Η νέα στρατηγική του VW Group

Η νέα στρατηγική του VW Group

Το Volkswagen Group σχεδιάζει να καταργήσει δεκάδες μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη πιο κερδοφόρων premium οχημάτων, ανέφεραν οι Financial Times. Ο οικονομικός επικεφαλής του VW Group, Arno Antlitz, δήλωσε στους Financial Times ότι ο βασικός στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι η ανάπτυξη, δεν ενδιαφέρονται για τον όγκο ή το μερίδιο αγοράς, αλλά επικεντρώνονται περισσότερο στην ποιότητα και τα περιθώρια κέρδους.

Πρόσθεσε ότι η Volkswagen θα μειώσει τη γκάμα των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της που αποτελείται από τουλάχιστον 100 μοντέλα, τα οποία κατανέμονται σε διάφορες μάρκες του ομίλου, κατά 60% στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια. Σε αντίθεση με την Toyota που εξαρτάται από την πώληση περισσότερων μονάδων για κέρδος, η νέα στρατηγική της VW αποκλίνει από τις πρακτικές πωλήσεων που παρατηρούνται στην ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία. 

Τα τελευταία δύο χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία γνώρισε μια σειρά γεγονότων, συμπεριλαμβανομένης της κρίσης ημιαγωγών αλλά και της παγκόσμιας πανδημίας, που ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν την παραγωγή τους. Αυτά τα γεγονότα ανάγκασαν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Mercedes να αυξήσουν τις τιμές των μοντέλων τους, σημειώνοντας κέρδη, με ρεκόρ πωλήσεων το 2021, παρά την πώληση λιγότερων μονάδων. 

Ομοίως, ο Όμιλος VW έδωσε προτεραιότητα στα premium οχήματα στις μάρκες Audi και Porsche, τα οποία αργότερα αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών των ομίλων ετερογενών δραστηριοτήτων. Σύμφωνα με τους Financial Times, στελέχη υπό τις επωνυμίες του Volkswagen Group τονίζουν ότι αυτή η πρακτική θα συνεχιστεί ακόμη και μετά την απλοποίηση των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας. 

Την περασμένη εβδομάδα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθυστέρησε την κυκλοφορία του VW ID.5 για την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου λόγω διαταραχών που προκλήθηκαν από τον συνεχιζόμενο πόλεμο μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Η διακοπή της προμήθειας καλωδίων από την Ουκρανία έκανε την εταιρεία να μην μπορεί να προμηθεύσει αρκετά εκθεσιακά μοντέλα για τους συνεργάτες πωλήσεων και τους αντιπροσώπους της.