Οι χειμερινές δοκιμές της BMW i5 Sedan

Οι χειμερινές δοκιμές της BMW i5 Sedan

Με το όνομα i5 (και μια έκδοση wagon το 2024) ο ανταγωνιστής της Mercedes EQE δοκιμάζεται στις δύσκολες χειμερινές συνθήκες του Arjeplog. Τα πρωτότυπα έχουν καμουφλάζ, ενώ μερικά είχαν πάνω τους και τα φωτιστικά σώματα παραγωγής. Η BMW δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές, λέγοντας μόνο, ότι το i5 θα χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του eDrive πέμπτης γενιάς. Η μάρκα με έδρα το Μόναχο ισχυρίζεται ότι δεν θα είναι μια αποκλειστική πλατφόρμα EV. Αυτή δεν θα είναι έτοιμη μέχρι το 2025, χρονιά που θα παρουσιαστεί η Neue Klasse. Αντίθετα, η πρώτη i5 θα χρησιμοποιεί τα ίδια πατώματα CLAR με τα άλλα δύο ηλεκτρικά σεντάν (σειρά 3 και 7), συν το i4 liftback.

Οι Βαυαροί δοκιμάζουν το i5 Sedan στον ανοιχτό δρόμο από τον Φεβρουάριο του 2022, όταν έκανε ένα ταξίδι από το Μόναχο στο κέντρο δοκιμών στο Arjeplog. Έπρεπε να καλύψει περίπου 3.000 χιλιόμετρα στη βόρεια Σουηδία πριν υποβληθεί σε πρόσθετες δοκιμές καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Τα πρωτότυπα αξιολογήθηκαν μέσα και γύρω από το Μόναχο καθώς και κοντά στο εργοστάσιο Dingolfing. Τον περασμένο μήνα, το i5 επέστρεψε κοντά στον Αρκτικό Κύκλο για έναν ακόμη γύρο σκληρών χειμερινών δοκιμών. Από εκεί το BMW Blog ανέβασε και το video που δημοσιεύουμε.

Η γερμανική μάρκα πολυτελείας έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα υπάρχει μια έκδοση M Performance, που πιθανότατα θα ονομάζεται i5 M60, κρίνοντας από ένα αυτοκόλλητο παραθύρου ενός πρωτοτύπου που εντοπίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2022. Στο ίδιο αυτοκόλλητο ήταν γραμμένη και λέξη «Allrad», που αφήνει να φανεί πως υπάρχει τετρακίνηση, η οποία προέρχεται από δύο ηλεκτροκινητήρες – ο ένας μπροστά και ο άλλος πίσω. Το i5 M60 θα ακολουθήσει τα ήδη διαθέσιμα i4 M50, iX M60 και το νέο i7 M70.

Η i5 M60 δεν θα είναι η μόνη έκδοση M Performance, που διατίθεται για την όγδοη γενιά της 5 Series, καθώς πιστεύουμε ότι η BMW σκοπεύει επίσης να παράγει μία M560e ως plug-in υβριδική με κινητήρα inline-six. Υποτίθεται ότι θα χρησιμεύσει ως έμμεσος αντικαταστάτης του M550i, καθώς  μόνο η M5 θα διατηρήσει τον κινητήρα V8 .

 Ο σχεδιασμός θα είναι (ευτυχώς) εξελικτικός παρά επαναστατικός, αλλά θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό. Η νέα Σειρά 5 θα είναι η πρώτη BMW που θα αποκτήσει το iDrive 8.5 με δύο οθόνες που είναι σε ένα μόνο κομμάτι κυρτό γυαλί στην κορυφή του ταμπλό. Έτσι θα έχει λιγότερα συμβατικά χειριστήρια, καθώς οι περισσότερες λειτουργίες θα είναι προσβάσιμες μέσω της οθόνης αφής.

 Η G60 5 Series Sedan / i5 Sedan θα κυκλοφορήσει πρώτη, με τα μοντέλα G61 Touring λίγο αργότερα. Γύρω στο 2025, η G90 M5 Sedan θα προστεθεί στην κορυφή της σειράς, όπου θα ενωθεί με μία G99 M5 Touring.