι πλούσιοι ακόμα και για 6 επιβάτες, με τα μεσαία καθίσματα να είναι και αυτά πολυθρόνες με δικά τους υποβραχιόνια και σιδηρόδρομο που τα κάνει συρόμενα, ενώ ακόμα και τα δύο πίσω έχουν αρκετό χώρο για ενήλικες. Υπάρχει και μονόδρομη ενδοεπικοινωνία από τον οδηγό μέσω των πίσω ηχείων για να μην χρειάζεται να φωνάζει «Κωστάκη μην χτυπάς τον αδερφό σου». Με 6 επιβάτες ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 130lt, αλλά με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα ανεβαίνει στα 782lt και αν αναδιπλώσουμε και τα δύο μεσαία γίνεται van με 1.649lt.

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid AWD 265Ps

Premium εμπειρία

Πιο ειλικρινά δεν θα μπορούσα να το πω. Η άνεση από την ανάρτηση, τα καθίσματα και η γενικά «αποκομμένη» από το εξωτερικό περιβάλλον αίσθηση σου δίνουν την εντύπωση πως ταξιδεύεις με το σαλόνι του σπιτιού σου μαζί. Το θερμαινόμενο κάθισμα σε συνδυασμό με το επίσης θερμαινόμενο τιμόνι, κάνουν την χρήση του κλιματισμού περιττή, ειδικά για κάποιον που προτιμά να αναπνέει δροσερό αέρα χωρίς να κρυώνει. Οι τροχοί είναι μεν 19in με ομολογουμένως άσχημες ζάντες αλλά με λάστιχα υψηλού προφίλ (235/55) που απορροφούν τις υψηλές συχνότητες από την άσφαλτο, ενώ η δοτική ανάρτηση φροντίζει για τις πιο βραχέες και επώδυνες. Η πρόσφυση από τα Continental PremiumContact6, είναι πολύ καλή πάρα το δύσκολο έργο των 2 τόνων του αμαξώματος, οι οποίοι μπορούν να κρυφτούν από την ανάρτηση στον τομέα της άνεσης, αλλά όχι και σε αυτόν της οδικής συμπεριφοράς. Καλό και ασφαλές αυτοκίνητο είναι, με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης, αλλά οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και η γρήγορη οδήγηση δεν του αρέσουν. Με το δίκιο του βέβαια... αφού οι καταβολές του δεν συνάδουν με αυτή την χρήση σε καμία περίπτωση. Στην εθνική μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα και άνετα, αλλά σε επαρχιακό δρόμο θέλει στρωτές και απαλές κινήσεις με τα χειριστήρια για να διατηρήσει υψηλή μέση ωριαία.

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid AWD 265Ps

Ισχύς με πρίζα

Τo νέο Santa Fe διατίθεται στη χώρα μας με δύο κινητήρια σύνολα. Κανονικό υβριδικό (HEV) με ισχύ 230Ps και Plug-in hybrid (PHEV) με 265Ps όπως στην περίπτωση της δοκιμής μας. Και τα δύο χρησιμοποιούν τον τετρακύλινδρο 1.6TGD-i με τα 180Ps, με διαφορετικό όμως ηλεκτρομοτέρ. Στη δική μας περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 91Ps και 31kgm ροπής (συνδυαστικά 265Ps και 35,7kgm), αντλώντας ενέργειά από την μπαταρία χωρητικότητας 13,8kWh.

Η δύναμη δεν του λείπει, με τα 265Ps να φροντίζουν για αδιάκοπη επιτάχυνση σε όλες τις ταχύτητες. Ενδεικτικά στις δικές μας μετρήσεις ήταν λίγο πιο γρήγορο από όσο ανακοινώνει η Hyundai με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 8,16sec αντί για 9,0sec και τα 400m από στάση να καλύπτονται σε 15,88sec με ταχύτητα εξόδου 145,69km/h. Μέσα στην πόλη το μεγάλο του μήκος καμουφλάρεται κάπως από το τιμόνι που «κόβει» αρκετά με κύκλο στροφής 11,4m το οποίο το βοηθά να μπαίνει στα στενά και στο παρκάρισμα, ενώ το υβριδικό σύστημα σε συνεργασία με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο αναλαμβάνουν να εναλλάσσουν την κίνηση από ηλεκτρική σε θερμική και μεικτή χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός.

