Η LIQUI MOLY καταγράφει θετικά νούμερα μέσα στην κρίση του κορωνοϊού

Η LIQUI MOLY καταγράφει θετικά νούμερα μέσα στην κρίση του κορωνοϊού

Η παγκόσμια πανδημία έπληξε και τη γερμανική επιχείρηση λιπαντικών LIQUI MOLY. Ωστόσο, χάρη στην επιθετική στρατηγική για την αντιμετώπιση της κρίσης, ο τζίρος αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους – σχεδόν τρία τοις εκατό σε σύγκριση με πέρυσι. Τα κέρδη υποχώρησαν. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο Ernst Prost αυτή η εξέλιξη δεν συνιστά λόγο ανησυχίας: «Με τις δραστικές αποφάσεις μας και τα εξαιρετικά προϊόντα μας, διατηρήσαμε τη θέση μας στην αγορά και συνεχίζουμε να καταγράφουμε θετικά νούμερα».
Στα μέσα της χρονιάς, ο τζίρος της LIQUI MOLY αυξήθηκε κατά 2,9% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Αν λάβει κάποιος υπόψη την παγκόσμια οικονομική κρίση και τη μαζική πτώση στην κατανάλωση καυσίμων σε διεθνές επίπεδο λόγω του lockdown, πρόκειται για μια αξιοσημείωτη επιτυχία στην άκρως ανταγωνιστική αγορά λαδιών. «Τα προϊόντα μας σχετίζονται με το όλο σύστημα, Logistics, γεωργία, συνεργεία, υπηρεσίες διακομιδής ασθενών και βιομηχανία βασίζονται στα λιπαντικά», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος Ernst Prost. Τη μεγαλύτερη επίδραση στην ξεχωριστή επιτυχία της LIQUI MOLY είχε η επιθετική στρατηγική της επιχείρησης. Έτσι, επενδύθηκαν, για παράδειγμα, 18 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον του εκτιμώμενου προϋπολογισμού για τυπικές διαφημιστικές ενέργειες, εκτυπώσεις, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Επιπλέον, έγινε δωρεά προϊόντων αξίας μεγαλύτερης από 4 εκατομμύρια ευρώ σε υπηρεσίες διακομιδής ασθενών και κινητές μονάδες φροντίδας.

Δεν λήφθηκε καμία κρατική ενίσχυση και έγιναν 36 νέες προσλήψεις στη διάρκεια της κρίσης.
«Για τους ανθρώπους μου δεν κάνω οικονομίες!»  Ο Ernst Prost εμμένει σε αυτήν την περιεκτική δήλωση. Η επιχείρηση δεν κατέφυγε σε κανένα κρατικό μέτρο, όπως το επίδομα μερικής απασχόλησης. Κάθε συνεπιχειρηματίας, όπως αποκαλούνται οι εργαζόμενοι στη LIQUI MOLY, έλαβε ένα βοήθημα λόγω κορωνοϊού ύψους 1500 ευρώ. Επιπρόσθετα, οι εσωτερικές διαδικασίες αναδιαρθρώθηκαν προσωρινά και η παραγωγή αυξήθηκε. Προσλήφθηκαν συνολικά 36 νέοι συνεπιχειρηματίες για τη στήριξη της ανάπτυξης. Επιπλέον, η επιχείρηση λειτούργησε στη διάρκεια της κρίσης με πολλές βάρδιες. Τη στιγμή που άλλες εταιρείες απέλυαν τους εργαζομένους τους, η LIQUI MOLY είχε πλήρες προσωπικό. «Οι πελάτες και οι συνεργάτες μπορούν να στηριχθούν πάνω μας. Είμαστε εδώ γι’ αυτούς. Και όταν χρειαστεί, όλο το εικοσιτετράωρο. Αυτό είναι φυσικά κάτι που μας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές μας και τους μεγαλοομίλους, στους οποίους το μόνο που λειτουργεί είναι συχνά το γραμματοκιβώτιό τους», δηλώνει ο Prost και επαινεί την ομάδα του που ακολουθεί πιστά και ενωμένη την πορεία που αυτός χαράζει. Ιδίως οι εμπορικοί συνεργάτες και τα συνεργεία επωφελούνται σε εξαιρετικά σημαντικό βαθμό από τα αποτελεσματικά μέτρα προβολής της επιχείρησης.

