Η Rolls-Royce εξηλεκτρίζεται

Η Rolls-Royce εξηλεκτρίζεται

Πίσω στις αρχές του 20 αιώνα, ο Charles Rolls είχε προβλέψει την χρήση ηλεκτροκινητήρων στα αυτοκίνητα και την διάδοσή τους στο μέλλον. Ισχυριζόταν πως η εντελώς αθόρυβη λειτουργία, η άμεση παράδοση ισχύος και οι μηδενικοί ρύποι θα υπερίσχυαν των θερμικών κινητήρων στα αυτοκίνητα, κάτι που όμως δεν έγινε στο άμεσο μέλλον, αφού η περιορισμένη αυτονομία και η έλλειψη υποδομών για την φόρτιση ήταν τροχοπέδη. Ο Henry Royce ήταν ένας από τους πρώτους μηχανικούς που ασχολήθηκε με τους ηλεκτροκινητήρες με την εταιρεία του την F H Royce & Co να κατασκευάζει μικρές απλές ηλεκτρικές συσκευές και στη συνέχεια πιο περίπλοκες, μέχρι και κινητήρες.

Το 2020 ο CEO της Rolls Royce, Torsten Müller-Ötvös, υποσχέθηκε πως το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας θα παρουσιαστεί μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η Rolls Royce προτιμά να μεταβεί στην ηλεκτροκίνητη εποχή χωρίς την χρήση κάποιου υβριδικού συνόλου, παρά κατευθείαν με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, το οποίο εικάζεται πως θα ονομάζεται Silent Shadow. Απλά ο λόγος που δεν είχε εμφανιστεί ακόμα, ήταν το κατάλληλο timing σύμφωνα με την διοίκηση. Μέχρι στιγμής πάντως είχαν παρουσιαστεί δύο ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα. Το πρώτο εμφανίστηκε το 2011, ονομαζόταν 102ΕΧ και βασιζόταν στην Phantom. Χρησιμοποιούσε δύο ηλεκτροκινητήρες με την συνδυαζόμενη ισχύ να αγγίζει τα 394Ps και την ροπή τα 81,5kgm, χρησιμοποιώντας μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου με μεγάλη αυτονομία, σύμφωνα με την εταιρεία. Το δεύτερο ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο ονομαζόταν 103ΕΧ και εμφανίστηκε το 2016, έχοντας ένα ιδιαίτερα εκκεντρικό και φουτουριστικό design.

Το νέο μοντέλο της εταιρείας είναι πολύ πιθανό να δανείζεται τεχνολογία από την BMW i7 είτε θα αντικαταστήσει τις Dawn και Wraith είτε θα πωλείται παράλληλα δείχνοντας το μέλλον της εταιρείας.