Η ηλεκτρική του αυτονομία μπορεί να φτάσει μέχρι τα 58km αν το έχετε φορτίσει πλήρως και με αυτό τον τρόπο μπορεί να κάψει την λιγότερη δυνατή βενζίνη, από καθόλου στο πρόγραμμα ECO και με χαμηλές ταχύτητες, μέχρι τα 6,2lt/100km της δοκιμής σε μεικτή χρήση. Και στις δύο περιπτώσεις είναι οικονομικότατο.

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid AWD 265Ps

Σε χώμα δεν πατήσαμε οπότε δεν μπορέσαμε να δούμε τις διαφορές στην τετρακίνηση από τον περιστροφικό επιλογέα, απλά να αναφέρουμε πως ανάλογα με το τι πατάει, ρυθμίζει και την κατανομή ροπής προς τους άξονες. Στο Eco είναι μόνο προσθιοκίνητο και ηλεκτρικό, στο Sport μoιράζει την δύναμη ισόποσα και στα προγράμματα για χιόνι, λάσπη και άμμο την ρυθμίζει ανάλογα με την πρόσφυση. Η απόσταση από το έδαφος είναι 176mm, με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής τις 17,9 / 15,4 / 19,3 μοίρες αντίστοιχα. Όλα αυτά τα αναφέρω γιατί είναι ένα αυτοκίνητο που θα σας συνοδέψει μετά χαράς σε ένα χειμερινό προορισμό, αλλά να είστε βέβαιοι πως δεν θα του αρέσουν οι εκτός δρόμου υπερβολές... τα λάστιχα, η τετρακίνηση και το βάρος του θα σας τιμωρήσουν αν το μπερδέψετε με Jimny και είναι κρίμα όλο αυτό το θηρίο να το τραβάει με αλυσίδα κανένα τρακτέρ. Πάντως παρά την εξαθέσια διάταξη, έχει κανονική ρεζέρβα και με ένα σετ αλυσίδες θα περάσει από χιονισμένο δρόμο χωρίς πρόβλημα.

Και τώρα στο δια ταύτα. Όπως το βλέπετε και όπως το περιγράφω, αυτό το αυτοκίνητο εδώ, κοστίζει 67.290 ευρώ. Δεν υπάρχει κάτι να το συγκρίνεις σε αυτό το ποσό. Αν μπορείτε να ξεπεράσετε το «ταμπού» πως θα δώσετε σχεδόν 70.000 ευρώ για σήμα Hyundai στο κλειδί και την μάσκα, αυτό είναι το καλύτερο SUV που μπορούν να σας αγοράσουν τα 67.290 ευρώ της full-full extra έκδοσης Limited ή τα 61.590 ευρώ της full extra έκδοσης Distinctive.

Τιμή βασικής έκδοσης Santa Fe Plug-in Hybrid 265Ps AWD Distinctive:61.590

Τιμή έκδοσης δοκιμής Santa Fe Plug-in Hybrid 265Ps AWD Limited: €67.290

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Πολυτέλεια Αργό τιμόνι
Επιδόσεις Νωχελική οδηγική συμπεριφορά
Τεχνολογία
Κατανάλωση
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων CVVD
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή75,6mm x 89mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΗλεκτροκινητήραςΣύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρία13,8kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4785
Ύψος (mm)1685
Πλάτος (mm)1900
Μεταξόνιο (mm)2.765
Βάρος (kg)2.005-2.112
Χώρος αποσκευών (lt)130/782/1.649
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 19in
Ελαστικά235/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Συνδυαστική ισχύς (Ps)265/5.500
Συνδυαστική ροπή (kgm)36/1.500-4.500
Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα (Ps/rpm)180/5.500
Ονομαστική ροπή βενζινοκινητήρα (kgm/rpm)27/1.500-4.500
0-100km/h (sec)9,0
Τελική ταχύτητα (km/h)187
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)37
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,63
Δοκιμής (lt/100km)6,2
Ηλεκτρική Αυτονομία (km)Έως 58
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-603,85
0-805,76
0-1008,16
0-12011,02
0-14014,48
0-16019,99
0-18026,21
0-20033,76
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,7446,80
605,2076,05
1006,9490,08
20010,41116,60
40015,88145,69