Υψηλά ποσοστά ανάπτυξης σε εθνικό επίπεδο
Στη Γερμανία, ο τζίρος της LIQUI MOLY αυξήθηκε κατά το σεβαστό ποσοστό του 5%. Στη διεθνή αγορά (περίπου 150 χώρες), η ανάπτυξη κυμαίνεται συνολικά στο 1%. Ορισμένες χώρες δέχτηκαν ένα ιδιαίτερα ισχυρό πλήγμα από την κρίση, μεταξύ άλλων, η Κίνα και η Ρωσία, γεγονός το οποίο γίνεται αισθητό και από τον ειδικό στα λιπαντικά. Όμως, η LIQUI MOLY διαθέτει μια ευρεία γκάμα προϊόντων – περί τα 4000 διαφορετικά είδη (B2B και B2C) – και κατέχει μια καλή θέση στη διεθνή καταναλωτική αγορά. «Επιτυγχάνουμε μια τόσο μεγάλη διασπορά του κινδύνου, γεγονός το οποίο μας καθιστά ανθεκτικούς ως επιχείρηση», διευκρινίζει ο Günter Hiermaier, δεύτερος διευθύνων σύμβουλος της LIQUI MOLY.

Ισχυρή ανάπτυξη στον τομέα των λαδιών, της μοτοσικλέτας και του ποδηλάτου
Η LIQUI MOLY κατάφερε να επιτύχει υψηλά ποσοστά ανάπτυξης στον τομέα των λαδιών κινητήρα. Σε εθνικό επίπεδο, η αύξηση του τζίρου είναι της τάξης του 17,8%. Η αύξηση στις βαλβολίνες αγγίζει το 16%. «Τα λάδια είναι η βασική μας ειδίκευση. Οι πελάτες και οι συνεργάτες μας εκτιμούν την ανώτερη ποιότητα και την εξαιρετική μας εξυπηρέτηση. Το «made in Germany» και η κοινωνική μας δέσμευση τους ικανοποιούν. Αυτό επιβεβαιώνεται από την πορεία μας», διευκρινίζει ο Prost.
Αλλά και άλλοι τομείς, όπως οι κλάδοι της μοτοσικλέτας, των σκαφών και του ποδηλάτου, σημειώνουν σαφή αύξηση του τζίρου στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Ο Prost λέει ότι το lockdown δείχνει εδώ την άλλη πλευρά του: «Ο κόσμος έχει κυρίως χρόνο να ασχοληθεί με τα χόμπι του. Με όλες τις στερήσεις στη διάρκεια της πανδημίας, αυτή είναι μια θετική πλευρά. Και αν ο κόσμος συνδέει τα χόμπι του, όπως η οδήγηση μοτοσικλέτας, με τη LIQUI MOLY, τότε αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα. Δεν θέλουν οποιοδήποτε λάδι, αναζητούν την ποιότητα και στρέφονται στη LIQUI MOLY». Επιπλέον, η LIQUI MOLY διαθέτει ένα μοναδικό εμπορικό πλεονέκτημα με τα εξειδικευμένα λάδια και πρόσθετα που διαθέτει. «Διαθέτουμε το κατάλληλο προϊόν για όλες τις γήινες κλιματικές συνθήκες και για τις πιο ακραίες απαιτήσεις. Έτσι, μας εμπιστεύονται ολοένα και περισσότεροι πελάτες, από το Αφγανιστάν μέχρι την Κύπρο», τονίζει ο Prost.

Συμπέρασμα:
Με σκληρή προσπάθεια, κοινωνική δέσμευση και σταθερή επιχειρησιακή διοίκηση, η LIQUI MOLY πέρασε την κρίση αλώβητη. Η αύξηση του τζίρου κατά περίπου 3% σε μια συνολικά αδύναμη παγκόσμια αγορά και αγορά λαδιών δικαιώνει την πορεία της LIQUI MOLY και τον Ernst Prost: «Ειδικά μέσα στην κρίση πρέπει να επενδύουμε. Είμαι βέβαιος ότι έτσι θα βγούμε πιο δυνατοί από την κρίση και θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών».

Προοπτικές:
Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος του 2019 ήταν μήνες ρεκόρ με τζίρο σχεδόν 60 εκατομμυρίων ευρώ ο καθένας. Ο Ernst Prost είναι βέβαιος ότι η επιχείρηση θα καταφέρει και πάλι να πετύχει αυτά τα σημαδιακά νούμερα μέσα στα επόμενα χρόνια ή ακόμη και να τα ξεπεράσει. Όπως και στην οικονομική κρίση του 2008, ο διευθύνων σύμβουλος έχει εμπιστοσύνη στην ομάδα του. Η συνέπεια, η αφοσίωση και η προθυμία να διανύσουμε τα επιπλέον χιλιόμετρα είναι γι’ αυτόν τα συστατικά της επιτυχίας. «Αν τα καθήκοντα αυξάνονται, αναπτυσσόμαστε κι εμείς». Για τον Ernst Prost, το δεύτερο εξάμηνο του έτους χαρακτηρίζεται από τον αγώνα για την επάνοδο: «Κατέχουμε μια καλή θέση, για να συνεχίσουμε να κλέβουμε την μπουκιά από τους ανταγωνιστές μας».